Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 59, 60, 61  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 15:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
Dat kunnen wij als nuchtere denkers wel vinden maar in de hedendaagse hysterie is de praktijk nu eenmaal anders.

Klopt, maar ik ben ervan overtuigd dat van die hedendaagse hysterie gretig gebruik wordt gemaakt. Ik ben geen complotdenker maar ik denk zeker dat de media een sturende vinger in de pap hebben bij dit FvD debacle.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 15:15 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De media doet wat haar taak is: de berichtgeving verzorgen.
Het debacle komt uit het FvD zelf, niet uit de media.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De media dikken dat heel erg graag aan. Als ik hoor wat er deze week allemaal bij de NOS is gezegd dan is het wel duidelijk wat de journalisten van de NOS van FvD vinden.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 15:51 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Tedje van Es schreef:
ik denk zeker dat de media een sturende vinger in de pap hebben bij dit FvD debacle.

Ja het is natuurlijk de media die Baudet zijn antisemitische en complotterige denkbeelden hebben aangestuurd: https://www.geenstijl.nl/5156539/het onverholen antisemitisme van thierry baudet een tijdlijn van getuigenissen/
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dannie schreef:
Ja het is natuurlijk de media die Baudet zijn antisemitische en complotterige denkbeelden hebben aangestuurd

Dat niet, maar de staatsmedia hebben alle reden om anti FvD te zijn. Hun baan stond immers op het spel als de FvD te groot zou zijn geworden.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
De media dikken dat heel erg graag aan. Als ik hoor wat er deze week allemaal bij de NOS is gezegd dan is het wel duidelijk wat de journalisten van de NOS van FvD vinden.

Dat is zo. Maar in dit geval hoefde er weinig aangedikt te worden. Zelden een partij zo snel uiteen zien spatten als FvD.
Overigens was het niet alleen de NOS die er gretig verslag van deed.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Natubico schreef:

Veeleer net als Baudet deels Indisch. [url=https://images.story.nl/xn0jTj s1YvTa5OimUqB0kXzaGU=/890x0/smart/story.nl/s3fs public/main_media/thierry_baudet_1709199527_1.jpg?itok=MUFqvWnI]Afb.[/url]

Ja, Indisch. Leuke tante ook.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Dannie schreef:
Ja het is natuurlijk de media die Baudet zijn antisemitische en complotterige denkbeelden hebben aangestuurd

Dat niet, maar de staatsmedia hebben alle reden om anti FvD te zijn. Hun baan stond immers op het spel als de FvD te groot zou zijn geworden.

Ik begrijp hieruit dat FvD dus de vrije media aan banden wilde leggen ?
Nu snap ik de liefde die Baudet koestert voor Rusland.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Overigens was het niet alleen de NOS die er gretig verslag van deed.

Klopt, maar ik verwacht van de NOS neutrale verslaggeving en verder niks.
Van de VARA verwacht ik dat ze stonden te gniffelen en dat mogen ze, dat is de bedoeling van het publieke bestel.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook gestoord heb aan de gniffelende ondertoon die ik bemerkte bij de NOS in het journaal en bij Nieuwsuur.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Ik begrijp hieruit dat FvD dus de vrije media aan banden wilde leggen ?

Dat berijpt u verkeerd.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 22:08 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Ik heb niets van gniffelen gemerkt. Weten jullie zeker dat het gniffelen geen projectie is?
BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik begrijp dat Baudet verkering heeft met een dame met Joodse roots via haar achternaam, Dan ben je ongetwijfeld een anti Semiet.
Met uitstekend resultaat is Baudet buiten spel gezet, maar de aanhang voor zijn ideeën en die van zijn mogelijke volgelingen groeit welig.
Het zou me niks verbazen als door het deugend aanwijzen van Nazie en Fascistische gedachten bij hun zogenaamd extreem rechtse tegenstanders, we straks eindelijk na lang suggereren een wel echte Nazi aan het bewind gaan krijgen.
De kruik gaat zolang te water tot hij breekt. Dus deugend Nederland, "Blijven proberen"
Straks wordt werkelijk het Aurora Boreales ontstoken en krijgt elke blanke Nederlander zo,n grappig snorretje.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ja, de journalisten van de NOS projecteerden hun persoonlijke mening over FvD in hun nieuwsberichten.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 13:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Vind 't wel wat eigenaardig dat de overcorrecten die 't zo vreselijk vinden wanneer iemand ook maar 'n woord van kritiek durft te uiten over personen van 'n bepaalde etniciteit, daarbij spreken over "bruine smurrie".

Zou dit bijna 'n vorm van racisme willen noemen want er zijn nogal wat mensen op deze planeet die 'n bruine huidskleur hebben.
BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De leden hebben gesproken. Zo'n 38 000 leden hebben zich uitgesproken en 75 % stemde in met de kandidatuur van Thierry Baudet. Kunnen ze over de soap bij FvD zeggen wat we willen, maar ze kunnen niet zeuren dat de leden geen inspraak hadden en dat de uitslag van een referendum niet gerespecteerd wordt als ze hun eigen mond weer eens vol hebben over dat anderen niet democratisch zijn en zijzelf uiteraard wel.

BerichtGeplaatst: Za Dec 05, 2020 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb nog niemand zien zeuren over het referendum en de inspraak bij FvD, behalve een aantal leden en ex leden zelf die van mening zijn dat er van het referendum niks deugt.
Ik hou me er verre van, maar wil wel meneer Baudet feliciteren met deze toch wat onverwachte overwinning.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 13:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Loetje schreef:
Zoals ik al stelde: Wat krijg je als kiezer voor je stem terug als je je laat leiden door deze verkiezingsbelofte?]
Moppersmurf schreef:

Niks, zo lang er voor die verkiezingsbelofte bij lange na geen meerderheid te vinden is. Maar dat ligt niet aan de VVD, dat ligt aan D'66, PvdA, GroenLinks, Christenunie, en voor een deel aan het CDA en de SP. Zo lang men in meerderheid op die partijen blijft stemmen wordt het nooit wat. Mijn stem krijgen ze in ieder geval niet.
Moppersmurf schreef:
Prima standpunt trouwens van Bente Becker. Nu de VVD sociaal economisch een linksere koers wil gaan varen en op het gebied van immigratie en integratie gewoon rechts blijft, overweeg ik een stem op de VVD.

Tien jaar lang zo nu en dan een mooi praatje voor de bühne is één; In tien jaar tijd als grootste regeringspartij bij beleid, dus bij daad het land uiteindelijk toch afschepen met het tegenovergestelde is van een andere orde. En juist dat doet kiezers twijfelen aan de waarde van hun stem ná de verkiezingsdag vergeleken met wat vlak voor de verkiezingen beloofd wordt. En als je als partij op voorhand de tweede partij van het land (en daarmee ook een grote schare kiezers) uitsluit voor een formatie, dan bied je jezelf automatisch te koop aan partijen die daarvoor als king makers hun wisselgeld opeisen zonder zelf nog kaarten op de achterhand te hebben.

Mooi voor de bühne

Maar wat als de praktijk bij beleid anders is, dus als daden telkenmale anders zijn dan woorden?

En dan betreft dit slechts het deelterrein (massa)immigratie naar Nederland (exclusief hun gevolg). En zo zijn er natuurlijk veel meer deelterreinen. Die klimaatdeal oftewel dat gedrocht the Green Deal welke ons € 1.000 gaat kosten, het Pact van Marrakesh wat een zelfmoordverdrag is, belastingverhogingen, bezuinigingen. Ook daar weegt de kiezer op een gegeven moment wel af waarmee partijen hebben ingestemd of tegengestemd.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Mooie opsomming Loetje, maar het feit blijft dat anti immigratiepartijen geen meerderheid hebben. Je hebt niets aan een grenzen dicht motie als die bij lange na geen meerderheid haalt.

Pas als de meerderheid van de kiesgerechtigden inziet dat de samenleving volledig ontwricht raakt als de massa immigratie doorgaat, en dan ook de daad bij het woord voegt door in meerderheid rechts te stemmen, pas dan kun je de VVD er op aanspreken.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Een coalitie vormen is geven en nemen. Nu het FvD leegloopt is de kans groot dat de VVD de grootste blijft.

Op sociaal economisch gebied schuift de VVD naar links: daardoor hoeft de partij op dit gebied minder in te leveren aan linkse coalitiepartners en kan zij haar immigratiestandpunt versterken bij onderhandelingen.

Dat wordt voor mij een voorkeursstem op Benthe Becker, denk ik.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Moppersmurf schreef:
Een coalitie vormen is geven en nemen. Nu het FvD leegloopt is de kans groot dat de VVD de grootste blijft.

Op sociaal economisch gebied schuift de VVD naar links: daardoor hoeft de partij op dit gebied minder in te leveren aan linkse coalitiepartners en kan zij haar immigratiestandpunt versterken bij onderhandelingen.

Dat wordt voor mij een voorkeursstem op Benthe Becker, denk ik.

Het FVD is nu in ieder geval gezuiverd van dwarsdenkende elementen. Dat kunnen veel andere clubs niet zeggen.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 21:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

En dan betreft dit slechts het deelterrein (massa)immigratie naar Nederland (exclusief hun gevolg). En zo zijn er natuurlijk veel meer deelterreinen. Die klimaatdeal oftewel dat gedrocht the Green Deal welke ons € 1.000 gaat kosten, het Pact van Marrakesh wat een zelfmoordverdrag is, belastingverhogingen, bezuinigingen. Ook daar weegt de kiezer op een gegeven moment wel af waarmee partijen hebben ingestemd of tegengestemd.

T is makkelijk mekkeren langs de zijlijn Loetje.

Je hebt nog niet gereageerd op mijn voorstel om die 50k leden van FvD (excl de nazi gekkies en de Baudet adepten) aan te laten sluiten bij de VVD en zo de partij van binnenuit naar rechts te duwen. Moeilijk? Omdat je dan meer moet doen dan mekkeren langs de zijlijn?

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2020 22:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
T is makkelijk mekkeren langs de zijlijn Loetje.

Muhhahahahhahahhaha Laughing

Deze houden we er echt even in hoor Laughing

In het Covid draadje ben je naar mijn mening al 300 pagina's aan het 'mekkeren langs de zijlijn'.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2020 0:25 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Moppersmurf
Mooie opsomming Loetje, maar het feit blijft dat anti immigratiepartijen geen meerderheid hebben. Je hebt niets aan een grenzen dicht motie als die bij lange na geen meerderheid haalt.
Pas als de meerderheid van de kiesgerechtigden inziet dat de samenleving volledig ontwricht raakt als de massa immigratie doorgaat, en dan ook de daad bij het woord voegt door in meerderheid rechts te stemmen, pas dan kun je de VVD er op aanspreken.

Pas als de meerderheid van de kiesgerechtigde inziet dat stemmen op politiek gecastreerde partijen niks uithaalt, dan pas snap je dat de VVD je ook links laat liggen .

Elke overheid die wetten voor burgers schrijven, maar zelf ongestraft de eigen wetten misbruiken om hun eigen reten mee schoon te vegen....... zichzelf beschermde staats criminelen die je beter mijdt door thuis te blijven, dan pas heb je recht van spreken door burgerlijk ongehoorzamen zelf rechter gaan spelen .

Slot : of FvD 2 of 35 zetels krijgen gene ene andere volksmennerclub zal zich branden aan een collatie mits wel samen afbranden.
BerichtGeplaatst: Ma Dec 07, 2020 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb eigenlijk nog steeds geen anti Semitische, rascistische, of Fascisttische uitlatingen van Baudet gezien of gelezen.
Heeft iedereen hier wel in de gaten dat de meeste beschuldigingen tegen Baudet en consorten, via van horen zeggen zijn?
Dan lijkt Baudet ook no eens verkering te hebben met een, gezien haar naam, Joodse juffrouw.

In het parool schrijft iemand dan: Want prof. Cliteur is vanuit zijn uitgesproken verlichtingsidealen ontegenzeggelijk verwikkeld in een ideologische strijd met de politieke islam en met wat hij het cultuurmarxisme noemt, waarmee politieke correctheid, multiculturalisme en identiteitspolitiek geassocieerd worden.
Ook schrijft dat persoon: Ik kan de hoogleraar(Cliteur) echter niet betrappen op iets dat in de verste verte lijkt op antisemitisme. Ik zie hiervan geen sporen in zijn werk en voordrachten.

Het valt mij wel op dat dit soort achterbakse, en opruiende uitlatingen meestal vanuit onze linkse broederclubs worden geventileerd.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici