Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 58, 59, 60, 61  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Nu in het nieuws:

"De interim-voorzitter van Forum voor
Democratie wil de leden laten beslissen
of Thierry Baudet lid mag blijven van
de partij.Maar dan moet Baudet eerst
uit het partijbestuur stappen en geen
uitspraken meer doen in de media.Baudet
heeft hier nog niet op gereageerd

Op de ledenvergadering moet ook een
compleet nieuw bestuur gekozen worden.
De huidige leden,inclusief Baudet,mogen
zich niet verkiesbaar stellen,zo staat
in het voorstel van de FvD-voorzitter
en twee andere bestuursleden.

Veel partijprominenten hebben zich
tegen Baudet gekeerd.Die stelt voor dat
zijn tegenstanders zich afsplitsen".

Nou daar zijn dus nogal wat voorwaarden bij die niet zo erg democratisch overkomen.
"Moet uit het bestuur stappen", "mag geen uitspraken meer doen in de media", "mag zich niet meer verkiesbaar stellen";
Dat is allemaal in flagrante strijd met de Grondwet en dus ten enen male onacceptabel.

't Lijkt er dan ook op dat hier sprake is van 'n stel links-dictatoriaal georienteerde infiltranten die overmoedig zijn geraakt nadat in de VS ook al zo'n dubieuze illegale omwenteling lijkt te hebben plaatsgehad.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 20:12 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Het wordt steeds gekker.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/226400355/leegloop-bij-fv-d-eerdmans-nanninga-vlaardingerbroek-en-pouw-stappen-op

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Prima dat die Eerdmans oprot, evenzo met Tante Nanninga, allemaal te gretig en de hersens er niet bij. Mis gegokt Shock

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 21:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het is behoorlijk heftig allemaal wat daar gebeurt. Ik ben ook verrast door de felheid waarmee de Baudet wordt afgeserveerd door onder anderen Nanninga. Dat geeft te denken dat het al langer onder de oppervlakte behoorlijk rommelt, en dat de onderlinge kift en wantrouwen nu explodeert.
Ofwel: hier was al meer aan de hand dan alleen die ophef over die vermeende nazi-sympathieën.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 21:34 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moppersmurf schreef:
Real schreef:
Kan maar zo zijn die meuk van een fake account is of door Photoshop is gehaald. In een dergelijk geval wil ik echt een originele en betrouwbare bron zien.

Dit circuleert al best lang op internet. Als het photoshop zou zijn had ze al lang aan aanklacht ingediend, ze beweert juist dat ze de partij wil zuiveren van antisemitisme.

Daarom mijn vraag of de berichten wel kloppen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

George Bush schreef:
Prima dat die Eerdmans oprot, evenzo met Tante Nanninga, allemaal te gretig en de hersens er niet bij. Mis gegokt Shock

Haha de nummers 2 tm 5 van de lijst zijn afgezwaaid.

Byebye FvD.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Bye bye FvD of geen bye bye FvD (En ik zie ook geen toekomst meer voor FvD met Thierry Baudet, want teveel aangeschoten wild.); De vertrekkende vier hebben hier wel degelijk een fout gemaakt. Het was hun volste goed recht om om hen motiverende redenen de houdbaarheid van Thierry Baudet ter discussie te stellen (En daar valt ook heel wat voor te zeggen.) en zichzelf te kandideren voor met welke ploeg en met welke koers verder. En indien de ledenvergadering daarmee had ingestemd had ik ook nog toekomst voor FvD mogelijk geacht. Maar nu hebben ze met hun weglopen min of meer de leden en de kiezers en de sympathisanten in de steek gelaten door deze dat alternatief niet te bieden en hen slechts een worst te hebben voorgehouden. En dat kan ook gewoon bedrog (Verraad is een te duur woord.) aan de leden (en aan de kiezers en aan de sympathisanten) worden genoemd. Indien de leden zich niet voor hun alternatief zouden hebben uitgesproken zou hun plan trekken middels terugtrekken een logische en onvermijdelijke en de enige geloofwaardige vervolgstap zijn geweest. Eventuele aspirant bewegingen in oprichting naar de TK-verkiezingen van 2021 toe welke zich bewegen in hetzelfde politieke segment (zoals Code Oranje in oprichting bijvoorbeeld) doen er verstandig aan zich achter de oren te krabben of ze aan deze vertrekkende vier wel politiek asiel moeten willen verlenen indien zij ooit nog verder willen gaan partij hoppen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Cliff schreef:

Nee, dit is echt volledig het einde van FvD hoor.

Ben blij dat je t eindelijk inziet. Zonde van je stem echter.

Nu allemaal op naar de VVD en die partij de rechterkant opduwen!

Cliff schreef:
Ik denk niet dat het zonde van mijn stem is. De LPF heeft ook gedachtegoed geïntroduceerd in Nederland. Uiteindelijk zie je vaak andere partijen (kuch VVD) ermee vandoor gaan, waarmee toch wel het één en ander bereikt wordt.

Maar de VVD gaat deze kiezers echt niet pakken. Het is wachten totdat nu iemand in dat gat springt. Men wil namelijk geen oude politiek (=VVD), men wil nieuwe politiek.

Er is en blijft een structureel kiezersvacuüm voor zaken zoals bijvoorbeeld aanhoudende massaïmmigratie, de volledig mislukte integratie van niet-inpasbare immigranten, de Islamisering, klimaathysterie en klimaatzwendel, de EU en zo waarin er plaats (En wat voor een plaats!) is voor partijen die daar een gezond tegengeluid aan (durven te) geven. Met tien jaar lang als grootste regeringspartij bij beleid al vanaf de dag na de verkiezingen het tegenovergestelde doen van wat je hooguit in de maanden voor de verkiezingen belooft moet je je als kiezer toch een keer achter de oren gaan krabben wat je nou in die tien jaar voor je trouwe stem hebt teruggekregen. Het tegenovergestelde van wat je voorgehouden werd dus.

Nu is Bente Becker weer het een en ander aan het beloven met betrekking tot immigratie. Tsja, is er ook nog niet zo'n gezegde als "Veel beloven en weinig geven doet slechts de dwaas in vreugde leven."? Zoals ik al stelde: Wat krijg je als kiezer voor je stem terug als je je laat leiden door deze verkiezingsbelofte? In mijn glazen bol zie ik andermaal bij beleid het tegenovergestelde van wat beloofd wordt. En dat gaat al tien jaar lang zo.

En wat koop je als kiezer voor een biecht achteraf als zo'n iemand in zijn tijd als bewindspersoon juist medeverantwoordelijk was voor het kwaad wat toen geschiedde? Ook niks. Immigratie is ons overkomen? My ass! Gaan Mark Rutte, Lodewijk Asscher, Eric Wiebes c.s. straks ook nog wijs maken dat bijvoorbeeld de toeslagenaffaire hen is overkomen en dat ze er allemaal niks aan hadden kunnen doen?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
Sinds Twitter kan caféhumor alleen nog in het café. En dan nog opletten of er geen camera draait.

Daarom til ik niet zo zwaar aan de dingen die ze op Twitter heeft gezet. Ik vind de commotie nogal overtroffen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Loetje schreef:
Zoals ik al stelde: Wat krijg je als kiezer voor je stem terug als je je laat leiden door deze verkiezingsbelofte?

Niks, zo lang er voor die verkiezingsbelofte bij lange na geen meerderheid te vinden is. Maar dat ligt niet aan de VVD, dat ligt aan D'66, PvdA, GroenLinks, Christenunie, en voor een deel aan het CDA en de SP. Zo lang men in meerderheid op die partijen blijft stemmen wordt het nooit wat. Mijn stem krijgen ze in ieder geval niet.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje van Es schreef:
Daarom til ik niet zo zwaar aan de dingen die ze op Twitter heeft gezet. Ik vind de commotie nogal overtroffen.

Dat kunnen wij als nuchtere denkers wel vinden maar in de hedendaagse hysterie is de praktijk nu eenmaal anders.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Prima standpunt trouwens van Bente Becker. Nu de VVD sociaal economisch een linksere koers wil gaan varen en op het gebied van immigratie en integratie gewoon rechts blijft, overweeg ik een stem op de VVD.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy schreef:
Cliff schreef:

Nee, dit is echt volledig het einde van FvD hoor.

Ben blij dat je t eindelijk inziet. Zonde van je stem echter.

Nu allemaal op naar de VVD en die partij de rechterkant opduwen!

Sorry Royy, je lijkt me een leuke vent om eens mee te gaan stappen, maar stemmen op jouw partij, dat nooit.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Moppersmurf schreef:
Tedje van Es schreef:

Dat kunnen wij als nuchtere denkers wel vinden maar in de hedendaagse hysterie is de praktijk nu eenmaal anders.

Hoe nuchter ben je dan?
Als een of andere nitwit dreigt willekeurige voorbijgangers hun strot door te snijden, reageren jullie dan ook zo laconiek?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 13:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ondertussen wordt er in het instortende FvD-gebouw volop gemuit. De zetels in de PS worden geroofd.

https://www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-organisatie/nieuws/statenleden-in-flevoland-en-overijssel-breken-met.15249450.lynkx

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als het FVD wil overleven moet Baudet voor de volgende verkiezingen een zeer donker gekleurd persoon op de tweede plek van de kandidaten lijst zetten, en een Bewezen Jood op de derde plaats.
Bekwaamheid van de kandidaat maakt verder niks uit, ze leren het vak wel onderweg, de rest in de kamer weet vaak ook niet waarover ze praten.
Het moeten natuurlijk wel personen zijn die recht achter alle standpunten van de partij staan. Dat is het belangrijkste.
En laat een pamflet rouleren in Nederland, waarin wordt verklaard dat die partij-standpunten de eerste vier jaar niet zullen veranderen.
We kunnen na boer Koekoek, Janmaat, PimFortuin, Wilders, en nu weer Baudet niet blijven steken en weer via de media de wil van het volk laten uitschakelen.
Ik ben bang dat door het steeds weer voorbij gaan aan de volkswil er straks een echte revolutie uitbreekt. Met doden en gewonden.
Ik wandelde vroeger door Syrie, waar men onder Assad,s knoet verplicht vreedzaam samenleefde tot de Arabische lente. Die huidige puinhoop willen we hier niet.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 15:36 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Jip schreef:
Hoe nuchter ben je dan?
Als een of andere nitwit dreigt willekeurige voorbijgangers hun strot door te snijden, reageren jullie dan ook zo laconiek?

Nee. Dat is van een andere orde dan foute joden-grappen. Nogmaals, zoiets moet je niet op Twitter zetten. dat is erg dom. Die grappen zijn uitsluitend voor in de kroeg, dan gaat de BVD geen inval doen in je huis. Je moet 't niet groter maken dan 't is.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:

Sorry Royy, je lijkt me een leuke vent om eens mee te gaan stappen, maar stemmen op jouw partij, dat nooit.

Zonde Jip. De VVD is een partij van over t algemeen heel aardige mensen. Vrolijk, optimistisch gestemd.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De VVD is een goedmoedige partij met bourgondisch ingestelde mensen. VVD'ers houden van het goede leven.
Goed eten, goed glas wijn, lekker sigaartje...alles van goede kwaliteit natuurlijk.
En niet teveel gedoe: lekker rijden in een goede auto, het betere koetswerk, zonder overdreven groen gezeur. Tegelijk ook weten wanneer je moet stoppen, dus niet doorslaan zoals Wilders en consorten.

En inderdaad: VVD' ers zijn vrolijke mensen, niet zo zwaarmoedig als PvdA-mensen en al helemaal niet zo betweterig bewust als GroenLinksers.
Moralistisch gezever van CDA of - nog erger - ChristenUnie....niks voor ons.
Oo shagrokende voedselbank profiteurs van de SP... niet aan een VVD'er besteed. Tokkievolk van de PVV...mwah, niet teveel op letten.

De VVD heeft alles in zich wat normale mensen willen: daarom is de VVD ook zo groot. Geweldige partij. De partij die grootheden heeft voortgebracht: Bolkestein was de allergrootste, maar ook Wiegel mag er zijn. En vergeet de heren Kamp en Zalm niet.
En zo kan ik er nog wel twee dozijn opnoemen.

RUTTE....FOUR MORE YEARS!!!
VIVA VVD !!!

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 21:41 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
De VVD is een goedmoedige partij met bourgondisch ingestelde mensen. VVD'ers houden van het goede leven.
Goed eten, goed glas wijn, lekker sigaartje...alles van goede kwaliteit natuurlijk.
En niet teveel gedoe: lekker rijden in een goede auto, het betere koetswerk, zonder overdreven groen gezeur. Tegelijk ook weten wanneer je moet stoppen, dus niet doorslaan zoals Wilders en consorten.

En inderdaad: VVD' ers zijn vrolijke mensen, niet zo zwaarmoedig als PvdA-mensen en al helemaal niet zo betweterig bewust als GroenLinksers.
Moralistisch gezever van CDA of - nog erger - ChristenUnie....niks voor ons.
Oo shagrokende voedselbank profiteurs van de SP... niet aan een VVD'er besteed. Tokkievolk van de PVV...mwah, niet teveel op letten.

De VVD heeft alles in zich wat normale mensen willen: daarom is de VVD ook zo groot. Geweldige partij. De partij die grootheden heeft voortgebracht: Bolkestein was de allergrootste, maar ook Wiegel mag er zijn. En vergeet de heren Kamp en Zalm niet.
En zo kan ik er nog wel twee dozijn opnoemen.

RUTTE....FOUR MORE YEARS!!!
VIVA VVD !!!

De VVD is de partij van een Nederland tot IJsland vol met windmolens, de van het gas af club en de deugende figuren van de ruzie met Rusland, van braaf beschuldigende vingers richting alles wat de binnengelopen miljonair bedreigd.
Ik ben meer voor een club van werkers, niet van een club van personen die leeft van die werkers. De club van gebroken beloften trekt mij niet meer.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 21:48 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U bent van een club die alleen maar aan de zijkant staat te schreeuwen.
Ik ben liever van een club die bereid is verantwoordelijkheid te nemen. DAT is werken.

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 10:24 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Ik ben liever van een club die bereid is verantwoordelijkheid te nemen. DAT is werken.

Ik zou zeggen neem als blijkbaar aanhanger van de VVD club, ook de verantwoordelijkheid voor de door diezelfde VVD ingevoerde "van het gas" af maatregelen(de Russen hebben nog minstens voor 500 jaar gas) Naast het eindeloze onbewezen gedram over de ramp met de MH17, waar de rechters bestaan uit clubs uit de belanghebbenden, dus uit Oekraine met toevallig alle radar kapot, en plotseling weigerende (geen radarbeelden) van de ernaast oefenende Amerikaanse Marine, en verzonnen bewijs van Bellingate in de persoon van een ontslagen kantoorpik op de zolderkamer van een poppenfabriek.
gelukkig kan de grote president Biden via zijn zoon Hunter(bestuurslid van het grootste gasbedrijf Burisma in de Oekraine)
Is dat eerlijk werken volgens u?
Ik kan nog wel wat weetjes opduiken over uw club. Wie heeft zich bv de mijnbouwrechten in de ondergrond van het Donetsz gebied destijds toegeëigend? Is die oorlog daar nu, soms op die mijnrechten gestoeld?
Dat BUK verhaal slaat ook nergens op. De Oekraine had/heeft zelf een overvloed aan BUK-instalaties.
Wilt u nog meer Zijlstraatjes?

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Steeds kom ik via de blijkbaar Joodse verloofde van Baudet, "Davide Heyman" bij google uit bij de schrijver A Heyman, die het boek "Jood zonder ster" schreef.
Zal het een leuk leven worden voor Baudet en zijn mogelijk Joodse toekomstige vrouw.
Dan vraag ik me af, berusten de beweerde uitspraken van Baudet op laster. En hoe moet je je tegen dit soort aantijgingen verdedigen?
De smet is gelegd, daar kom je nooit weer af.
Pim werd doodgeschoten, maar werkt dit "Zijlstraatje" nog beter?

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Steeds kom ik via de blijkbaar Joodse verloofde van Baudet, "Davide Heyman" bij google uit bij de schrijver A Heyman, die het boek "Jood zonder ster" schreef.
Zal het een leuk leven worden voor Baudet en zijn mogelijk Joodse toekomstige vrouw.
Dan vraag ik me af, berusten de beweerde uitspraken van Baudet op laster. En hoe moet je je tegen dit soort aantijgingen verdedigen?
De smet is gelegd, daar kom je nooit weer af.
Pim werd doodgeschoten, maar werkt dit "Zijlstraatje" nog beter?

Davide Heyman? Die naam lijkt wel erg veel op de bekende David Heyman, de producent van alle Harry Potter films.
Pseudomiem wellicht?
Maar is zo te zien nauwelijks of niet Joods.
Veeleer net als Baudet deels Indisch. Afb.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 21:28 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Lampje schreef:

Ik zou zeggen neem als blijkbaar aanhanger van de VVD club, ook de verantwoordelijkheid voor de door diezelfde VVD ingevoerde "van het gas" af maatregelen(de Russen hebben nog minstens voor 500 jaar gas) Naast het eindeloze onbewezen gedram over de ramp met de MH17, waar de rechters bestaan uit clubs uit de belanghebbenden, dus uit Oekraine met toevallig alle radar kapot, en plotseling weigerende (geen radarbeelden) van de ernaast oefenende Amerikaanse Marine, en verzonnen bewijs van Bellingate in de persoon van een ontslagen kantoorpik op de zolderkamer van een poppenfabriek.
gelukkig kan de grote president Biden via zijn zoon Hunter(bestuurslid van het grootste gasbedrijf Burisma in de Oekraine)
Is dat eerlijk werken volgens u?
Ik kan nog wel wat weetjes opduiken over uw club. Wie heeft zich bv de mijnbouwrechten in de ondergrond van het Donetsz gebied destijds toegeëigend? Is die oorlog daar nu, soms op die mijnrechten gestoeld?
Dat BUK verhaal slaat ook nergens op. De Oekraine had/heeft zelf een overvloed aan BUK-instalaties.
Wilt u nog meer Zijlstraatjes?

Zoals ik al zei: schreeuwen aan de zijkant is makkelijk. Verantwoordelijkheid nemen is moeilijker. De rol van Rutte in het dossier MH 17 vind ik zeer lovenswaardig, en verder verwijs ik graag naar de draad die daar over loopt. Ik ga hier niet de hele discussie over MH17 ophalen. Ook niet nodig, want meneer Poendert weet kennelijk exact hoe het zit. Erg knap.
Wat de mijnbouwrechten in de ondergrond van het Donetsz gebied met de VVD te maken hebben is mij niet geheel duidelijk overigens.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici