Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 53, 54, 55  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2020 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Cliff schreef:
Zijn twee verschillende zaken Royy.

De meerderheid ondersteunt de maatregelen, maar dat is geen VVD achterban. Binnen de VVD achterban (kijk naar jezelf) is er veel kritiek op. En dus volgt de afrekening vanzelf.

Ik geloof er niks van!

Wij, de Nederlanders, worden massaal voor de gek gehouden.
Natuurlijk spelen de media daar een cruciale rol in.

Ik heb het allemaal zien gebeuren.
Websites van kranten zetten allemaal tegelijk het reageren op krantenartikelen UIT.
Websites van media ook.
Een site als Joop bij voorbeeld. Ze censureren dat het niet leuk meer is.
Zelfs RT. Als je ziet dat Amerikanen daar naar hartenlust kunnen schelden.
Wat steekt er dan achter RT?

Het zoeken naar een waarheid, is als het zoeken van een naald in een hooiberg.
Dat lijkt me ook de hele opzet van de massale hoeveelheid desinformatie in de media en
ook op internet.

Jawel, het is een complot! Twisted Evil

En PVV en FVD?
Dat zijn gewoon schertsvertoningen.
Bliksemafleiders, die gebruikt worden om de aandacht af te leiden van de zaken waar het werkelijk om gaat.

Het is immers nogal simpel.
Elke macht is corrupt.
Macht moet altijd principieel gecontroleerd worden door een doelmatig systeem.

Die controle van de macht is nu ver te zoeken.
Vooral ook door de chaos die nog verergerd wordt door minkukel groepjes als de PVV en de FVD.

Laatst aangepast door Ryan op Za Jun 27, 2020 9:59, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2020 9:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:

Wij, de Nederlanders,

Je bent wat schizofreen merk ik. Nu noem je jezelf weer Nederlander.

Quote:

Poetin.

BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2020 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:
Ryan schreef:

Wij, de Nederlanders,

Je bent wat schizofreen merk ik. Nu noem je jezelf weer Nederlander.

Quote:

Poetin.

Klets.
Je kan ook het schelden weer niet laten.

En officieel ben ik Nederlander, vanwege mijn identiteitsbewijs.
In werkelijkheid ben ik Brabander.

BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2020 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:

En officieel ben ik Nederlander, vanwege mijn identiteitsbewijs.

Aha je erkent dus het Nederlandse (Hollandse) gezag. En je noemt je zelfs al Nederlander. Heel goed Ryan.

Stiekem zing jij gewoon uit volle borst het Wilhelmus mee voor de Hollandse Koning!

BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2020 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
de Hollandse Koning!

Daar is niet zoveel Hollands aan hoor. 't Is eigenlijk een Duitser. En de volgende generatie is in ieder geval half Argentijns.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 28, 2020 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Buiten het FVD, de PVV, zal er niks veranderen in het bestuur van Nederland. Of je het met hen eens bent of niet. Alleen zij staan nog voor veranderen in dit land.
De rest zijn dode mussen.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 28, 2020 10:24 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:

Gecondoleerd

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Thoriumcentrales! Immigratiestop! Remigratie-bevorderen!

't Is natuurlijk luchtfietserij, maar doen andere partijen dit niet? Ik vind het wel een mooi filmpje, kreeg er wel een warm gevoel bij. Probleem is alleen dat je politici nooit kunt vertrouwen dat het ook echt de toekomst wordt.

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Je bent lekker rechts geworden, Cliff Very Happy

Remigratie, lagere belastingen en volle focus op infrastructuur.

T is een visie, zou van andere partijen ook wel zo'n filmpje willen zien.

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 18:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Links en rechts zijn verouderde begrippen Royy. Wat is er rechts aan een Nexit? Of aan Thorium? Of aan een hyperloop? Of aan meer investeringen in onderwijs? Voila.

Overigens vind ik niet alles goed uit dat filmpje uiteraard. Ik zou helemaal niet inzetten op een hyperloop ('t is een leuk ding hoor) of een Concorde (lawaaierige onrendabele zuipschuit) en sowieso niet op infrastructuur. Er ligt asfalt genoeg namelijk. Wanneer de zelfrijdende auto een ding wordt, hebben we veel te veel asfalt.

Ik zou niet alleen dit soort filmpjes van alle partijen willen zien, maar ik zou ook wat financiƫle doorberekening willen zien. Dat jij daar nou niet op komt Laughing

Toch gedurfd van Baudet. Je weet dat je hierop aangevallen en afgebrand wordt.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 21:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Links en rechts zijn verouderde begrippen Royy. Wat is er rechts aan een Nexit? Of aan Thorium? Of aan een hyperloop? Of aan meer investeringen in onderwijs? Voila.

Infrastructuur is onmiskenbaar een rechts thema. Baudet zat gister bij Jinek. Asscher verweet m op sociaal-economisch gebied altijd mee te stemmen met de VVD en dus hetzelfde vrije markt liberalisme voor te staan als de VVD. Had ie weinig weerwoord op.

Quote:
Ik zou niet alleen dit soort filmpjes van alle partijen willen zien, maar ik zou ook wat financiƫle doorberekening willen zien. Dat jij daar nou niet op komt Laughing

Eerst een visie, dan de doorrekening vind ik juist prima. Het start allemaal bij een idee. Zodra dat concrete plannen worden: doorrekenen.

Quote:
Toch gedurfd van Baudet. Je weet dat je hierop aangevallen en afgebrand wordt.

Eens.

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2020 8:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
De Haagse Hogeschool stelt een onderzoek in naar uitspraken van een docent filosofie over FvD-leider Baudet. De docent speculeerde in een online hoorcollege over een moordaanslag op Thierry Baudet.

n het college, dat door iemand werd opgenomen en op Twitter gezet, wierp de docent de volgende vraag op: "Als ik wel Hitler mag vermoorden, waarom zou ik dan ook niet de handlanger van Hitler mogen vermoorden? Of Trump op dit moment? Of Baudet? Sorry, dit wordt opgenomen. Ik moet een beetje voorzichtig zijn met wat ik zeg, natuurlijk." Wanneer de uitspraken werden gedaan, is niet bekend....

https://nos.nl/artikel/2349379-haagse-hogeschool-onderzoekt-uitspraken-docent-over-aanslag-op-baudet.html

https://www.instagram.com/p/CFaBcSWJFHx/

Ongelofelijk! Die Gutmenschen worden steeds gevaarlijker! Shock

Ik mag toch hopen dat dit stuk mislukte filosofie de straat opgeschopt wordt om de rest van haar bestaan als bordenwasser mag slijten.

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2020 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hoho, dit vind ik veel te ver gaan in de conclusies...

Ik heb lessen ethiek verzorgd aan studenten die een bedrijf gingen opstarten en onderdeel daarvan zijn dit soort vragen. Mag je Hitler als kind vermoorden? De studenten die daarop 'JA' antwoorden, kun je best bevragen over de moord op andere mensen. Want waar leg je de grens?

Als docent heb je bij lessen ethiek de taak om shockerende uitspraken te doen. Deze docent had misschien beter 'Rutte' kunnen noemen ipv Baudet, omdat dat wat gevoeliger ligt. Maar het is alleszins geen oproep tot het vermoorden van Baudet.

Binnen mijn lessen ethiek had ik voorbeelden van de ING bank (demente oudere probeert via de helpdesk bij rekening te komen, zoon van demente oudere ook). En bv. de lessen van de Ford Pinto, een auto die in brand vloog bij botsingen en waarvan de rechter in de VS de uitspraak deed dat er geen terugroepactie nodig was omdat de schadevergoeding aan verbrande slachtoffers en nabestaanden lager was dan de kosten van de terugroepactie.

EĆ©n van mijn studenten startte een online vacaturebank. We hielde discussies over de zoekcriteria: mag je zoeken op man/vrouw? Mag je zoeken op etnische achtergrond? Etc.

Ik zou de hele context van zo'n les eerst wel eens willen zien voordat we oordelen na 10 seconden les.

Ze doet wel een paar dingen fout in mijn ogen:
1. de combinatie Hitler, handlanger van Hitler, Trump en Baudet geeft richting aan een bepaalde denkwijze.
2. De excuses die ze uit omdat ze 'opgenomen' wordt maakt al dat ze aangeeft iets fout te zeggen

Ik heb lessen gegeven waarin we de slavernij behandelden in de context van de tijd. Is iets voor Tedje, want ik weet zeker dat hij het daarmee roerend eens zou zijn wanneer ik stel dat er toen een andere mores heerste en dat er dus een ander oordeel was dan nu. Ik weet zeker dat mijn lessen ook geknipt en geplakt kunnen worden tot iets shockerends. Zeker als je er humor bij gebruikt. Ik heb wel eens gezegd 'hee koopman, doe mij eens vijf negerinnen voor mijn huishouden'. Dat was toen normaal. Maar als je die quote nu online post, zonder context, krijg je alle BLM gekkies over je heen.

Dus... dom van die docent om dit vergelijk te gebruiken, ja. Oproep tot aanslag op Baudet? Geenszins.

En verder moet je docenten ook een beetje vrij laten om shockerende dingen te zeggen tijdens de les om de juiste mindset bij studenten te bewerkstelligen. Dat hoort erbij. Als je 'student engagement' wil, kom dan niet met een saai feitelijk verhaal. Gooi er alles in, van seks tot geweld, om ze bij de les te houden.

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2020 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Allemaal leuk en aardig, maar je kunt niet de vraag stellen of als je Hitler mag vermoorden, je ook zijn handlanger Rutte mag vermoorden omdat Rutte helemaal niet voldoet aan de benaming handlanger van Hitler.
Van de vraag, die deze mevrouw filosofisch stelt, druipt haar haat jegens Baudet af. De vraag is dus zeer tendentieus en ik vind dat zoiets niet kan.

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2020 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tsja, hoe duidelijk wil je een voorbeeld hebben van links onderwijs.

Waarom gebruikt ze Stalin of Mao niet als voorbeeld? Had je de handlangers van Stalin en Mao in het westen mogen vermoorden?

Cliff schreef:
En verder moet je docenten ook een beetje vrij laten om shockerende dingen te zeggen tijdens de les om de juiste mindset bij studenten te bewerkstelligen. Dat hoort erbij. Als je 'student engagement' wil, kom dan niet met een saai feitelijk verhaal. Gooi er alles in, van seks tot geweld, om ze bij de les te houden.

Prima, niks mis mee. Maar balanceer die provocaties dan.

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2020 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Allemaal leuk en aardig, maar je kunt niet de vraag stellen of als je Hitler mag vermoorden, je ook zijn handlanger Rutte mag vermoorden omdat Rutte helemaal niet voldoet aan de benaming handlanger van Hitler.
Van de vraag, die deze mevrouw filosofisch stelt, druipt haar haat jegens Baudet af. De vraag is dus zeer tendentieus en ik vind dat zoiets niet kan.

Ik dacht dat u altijd vond dat alles gezegd moest kunnen worden.

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2020 18:42 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:

Ik dacht dat u altijd vond dat alles gezegd moest kunnen worden.

En dat is niet alles. Tedje loopt voorop te roeptoeteren om meer touw als een politicus een fout maakt.
Tedje mag dat. Anderen mogen dat dan weer niet.

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2020 18:46 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Hoho, dit vind ik veel te ver gaan in de conclusies...

Ik heb lessen ethiek verzorgd aan studenten die een bedrijf gingen opstarten en onderdeel daarvan zijn dit soort vragen. Mag je Hitler als kind vermoorden? De studenten die daarop 'JA' antwoorden, kun je best bevragen over de moord op andere mensen. Want waar leg je de grens?

Als docent heb je bij lessen ethiek de taak om shockerende uitspraken te doen. Deze docent had misschien beter 'Rutte' kunnen noemen ipv Baudet, omdat dat wat gevoeliger ligt. Maar het is alleszins geen oproep tot het vermoorden van Baudet.

Binnen mijn lessen ethiek had ik voorbeelden van de ING bank (demente oudere probeert via de helpdesk bij rekening te komen, zoon van demente oudere ook). En bv. de lessen van de Ford Pinto, een auto die in brand vloog bij botsingen en waarvan de rechter in de VS de uitspraak deed dat er geen terugroepactie nodig was omdat de schadevergoeding aan verbrande slachtoffers en nabestaanden lager was dan de kosten van de terugroepactie.

EĆ©n van mijn studenten startte een online vacaturebank. We hielde discussies over de zoekcriteria: mag je zoeken op man/vrouw? Mag je zoeken op etnische achtergrond? Etc.

Ik zou de hele context van zo'n les eerst wel eens willen zien voordat we oordelen na 10 seconden les.

Ze doet wel een paar dingen fout in mijn ogen:
1. de combinatie Hitler, handlanger van Hitler, Trump en Baudet geeft richting aan een bepaalde denkwijze.
2. De excuses die ze uit omdat ze 'opgenomen' wordt maakt al dat ze aangeeft iets fout te zeggen

Ik heb lessen gegeven waarin we de slavernij behandelden in de context van de tijd. Is iets voor Tedje, want ik weet zeker dat hij het daarmee roerend eens zou zijn wanneer ik stel dat er toen een andere mores heerste en dat er dus een ander oordeel was dan nu. Ik weet zeker dat mijn lessen ook geknipt en geplakt kunnen worden tot iets shockerends. Zeker als je er humor bij gebruikt. Ik heb wel eens gezegd 'hee koopman, doe mij eens vijf negerinnen voor mijn huishouden'. Dat was toen normaal. Maar als je die quote nu online post, zonder context, krijg je alle BLM gekkies over je heen.

Dus... dom van die docent om dit vergelijk te gebruiken, ja. Oproep tot aanslag op Baudet? Geenszins.

Baudet heeft toch 'gestudeerd'? Onbegrijpelijk dan dat hij dit fragmentje misbruikt om zijn eigen partij in de spotlights te zetten. FvD voert hier een hele kwalijke politieke kutstreek uit.

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2020 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Waarom gebruikt ze Stalin of Mao niet als voorbeeld? Had je de handlangers van Stalin en Mao in het westen mogen vermoorden?

Dat kun je zelf wel bedenken: het antwoord van studenten zal hier sneller 'JA' op zijn. Waar de docent in kwestie naar op zoek is, is waar trek je de grens. Hoe 'fout' moet iemand zijn voordat je ze mag vermoorden.

Ik wil duidelijk blijven benadrukken dat er prikkelende stellingen worden opgeworpen, geen oproep tot moord.

Quote:
Prima, niks mis mee. Maar balanceer die provocaties dan.

Exact, dat zei ik ook. Het is niet handig om een rijtje 'Hitler', 'Trump', 'Baudet' te noemen. Dat geeft teveel weer van een bepaalde denkrichting en daar had de docent beter over moeten nadenken. Zeker om dan nog vrij dom te zeggen 'ik moet oppassen want het wordt opgenomen'. Daarmee leg je precies die associatie die je niet wilt leggen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2020 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
En dat is niet alles. Tedje loopt voorop te roeptoeteren om meer touw als een politicus een fout maakt.

Ja, dat vind ik ook kwalijk in deze.

'Waar gehakt wordt vallen spaanders'. Ofwel: waar men werkt maakt men fouten.

Deze persoon is aan het werk en deze persoon maakt een fout. Ik denk ook dat deze persoon dat inziet en toegeeft: ongelukkig gedaan. Maar een schilder schildert ook wel eens een stukje muur mee en een ramenwasser slaat ook wel eens een plekje over.

Dit wordt nu echt veel te veel opgeklopt.

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2020 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Onbegrijpelijk dan dat hij dit fragmentje misbruikt om zijn eigen partij in de spotlights te zetten. FvD voert hier een hele kwalijke politieke kutstreek uit.

Ik heb nog niet gezien dat dit fragmentje misbruikt werd door FvD, maar jij volgt ze blijkbaar beter op de sociale media dan ik.

Waar kan ik terugzien dat dit misbruikt wordt door FvD/Baudet?

BerichtGeplaatst: Di Sep 22, 2020 22:56 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Daar ging ik automatisch van uit aan de hand van het linkje dat door Tedje geplaatst was.
Quote:
Het is niet de eerste keer dat Baudet zich bedreigd voelt door een docent in het hoger onderwijs. In 2019 deed hij aangifte tegen een docent aan de Universiteit van Utrecht, die op Facebook de uitroep had gedaan: "Volkert waar ben je?" Die verwijzing naar de moordenaar van Pim Fortuyn was een reactie op de grote verkiezingswinst van FvD bij de laatste Provinciale Statenverkiezingen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2020 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:

Als je iets over mij te mekkeren hebt dan kun je dat rechtstreeks tegen mij zeggen, Jip. Dan krijg je gewoon netjes antwoord van me.

Cliff schreef:
Ja, dat vind ik ook kwalijk in deze.

Ach hou toch op, Cliff! Die lerares gaat duidelijk over de schreef!

Quote:
Deze persoon is aan het werk en deze persoon maakt een fout. Ik denk ook dat deze persoon dat inziet en toegeeft: ongelukkig gedaan. Maar een schilder schildert ook wel eens een stukje muur mee en een ramenwasser slaat ook wel eens een plekje over.

Laat me niet lachen! Deze persoon stelt opzettelijk een foute vraag om haar haat, die ze voor Baudet koestert, te ventileren en maskeert dat met een "Oeps! Foutje!".

BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2020 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze in haar voorbeelden controversiƫle politici wil benoemen. Trump is controversieel. Wilders en Baudet ook. Pim Fortuijn was dat ook.

Maar misschien moet je ook niet verwachten van 'het klaagvolk' dat ze HBO lesmateriaal snappen Rolling Eyes

Ik wil me niet herhalen, maar nog ƩƩn keer dan. Ze had beter controversiƫle politici kunnen noemen van ieder spectrum, niet alleen van het rechtse spectrum. Had wel mooi geweest als ze het actueler had gemaakt en bv. deze vraag had gesteld:

'Als je oproept om Zwarte Piet te vermoorden, waarom mag ik dan de persoon die die oproep doet niet vermoorden?'

Dan hadden we 'hear, hear' gehoord van Tedje Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Sep 23, 2020 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Uhhh. Jij bent hier de Baudet adept. Ik analiseer de kromme geest van die filosofe.

Quote:
'Als je oproept om Zwarte Piet te vermoorden, waarom mag ik dan de persoon die die oproep doet niet vermoorden?'

Nu komen we ergens. Dan zou de verontwaardiging zeer groot zijn geweest, zou dit item de politieke arena bereikt hebben en had men daar, middels een hamerslag van mevrouw Arib, een afkeuring uitgesproken.
Een gevoelige onderwerp als Zwarte Piet weegt in de politiek correcte arena zwaarder dan iemand handlanger van Hitler noemen.

Verder blijf ik bij mijn mening dat deze filosofe gedreven werd door haar intense haat jegens Baudet en dat dit een slechte zaak is. Het was erg dom van haar.

En ik blijf er ook bij dat je alles mag zeggen. En dat doe ik omdat je niet alles mag zeggen. Je mag namelijk wel zeggen dat Baudet een handlanger van Hitler is, maar mag je niet zeggen dat Akwasi een hysterische Halbaffe is; een waardeoordeel, net als wat over Baudet gezegd wordt.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici