Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Dubbel paspoort en loyaliteit Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 46, 47, 48  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2018 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Dat begrijp niet helemaal. Bij een nationaliteit hoor toch een paspoort? Jij hebt toch recht op een Italiaans paspoort? Of zie ik dat verkeerd?
Verder maakt dat echter niets uit, in de context van deze discussies staat het woord paspoort natuurlijk voor nationaliteit.
Maar ik begrijp dus goed dat je niet loyaal bent aan Italië? Waarom niet? En waarom heb je dan wel dat staatsburgerschap?

Ik wil het je best nog een keer vertellen, maar het is wel de laatste keer: Omdat ik deze bij mijn geboorte heb gekregen.

Quote:
Laat me niet lachen! Je oefent helemaal niks uit. Je hebt helemaal niks te vertellen. Ons systeem is list en bedrog. En precies daar ben ik niet loyaal aan, dat systeem geef ik geen steun met mijn stem. En geloof me maar, ik ben niet de enige die er zo over denkt.

Je verzuimt je burgerplicht. Ik vind jou niet loyaal aan Nederland. Je bent medeverantwoordelijk voor het feit dat DENK een podium heeft in de Tweede Kamer. Ik begrijp ook niet zo goed dat je een shitload aan kritiek post terwijl je weigert je burgerplicht in te lossen. Dat beetje invloed wat je hebt, benut je niet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2018 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Quote:
Wat een kul-argument. Zelfde soort argumenten kwamen op tafel toen de ID-plicht in werd gevoerd. Zelfde argumenten kun je op tafel gooien rondom discussie strafbaarstelling illegaliteit, preventief fouilleren of patsercontroles.

Nee. Wat jij voorstelt gaat veel verder. Je wil politiecontroles richten op mensen van een bepaalde ethnische achtergrond en daarbij controleren of ze iets doen wat niet strafbaar is. Daarbij is de controle ook nog eens uiterst dubieus, want 'in de buurt zijn' is al voldoende voor wat je wilt vaststellen.

Dit krijg je nooit voor elkaar Royy.

Quote:
7m inwoners, waarvan in de 4 grote steden zo'n 2.5m. En jij maar beweren dat de Randstad hetzelfde is als de 4 grote steden Laughing

Wat de Randstad precies wel of niet is, is onderwerp van discussie. Maar voor jou beeld wil ik het best bijstellen: in de grote steden is er geen Nederlandse culturele uiting meer.

Je hebt mijn vraag ook handig ontweken: noem eens een stukje Nederlandse cultuur wat mensen uitdragen in de grote steden? (ik zal het geen Randstad noemen dan)

BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2018 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nee. Wat jij voorstelt gaat veel verder. Je wil politiecontroles richten op mensen van een bepaalde ethnische achtergrond en daarbij controleren of ze iets doen wat niet strafbaar is.

Oh maar patsercontroles zijn ook gericht op mensen met een bepaalde etnische achtergrond, Cliff. Vind je dat ook zo erg?
Bovendien wil ik bezit van dubbele nationaliteit natuurlijk strafbaar maken. Maar ach, echt te handhaven hoeven we t niet. T signaal is sterk genoeg en de gevolgen als je tegen de lamp loopt ook.

Quote:
Je hebt mijn vraag ook handig ontweken: noem eens een stukje Nederlandse cultuur wat mensen uitdragen in de grote steden? (ik zal het geen Randstad noemen dan)

Hollandse kroegcultuur, inclusief typisch Hollandse muziek.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2018 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Ik wil het je best nog een keer vertellen, maar het is wel de laatste keer: Omdat ik deze bij mijn geboorte heb gekregen.

Dus je bent niet loyaal omdat je dat staatsburgerschap bij je geboorte hebt meegekregen?

Quote:
Je verzuimt je burgerplicht.

Als je alleen maar op gespuis kunt stemmen dan veeg ik mijn reet af met mijn burgerplicht.

Afgezien daarvan is stemmen een recht, het is geen plicht.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 12, 2018 1:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik geloof dat dit een heel schimmig gebied is.
Wereldwijd.
Vooral met ex-koloniëen.
Ik ben geboren in Suriname maar omdat het nog een Nederlandse kolonie was, heb ik een Nederlandse nationaliteit.
Iedereen had de Nederlandse nationaliteit tot 1975 en als je geboren bent in Suriname, verloor je die op die datum.
Als je op die datum nog in Suriname woonde.
Daarom zijn er 200.000 Surinamers vertrokken voor die datum, naar Nederland.
Vanaf 1974 waren alle vluchten naar Amsterdam, volgeboekt.

Het zelfde met de Portuguese koloniën. In 1975 zijn er in totaal bijna over-night, 2 miljoen vluchtelingen aangekomen in Portugal.
Meer dan een miljoen waren zwarte Angolezen en Mozambikanen, die hun nationaliteit niet wilden verliezen.

Als je een Zwitserse nationaliteit hebt dan verlies je die nooit maar het is heel moeilijk om Zwitser te worden.
Mijn man is geboren in Zuid Rhodesie, zijn vader en grootvader ook. Ze hadden een Rhodesisch paspoort.
Ik heb de geboortebewijs van zijn grootvader met de namen van zijn over-grootouders, beide geboren in Londen.
Kreeg geen recht op een Brits paspoort dus in 1980 kreeg hij een Zimbabwees paspoort.
Inderdaad heel moeilijk om door Europa te reizen voor de EU want hij had een visum nodig voor de Benelux.
Voor Duitsland, Zwitserland en Frankrijk.

Dus meerdere paspoorten zijn heel handig, vooral als je buiten Europa woont.
Maar ik ben het eens met Tedje dat je niet met 2 of 3 paspoorten (nationaliteiten) in de politiek kunt gaan.
Als je daar voor kiest (of voor defensie, politie en douane) moet je de nationaliteit hebben van het land waar je woont en geen twee.
Maar koningin Maxima heeft ook twee nationaliteiten en dat is vreemd als je koningin wordt.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 12, 2018 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Dus je bent niet loyaal omdat je dat staatsburgerschap bij je geboorte hebt meegekregen?

Ik heb geen idee waar je naartoe wil. Ik ben in Nederland geboren en getogen, Nederlands opgevoed en loyaal aan Nederland. Verder is er niets.
BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik wil nergens naartoe. Ik toon alleen maar aan dat je niet loyaal bent aan één van jouw staatsburgerschappen. En omdat het buitengewoon lastig is om vast te stellen waar iemand met een dubbele nationaliteit loyaal aan is hoort hij/zij per definitie niet in de politiek thuis.

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Helemaal mee eens.
Het is toch gek dat de burgermeester van Rotterdam een dubbel paspoort heeft!

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Klopt Elisabeth. Nijmegen heeft trouwens ook een Marokkaan als burgemeester, de voorzitter van de Tweede Kamer is een Marokkaanse en onze minister van Binnenlandse Zaken is een Zweedse. Allemaal zeer onwenselijk.
Geen dubbele paspoorten in de politiek!

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Oh maar patsercontroles zijn ook gericht op mensen met een bepaalde etnische achtergrond, Cliff. Vind je dat ook zo erg?

Met het doel ze te betrappen op iets wat strafbaar is. Dat is toch echt iets heel anders.

Quote:
Bovendien wil ik bezit van dubbele nationaliteit natuurlijk strafbaar maken. Maar ach, echt te handhaven hoeven we t niet. T signaal is sterk genoeg en de gevolgen als je tegen de lamp loopt ook.

Tegen welke lamp? Wat wil je nou precies controleren? Je wilt mensen 'bestraffen' op stemmen... maar je kunt niet controleren of ze daadwerkelijk stemmen. Dus je wilt mensen bestraffen op iets wat ze 'gedaan zouden kunnen hebben omdat ze in de buurt zijn van iets'.

Raar, raar, raar...

Quote:
Hollandse kroegcultuur, inclusief typisch Hollandse muziek.

Toppie. Je hebt Nederlandse cultuur gevonden in een straat vol buitenlandse café's en restaurants... waarbij het 'slechts' een commercieel doel betreft. Net als dat de pizzeria daar gedraaid wordt door het kebabhuis, en dat noemen we dan een stukje 'Italiaanse cultuur in Rotterdam'.

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Geen dubbele paspoorten in de politiek!

Blijft een schijnmaatregel.

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het is beter dan niks.

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 13:24 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Tedje van Es schreef:

Ik heb geen idee waar je naartoe wil. Ik ben in Nederland geboren en getogen, Nederlands opgevoed en loyaal aan Nederland. Verder is er niets.

En ik niet en ik heb één Nederlands paspoort.

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als je een paspoort hebt en lid bent een land is het de bedoeling dat je helpt dat land te onderhouden.
Meerdere paspoorten is een manier van van meerdere walletjes eten zonder dat je al die landen onderhoudt. Het is een uitstekende parasitaire manier om je verantwoordelijkheid te ontlopen.
Als je trammelant in het buitenland krijgt is het de bedoeling dat vanuit je land men je bijstaat om je misere op te lossen. Want ook jij hebt meebetaald aan de figuren op een ambassade. Een land behoort voor zijn leden op te komen en voordelen te bieden voor jouw en je landgenoten.
Een lidmaatschap van een land is als een verzekering en daarvoor moet je via belastingen betalen.

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dit klopt niet helemaal Poendert.
Je betaalt belasting in het land waar je woont en werkt.
Dit kan ook een ander land zijn.

Verder stelt die ambassade niets meer voor.
Vroeger was er een consulaat in Faro die later is verhuisd naar Albufeira en nu gesloten is.
Nu moet je naar Lissabon om je paspoort aan te vragen.
Aanvraag on line en lijsten invullen en afdrukken.
Afspraak maken tussen 9.30 en 12.00. s'Middags zijn ze dicht.
En ze zijn open op maandag, woensdag en vrijdag.
Maar ze zijn gesloten op Nederlandse en Portugese feestdagen.

Het is 4 uur reizen, dus de eerste bus genomen om 5.30, aankomst om 9.30.
Taxi naar de fotograaf, taxi naar de ambassade. Binnen stond nergens een bordje op welke etage ze zaten.
Gebeld en het was de bovenste etage. Afspraak was om 10.20.
Niemand spreekt Nederlands, dus Engels of Portugees.
Achter kogelvrij glas zaten ze, vingerafdrukken nemen door een luikje en € 240,- afrekenen, omdat ik ook een ID kaart genomen heb.
Extra betalen voor aangetekend versturen van €4,- terwijl het maar €2,- kost.
Ze belden een taxi voor mij en dat telefoontje werd afgerekend in de taxi!!!
Om 11.30 terug bij het bus station, iets gegeten en met de bus van 12.30 terug, aankomst 16.30.
Ik had dezelfde buschauffeur en bus stewardess. Je kunt koffie en eten kopen en er is een toilet aan boord.
Dat was dus 8 uur reizen en ik was 11 uur van huis.
Ik weet niet hoe de bejaarden Nederlanders dit doen of ze moeten een hotel nemen.

Verder weet ik van iemand wiens broer is doodgeschoten in de Filipijnen, dat de Ambassade niets gedaan heeft.
De familie moest €20.000 betalen om het lichaam terug te krijgen en hulp kregen ze niet.
Ambassades: veel feesten, veel diners, goed betaald, gratis huis, auto met chauffeur en ze doen nada voor hun landgenoten.
Misschien andere landen wel maar Nederland niet toen ze het consulaat sloten.

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Het is beter dan niks.

Dat is het niet. Het wekt namelijk de suggestie dat dingen opgelost zijn waardoor de aandacht verslapt of zelfs wegebt. Niets is gevaarlijker dan schijnmaatregelen.
BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 19:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Ik wil nergens naartoe. Ik toon alleen maar aan dat je niet loyaal bent aan één van jouw staatsburgerschappen. En omdat het buitengewoon lastig is om vast te stellen waar iemand met een dubbele nationaliteit loyaal aan is hoort hij/zij per definitie niet in de politiek thuis.

Ik toon juist aan dat loyaliteit niet zit verbonden aan een paspoort. En nogmaals, ik kan het weten. Dus het paspoort laten inleveren brengt je niks. Dat is ook niet het doel, daar zit ook niet de pijn.
BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Met het doel ze te betrappen op iets wat strafbaar is. Dat is toch echt iets heel anders.

Wat is daar nou anders aan? Ik stel het bezitten van een dubbele nationaliteit strafbaar. De straf erop is: ontnemen van het Nederlanderschap.

Wat mij betreft hoeven we dat niet actief te handhaven. Wordt er echter in bij het doorzoeken van je auto bij een patsercontrole een paspoort van een ander land gevonden en heb je ook een NL paspoort, dan is de consequentie helder.

Quote:

Toppie. Je hebt Nederlandse cultuur gevonden in een straat vol buitenlandse café's en restaurants... waarbij het 'slechts' een commercieel doel betreft. Net als dat de pizzeria daar gedraaid wordt door het kebabhuis, en dat noemen we dan een stukje 'Italiaanse cultuur in Rotterdam'.

Waar heb je t over? Je vroeg een Hollandse culturele uiting in de Randstad. Nou voila. Ik kan er nog legio opnoemen. Leids ontzet, Vlaggetjesdag, Koningsdag, enzovoorts.

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 19:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik stel het bezitten van een dubbele nationaliteit strafbaar. De straf erop is: ontnemen van het Nederlanderschap.

Huh? Je had het over stemmende Turken.

Nu wil je het bezit an sich strafbaar stellen?

Ik heb je al gezegd: als andere landen niet meewerken kun je er niets mee.

Maar goed, ik zie je graag Maxima arresteren en uitzetten naar Argentinië.

BerichtGeplaatst: Di Nov 13, 2018 20:25 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Huh? Je had het over stemmende Turken.

Stemmen is een voorbeeld van het actief gebruikmaken van je andere nationaliteit...

Quote:
Nu wil je het bezit an sich strafbaar stellen?

...het aanvragen of het verlengen van een buitenlands paspoort is dat ook

Quote:
Ik heb je al gezegd: als andere landen niet meewerken kun je er niets mee.

Zeker wel. Als Ahmed een Turks paspoort op zak heeft naast zn NL paspoort rest voor hem een enkele reis Ankara. Is niets wat Ankara daar aan kan doen.

Quote:
Maar goed, ik zie je graag Maxima arresteren en uitzetten naar Argentinië.

Maxima kan gewoon haar Argentijnse paspoort inleveren, verbranden, vernietigen, whatever. Geen probleem.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2018 0:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dus inmiddels ben je op het standpunt aangekomen dat een dubbele nationaliteit strafbaar moet zijn?

Zelfs Tedje wil zover niet gaan.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2018 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Ik toon juist aan dat loyaliteit niet zit verbonden aan een paspoort. En nogmaals, ik kan het weten. Dus het paspoort laten inleveren brengt je niks. Dat is ook niet het doel, daar zit ook niet de pijn.

Ik toon aan dat iemand niet loyaal is aan een nationaliteit die hij heeft. Jij bent zelf het bewijs.

En je hoeft van mij niets in te leveren. Niets is verplicht. Niemand neemt jou iets af.

Cliff schreef:
Dus inmiddels ben je op het standpunt aangekomen dat een dubbele nationaliteit strafbaar moet zijn?
Zelfs Tedje wil zover niet gaan.

Hoewel ik geen voorstander van dubbele paspoorten ben, mag van mij iedereen dubbele paspoorten hebben.

Ik vind wel dat men voor bepaalde beroepen geen dubbel paspoort mag hebben.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2018 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Eh ja hoe wil je het ontnemen van het Nederlanderschap in geval van dubbele nationaliteit anders noemen? Niet-strafbaar?

BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2018 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik ben je kwijt. Geen idee wat je wil zeggen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2018 20:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik zeg de hele tijd al dat ik vind dat als je een andere nationaliteit combineert met de NLse dat dan de NLse moet vervallen.

Ik zie ff niet waarom je nu zo verbaasd bent dat ik dus dubbele nationaliteit strafbaar wil stellen. Dat zeg ik namelijk de hele tijd al... De straf is: ontnemen van het Nederlanderschap, en daarmee ook je recht op verblijf in NL. We kunnen het daarna hebben over een permanente verblijfsvergunning, maar daar zitten wat mij betreft een groot aantal beperkingen aan.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie