Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Dubbel paspoort en loyaliteit Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 54, 55, 56  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Apr 02, 2019 14:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Als iemand zijn dubbele nationaliteit inlevert en atheïst wordt dan is dat, als ik jouw redenering even door trek, net zo goed een schijnoplossing.

Ik geef je op een papiertje dat Kuzu en de rest nooit in de politiek zouden zijn gegaan als je daar alleen maar een NL paspoort voor had mogen hebben. Zij zouden dat 2e paspoort nooit ingeleverd hebben. En dat geldt voor ontelbare mensen die met 2 paspoorten opgroeien.

BerichtGeplaatst: Di Apr 02, 2019 14:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Als iemand zijn dubbele nationaliteit inlevert en atheïst wordt dan is dat, als ik jouw redenering even door trek, net zo goed een schijnoplossing.

En net als jouw oplossing ook een onrealistische oplossing. Het kwartje valt zie ik.

Quote:
Ik geef je op een papiertje dat

Dit is geen argument. Ik geef je op een papiertje dat of Kuzu één of 10 paspoorten heeft, zijn loyaliteit geen steek verandert.

Wat schiet jij op met die papiertjes? Niets toch?

Quote:
Zij zouden dat 2e paspoort nooit ingeleverd hebben. En dat geldt voor ontelbare mensen die met 2 paspoorten opgroeien.

Allemaal theorie. Ik geloof er niets van. Je hebt in ieder geval het tegendeel al gehoord van Cliox en mij: als wij ons werk niet zouden kunnen doen, leverden we zo onze dubbele nationaliteit in. Tegelijkertijd geven we ook beiden aan dat het aan het loyaliteitsgevoel niets verandert.

Maar goed, als jij denkt dat Kuzu anders in elkaar steekt... prima hoor. 't Is alleen geen bewijs, geen feit en al helemaal geen grond voor beleid.

BerichtGeplaatst: Di Apr 02, 2019 15:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
En net als jouw oplossing ook een onrealistische oplossing. Het kwartje valt zie ik.

Uhhh.... jij wilt de hele tijd andere zaken dan het paspoort aanpakken.

Quote:
Dit is geen argument. Ik geef je op een papiertje dat of Kuzu één of 10 paspoorten heeft, zijn loyaliteit geen steek verandert.

Dat is weldegelijk een argument want dat is gewoon de praktijk; iemand die met een dubbel paspoort geboren wordt en weet dat hij daarom nooit politicus groet daar gewoon mee op en gaat niet op z'n 18e zijn paspoort inleveren om zo landverraad te plegen. Je leest teveel James Bond romans.

BerichtGeplaatst: Di Apr 02, 2019 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Uhhh.... jij wilt de hele tijd andere zaken dan het paspoort aanpakken.

Jij ook Tedje, of zie je dat niet? Jij wilt toch iets doen tegen dubbele loyaliteit?

Of is het je echt alleen om het papiertje te doen?

Quote:
Dat is weldegelijk een argument want dat is gewoon de praktijk; iemand die met een dubbel paspoort geboren wordt en weet dat hij daarom nooit politicus groet daar gewoon mee op en gaat niet op z'n 18e zijn paspoort inleveren om zo landverraad te plegen. Je leest teveel James Bond romans.

Het heeft helemaal niets met James Bond of landverraad te maken. Geen idee waar je dat vandaan haalt.

De rest zijn echt jouw hersenspinsels hoor, sorry. Je mag best denken dat iemand geen politicus wordt als hij geboren wordt met twee paspoorten en er één moet inleveren. Maar het blijven echt jouw gedachten, je kunt het niet staven met enige feiten. En daarbij denken Cliox en ik dus het tegenovergestelde. Sterker nog, we denken het niet eens: we zouden het ook doen.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Jij ook Tedje, of zie je dat niet? Jij wilt toch iets doen tegen dubbele loyaliteit?

Ik wil geen dubbele paspoorten in de politiek omdat dubbele paspoorten tot loyaliteitsconflicten kunnen leiden.

Quote:
De rest zijn echt jouw hersenspinsels hoor, sorry. Je mag best denken dat iemand geen politicus wordt als hij geboren wordt met twee paspoorten en er één moet inleveren.

Die "hersenspinsels" zijn allemaal zijdelingse derivaten in deze discussie die afleiden van de essentie.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De essentie is dat jij herhaalt zodra je argument geen standhoudt... maar goed, dat is de meesten in deze discussie inmiddels al lang duidelijk.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ach hou toch op, Cliff! Ik zeg dat mensen met een dubbele nationaliteit in een loyaliteitsconflict kunnen komen en ben daarom van mening ben dat dergelijke mensen niet in onze politiek thuishoren.

En wat doe jij? Je blijft herhalen dat een paspoort niets met loyaliteit te maken heeft. Leuk, maar daar heb ik het helemaal niet over.
En wat doe je nog meer? Herhalen dat het over de islam gaat. Ook leuk, maar ook daar heb ik het ook helemaal niet over.
En waarom doe je dat? Omdat jij zelf twee paspoorten hebt en je in jouw eer aangetast voelt omdat je naar mijn mening niet in de politiek zou moeten kunnen.

Een concrete vraag: Is het mogelijk dat mensen met een dubbel paspoort in een loyaliteitsconflict kunnen geraken? Ja of Nee?
Ik zal je het antwoord geven want anders begin je weer allerlei zaken eromheen te spinnen.
Het antwoord is: JA en daarom vind ik dat we geen dubbele nationaliteiten in onze politiek moeten hebben.

Klaar!

BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje schreef:
Een concrete vraag: Is het mogelijk dat mensen met een dubbel paspoort in een loyaliteitsconflict kunnen geraken? Ja of Nee?

Antwoord is inderdaad Ja.

Tegelijkertijd kunnen we zondermeer vaststellen dat iedereen in een loyaliteitsconflict kan komen. Er zijn 17.000 autochtone bekeerlingen tot de Islam. Er zijn heel veel mensen met een migrantenachtergrond die maar één paspoort hebben. Er zijn zelfs Limburgers die niet aan het democratische proces mee willen doen... (sorry, kon het niet laten)

Er zijn tal van redenen waarom mensen in een loyaliteitsconflict kunnen geraken. Ik blijf erbij dat culturele en religieuze redenen nummer één zijn. Een tweede nationaliteit zie ik niet als bijzondere reden. Dus ja, mensen kunnen in een loyaliteitsconflict raken met een dubbel paspoort, maar ik zie geen verhoogd risico.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 15:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jouw antwoord op mijn vraag is dus ja. Nou dan zijn we klaar want dat is een steekhoudend argument om dubbele paspoorten in de politiek te weren.

En als jij graag wilt dat religie uit de politiek verdwijnt, omdat religieuzen loyaal zijn aan de wetten van God en niet aan de wetten van het land, dan mag je dat gerust vinden. Geen enkel probleem, het is dan echter een andere discussie omdat religie nou eenmaal geheel iets anders is dan het hebben van een nationaliteit.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Jouw antwoord op mijn vraag is dus ja. Nou dan zijn we klaar want dat is een steekhoudend argument om dubbele paspoorten in de politiek te weren.

Nee, dat was niet de essentie van mijn verhaal... maar goed ik verwacht nog eerder dat de wereld de andere kant om zijn as gaat draaien Smile

BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat maak je me nou? Je zegt: Antwoord is inderdaad Ja.

En wat jij niet kunt laten is niet meer dan een acte van onvermogen van jouw kant omdat je geen argumenten hebt.
Stem jij maar lekker op de PVV voor kakkers. Ik hoop dat je er gelukkig van wordt. Ik, EN DE HELFT VAN DIT LAND, doen niet meer aan die flauwekul mee.

BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2019 8:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Rustaaggghhh... jij verwijst naar een vermeend belang aan mijn kant (dubbele nationaliteit), dus mag ik toch een vreemd belang aan jouw kant (weigeren te stemmen) benoemen?

BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2019 8:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tja Cliff, als jij voortdurend kaatst dan kun je op gegeven moment de bal verwachten.

En als je nu nog niet begrijpt waarom ik niet meer stem en nog steeds niet begrijpt dat dit niets met mijn loyaliteit voor dit land te maken heeft dan heb je al die jaren, dat ik hier mijn meningen geef, toch erg slecht opgelet...

BerichtGeplaatst: Za Apr 06, 2019 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Je bent alles aan het verdraaien en uit de context aan het halen.

Nee hoor, de citaten zijn opzichzelfstaande uitspraken. Daar is de discussie ook grotendeels over gegaan.

Quote:
En aangezien je het steeds over mijn persoon hebt zal ik ook maar weer eens iets in deze richting zeggen: Cliff en jij zijn zo fel tegen één paspoort omdat jullie er zelf een hebben, of familieleden hebben die twee paspoorten bezitten. Het is gewoon eigenbelang.

En door te stemmen houden wij dat belang prima in het zadel. Very Happy

Blijf jij maar roepen in de woestijn. Niemand die je hoort, niemand die je ziet, niets verandert.
Dankzij mensen als jij, kunnen politici met een dubbele loyaliteit, politiek bedrijven in Nederland.

Stemplicht herinvoeren!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 06, 2019 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Hou op met de religiekaart te trekken. Ook dat heb ik al tig keren gezegd: Kuzu is een nationalistische Turk.

Quote:
Jij kunt niet aantonen dat het loyaliteitsconflict komt door de nationaliteit.

Ook dat heb ik al tig keer ontzenuwd: het gaat niet om aantonen het gaat om voorkomen van conflictsituaties die kunnen ontstaan omdat deze politici twee nationaliteiten hebben.

Lees je voorbeelden maar eens terug en zoek zelf het causale verband. Geen hogere Wiskunde.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 07, 2019 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Dankzij mensen als jij, kunnen politici met een dubbele loyaliteit, politiek bedrijven in Nederland.

Ik hou helemaal niks in het zadel. Jij gaat stemmen en houdt daarmee onze nep-democratie in het zadel.

Quote:
Stemplicht herinvoeren!

Prima! Laat maar komen!

Quote:
Blijf jij maar roepen in de woestijn. Niemand die je hoort, niemand die je ziet, niets verandert.

Dacht jij dat jij wel wat verandert? Dream on...

En dat jij eindeloos blijft zeuren over wel of niet gaan stemmen toont alleen maar aan dat je geen argumenten meer hebt en probeert via dat geroep de discussie te winnen. Maar daar trappen wij niet in! Razz

BerichtGeplaatst: Di Apr 09, 2019 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Ik hou helemaal niks in het zadel. Jij gaat stemmen en houdt daarmee onze nep-democratie in het zadel.

Dus je geeft toe dat het stemmen wel effect heeft!

Quote:

Ho even, ik ben niet degene die pleit voor het uitsluiten van mensen met een dubbel paspoort.

Quote:
En dat jij eindeloos blijft zeuren over wel of niet gaan stemmen toont alleen maar aan dat je geen argumenten meer hebt en probeert via dat geroep de discussie te winnen. Maar daar trappen wij niet in! Razz

Als je dingen anders wil maar weigert om de invloed die je hebt te gebruiken, ben je roepende in de woestijn. Niemand die je hoort, niemand die je ziet, niets verandert.

Het zo laten? Prima hoor.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 10, 2019 7:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Dus je geeft toe dat het stemmen wel effect heeft!

Ja hoor, alweer verdraai je de zaken.
Ik zal het nog eens uitleggen: Jij gaat stemmen en geeft die nep democraten een mandaat. Ik geef die neppers geen mandaat.
Verder staat dit helemaal los van de discussie.

Tedje van Es schreef:

Cliox schreef:
Ho even, ik ben niet degene die pleit voor het uitsluiten van mensen met een dubbel paspoort.

Waar heb jij het over? Je bent alweer wat ik zeg aan het verdraaien. Jij roept dat jouw stem iets uitmaakt in onze democratie en dat ik daarom ook moet stemmen. Ook dit heeft helemaal niets met de discussie te maken.

Quote:
Als je dingen anders wil maar weigert om de invloed die je hebt te gebruiken, ben je roepende in de woestijn. Niemand die je hoort, niemand die je ziet, niets verandert.

Nogmaals: dat is de discussie helemaal niet!
Maar ik begrijp jouw gehele bovenstaande bijdrage wel: je hebt geen argumenten meer en probeert het nu op deze manier. En ik heb je al gezegd dat we daar niet in gaan trappen!

BerichtGeplaatst: Wo Apr 10, 2019 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Is wel makkelijk hoor Tedje, als er sterke argumenten komen roep je altijd dat de zaak verdraaid wordt, dat het appels en peren zijn of dat het 'de discussie niet is'...

Cliox heeft gewoon een punt.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 10, 2019 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Welke sterke argumenten? Ik zie alleen maar zaken die verdraaid worden.
Dat ik niet ga stemmen, omdat ik een bepaalde mening over de politiek heb, heeft helemaal niks met wat ik van dubbele paspoorten vind te maken.

Als ik wel zou gaan stemmen dan zou dat mijn argumenten die ik tegen dubbele paspoorten heb niet sterker en ook niet zwakker maken.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 10, 2019 21:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
[Ja hoor, alweer verdraai je de zaken.
Ik zal het nog eens uitleggen: Jij gaat stemmen en geeft die nep democraten een mandaat. Ik geef die neppers geen mandaat.
Verder staat dit helemaal los van de discussie.

Als ik iets in stand houd door te stemmen, heeft stemmen effect. Punt.

Tedje van Es schreef:

Waar heb jij het over? Je bent alweer wat ik zeg aan het verdraaien. Jij roept dat jouw stem iets uitmaakt in onze democratie en dat ik daarom ook moet stemmen. Ook dit heeft helemaal niets met de discussie te maken.

Je hebt het over dat ik denk dat ik iets kan veranderen, maar ik wil helemaal niets veranderen. Jij wil iets veranderen, namelijk, geen dubbel paspoort voor politici. Als er één iemand iets verdraait, ben jij het.

Quote:

Nogmaals: dat is de discussie helemaal niet!
Maar ik begrijp jouw gehele bovenstaande bijdrage wel: je hebt geen argumenten meer en probeert het nu op deze manier. En ik heb je al gezegd dat we daar niet in gaan trappen!

Dat is de discussie wel. Het electoraat zit aan de knoppen en beslist mee. Bewust niet mee willen beslissen vind ik prima maar dan moet je niet miepen over het besluit.

BerichtGeplaatst: Do Apr 11, 2019 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je hebt duidelijk geen argumenten meer en bent nu alleen maar aan het spartelen over wel of niet gaan stemmen.
Dus als ik ga stemmen dan gelden mijn argumenten die ik tegen dubbele paspoorten heb wel? Laat me toch niet lachen!

Quote:
Het electoraat zit aan de knoppen en beslist mee.

Fout! Je hebt geen flikker te vertellen.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 14, 2019 15:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Dat is geen concrete vraag maar een vraag wat alleen met 'ja' kan worden beantwoord en vervolgens wordt misbruikt om een punt te maken. Zo ken ik er meer: Is het mogelijk dat mensen die een islamitische godsdienst aanhangen in een loyaliteitsconflict kunnen geraken? Ja of nee?

Verder snap ik niet waarom jij je druk maakt als je de politiek een groot toneelstuk vind en je invloed niet gebruikt.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 14, 2019 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Fout! Je hebt geen flikker te vertellen.

Dus kunnen regels ook niet worden aangepast. Het partijkartel laat het toe, de partijen die anders willen zitten niet aan de knoppen. Dubbele paspoort zijn toegestaan in de politiek. Klaar.
BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2019 14:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

We hebben weer een corrupte Limburger in de politiek:
https://www.1limburg.nl/twijfels-over-riante-verblijfkostenvergoeding-dion-graus

En hadden we deze politiechef al gehad?
https://www.1limburg.nl/politiechef-vervolgd-voor-fraude-en-corruptie?context=section-1971

Ik zeg het nog maar eens: geen Limburgers in de politiek of bij politie/justitie!

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie