Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Dubbel paspoort en loyaliteit Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 53, 54, 55, 56  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2019 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Geef nou gewoon eens toe dat loyaliteit niet in een paspoort zit, net zomin als dat kennis in een diploma zit.

Ook dat punt is al tig keer ter sprake gekomen. Als je te lui bent om de discussie na te lezen dan moet je niet hard gaan roepen. Dat voegt niks toe.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2019 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Het is geen kwestie van luiheid, het is meer een kwestie van moedeloosheid.
Maar goed, als jij blijft geloven dat loyaliteit af te meten is met een stukje papier, dan mag je dat van mij.
Ik beschouw je vanaf nu als een onnozelaar.

De groeten.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2019 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Maar goed, als jij blijft geloven dat loyaliteit af te meten is met een stukje papier, dan mag je dat van mij.

Dat doe ik nou juist niet! En al helemaal niet op de manier waarop jij dit nu buiten z'n context plaatst!

Quote:
Ik beschouw je vanaf nu als een onnozelaar.
De groeten.

Ach gut, we worden weer eens persoonlijk.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2019 12:56 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Nee, ik word doodmoe van jou.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2019 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Daar gebruik je dan wel erg vreemde woorden voor.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2019 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
O, geen inhoudelijke reactie meer. Dat had ik wel verwacht na die losse flodders de je de afgelopen dagen hebt afgeschoten.

Jij probeert permanent mijn mening te diskwalificeren vanwege mijn opvatting over de wijze waarop in dit land politiek bedreven wordt. En dat is een zeer zwak argument.

Ik stel het volgende vast dat:
1. Jij gebruikt je invloed niet om te veranderen maar klaagt daarentegen steen en been dat het ruk is. Een beetje hetzelfde als roepen dat je het koud hebt maar de verwarming niet een graadje hoger draaien of een trui aantrekken.
2. Door niet te stemmen ben je niet loyaal aan het kiesstelsel en daarmee niet loyaal aan de Nederlandse democratie. Vanuit die invalshoek vind ik het niet gepast om politici de maat te nemen over een potentiële dubbele loyaliteit op basis van een dubbele nationaliteit. Als je niet meespeelt heb je niets te vertellen over de spelregels.
3. Je onderbouwing komt niet verder dan de cultuurclash op basis van religie uit te storten over nationaliteit en staat daarmee op losse schroeven. De vraag om met voorbeelden te komen van vergelijkbare situaties bij politici met een dubbel paspoort die niet de islam aanhangen blijft onbeantwoord. Je verwart religie voortdurend met nationaliteit.
4. Je bent inconsequent. Wat ik bestrijd is dat het inleveren van het dubbel paspoort betekent dat je de loyaliteit voor dat land ook mee inlevert. Je uitspraak dat je weer moet herhalen dat Kuzu niks moet inleveren omdat vanaf zijn geboorte niet in aanmerking voor de politiek, geeft de hoofdlijn van de discussie bijzonder slecht weer en houd geen stand.

En natuurlijk herhalen wij Tedje, je komt tenslotte niet met iets nieuws, steekhoudende argumenten schuif je terzijde en kritische vragen die je vastzetten omzeil je.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2019 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:

Tedje van Es schreef:
Dat doe ik nou juist niet!

Dan gaat er toch iets mis hier hoor Tedje, want na 54 pagina's discussie ben ik nog steeds onder de indruk dat jij wel degelijk loyaliteit afmeet aan het wel of niet bezitten van een tweede paspoort.

Overigens kan ik me volledig vinden in de samenvatting die Cliox hierboven geeft.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
En natuurlijk herhalen wij Tedje, je komt tenslotte niet met iets nieuws, steekhoudende argumenten schuif je terzijde en kritische vragen die je vastzetten omzeil je.

Lees het allemaal nog eens goed na, dan zie je dat wat jij beweert niet klopt.

Cliff schreef:
Dan gaat er toch iets mis hier hoor Tedje, want na 54 pagina's discussie ben ik nog steeds onder de indruk dat jij wel degelijk loyaliteit afmeet aan het wel of niet bezitten van een tweede paspoort.

Ik koppel een mogelijk loyaliteitsconflict aan het hebben van een dubbel paspoort en toon met bijvoorbeeld Kuzu, Arib en Aboutaleb aan dat dergelijke loyaliteitsconflicten geen verzinsel zijn.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik koppel een mogelijk loyaliteitsconflict aan het hebben van een dubbel paspoort en toon met bijvoorbeeld Kuzu, Arib en Aboutaleb aan dat dergelijke loyaliteitsconflicten geen verzinsel zijn.

Het is je ontgaan dat Kuzu, Arib en Aboutaleb moslims zijn?

Je zult toch echt met bewijzen moeten komen dat het loyaliteitsconflict de nationaliteit als oorzaak heeft en niet de cultuur of religie.

En daar faal je gewoon in, dus daarom houdt je stelling geen stand.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Het inleveren van het paspoort heeft geen invloed op die loyaliteitsconflicten.
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Het is je ontgaan dat Kuzu, Arib en Aboutaleb moslims zijn?

Je valt in herhaling.

Cliox schreef:
Het inleveren van het paspoort heeft geen invloed op die loyaliteitsconflicten.

Jij valt in herhaling, ik heb het niet over inleveren.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 19:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Onderstaande quote is van twee jaar geleden. Al twee jaar lang roep je dat een ander herhaalt, over herhalen gesproken. Beetje sneu, vind je niet?

Tedje van Es schreef:
En wat doe jij dan? Je herhaalt jouw mening.

En verder zit je voortdurend vast in de discussie en ga jij je vervolgens in allerlei bochten wringen om je eruit te lullen waardoor jij je tegenspreekt.

Bewijs (grappig als je dat achter elkaar zet):

Tedje van Es schreef:
En als Kuzu z'n Turks paspoort inlevert mag hij van mij de politiek in. Geen enkel probleem. .

Cliox schreef:
Het inleveren van het Nederland paspoort heeft geen invloed op die loyaliteitsconflicten.

Tedje van Es schreef:
Ik moet het alweer herhalen: Hij levert niks in, hij heeft een dubbel paspoort en komt al vanaf zijn geboorte niet in aanmerking voor de politiek.

Euhm, wacht even, als hij zijn paspoort inlevert mag hij toch de politiek in? Laughing

Lijkt mij helder dat je geen kant meer op kan. Toegeven dat je de plank hebt misgeslagen is wat je rest.
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 31, 2019 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Als we het over loyaliteit hebben, begrijpt blijkbaar niemand dat loyaliteit op zich al een rekbaar begrip is.

Mensen kiezen min of meer om zich te conformeren aan bepaalde zaken, omdat hen dat zo beter uit komt.
Zo moest ik in dienst, en heb dat met tegenzin gedaan.
Waarbij ik vooral wil stellen, dat ik loyaal was aan me zelf. Ik wilde er het beste van maken.
Daarom koos ik er voor om niet bij de landmacht te lopen lanterfanten, maar bij de marine te gaan om eens wat helemaal anders dan normaal te doen.
Ik wilde als kind eigenlijk al stuurman op de grote vaart worden of zo.
En ik wilde ook mijn Engels verbeteren, omdat ik het idee had naar Nieuw Zeeland te emigreren.
Thuis was het maar niks.
Ik zag bij de marine trouwens best veel jongens die ook van huis weg wilden.

Wat betreft de loyaliteit..
Ik heb nooit Hoezee geroepen als er een viering was.
Wel een keer.. Hoezo?
Er kon toen nog om gelachen worden.. Smile
Verder heb ik ook nooit een eed op de Majesteit afgelegd.
Dat hoefde ik ook niet.

Je zit gewoon op een schip, en doet je werk.
Voor het algemeen belang van Nederland, denk je dan.
Geen probleem.
Pas later kwam ik er achter, dat ook de marine voor het karretje van Shell gespannen werd!
Toen kwam de omslag. Ook Joop den Uyl is door Shell en de rechtse kliek voor de gek gehouden.

Jaren later, kwam ik in contact met een man uit de haven van Rotterdam, die op internet een boekje open deed over de perikelen rond de oliecrisis. Hoe Shell de boel belazerd heeft.
Mijn getuigenis heeft een tijd op zijn website gestaan.
Toen bleek die ineens verdwenen..

Dus vertel mij maar niks meer.
Loyaal ten opzichte van Nederland?
Never again!
BerichtGeplaatst: Ma Apr 01, 2019 0:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Je valt in herhaling.

Ja, en jij herhaalt het niet geven van een antwoord.... .

BerichtGeplaatst: Ma Apr 01, 2019 8:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Onderstaande quote is van twee jaar geleden. Al twee jaar lang roep je dat een ander herhaalt, over herhalen gesproken. Beetje sneu, vind je niet?

Je bent alles aan het verdraaien en uit de context aan het halen.

De basis is dat Kuzu twee paspoorten heeft en daarom vanaf zijn jonge jeugd al niet in aanmerking komt voor een baan als politicus. Hij zal zijn paspoort niet inleveren omdat hij met dat gegeven is opgegroeid (net als dat hij op is gegroeid met het gegeven dat hij zijn Turkse paspoort niet kan inleveren).

En als we een stuk verder in de discussie zijn en dan stellen dat ALS hij zijn paspoort in zou leveren, om zo de politiek in te mogen, hij dat mag. Zo is onze wet (en daar komt nog eens bij dat iemand die voor Nederland zijn buitenaardse paspoort inlevert zeer te prijzen is).
Bijkomend voordeel is dan dat iemand met alleen een NL paspoort juridisch beter aangepakt worden mocht hij niet loyaal blijken te zijn.

Dat ik ook gezegd heb dat ik naast Marokkaan en Turk ook geen Amerikaan, Rus, Chinees, Cubaan, Afrikaan, Brit, Argentijn, Chileen, Venezolaan, Tsjech, Pool, Hongaar, Oekraïner of wat dan ook in onze politiek wil vergeet je gemakshalve even.
En dat ik dat steeds beargumenteer met de stelling dat iemand met twee paspoorten in een loyaliteitsconflict kan geraken, vergeet je ook maar even.
Net als dat onder de streep wij van alle dubbele paspoorten af moeten.

En aangezien je het steeds over mijn persoon hebt zal ik ook maar weer eens iets in deze richting zeggen: Cliff en jij zijn zo fel tegen één paspoort omdat jullie er zelf een hebben, of familieleden hebben die twee paspoorten bezitten. Het is gewoon eigenbelang.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 01, 2019 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je negeert dit volkomen Tedje:

Tedje van Es schreef:

Cliff schreef:
Het is je ontgaan dat Kuzu, Arib en Aboutaleb moslims zijn? Je zult toch echt met bewijzen moeten komen dat het loyaliteitsconflict de nationaliteit als oorzaak heeft en niet de cultuur of religie. En daar faal je gewoon in, dus daarom houdt je stelling geen stand.

Jij kunt niet aantonen dat het loyaliteitsconflict komt door de nationaliteit. Het kan net zo goed door de religie/cultuur komen (daar zijn veel sterkere argumenten voor namelijk)

BerichtGeplaatst: Ma Apr 01, 2019 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hou op met de religiekaart te trekken. Ook dat heb ik al tig keren gezegd: Kuzu is een nationalistische Turk.

Quote:
Jij kunt niet aantonen dat het loyaliteitsconflict komt door de nationaliteit.

Ook dat heb ik al tig keer ontzenuwd: het gaat niet om aantonen het gaat om voorkomen van conflictsituaties die kunnen ontstaan omdat deze politici twee nationaliteiten hebben.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 01, 2019 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Hou op met de religiekaart te trekken. Ook dat heb ik al tig keren gezegd: Kuzu is een nationalistische Turk.

én moslim. En nee, ik hou niet op die religieuze kaart te trekken, omdat jij loyaliteit belangrijk vindt... en loyaliteit komt eerder onder druk te staan door cultuur en religie dan door een paspoort.

Quote:
Ook dat heb ik al tig keer ontzenuwd: het gaat niet om aantonen het gaat om voorkomen van conflictsituaties die kunnen ontstaan omdat deze politici twee nationaliteiten hebben.

Dat is geen ontzenuwen Tedje. Je geeft eigenlijk gewoon je ongelijk hiermee toe. Conflictsituaties kunnen dus ontstaan vanuit cultuur, religie én nationaliteit. Die laatste is overigens gemakkelijk aan te passen, die eerste twee zo goed als niet. En laat dat nou net de bron zijn van de meeste loyaliteitsproblemen.

Wat je dus zelf ook wel inziet. Dat maakt het raar dat je maar over dat papiertje blijft praten. Je argument is gewoon niet sterk zo, omdat je de hoofdoorzaken niet benoemt, wél erkent en weet dat je daar niets aan kan doen...

BerichtGeplaatst: Ma Apr 01, 2019 13:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natuurlijk heeft een diploma wat met kennis te maken. Als ik een examen voor een tak van elektrotechniek maak waar veel wiskunde bij komt kijken, moet ik in ieder geval wiskunde kunnen, anders zak ik als een baksteen.
Als ik meester-examen moet doen in smeden en ik verbrand mijn materiaal door onkunde, zak ik ook als een baksteen.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 01, 2019 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

??? Goed om te zien dat ik niet de enige ben die last heeft van de invoering van zomertijd Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Apr 01, 2019 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Laughing Laughing Laughing

Poendert en Torentje die de klok verzetten:

BerichtGeplaatst: Di Apr 02, 2019 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Dat is geen ontzenuwen Tedje. Je geeft eigenlijk gewoon je ongelijk hiermee toe. Conflictsituaties kunnen dus ontstaan vanuit cultuur, religie én nationaliteit. Die laatste is overigens gemakkelijk aan te passen, die eerste twee zo goed als niet. En laat dat nou net de bron zijn van de meeste loyaliteitsproblemen.

OK, jij je zin. Dan mogen christenen, moslims, joden en andere godsgelovigen ook niet meer in de politiek. Zo goed?

BerichtGeplaatst: Di Apr 02, 2019 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat zou in ieder geval een meer consequent pleidooi zijn als je dat aanhing.

Wat je nu doet is hard roepen op een heel klein stukje van het probleem. Een stukje wat ook nog eens enorme verweven is met andere problemen, want de mensen met dubbele nationaliteit kunnen een islamitische/niet westerse culturele achtergrond hebben die net zo goed zorgt voor een loyaliteitsprobleem.

Je kunt dat ene stukje dus niet los benoemen en er al helemaal geen beleid op maken. Tenzij je graag schijnmaatregelen introduceert.

BerichtGeplaatst: Di Apr 02, 2019 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nationaliteit, cultuur en religie zijn inderdaad vaak met elkaar verweven. En daarom zijn, naast de nationaliteit, cultuur en religie ook zaken die de aandacht verdienen.
Het is dus een extra argument voor mijn pleidooi om de nationaliteit aan te pakken omdat je dan, naast die nationaliteit, in één klap die 2 andere vliegen ook pakt.

BerichtGeplaatst: Di Apr 02, 2019 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, die pak je juist niet Tedje.

Iemand die niet loyaal is vanuit zijn cultuur of religie kun je één of 10 paspoorten geven, dat maakt gewoon niet uit.

Kuzu met één of 10 paspoorten verandert niet van loyaliteit.

Je zou een punt hebben als de zaken niet met elkaar verweven zouden zijn, dan zou je nationaliteit an sich aan kunnen pakken en daadwerkelijk positief bijdragen aan het probleem. Dat doe je nu gewoon niet.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie