Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Dubbel paspoort en loyaliteit Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 54, 55, 56  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2017 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Haha! Laat me niet lachen!
Ik dwing niks of niemand; het is een vrije keuze om alles te laten vallen en alleen het NL paspoort aan te nemen of om al je paspoorten te behouden.
En ik zeg er helemaal niks over of iemand hier (wel of) niet mag wonen; van mij mag iedereen hier wonen met twee, drie of vijf paspoorten, ik heb daar geen probleem mee.
Echter, je kunt alleen politie, soldaat, politicus o.i.d. worden als je uitsluitend het NL paspoort hebt.

Ik heb je nu al 4 politici aangewezen waarbij het vraagstuk over loyaliteit een probleem is, ik heb je al aangetoond dat m.n. Turkse en Marokkaanse Nederlanders een grotere loyaliteit voor hun vaderland hebben dan voor Nederland en nog steeds roep je dat een dubbel paspoort niks met loyaliteit te maken heeft.
O ja, en jouw slechte voorbeeld van die Duitse leraar Duits heb ik ook ontzenuwd.
Dus wil hier niet horen?

BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2017 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
En ik zeg er helemaal niks over of iemand hier (wel of) niet mag wonen; van mij mag iedereen hier wonen met twee, drie of vijf paspoorten, ik heb daar geen probleem mee.

Dat heb je wel.

Quote:
Ik heb je nu al 4 politici aangewezen waarbij het vraagstuk over loyaliteit een probleem is,

Precies: loyaliteit is een probleem

Quote:
ik heb je al aangetoond dat m.n. Turkse en Marokkaanse Nederlanders een grotere loyaliteit voor hun vaderland hebben dan voor Nederland en nog steeds roep je dat een dubbel paspoort niks met loyaliteit te maken heeft.

Correct, want als we ze hun Marokkaanse of Turkse nationaliteit afpakken, dan verandert er niets aan hun loyaliteit. Dat weet jij ook wel. Maar dát wil je dus niet horen. Jij denkt nog steeds dat loyaliteit verpakt zit in een paspoort ipv in een hart.

BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2017 16:46 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Cliff schreef:
Jij denkt nog steeds dat loyaliteit verpakt zit in een paspoort ipv in een hart.

Het heeft natuurlijk wel met elkaar te maken. Als je loyaal bent aan het land heb je geen behoefte an twee paspoorten en lever je je oude paspoort in. En als dat zogenaamd niet kan, leg je het maar ergens in het onderste laatje en vergeet je het gewoon. Dan toon je loyaliteit. En dan ga je er niet bij elke gelegenheid mee lopen zwaaien. Zeker niet als het om totaal verschillende "culturen" gaat.

Dat sommigen het gebruiken om gemakkelijker te kunnen reizen, kan ik mij nog wel iets bij voorstellen. Maar nogmaals. uit oogpunt van eerlijkheid en gelijkheid zou dat niet mogelijk moeten kunnen zijn..

En voor politieke functies zou het hebben van twee of meerdere paspoorten helemaal niet mogelijk mogen zijn, simpelweg om belangenverstrengelingen te voorkomen...

BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2017 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Pinakel schreef:
En als dat zogenaamd niet kan, leg je het maar ergens in het onderste laatje en vergeet je het gewoon.

Kan best hoor, kost alleen 1000 euro:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/vraag-en-antwoord/kan-ik-afstand-doen-van-mijn-turkse-nationaliteit-als-ik-de-turkse-dienstplicht-niet-heb-vervuld

http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2016/04/twee-paspoorten-hoe-kom-je-daarvan-af

Overigens lost het Turkse probleem deels vanzelf op:

http://nos.nl/artikel/2166897-turkse-nederlanders-kunnen-turkije-niet-uit-door-uitreisverbod.html

BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2017 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Dat heb je wel.

Waar? Wijs het eens aan.

Quote:
Precies: loyaliteit is een probleem

Dat zeg ik!

Quote:
Correct, want als we ze hun Marokkaanse of Turkse nationaliteit afpakken, dan verandert er niets aan hun loyaliteit. Dat weet jij ook wel. Maar dát wil je dus niet horen. Jij denkt nog steeds dat loyaliteit verpakt zit in een paspoort ipv in een hart.

Alweer draai je de zaken om. De ouders van kleine Kuzu zouden niet voor een NL paspoort gekozen hebben en het Turkse gehouden hebben. Daarmee zou grote Kuzu niet de politiek in hebben gekund.
Probleem opgelost!

Pinakel schreef:
En voor politieke functies zou het hebben van twee of meerdere paspoorten helemaal niet mogelijk mogen zijn, simpelweg om belangenverstrengelingen te voorkomen...

Juist! En dat zeg ik nou al vele jaren!

Geen dubbele paspoorten voor Nederlandse politici!

BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2017 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nogmaals: ik schrijf afpakken, niet kiezen.

BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2017 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wanneer denk je dat er loyaliteit zal zijn: als je mensen iets afpakt of als je mensen laat kiezen?

BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2017 18:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maakt niets uit. Als jij Kuzu laat kiezen, dan ligt zijn loyaliteit bij Turkije. Als jij Kuzu dwingt te kiezen, ligt zijn loyaliteit nog steeds bij Turkije.

En Kuzu staat daar niet alleen in.

BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2017 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nog maar eens: Als de ouders van baby Kuzu vrijwillig voor de NL nationaliteit hadden gekozen dan waren zij in hun hart zeer loyaal aan Nederland geweest , hadden kleine Kuzu dienovereenkomstig opgevoed en had grote Kuzu nooit DENK opgericht. Wat snap je hier niet aan?

BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2017 19:01 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Tedje van Es schreef:
Wanneer denk je dat er loyaliteit zal zijn: als je mensen iets afpakt of als je mensen laat kiezen?
De bozen zijn trouw aan de streek waar ze geboren zijn. Die worden nooit loyaal aan Nederland. Dat blijkt ook wel doordat de bozen in de Nederlandse openbare ruimtes niet in het Nederlands willen converseren.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2017 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De bozen zullen, als ze moeten kiezen, nooit voor de NL nationaliteit kiezen.

BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2017 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Mijn mening is dat de bozen uit de hemel oftewel Nederland moeten. Het is tenslotte een hemel gebouwd door de echte knappe Nederlanders.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2017 6:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Nog maar eens: Als de ouders van baby Kuzu vrijwillig voor de NL nationaliteit hadden gekozen dan waren zij in hun hart zeer loyaal aan Nederland geweest , hadden kleine Kuzu dienovereenkomstig opgevoed en had grote Kuzu nooit DENK opgericht.

Je geeft weer geen antwoord, waarvan acte.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2017 7:53 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Volgens mij zijn er genoeg antwoorden gegeven. Maar als je enkel het antwoord wil accepteren wat je graag wil horen ,dan wordt het een moeilijke discussie.

Voor mij is het duidelijk; twee paspoorten hebben is onzin want het is nergens voor nodig en is tegen het gelijkheidsbeginsel. Dus afschaffen die hap. En politici, maar ook ambtenaren, moeten al helemaal geen twee twee paspoorten willen hebben. Het wekt de schijn van belangenverstrengeling en dat moet je al helemaal niet hebben. Het vertrouwen in de politiek is toch al minimaal bij de gemiddelde burger en dat wordt er door dat tweede paspoort zeker niet beter op.
Dat het voor jou financieel voordeel oplevert, is voor jou natuurlijk wel prachtig. maar in het algemeen gezien klopt daar geen bal van. Went nogmaals, waarom de een wel en de ander niet. dat is voor mij het kernpunt: de oneerlijkheid die daar in zit....

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2017 7:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Je geeft weer geen antwoord, waarvan acte.

Nee, jij komt met een krom argument. Ik heb het er steeds over dat men één nationaliteit kiest als het kind geboren is en niet als het kind 18 jaar is.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2017 8:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, jij hebt het steeds over ouders die kiezen en ik heb al keer op keer aangegeven dat ik het daar niet over heb.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2017 10:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dus baby Kuzu moest op nul-jarige leeftijd zelf kiezen of hij alleen het Turkse of alleen het Nederlandse paspoort wilde hebben? En bij de keuze voor het Turkse paspoort had jij hem het land uitgeschopt?

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2017 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, ik heb dat al zeer duidelijk en uitgebreid uitgelegd: maak Nederlandse wetgeving die stelt dat iedereen die in Nederland geboren wordt automatisch de Nederlandse nationaliteit krijgt en alle andere nationaliteiten verliest.

Zou dat laatste om één of andere reden niet kunnen, dan wordt de Nederlandse nationaliteit alsnog ingetrokken.

Niets keuze dus: geen keuze voor ouders, geen keuze voor babies, geen keuze voor Tedjes (die kiezen sowieso nooit). Gewoon duidelijke en dwingende wetgeving die voor iedereen geldt ongeacht religie, huidskleur of komaf.

En ik heb dat al tal van keren gezegd nu, maar een paar posts verder schrijf jij toch weer dat de ouders gaan kiezen... zucht.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2017 16:04 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Nee, ik heb dat al zeer duidelijk en uitgebreid uitgelegd: maak Nederlandse wetgeving die stelt dat iedereen die in Nederland geboren wordt automatisch de Nederlandse nationaliteit krijgt en alle andere nationaliteiten verliest.

ZEER ZEER ZEER ONEENS. We hebben al eerder geconstateerd dat een Nederlands paspoort niets te maken heeft met loyaliteit aan Nederland en al zeker niets te maken heeft met het onderschrijven van onze normen en waarden. Stop met het Sinterklaas spelen met paspoorten, een kind geboren uit buitenlandse ouders behoudt gewoon de nationaliteit die ouders.

Ieder kind geboren in Nederland automatisch Nederlander, hoe stel je je dat voor?? Ik zie de app al voor me op Afrikaanse smartphones die zwangere vrouwen uitlegt hoe je in Nederland kunt komen om daar je kind geboren te laten worden.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2017 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Moppersmurf schreef:

Ieder kind geboren in Nederland automatisch Nederlander, hoe stel je je dat voor?? Ik zie de app al voor me op Afrikaanse smartphones die zwangere vrouwen uitlegt hoe je in Nederland kunt komen om daar je kind geboren te laten worden.

Daar moet je toch echt niet aan denken. Dan staan die gasten straks driehoog op elkaar in de rij hier...

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2017 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
We hebben al eerder geconstateerd dat een Nederlands paspoort niets te maken heeft met loyaliteit aan Nederland

Goh, jij hebt dat tenminste door. Nu Tedje nog Smile

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2017 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje omturnen gaat niet lukken. Tedje aan het stemmen krijgen gaat ook niet lukken.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2017 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Oneens, dat betekent namelijk dat mensen gedwongen worden de NL nationaliteit aan te nemen. Ik ben voor een wet waarbij men maar één nationaliteit mag hebben, de keuze is echter vrij.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2017 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, we weten wat jij wilt... maar dat is niet de discussie noch relevant. Je herhaalt slechts je mening.

BerichtGeplaatst: Za Apr 08, 2017 7:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En wat doe jij dan? Je herhaalt jouw mening.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie