Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Wilders veroordeeld en ook vrijgesproken: geen straf
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wilders veroordeeld en ook vrijgesproken: geen straf
BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 13:45 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Wilders is veroordeeld wegens belediging, maar vrijgesproken voor haat zaaien en aanzetten tot geweld. Er volgt geen straf.

https://www.ad.nl/binnenland/wilders-schuldig-aan-belediging-marokkanen-als-groep-maar-hof-legt-geen-straf-op~ac19e391/

Prima zaak. Dan hoef ik tenminste geen proteststem op de PVV uit te brengen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het was een showproces, puur politiek. Hij is ook alleen maar schuldig bevonden aan groepsbelediging, niet aan discriminatie, haat zaaien of wat dan ook. Nou ja, is groepsbelediging zo erg? Dit land wordt dagelijks beledigd door kutmarokkanen.

Onder de streep hij heeft gelijk met wat hij in zijn slotpleidooi zei en dat hij alleen maar hardop zegt wat 75% van dit land vindt.
Ik herhaal nog maar eens wat ik al vaker gezegd heb: Ik vind het jammer dat we zo'n schreeuwlelijk nodig hebben om ons met de neus op de multiculturele feiten te drukken.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Goed dat hij vrijgesproken is, dit hele proces sloeg nergens op.dat we het hier nog steeds hebben over een uitspraak van zes jaar geleden vind ik trouwens ook bezopen.
Toch denk ik dat Wilders met een eventuele veroordeling blij geweest zou zijn. Niet publiekelijk natuurlijk, maar diep van binnen. Een veroordeling zou hem juist heel erg veel extra stemmen opleveren. Nu hij vrijgesproken is, is de angel eruit. Hij gaat niet voor niets nog naar de Hoge Raad....aandacht verzekerd met de verkiezingen in aantocht.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 23:33 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Jawel, met dank aan alle Kut Amsterdammers, Kut Rotterdammers en Kut Limburgers voor het naar de knoppen helpen van onze democratie.

Volgens de rechter mag dit dus.. Smile

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 8:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Hoezo wordt de democratie naar de knoppen geholpen ?

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:
Jawel, met dank aan alle Kut Amsterdammers, Kut Rotterdammers en Kut Limburgers voor het naar de knoppen helpen van onze democratie.

Volgens de rechter mag dit dus.. Smile

Wat moet jij? Kut Brabo! Laughing

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In ieder geval zit Wilders met dank aan de rechters, nog weer een lange tijd in de belangstelling.
Dat zal hem zeker nog een tijd extra kiezers opleveren.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Aantasting van de eer en de goede naam van de Marokkanen...

Welke goede naam?

Dat die Marokkanen een slechte naam hebben is geheel het gevolg van de eigen maatschappelijk diskwalificerende gedragingen die een te groot en oververtegenwoordigd deel van de Marokkanen zelf etaleert. Evenzozeer is er onder die Marokkanen zelf te weinig zelfreflecterend en daarmee zelfcorrigerend vermogen en teveel slechts enkel vervallen tot vermeend geveinsd slachtofferisme.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Moppersmurf schreef:
Wilders is veroordeeld wegens belediging, maar vrijgesproken voor haat zaaien en aanzetten tot geweld. Er volgt geen straf.

https://www.ad.nl/binnenland/wilders-schuldig-aan-belediging-marokkanen-als-groep-maar-hof-legt-geen-straf-op~ac19e391/

Prima zaak. Dan hoef ik tenminste geen proteststem op de PVV uit te brengen.

Er zijn ook nog andere redenen om PVV te stemmen om de gewenste richting aan te geven. En er is wel degelijk reden tot protest tegen dit proces en dit vonnis. Heel dat proces was een politiek proces, een inquisitie. En de manipulaties van o.a. Opstelten, Demmink, Rutte om Wilders voor de inquisitie te slepen liggen onomstotelijk vast. Deze zaak had dus niet ontvankelijk verklaard moeten wilde er recht aan de rechtstaat geschieden. En als er dan toch een vonnis had gekomen, dan had er volledige vrijspraak moeten komen. Ik ben wel een beetje klaar met dat eeuwige gejank om zich beledigd te voelen. Je beledigd voelen is een keuze. En waarom zouden wij ons moeten laten afzinken tot angst en middelmaat om maar niet die eeuwig beledigden met hun eeuwige lange teentjes en tere zieltjes niet voor het hoofd te stoten. En dan nog iets: Welk normaal mens staat er eigenlijk te wachten op meer Marokkanen? Ik ben tot ver in mijn wijde omgeving in al die 6 1/2 jaar tijd niemand tegengekomen die staat te wachten op meer Marokkanen?

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Loetje schreef:

Welke goede naam?

Dat die Marokkanen een slechte naam hebben is geheel het gevolg van de eigen maatschappelijk diskwalificerende gedragingen die een te groot en oververtegenwoordigd deel van de Marokkanen zelf etaleert. Evenzozeer is er onder die Marokkanen zelf te weinig zelfreflecterend en daarmee zelfcorrigerend vermogen en teveel slechts enkel vervallen tot vermeend geveinsd slachtofferisme.

Helemaal met je eens.

BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2020 22:41 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Het was een showproces, puur politiek. Hij is ook alleen maar schuldig bevonden aan groepsbelediging, niet aan discriminatie, haat zaaien of wat dan ook.

Hij is dus op de meeste punten gewoon vrijgesproken. Waarom was het dan toch een showproces ?

BerichtGeplaatst: Di Sep 08, 2020 15:15 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:
Het was een showproces, puur politiek. Hij is ook alleen maar schuldig bevonden aan groepsbelediging, niet aan discriminatie, haat zaaien of wat dan ook.

Hij is dus op de meeste punten gewoon vrijgesproken. Waarom was het dan toch een showproces ?

Dat hij op veel punten is vrijgesproken maakt verder niks uit. Dat een proces om politieke redenen kan worden opgestart, dat is de makke.

BerichtGeplaatst: Di Sep 08, 2020 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Kan er met de beste wil van de wereld geen Belediging in ontdekken.

't Ligt wel wat gevoelig hoor, om 't zo te vragen en als de reactie dan ook nog zo negatief uitvalt voor de desbetreffende groep dan zullen nogal wat leden daarvan dat zeker niet leuk vinden, maar feit blijft dat er formeel bezien alleen maar geinformeerd is naar de mening van anderen.

Als dat nou nog op 'n beledigende manier gebeurd zou zijn, bijvoorbeeld door te vragen of men meer of minder van die .........Marokkanen wil, dan zou dat de zaak veranderen.
Maar ook dat is dus niet het geval geweest.

Denk dan ook dat de desbetreffende groep en de pro-immigranten hier te lande er beter aan hadden gedaan om na die avond 'ns bij zichzelf te rade te gaan omtrent de oorzaak waar ze dit resultaat nou aan te danken hadden, dan om diepgekrenkt en op hoge poten massaal aangifte te gaan doen van strafbare feiten die niet gepleegd waren.

Het enkel en op 'n formeel correcte wijze voor sommigen gevoelig liggende aangelegenheden ter sprake brengen kan nou eenmaal niet op een lijn gesteld worden met Belediging.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Sep 10, 2020 19:04 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

Tedje van Es schreef:
Het was een showproces, puur politiek. Hij is ook alleen maar schuldig bevonden aan groepsbelediging, niet aan discriminatie, haat zaaien of wat dan ook. Nou ja, is groepsbelediging zo erg? Dit land wordt dagelijks beledigd door kutmarokkanen.

Onder de streep hij heeft gelijk met wat hij in zijn slotpleidooi zei en dat hij alleen maar hardop zegt wat 75% van dit land vindt.
Ik herhaal nog maar eens wat ik al vaker gezegd heb: Ik vind het jammer dat we zo'n schreeuwlelijk nodig hebben om ons met de neus op de multiculturele feiten te drukken.

Dan snap je weinig van de huidige maatschappelijke dynamiek en het noodzakelijke sentiment: we hebben juist iemand nodig die zich niet conformeert aan de normen van fatsoen. Dat zien we duidelijk met Trump. Totaal politiek incorrect en vaak tegen het beledigende en grove aan, maar hij wordt wel met de dag populairder. En de reden is ook duidelijk: mensen zijn zo zat van al die carriere-politici dat ze hunkeren naar iemand die dat soort gestoorde, politiek-correcte malloten met de grond gelijk maakt.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat ben ik helemaal met jou oneens. We hebben mensen nodig die op een normale wijze deze problematiek aanspreken en aanpakken, dus zonder te schreeuwen en te stampvoeten.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Gelukkig wordt mij nu veel duidelijk. Er bestaan op aarde blijkbaar twee rassen. Mensen en Marokkanen.
Ik dacht altijd gelezen te hebben dat alle mensen gelijk zijn, zonder onderscheiden rassen.
Als men dat anders uitlegt kan men maarzo veroordeeld worden.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 21:15 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:

Dat hij op veel punten is vrijgesproken maakt verder niks uit. Dat een proces om politieke redenen kan worden opgestart, dat is de makke.

Dat laatste ben ik volledig met u eens. Maar het maakt natuurlijk wel degelijk uit dat hij op veel punten is vrijgesproken.
Even uw redenering volgend: als de uitspraak verder niks uitmaakt had het dus ook niks uitgemaakt als hij NIET was vrijgesproken. Ik denk toch echt dat we hier dan een heel andere reactie van u hadden kunnen lezen, wat denkt u zelf ?

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 2:33 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

legalblond schreef:
Tedje van Es schreef:

Dan snap je weinig van de huidige maatschappelijke dynamiek en het noodzakelijke sentiment: we hebben juist iemand nodig die zich niet conformeert aan de normen van fatsoen. Dat zien we duidelijk met Trump. Totaal politiek incorrect en vaak tegen het beledigende en grove aan, maar hij wordt wel met de dag populairder. En de reden is ook duidelijk: mensen zijn zo zat van al die carriere-politici dat ze hunkeren naar iemand die dat soort gestoorde, politiek-correcte malloten met de grond gelijk maakt.

Mee eens.

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 8:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wilders trapt Politieke Beschouwingen af: 'Dit is een bananenrepubliek'

Tja, ik kan er niks aan doen maar Wilders heeft gewoon gelijk, er wordt met twee maten gemeten.

En het is uitermate slim van hem om het hele debat te kapen. De hele morgen ging het hierover, van politieke beschouwingen na Prinsjesdag was geen sprake. Domme mensen als Klaver en Jetten trapten erin en gingen daarover in discussie, in plaats van het over Prinsjesdag te hebben.
Dit gaat Wilders stemmen opleveren.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici