Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 53, 54, 55
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2020 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Beter lezen, Tedje. Er staat nergens dat zij Baudet de handlanger van Hitler noemt.
Quote:
...wierp de docent de volgende vraag op: "Als ik wel Hitler mag vermoorden, waarom zou ik dan ook niet de handlanger van Hitler mogen vermoorden? Of Trump op dit moment? Of Baudet?

Tedje schreef:
Quote:
Verder blijf ik bij mijn mening dat deze filosofe gedreven werd door haar intense haat jegens Baudet en dat dit een slechte zaak is. Het was erg dom van haar.

Jouw mening is natuurlijk jouw mening, maar ik vraag me wel af hoe je dan tot de conclusie komt dat het intense haat jegens Baudet is waardoor deze filosofe gedreven werd. Ken je haar persoonlijk?
Weet jij eigenlijk wel wat filosofie inhoudt? Het zorgt dat mensen beter en kritischer na gaan denken. Dit soort gedachtenexperimenten zijn daar een mooi voorbeeld van. En dan komt Baudet en FvD die deze uitspraak uit de context halen en het doen voorkomen alsof het een persoonlijke bedreiging aan Baudet zou zijn. En dat vind ik dan weer dom en zal het FvD geen goed doen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2020 14:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Beter lezen, Tedje. Er staat nergens dat zij Baudet de handlanger van Hitler noemt.

Laat me toch niet lachen! Luistern naar wat zij zegt. Het is zeer suggestief. Waarom neemt ze als voorbeeld niet Akwasi en Sylvana Simons? Dat hoef ik jou toch niet uit te leggen, hè?

Quote:
Jouw mening is natuurlijk jouw mening, maar ik vraag me wel af hoe je dan tot de conclusie komt dat het intense haat jegens Baudet is waardoor deze filosofe gedreven werd. Ken je haar persoonlijk?

Nee, maar ik kan goed luisteren.
Overigens zou ik voorzichtig zijn met wat je hier zegt. Voor je het weet kent heel het land haar en staat ze met naam en toenaam op internet, compleet met haar verleden waaruit blijkt dat ze ooit een links-extremistische activiste was.

Quote:
Weet jij eigenlijk wel wat filosofie inhoudt? Het zorgt dat mensen beter en kritischer na gaan denken.

Kritisch leren denken ja, maar vooral wel de netjes geëgaliseerde politiek correcte kant op, wel te verstaan.

Quote:
En dan komt Baudet en FvD die deze uitspraak uit de context halen en het doen voorkomen alsof het een persoonlijke bedreiging aan Baudet zou zijn. En dat vind ik dan weer dom en zal het FvD geen goed doen.

Baudet begrijpt, net als ik, precies de tendentieuze context waarbinnen deze mevrouw haar filosofische overpeinzingen houdt.

En je toch hier bent: waarom mag je wel vragen of je Baudet (of Trump) mag vermoorden, maar mag je niet vragen of wij meer of minder Marokkanen willen?

BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2020 16:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Jip schreef:
Tedje mag dat. Anderen mogen dat dan weer niet.

Als je iets over mij te mekkeren hebt dan kun je dat rechtstreeks tegen mij zeggen, Jip. Dan krijg je gewoon netjes antwoord van me.

O ? Ik had ook wat over u te mekeren, deed dat rechtstreeks. Kreeg geen antwoord.
Als het gemekker u teveel wordt, dan gaat u in de negeer-stand.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2020 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Uhhh. Jij bent hier de Baudet adept.

Huh?

Geen argumenten meer merk ik.

Quote:
Nu komen we ergens. Dan zou de verontwaardiging zeer groot zijn geweest, zou dit item de politieke arena bereikt hebben en had men daar, middels een hamerslag van mevrouw Arib, een afkeuring uitgesproken.

En had jij afkeurend richting Arib en de politiek gesproken. Mooi dat je je eigen tweeledige argument inziet.

Quote:
Verder blijf ik bij mijn mening...
En ik blijf er ook bij dat...

Dat verbaast niemand Tedje. Jij blijft altijd bij je mening.

Quote:
Je mag namelijk wel zeggen dat Baudet een handlanger van Hitler is

Ah, je hebt dus niet eens goed geluisterd merk ik. Want dit wordt nadrukkelijk niet gezegd.

Maar ook deze misser zal je wel niet toegeven.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2020 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:

Tedje van Es schreef:
Laat me toch niet lachen! Luistern naar wat zij zegt.

QED. Jij gaat je ongelijk nooit toegeven.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2020 21:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat kun je zelf wel bedenken: het antwoord van studenten zal hier sneller 'JA' op zijn. Waar de docent in kwestie naar op zoek is, is waar trek je de grens. Hoe 'fout' moet iemand zijn voordat je ze mag vermoorden.

Ik wil duidelijk blijven benadrukken dat er prikkelende stellingen worden opgeworpen, geen oproep tot moord.

Had je Volkert vd Graaf mogen vermoorden? Mag je moslims verbannen uit je land om je te beschermen tegen terrorisme? Communisme is dodelijker dan fascisme. De westerse cultuur is superieur. Zomaar wat prikkelende stellingen Cliff... die nooit in het onderwijs gebruikt zullen worden.

Weet dat nog wel van mn middelbare school, ik was toen al een lekker rechts VVD'ertje.

Quote:

Exact, dat zei ik ook. Het is niet handig om een rijtje 'Hitler', 'Trump', 'Baudet' te noemen. Dat geeft teveel weer van een bepaalde denkrichting en daar had de docent beter over moeten nadenken. Zeker om dan nog vrij dom te zeggen 'ik moet oppassen want het wordt opgenomen'. Daarmee leg je precies die associatie die je niet wilt leggen.

Die is er gewoon Cliff. Het onderwijs is links, docenten zijn links.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2020 23:34 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
Het onderwijs is links, docenten zijn links.

Dat was 45 jaar geleden in mijn schooltijd ook al zo. Alle leraren waren links, behalve de economieleraar, want die kon rekenen. Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Sep 24, 2020 8:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Had je Volkert vd Graaf mogen vermoorden? Mag je moslims verbannen uit je land om je te beschermen tegen terrorisme? Communisme is dodelijker dan fascisme. De westerse cultuur is superieur. Zomaar wat prikkelende stellingen Cliff... die nooit in het onderwijs gebruikt zullen worden.

Moah, er is discussie over de doodstraf als maatregel en dan worden dit soort voorbeelden wel eens genoemd. Maar ik was het al met je eens: het is beter voorbeelden te noemen van links tot rechts.

Quote:
Weet dat nog wel van mn middelbare school, ik was toen al een lekker rechts VVD'ertje.

Tegelijkertijd: als iemand bevestigend antwoordde op de vraag: 'Mag je Fortuijn/Baudet/Wilders vermoorden?' dan heb je de discussie wel direct te pakken.

De jeugd is vaak links. De vraag of je Jesse Klaver mag vermoorden zal iedereen met NEE beantwoorden. Dan is er ook geen discussie.

Quote:
Het onderwijs is links, docenten zijn links.

Vaak wel. Met goede redenen.

BerichtGeplaatst: Do Sep 24, 2020 8:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het blijft een gegeven dat zelfs als straks na de verkiezing het aantal zetels voor het FVD tegenvalt, we nog steeds zitten met een heel groot aantal Nederlanders die erg ontevreden zijn met de manier waarop hier de hazen lopen.
Iedereen die echt nadenkt wil van de huidige brokken-regering af. Een regering moet een vast standpunt innemen, zodat de mensen weten wat hun koers is.
Nu hebben we er geen flauw idee van. We zwalken links/rechts over een onbekende zee.. (zie bv de Corona aanpak.)

BerichtGeplaatst: Do Sep 24, 2020 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Geen argumenten meer merk ik.

Huh?? Je bent fan van de PVV voor kakkers, maar neemt het niet op voor Baudet. Sterker, als ik, die geen van Baudet is, het wel voor hem opneem, neem jij het op voor deze foute docente. Daar mag ik toch wel op reageren?

Quote:
En had jij afkeurend richting Arib en de politiek gesproken. Mooi dat je je eigen tweeledige argument inziet.

Hahaha! Wie heeft hier geen argumenten meer? Dat ik mij afkeurend uitspreek over de Marokkaanse nationaliteit van de voorzitter van de 2e Kamer heeft er niets mee te maken dat ik een actie van de voorzitter (de hamerslag) beschrijf. Ik wilde me een beetje plastisch uitdrukken.

Quote:
Dat verbaast niemand Tedje. Jij blijft altijd bij je mening.

Dank je voor het compliment! Ik zie ook nergens jouw steekhoudende argumenten waarmee je mijn mening weerlegt.

Quote:
Ah, je hebt dus niet eens goed geluisterd merk ik. Want dit wordt nadrukkelijk niet gezegd.
Maar ook deze misser zal je wel niet toegeven.

Hahaha! Jij leest niet wat ik zeg! Ik zei namelijk dat zij deze woorden opzettelijk zo koos. Lees het maar na.

Eerder "prees" je mij dat ik bij mijn mening blijf, nu blijkt dat je helemaal weet wat mijn mening is omdat je niet leest wat ik schreef! Tjonge!

Ik zal het jou ook maar even vragen: Je mag dus wel vragen of je Baudet mag vermoorden, maar je mag niet vragen of wij meer of minder Marokkanen willen. Hoe kan dat?

BerichtGeplaatst: Do Sep 24, 2020 9:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

Cliff schreef:
Moah, er is discussie over de doodstraf als maatregel en dan worden dit soort voorbeelden wel eens genoemd. Maar ik was het al met je eens: het is beter voorbeelden te noemen van links tot rechts.

De doodstraf is geen moord. Waar het om gaat is dat je de vragen, die Royy hier noemt, NOOIT in een leslokaal zult horen.

Quote:
Tegelijkertijd: als iemand bevestigend antwoordde op de vraag: 'Mag je Fortuijn/Baudet/Wilders vermoorden?' dan heb je de discussie wel direct te pakken.

Daar gaat het helemaal niet om. Het antwoord op ALLE vragen zal zijn dat je NOOIT iemand mag vermoorden.
Het punt is dat dergelijke vragen zeer tendentieus zijn en de personen in kwestie altijd de vijanden van links zijn.

Quote:
De jeugd is vaak links. De vraag of je Jesse Klaver mag vermoorden zal iedereen met NEE beantwoorden. Dan is er ook geen discussie.

De jeugd is helemaal niet links, 40 jaar geleden was de jeugd links, maar nu niet meer.
Het punt is dat die vraag NOOIT in een les gesteld zal worden omdat Klaver geen vijand van links is.

BerichtGeplaatst: Do Sep 24, 2020 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Huh?? Je bent fan van de PVV voor kakkers, maar neemt het niet op voor Baudet. Sterker, als ik, die geen van Baudet is, het wel voor hem opneem, neem jij het op voor deze foute docente. Daar mag ik toch wel op reageren?

Jij mag overal op reageren Tedje, maar doe het een beetje met intelligentie. De opmerking 'Uhhh. Jij bent hier de Baudet adept' is een domme opmerking. Zoals je terecht opmerkt neem ik het op voor de docente, niet voor Baudet. En ja, ik vind veel standpunten van FvD goede standpunten. Dat maakt geenszins dat ik een Baudet-adept ben. Dat zijn gewoon domme opmerkingen van jouw kant.

Quote:
Hahaha! Wie heeft hier geen argumenten meer? Dat ik mij afkeurend uitspreek over de Marokkaanse nationaliteit van de voorzitter van de 2e Kamer heeft er niets mee te maken dat ik een actie van de voorzitter (de hamerslag) beschrijf. Ik wilde me een beetje plastisch uitdrukken.

Wie heeft het nu weer over dubbele nationaliteit?

Quote:
Dank je voor het compliment! Ik zie ook nergens jouw steekhoudende argumenten waarmee je mijn mening weerlegt.

En ook dat verbaast niet.

Quote:
Hahaha! Jij leest niet wat ik zeg!

Je lacht vrij veel als je ongelijk hebt merk ik.

Quote:
nu blijkt dat je helemaal weet wat mijn mening is omdat je niet leest wat ik schreef!

Ehmm... in het Nederlands?

Quote:
Ik zal het jou ook maar even vragen: Je mag dus wel vragen of je Baudet mag vermoorden, maar je mag niet vragen of wij meer of minder Marokkanen willen. Hoe kan dat?

Je snapt er bijzonder weinig van. In het onderwijs mag veel meer gezegd worden om educatieve redenen. Als het de taak is van een docent om je te laten nadenken over ethiek en ethische kwesties, dan is het het volste recht van de docent om provocerende stellingen in te nemen. En wat jij niet snapt: die stellingen zijn niet de mening van de docent.

Een docent kan prima tijdens de les zeggen: 'ik vind dat alle moslims het land uit moeten, wat vinden jullie daarvan' of 'ik vind dat de doodstraf opnieuw ingevoerd moet worden' of 'ik vind dat abortus moord is' of 'ik vind dat de holocaust overdreven is, want vinden jullie?'

Als docent heb je de taak om discussie uit te lokken. Je hebt de taak om studenten boos te maken vanwege een stelling, vanwege het gevoelde onrecht. Je moet studenten prikkelen.

Nog een voorbeeldje wat ik zelf dus gebruikte: bij de (eerder door mij genoemde) groep studenten die een CV zoekmachine hadden ontwikkeld zei ik dus het volgende: 'Hallo, ik ben Cliff van Randstad Uitzendbureau. Ik wil jullie product kopen, maar ik wil wel in de CV zoekmachine wel kunnen zoeken op geslacht'. De vrouwen in de groep vroegen: waarom? Nou zei ik, omdat vrouwen aantoonbaar een hoger ziekteverzuim hebben en ik heb klanten die willen zoeken naar werknemers met een zo laag mogelijk ziekteverzuim.

Hop: discussie. Mag dat of niet. Zelfde voorbeeld gaf ik dus met het zoeken op nationaliteit. Grappige daarin was dat een Marokkaanse student zei: maakt mij geen fuck uit, als je maar genoeg betaalt.

Dat zijn exact de discussies die je wilt. Hoever wil je gaan met je ethische code binnen je bedrijf. Wat wel wat niet.

Wees blij dat we er aandacht aan besteden. We proberen ondernemende studenten continu duidelijk te maken dan de diensten of producten die ze ontwerpen ethische vraagstukken mee kunnen brengen. We leren onze ICT studenten nu al dat het verzamelen van data allemaal leuk en aardig is, maar verzamel geen data die je niet gebruikt, want aan alle data zit een waarde. Zeker aan persoonsgegevens.

En dit soort lessen krijg je niet tussen de oren als je allemaal braaf binnen de lijntjes blijft Tedje, dus prikkelende stellingen zijn nodig ook vanuit posities die totaal niet weergeven wat de mening van de docent is.

Duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Maar jij wilt eigenlijk maar één ding volgens mij: vanuit grote verontwaardiging je afkeur tonen. En dieper wil je er niet over nadenken.

BerichtGeplaatst: Do Sep 24, 2020 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Het blijft een gegeven dat zelfs als straks na de verkiezing het aantal zetels voor het FVD tegenvalt, we nog steeds zitten met een heel groot aantal Nederlanders die erg ontevreden zijn met de manier waarop hier de hazen lopen.

Moeten ze maar FVD stemmen.

BerichtGeplaatst: Do Sep 24, 2020 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Jij mag overal op reageren Tedje, maar doe het een beetje met intelligentie. De opmerking 'Uhhh. Jij bent hier de Baudet adept' is een domme opmerking...

Dom is niets meer dan jouw subjectieve waardeoordeel.

Quote:
Wie heeft het nu weer over dubbele nationaliteit?

Jij. Je denkt namelijk dat ik dom ben en niet snapte waarop jij met jouw opmerking over mijn negatieve mening over Arib bedoelde. Je was net zo doorzichtig als die domme docente!
Ik heb je voldoende uitgelegd wat ik met der hamerslag van Arib bedoelde.

Quote:
En ook dat verbaast niet.

Huh? Je hebt geen enkel steekhoudend argument aangehaald waarmee je mijn ongelijk aantoont.

Quote:
Je lacht vrij veel als je ongelijk hebt merk ik.

Ah, je wordt persoonlijk. Ik zie het, je hebt geen argumenten meer.

Tedje schreef:
nu blijkt dat je helemaal weet wat mijn mening is omdat je niet leest wat ik schreef!
Quote:
Ehmm... in het Nederlands?

O, alweer persoonlijk.
Sorry meester, ik overtypte me. Krijg ik nou straf?
Je weet wel verrekte goed wat er staan moet en dan toch dit misselijke badinerende toontje! Je hebt geen argumenten meer, dat is wel duidelijk.

Quote:
Je snapt er bijzonder weinig van.

De bekende dooddoener van iedere leraar. Dat is in 40 jaar nog steeds niet veranderd.

Quote:
Een docent kan prima tijdens de les zeggen: 'ik vind dat alle moslims het land uit moeten, wat vinden jullie daarvan' of 'ik vind dat de doodstraf opnieuw ingevoerd moet worden' of 'ik vind dat abortus moord is' of 'ik vind dat de holocaust overdreven is, want vinden jullie?'

Men zal nooit vragen of we minder Marokkanen in dit land willen. Dat is namelijk een rechts standpunt en het is ook nog eens strafbaar want er is al iemand voor veroordeeld.
Men zal wel in de klas behandelen waarom de politicus, die dat geroepen heeft, terecht veroordeeld is.

Quote:
Nog een voorbeeldje wat ik zelf dus gebruikte: bij de (eerder door mij genoemde) groep studenten die een CV zoekmachine hadden ontwikkeld zei ik dus het volgende: 'Hallo, ik ben Cliff van Randstad Uitzendbureau. Ik wil jullie product kopen, maar ik wil wel in de CV zoekmachine wel kunnen zoeken op geslacht'.

Ik snap het precies, alleen is de insteek heel anders. De bedoeling is dat er straks door de kinderen in koor geroepen wordt dat dit absoluut niet mag, Of ga jij de kinderen leren dat je dit gerust moet kunnen doen?

Quote:
Wees blij dat we er aandacht aan besteden.

Waarmee moet ik blij zijn? Het is een farce, allemaal politiek correct geleuter, meer wordt er in een klas niet verkocht.
En als een paar moslimkinderen op school gaan zeggen dat de Holocaust een leugen is dan durft geen enkele docent z'n mond open te maken.

Quote:
Maar jij wilt eigenlijk maar één ding volgens mij: vanuit grote verontwaardiging je afkeur tonen. En dieper wil je er niet over nadenken.

Flauwekul! Ik toon hier aan dat die docente helemaal fout zit. Ik heb nooit filosofieles nodig gehad om te weten dat je nooit iemand mag vermoorden.

Lees nog even de punten die ik hier om 09:58 uur neer heb gezet.

BerichtGeplaatst: Do Sep 24, 2020 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Tedje van Es schreef:
filosofieles [...] mag vermoorden.

Filosofieles is dan wel weer bij uitstek de plek waar je mag redeneren wie je wanneer, waarom mag vermoorden of niet
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Sep 24, 2020 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Waarmee moet ik blij zijn? Het is een farce, allemaal politiek correct geleuter, meer wordt er in een klas niet verkocht.
En als een paar moslimkinderen op school gaan zeggen dat de Holocaust een leugen is dan durft geen enkele docent z'n mond open te maken.

Ja hoor, jij weet precies wat er op alle scholen gezegd wordt.

Lat verder maar, je verhardt je alleen in je standpunten, zelfs diegene waarbij je ongelijk bewezen is.

BerichtGeplaatst: Do Sep 24, 2020 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dannie schreef:
Filosofieles is dan wel weer bij uitstek de plek waar je mag redeneren wie je wanneer, waarom mag vermoorden of niet

Exact.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 25, 2020 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dannie schreef:
Tedje van Es schreef:
filosofieles [...] mag vermoorden.

Ondanks dat filosofie ernstig overgewaardeerd is, klopt dit wel. Maar het verandert natuurlijk niks aan de foute insteek van deze docente, die ten grondslag ligt aan de verstikkende politiek correcte deken die leerkrachten over het onderwijs leggen en waarmee zij bepalen wat goed en fout is..
Cliff schreef:
Ja hoor, jij weet precies wat er op alle scholen gezegd wordt.
Lat verder maar, je verhardt je alleen in je standpunten, zelfs diegene waarbij je ongelijk bewezen is.

Ik verhard? Jij hebt geen argumenten meer en begint de docent uit te hangen. Precies zoals het op school ook gaat.
Ik (wij) ben (zijn) talloze malen tijdens maatschappijleer de klas uitgestuurd omdat ik (wij) het koningshuis bekritiseerde. (We waren met een clubje van 4 man die de discussie keer op keer aangingen.)
Er kwamen geen tegenargumenten, men wees mij (ons) de deur. Zo gaat dat in het onderwijs.

En uiteraard geen reactie de (aanvullende) punten die ik hier gisteren om 09:58 uur neer heb gezet.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 25, 2020 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ach, een jeugdtrauma. Dat verklaart een hoop.

En nee, ik heb geen zin in een discussie met iemand die dingen verkondigt die niet waar zijn én als hij daarop aangesproken wordt dit niet toegeeft.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 25, 2020 14:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ach gut. Alweer persoonlijk.
Je hebt echt geen argumenten meer, hè?

Ik heb geen enkel trauma, kan ik je verzekeren. Uiteindelijk hebben wij van die leraar gewonnen en dat was bijzonder bevredigend. Geen trauma dus, wel een triomfantelijk gevoel.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici