Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 52, 53, 54, 55  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2020 22:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Kom op zeg. De integriteitsproblemem bij de VVD zijn toch ook uitgebreid aan de orde geweest?

Maar daar was feitelijk en aantoonbaar iets mis. En.... mag ik een linkje naar die Zembla uitzending?

Wat Zembla nu doet is karaktermoord doordat iemand zijn privé Whatsappjes zijn gelekt. Notabene door een voor corruptie ontslagen oud partijlid.

Ik heb in die drie kwartier durende Zembla uitzending eigenlijk niet één echt feit gezien. Het ging er meer over of Baudet zijn privé WhatsAppjes nu wel of niet serieus bedoelde.

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2020 0:03 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Royy
Je moet die standpunten geloofwaardig kunnen uitdragen. En wil je ze realiseren dan moet je in staat zijn meerderheden te overtuigen. Er is echt een groot verschil tussen een effectief politicus en een opiniemaker.

Dank voor effectief uitdragen, 45 minuten opinie Zembla, wie privé reizen in persoonlijk vliegtuig als Oekraïense werkbezoeken financierde, ene ook geloofwaardig uitdragen waarom een diplomaten vriend Pechtholt een privé appartement schonk ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2020 14:35 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Royy : Je moet die standpunten geloofwaardig kunnen uitdragen. En wil je ze realiseren dan moet je in staat zijn meerderheden te overtuigen. Er is echt een groot verschil tussen een effectief politicus en een opiniemaker.

Wat zou Russen zwartmaker / tekst Hans Laroes opbrengen ?

“Als we Baudet nou eens, zeg, 6 maanden negeren (ook jullie, talkshows) en dan kijken of hij alsnog een redelijk normale beweging tot stand kan brengen?” vraagt Laroes zich hardop af op Twitter. “Nu: twee zetels, ontelbaar rare gedachten, aangeschoten opinies, Russische invloeden… volop redenen voor quarantaine.”

Let wel, Laroes is niet alleen oud-hoofdredacteur van het verachtelijke NOS Journaal, maar ook nog eens het hoofd van het European Editors-in-Chief Network (EBU). Hij heeft dus nog altijd contacten en, ongetwijfeld, invloed.
Deze man wil zijn positie en contacten gebruiken om een politicus waarmee hij het niet eens is in “quarantaine” te zetten.Dood- maar dan ook echt doodeng.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2020 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Het ging er meer over of Baudet zijn privé WhatsAppjes nu wel of niet serieus bedoelde.

T waren geen prive-appjes, maar een zakelijke appgroep van FvD.

T blijft dom. T past wel bij m, hij floept er wel vaker dingen (smeergeld voor mondkapjes, iets over vrouwen, etc), waarvan je denkt: joh doe dat nou niet als je serieus genomen wilt worden.

Ik weet wel graag wel vlees ik in de kuip he. Pleiten voor uittreden uit de NAVO is wat mij betreft voorbehouden aan gekkies. Krijgt ie mijn stem niet mee, en die van vele rechtse VVD'ers ook niet.

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2020 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Pleiten voor uittreden uit de NAVO is wat mij betreft voorbehouden aan gekkies.

Nou, bedankt dan.

Waarom hebben we de NAVO nog nodig Royy? Wie is de huidige vijand?

We hadden de NAVO moeten opdoeken nadat het Warschaupact en de Sovjet-Unie verdwenen. Daar was het een tegenhanger voor. We hadden het als teken van goede wil kunnen doen.

Daarna had je er donder op kunnen zeggen dat de NAVO van een defensieve naar een offensieve organisatie zou worden omgevormd. De schoorsteen van de wapenfabrikanten moet ook roken immers.

Hoeveel geld is er inmiddels al wel niet aan uitgegeven? Voor een fractie van dat bedrag hadden we ons beter kunnen wapenen tegen een pandemie.

Van Rusland en China hebben wij in het Westen geen enkele militaire offensieve actie te verwachten. Als je dat gelooft, vind ik je eerder een 'gekkie'.

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2020 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Waarom hebben we de NAVO nog nodig Royy? Wie is de huidige vijand?

De wereld is bar en boos, Cliff. Vol met achterlijke dictaturen die niets liever willen dan westerse democratieen onderuit halen of tegen elkaar uitspelen. We moeten als westerse democratieen als 1 man opereren: bescherming van onze kostbare vrijheid en democratie. En dat ondersteunen met een onoverwinnelijke militaire machine. Niemand, maar dan ook niemand moet het ook maar in zn hoofd durven halen om ons militair iets aan te doen.

Quote:
Voor een fractie van dat bedrag hadden we ons beter kunnen wapenen tegen een pandemie.

Ik ben erg benieuwd of we ons hiertegen hadden kunnen wapenen. Dat gaan we achteraf zien.

Quote:
Van Rusland en China hebben wij in het Westen geen enkele militaire offensieve actie te verwachten.

Rusland is aan t rommelen in zn "voormalige invloedssfeer". Echte directe offensieve actie is inderdaad niet te verwachten, maar da's eerder dankzij dan ondanks de NAVO.

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2020 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
De wereld is bar en boos, Cliff. Vol met achterlijke dictaturen die niets liever willen dan westerse democratieen onderuit halen of tegen elkaar uitspelen. We moeten als westerse democratieen als 1 man opereren: bescherming van onze kostbare vrijheid en democratie. En dat ondersteunen met een onoverwinnelijke militaire machine. Niemand, maar dan ook niemand moet het ook maar in zn hoofd durven halen om ons militair iets aan te doen.

Dat is al zo, waarom denk je dat terrorisme zo populair is hier? Terrorisme is een tactiek van een militair inferieure vijand tegen een militair superieure vijand.

En met de NAVO los je niets op aan terrorisme.

Niemand bedreigt ons met een conventionele oorlog. Ik hoor geen reden voor een NAVO.

Quote:
Ik ben erg benieuwd of we ons hiertegen hadden kunnen wapenen. Dat gaan we achteraf zien.

IC bedden, beademingsapparatuur, mondkapjes, etc. bederft niet Royy. Hogere salarissen in de zorg zodat het beroep aantrekkelijker zou zijn is ook niet verkeerd. En we hadden het kunnen weten. Bekijk dit eens:

Vijf jaar geleden Royy...

Quote:
Rusland is aan t rommelen in zn "voormalige invloedssfeer".

Nee, wij zijn aan het rommelen in buurlanden van Rusland. Dat is iets anders. Ik zie geen leiders uit het Kremlin gele hesjes aanmoedigen in Frankrijk. Ik zie wel leiders van de EU demonstranten aanmoedigen in Oekraïne.

Ik zie Rusland geen militaire bondgenoodschappen aanbieden aan kleine landen in Europa. Ik zie wel de NAVO bondgenootschap aanbieden aan bv. Georgië.

Je draait het gewoon om Royy.

Quote:
Echte directe offensieve actie is inderdaad niet te verwachten, maar da's eerder dankzij dan ondanks de NAVO.

Ook toen er geen NAVO was is er nooit een militaire dreiging uitgegaan van Rusland of China richting Europa. Andersom trouwens wel, meerdere malen.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 19, 2020 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik begrijp niet dat uitzendingen anti FD door Zembla in een democratie worden toegestaan. Schandalig!!
Wij zaten naar een recente uitzending van dat, nu met een voor een ieder duidelijke politieke richting te kijken. Twee van mijn buurvrouwen zijn er nu van overtuigd dat het kamerlid Baudet, ( minstens 100.000 euro verdienend), nu ondersteuning krijgt van Poetin, om zijn (Baudet,s)pianospel te vervolmaken.
Er werd zelfs een voorstel gelanceerd om de vergoedingen voor het kamerlidmaatschap te verhogen, zodat Baudet daarna zijn pianolessen zelf kan gaan betalen.
Wie vertelde dat het NPO/NOS niet politiek is gekleurd?

BerichtGeplaatst: Zo Apr 19, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Niemand bedreigt ons met een conventionele oorlog. Ik hoor geen reden voor een NAVO.

Is beetje kip of het ei he. Niemand bedreigt ons juist dankzij de NAVO.

Quote:

IC bedden, beademingsapparatuur, mondkapjes, etc. bederft niet Royy. Hogere salarissen in de zorg zodat het beroep aantrekkelijker zou zijn is ook niet verkeerd. En we hadden het kunnen weten.

Denk je echt dat dat verschil had gemaakt, Cliff? We zullen t achteraf gaan zien aan de sterftecijfers per land versus het aantal besmettingen.

Quote:

Ook toen er geen NAVO was is er nooit een militaire dreiging uitgegaan van Rusland of China richting Europa. Andersom trouwens wel, meerdere malen.

De Russen rammelden na WO2 aan onze poorten Cliff, vergis je niet. Ze hadden maar al te graag heel Europa bezet.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 20, 2020 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Is beetje kip of het ei he. Niemand bedreigt ons juist dankzij de NAVO.

Dat is onzin. Dat zou inhouden dat westerse landen die niet niet in de NAVO zitten meer bedreigd worden dan westerse landen die wel in de NAVO zitten. Het tegendeel is eerder waar.

Quote:
Denk je echt dat dat verschil had gemaakt, Cliff? We zullen t achteraf gaan zien aan de sterftecijfers per land versus het aantal besmettingen.

Natuurlijk had een goede voorbereiding het verschil kunnen maken. Stel dat er snel testen beschikbaar waren, voor iedereen. Dan had geen enkel land in een lockdown hoeven zitten.

Het is nog steeds niet duidelijk waarom er niet meer testen zijn. Gelul over grondstoffen, kan het me niet voorstellen. Zit er goud in?

Quote:
De Russen rammelden na WO2 aan onze poorten Cliff, vergis je niet. Ze hadden maar al te graag heel Europa bezet.

Dat denk jij, maar is geen enkel bewijs voor.

Vooralsnog hebben wij, het westen, Rusland twee keer aangevallen. Andersom is het er nooit van gekomen.

BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2020 22:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Baudet begint er een beetje een puinhoop van te maken. Zat al een keer halfdronken wartaal uit te slaan op Geenstijl TV, maar jaagt nu ook Geenstijl en TPO op de kast.

https://www.geenstijl.nl/5153963/aannemersbedrijf-geenstijl-voor-al-uw-stutwerk

BerichtGeplaatst: Do Jun 18, 2020 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zoo typisch weer dit...

Iedere keer als Baudet weer es voor de microfoon staat hetzelfde liedje, hij wordt constant onderbroken door die vreselijke voorzitter die er voortdurend door heen zit te tetteren. En alleen maar omdat het Baudet is die daar staat, bij andere kamerleden doet ze dat niet of in ieder geval niet zo veel. Ze behoort onpartijdig te zijn maar is dat overduidelijk niet.

Nep-parlement met een nep-voorzitter, sluipmoordenaars van onze parlementaire democratie!! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Do Jun 18, 2020 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

De man maakt zichzelf belachelijk.

BerichtGeplaatst: Do Jun 18, 2020 22:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik vind dat hij gelijk heeft, het kabinetsbeleid van stikstofregeltjes betekent een defacto doodsvonnis voor het boerenbedrijf in Nederland. Dus mag je dat best zo noemen, met de term "sluipmoordenaar". Iedere mongool snapt dat Baudet hier niet de persoon Schouten beschuldigt van een strafbaar delict maar dat dit in overdrachtelijke zin bedoeld is.

Niet Baudet maakt zich belachelijk maar die kamerleden met hun gespeelde verontwaardiging over één fucking woordje.

BerichtGeplaatst: Do Jun 18, 2020 22:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Thierry legt het nog een keertje uit;

Hij heeft gewoon 100% gelijk.

Nergens voor nodig om zo debiel te gaan lopen doen over een woordje, maar het is tekenend voor deze tijd.

Niets mag meer gezegd worden, alles is racistisch, fascistisch of anderszins ongepast. Onze vrijheid van meningsuiting wordt afgebroken, samen met de rest van onze grondwettelijke rechten en daarnaast wordt ook ook onze economie willens en wetens de nek omgedraaid. Lagere inkomens, de middenstand, de studenten, de boeren, de chronisch zieken, de ouderen...allemaal zijn we de klos onder Rutte.

Nog even en er mag helemaal niets meer in dit land.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 19, 2020 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
De man maakt zichzelf belachelijk.

Te ijdel helaas.

Als al die mensen daar nu overheen vallen, neem het dan terug. Haal het uit de persoonlijke sfeer maar laat de inhoud staan. Ik ben er wel voor om elkaar niet zo te bejegenen. Zie ook wat er met Fortuin gebeurd is. Beleid mag je keihard bekritiseren, maar dat hoef je niet zo persoonlijk te maken.

Ik had hier zeker een woordje teruggenomen. Hij herformuleerde zijn zin prima, wat maakt het dan nog uit om die eerste zin even terug te nemen. Daar zit zijn ijdelheid in de weg.

Overigens denk ik wel dat hem dit stemmen oplevert. Misschien realiseert hij zich dit wel.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 19, 2020 18:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ach t is opstapeling van.

Dat ene woordje boeit niet zo. Maar t is het zoveelste in een reeks. Zit half dronken bij Geenstijl TV te raaskallen, beeldt zich Marokkanen in de trein in, sluipmoordenaar, beschuldigt Geenstijl en TPO nu ook onderdeel van het "kartel" te zijn, en zo kunnen we nog wel ff doorgaan.

Dit gaat m geen stemmen opleveren, behalve stemmen van rauwe PVV'ers. De enige manier waarop ie een serieuze partij kan worden is door de rechterflank van de VVD aan te trekken. Dat zijn fatsoenlijke, optimistische mensen (die niet in linkse wijken wonen Very Happy). Die trek je niet aan met dit gerommel. Inhoudelijk heeft ie best wel een aantal punten, maar aan dit soort slecht theater doe ik niet mee.

BerichtGeplaatst: Za Jun 20, 2020 1:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

VVD gaat afgerekend worden op Corona beleid, let maar op. En waar gaan die mensen naar toe? FvD of PVV.

BerichtGeplaatst: Za Jun 20, 2020 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Royy schreef:
Ach t is opstapeling van.

Dat ene woordje boeit niet zo. Maar t is het zoveelste in een reeks. Zit half dronken bij Geenstijl TV te raaskallen, beeldt zich Marokkanen in de trein in, sluipmoordenaar, beschuldigt Geenstijl en TPO nu ook onderdeel van het "kartel" te zijn, en zo kunnen we nog wel ff doorgaan.

Dit gaat m geen stemmen opleveren, behalve stemmen van rauwe PVV'ers. De enige manier waarop ie een serieuze partij kan worden is door de rechterflank van de VVD aan te trekken. Dat zijn fatsoenlijke, optimistische mensen (die niet in linkse wijken wonen Very Happy). Die trek je niet aan met dit gerommel. Inhoudelijk heeft ie best wel een aantal punten, maar aan dit soort slecht theater doe ik niet mee.

Heeft Baudet eigenlijk gelijk?
Maar het is natuurlijk de vraag aan welke etniciteit men denkt als er meisjes worden gekoeioneerd en lastiggevallen in een trein, is het huidige stikstof of CO2 beleid werkelijk de zelfmoord op onze landbouw, de enige overgebleven tak van sport waarin Nederland nog boven het maaiveld uitsteekt. Is het TPO soms een beetje partijdig, of Geenstijl met een programma waar alle richtingen in de zeik worden genomen?

BerichtGeplaatst: Za Jun 20, 2020 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
VVD gaat afgerekend worden op Corona beleid, let maar op. En waar gaan die mensen naar toe? FvD of PVV.

Hoezo? Ergens anders zeg je dat de meerderheid risico-avers is en dus het beleid ondersteunt??

BerichtGeplaatst: Za Jun 20, 2020 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zijn twee verschillende zaken Royy.

De meerderheid ondersteunt de maatregelen, maar dat is geen VVD achterban. Binnen de VVD achterban (kijk naar jezelf) is er veel kritiek op. En dus volgt de afrekening vanzelf.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2020 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
De meerderheid ondersteunt de maatregelen, maar dat is geen VVD achterban.

En dat blijkt uit?

Ik denk dat de meerderheid het beleid niet steunt, maar dat wellicht niet openlijk zal uitdragen. Mensen die ik in mijn eigen omgeving spreek zeggen er helemaal klaar mee te zijn, maar zich gedwongen voelen er in mee te gaan.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 24, 2020 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
En dat blijkt uit?

Ik maak het voorlopig op uit de massale steun voor de VVD, zie de peilingen. Verder zie ik wat polls online maar die zijn altijd lastig: ze zijn lokaal (bv. Zeeland) of op een gekleurde website.

BerichtGeplaatst: Do Jun 25, 2020 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, het landbouwbeleid is sterk verweven met de EU en dus ook met het globalisme.
De export hè.
Daarom zitten de VVD en het CDA al jarenlang bij de boeren belangen verenigingen op schoot.
die schaalvergroting was op de export gericht.
Ooit bedacht en uitgewerkt door de PvdA man Sicco Mansholt.
Die daar later overigens spijt van kreeg.
Maar ja, dan is de geest al uit de fles.

Welnu, de boerenslogans, dat er zonder boeren geen eten op de plank komt,
is een aperte leugen. We zijn in Nederland gemakkelijk in staat, om de landbouw en veeteelt
regionaler te maken, en kwalitatief beter, en nog goedkoper ook.

Weg met de MacDonalds en andere ongezonde troep.

De staat dient de mogelijkheden te scheppen voor goed en gezond voedsel.
Groenten en fruit zijn veel te duur.
De supermarkten en de tussenhandel spelen daar een misselijke rol in.

Deze supermarkten streven naar supergrote distributiecentra, waar personeel voor een habbekrats kan zwoegen tot ze
er bij neervallen.
Het ligt voor de hand om kleinere, regionale coöperatieve distributiecentra te bouwen.
Maar het is dan wel noodzaak om het zo te regelen, dat het collectief eigendom blijft.

Boeren installeren bij mij in de buurt automaten, waarmee ze hun producten willen verkopen.
Punt is alleen.. Wie heeft er nog munten op zak?
Een betaalautomaat schijnt te duur te zijn.
Tja, aan die banken heb je dus ook niks.

Kijk, laten boerenorganisaties zich daar maar eens over buigen.
Waar een wil is, is een weg.
Maar daar ontbreekt het aan.

Lompheid, daar kan je niet tegen vechten.

BerichtGeplaatst: Za Jun 27, 2020 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:

Het ligt voor de hand om kleinere, regionale coöperatieve distributiecentra te bouwen.

Er is niets wat dat tegenhoudt, Ryan.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici