Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 50, 51, 52, 53, 54  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 17:06 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

estudiant schreef:

Ik vond het ook weinig kritisch, maar misschien was dat een voorwaarde of zo?
Ik had ook het idee dat Jensen graag bij de elite van Baudet wil horen.
Ik had liever Sven Kockelmann gezien en gehoord, hij wil nog wel eens wat in de diepte gaan om erachter te komen wat de werkelijke beweegredenen zijn van een mening of standpunt.

Weinig kritisch heb ik er juist absoluut niet in gezien. Weinig kritisch is (blijkbaar volgens Cliff) het gesprek met de minister president. Maar de interviewer zegt tegen de premier gewoonlijk niet: 'ik ben het helemaal met u eens'.
Baudet en Jensen spraken bijna geen zin uit zonder dat de ander zei: "ik ben het helemaal met je eens" of woorden van dezelfde strekking. En dat maakt het echt tot een lelijk gesprek.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Jip schreef:
George Bush schreef:
Interview bekeken, zéér interessant.
Wat een verschil met al die kartelsmurfen in de Tweede Kamer.

Niet gekeken. Wat is er dan zo interessant aan?
Jensen is nl. in mijn ogen de ordinaire versie van Ivo Niehe. Ook zo'n egotripper die daar in de eerste plaats voor zichzelf zit te ijdeltuiten.
Allebei hondsbrutaal en met gladde praatjes komen ze overal binnen. Vast afgekeken van Henk van der Meyden.
Kortom, het prototype van een hondendrol die versierd is met slagroom, kersjes en gekleurde kraaltjes om het smakelijk op te dienen.

Het is zonde van de tijd dat interview.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben in tegenstelling in de tijd dat Syrie werd geregeerd door de seculiere Baathpartij, in het toen redelijk vredige Syrie geweest. Ik ging om met het gewone volk op basis van gelijkwaardigheid, ik was ook in Libie, Algerije en Marokko. Libanon was onder christelijke leiding, zelfs een oase van vrede, waarheen rijke moslimArabieren hun familie stuurden om tot rust te komen.
Vertel me niet dat culturen gelijk zijn. Ik weet wel beter.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 23:30 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Ik stel voor dat we dat dan dus ook niet doen.
BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hij die het zwaard hanteert, die zal ermee getroffen worden. Karma is a bitch. Met modder gooien werd Maarten Kluit fataal. Very Happy

’SP-politicus opgestapt na nazi-tweet aan Baudet’

Updated Gisteren, 23:44
    Gisteren, 23:38 in BINNENLAN
    D

De Groningse SP-voorman Maarten Kluit is opgestapt na een dubieuze tweet richting Thierry Baudet (FvD). Ⓒ VENEMA MEDIA

GRONINGEN - De in opspraak geraakte Maarten Kluit is opgestapt als fractievoorzitter van de SP in Midden-Groningen. Dat meldt RTV Noord. Hij schold Forum-leider Thierry Baudet zondag in een tweet uit voor ’nazi’.

Kluit, beheerder van het account ’Linksgekkie Des Vaderlands’, schreef zondag naar Baudet: ’mond dicht Nazi’. Hij deed dat naar eigen zeggen omdat ’hij aan alle kanten laat blijken dat hij dat gedachtegoed aanhangt’.

„Het is een extreme mening, maar ik heb hier drie keer over nagedacht en ik blijf hier achter staan”, vertelde Kluit, sinds 1 januari fractievoorzitter, telefonisch. Op Twitter bood hij overigens wel excuses aan voor de tweet. Nu is hij dus, na overleg met zijn fractie en het afdelingsbestuur, opgestapt. Zijn account is inmiddels afgeschermd.

De Telegraaf

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 14:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Zijn baardje komt dan wel weer overeen met die van Lenin. Nou nog even zijn hoofd wat bijscheren en de gelijkenis is compleet. En hij heeft tijd over, dus wat let hem om naar de kapper te gaan? Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik heb gisteravond iets gemist, geloof ik. Want ik hoorde o.a. hoogleraren, een rechter en andere moraalclaimers aan het hoogste woord over hoe schandalig het was wat Thierry Baudet in een discussie met Rob Jetten over het functioneren van de rechterlijke macht uitsprak. Had zo'n debat wel uitgezonden mogen worden, want mensen konden dan dat walgelijke wat Thierry Baudet rondbazuinde horen. En de redactie had hem de mond moeten snoeren. Het is dat ik nu geen tijd heb, maar ik ga zeker kijken. Ik lees alvast graag de reacties van degenen die het hebben gezien en gehoord of eerder dan ik uitzending gemist of zo gaan volgen. Als er zo hard moord en brand van de daken moet worden geschreeuwd, dan ga ik haast denken dat Thierry Baudet onaangenaam ware dingen heeft gezegd.

Deze recensie heb ik alvast.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2320863-hebben-rechters-te-veel-macht-fel-debat-tussen-jetten-en-baudet.html

En verslag:

Dat wordt kijken!

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik heb het niet gezien maar ik denk dat Jetten, die hoofd is van de club waar dat luie volk in zwarte toga's met witte beffen zo'n fan van is, het opnam voor de rechters. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hoewel zoveel geëtaleerde gesubsidieerde domheid eigenlijk om van te janken is omdat dit met onze gedwongen belastingbetalingen waarbij wij door de cleptocraten van roverheid een poot worden uitgedraaid geschiedt, is het ergens ook wel iets om je te moeten bescheuren van het lachen.

Subsidiesponzen die ons bakken vol belastinggeld kosten voeren het hoogste woord en schreeuwen bij herhaling als zeen hangende plaat hard als een hol hun mantra's vat van de daken over van alles en nog wat wat en over hoe wij en anderen moeten en niet mogen denken, zeggen, handelen, maar het lijkt er wel op dat hethen zelf aan de minste benodigde hoeveelheid simpel gewoon gezond verstand ontbreekt om ook maar iets te kunnen snappen van wat er leeft onder mensen in de maatschappij. Ze leven in een andere wereld die de werkelijke wereld niet is. Ze zijn gewoon compleet volksvreemd. Werkelijk waar, bijvoorbeeld een horoscoop ergens in een krant of in een tijdschrift of een glazen bol ergens op een kermis bij de waarzegster of op een tafeblad gelegde Tarotkaarten uit de Grote Arcana ergens op straat bij een tarotlezer bieden zelfs een nauwkeurigere visie op het heden, het verleden en voorspelling over de toekomst dan wat al die subsidiesponzen bij elkaar schreeuwen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zie een hoop knip-en-plakwerk van nieuwsuur en een hoop onderbrekingen en sturing van de discussie. Je ziet ook dat de gespreksleider bv. eerst een open vraag stelt: wat gaat u doen? en voordat het antwoord komt direct met gesloten vragen er achteraan: gaat u A doen of gaat u B doen?

Dat is gewoon slechte journalistiek, maar goed, ik verwacht inmiddels ook niet veel meer van Nieuwsuur

Overigens hebben beiden wel een punt. Met kritiek op rechters moet je heel terughoudend zijn, het zijn inderdaad belangrijke scheidsrechters in de samenleving en net als bij een voetbalwedstrijd gaan suggereren dat de scheidsrechter partijdig is of omgekocht is gewoon not-done.

Ander punt heeft Baudet weer gelijk: daar waar de rechters verder gaan met uitspraken dan dat de politiek ooit als wet heeft gemaakt (bv. 25% CO2 reductie), daar gaat de rechter zijn boekje te buiten en gaat hij echt politiek activistisch worden. Ook de rechter moet zijn uiterste best doen om neutraal te blijven en gaandeweg geen nieuwe regels maken.

't Is niet zo een makkelijker discussie. Maar ik vind het wel goed dat hij gevoerd wordt. Daar zie Jetten echt in een kramp schieten, die wil zo'n discussie niet eens voeren.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 12:20 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Ik zie een hoop knip-en-plakwerk van nieuwsuur en een hoop onderbrekingen en sturing van de discussie. Je ziet ook dat de gespreksleider bv. eerst een open vraag stelt: wat gaat u doen? en voordat het antwoord komt direct met gesloten vragen er achteraan: gaat u A doen of gaat u B doen?

't Is niet zo een makkelijker discussie. Maar ik vind het wel goed dat hij gevoerd wordt. Daar zie je Jetten echt in een kramp schieten, die wil zo'n discussie niet eens voeren.

Een woordje (je) vergeten?

Nu de discussie: Ik vond het een schandelijke zaak wat die scharen gesubsidieerde moraalclaimers met hun grote mond stelden dat deze discussie niet gevoerd had mogen worden omdat het gelegenheid bood voor het verspreiden van verkeerde standpunten (door Thierry Baudet in dit geval) waar de volgens hen domme kijkers en luisteraars gevoelig voor kunnen zijn. Zien ze hun eigen domheid en schadelijkheid van wat ze zelf stelden niet in? Ik denk het. Ze stelden dus dat democratisch gekozen volksvertegenwoordigers niet de gelegenheid mogen krijgen zich uit te spreken over wat zij vinden van dingen en zaken welke zich afspelen onder de mensen en in de maatschappij. Waarvoor zijn zij dan nog volksvertegenwoordiger? Een spreekverbod voor democratisch gekozen volksvertegenwoordigers willen opleggen omdat zij volgens hen gevaarlijk en schadelijk voor de democratische rechtstaat zijn? Sorry hoor, maar ik ben de mening toegedaan dat degenen die volksvertegenwoordigers het zwijgen willen opleggen gevaarlijk en schadelijk voor de democratie zijn. Want als een volksvertegenwoordiger het zwijgen moet worden opgelegd houdt dat dus in dat daarmee de achterban het zwijgen wordt opgelegd. Hierbij eventjes mijn diepste gevoelens van walging en verachting uitgesproken over deze moraalclaimers. Het moest er gewoon even uit.

Laatst aangepast door Loetje op Vr Jan 31, 2020 12:56, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Loetje schreef:
Een woordje (je) vergeten?

Yep, bedankt.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 6:38 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Ander punt heeft Baudet weer gelijk: daar waar de rechters verder gaan met uitspraken dan dat de politiek ooit als wet heeft gemaakt (bv. 25% CO2 reductie), daar gaat de rechter zijn boekje te buiten en gaat hij echt politiek activistisch worden. Ook de rechter moet zijn uiterste best doen om neutraal te blijven en gaandeweg geen nieuwe regels maken.

Zal 't maar niet over onzin hebben, maar de rechter gaat in dit soort zaken z'n boekje niet te buiten; wat hij doet is Nederlandse wetten en de uitvoering daarvan toetsen aan internationale besluiten of verdragen die hoger van rang zijn.
-
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, kom even met een wet die aangeeft dat er 25% reductie moet zijn dan.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 17:02 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

?????

In elk geval is 't zo dat als er 'n wet is die zegt dat er bijvoorbeeld 25% reductie moet zijn, terwijl de reductie in de praktijk stukken minder blijkt, 'n milieuorganisatie zich tot de rechter kan wenden om van de staat te eisen dat ze ervoor zorgt dat de reductie ook daadwerkelijk 25% is.

Ook kan het zijn dat 'n zekere reductie door Brussel aan de lidstaten is opgelegd. Wanneer die reductie hier te lande niet wordt gerealiseerd kan 'n milieuorganisatie zich hieromtrent eveneens tot de rechter wenden.
Deze verplicht de regering dan ervoor te zorgen dat de opgelegde reductie ook daadwerkelijk gerealiseerd wordt.

Hij doet dan dus niets anders dan ervoor zorgen dat wettelijke verplichtingen worden nagekomen.
(Helemaal volgens het boekje).

-
BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2321367-ns-weerspreekt-marokkanen-tweet-baudet-het-was-een-kaartcontrole.html

Jaja meneer Baudet, meteen gaan roepen is niet zo slim. De kans op uitglijders is dan erg groot.
En wie zijn die dierbare vriendinnen? Hebben die hun verhaal tegen hem verteld?

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Noem dat maar gerust een grof schot in de eigen voet. En dit zijn fouten die een ervaren politicus als Geert Wilders niet zo gauw zal gaan maken. En er wordt weer heel wat afgejankt door die politiek correcte moraalclaimers. Het is alsof zij hun jankuurtje weer mogen etaleren.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
?????

In elk geval is 't zo dat als er 'n wet is die zegt dat er bijvoorbeeld 25% reductie moet zijn, terwijl de reductie in de praktijk stukken minder blijkt, 'n milieuorganisatie zich tot de rechter kan wenden om van de staat te eisen dat ze ervoor zorgt dat de reductie ook daadwerkelijk 25% is.

Ik zeg dus dat die wet er niet is en dat de rechter die 25% zelf erbij verzint. Maar als jij wilt beweren dat er een wet is die spreekt over 25% reductie, kom maar met de bron.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Loetje schreef:
Noem dat maar gerust een grof schot in de eigen voet.

En dat doet zeer. Reken daar maar op.
Dat de Marokkaanse gemeenschap een maatschappelijk probleem is wil nog niet zeggen dat je dan zoiets ongestraft kunt gaan roepen. Hier heeft hij niet over nagedacht.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
wil nog niet zeggen dat je dan zoiets ongestraft kunt gaan roepen.

Dat zal wel mee gaan vallen. Natuurlijk was het dom om de feiten niet te verifiëren en dat hij direct had rondgebazuind wat hij van twee bekenden had vernomen. En dat de feiten dit achterhaald hebben was een pijnlijke boomerang. Maar niet mogen zeggen? Hoe moeten we iets niet mogen zetten kracht bij gaan zetten? Met een nieuwe inquisitie opstarten? Wel, in tijden dat de politie terecht klaagt over met onvoldoende capaciteit te zijn bedeeld blijkt er geen capaciteitstekort te zijn voor meningsjuridisering. De politie heeft aangifte gedaan. Boze politie overweegt aangifte tegen Thierry Baudet om ‘Marokkanen-tweet’ Weer een nieuw politiek proces of liever gezegd weer een nieuwe politieke inquisitie? Nou, kom maar op. Al het wantrouwen jegens overheid en justitie is nu voorgoed weggenomen. De burgers kunnen helemaal gerust zijn. Want is dit krachtdadig optreden of niet?

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Is er iemand die, gecontroleerd door 4 Marokkanen, niet eerst denkt dat het een nieuwe berovingstaktiek is.
Een CU medewerker werd zelfs door 5 mannen gecontroleerd. En die dappere Christen voelde zich ook al
ongemakkelijk.
En waar haalt de Hermandad in deze tijd van personeelsschaarste ineens 5 controleurs vandaan? Diezelfde Hermandad heeft volgens het AD al 16000 zaken uit 2018 op de planken laten liggen wegens personeelstekort.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Is er iemand die, gecontroleerd door 4 Marokkanen, niet eerst denkt dat het een nieuwe berovingstaktiek is.

Dat is het punt helemaal niet. Waar het hier om gaat is dat Baudet een enorme blunder heeft gemaakt.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Na drie dagen tijd dat ik nu aanhoor en -zie hoe heel die politiek correcte goegemeente het grote feest van meehuilen met de Marokkanen viert vraag ik me af hoeveel ellende die Marokkanen alweer op hun kerfstok bijgeschreven hebben. Want die ellende verdwijnt niet met hun grote feest van meehuilen. En dan zijn er helaas weer veel slachtoffers bijgeschreven.

Zo'n zes jaar huilden ze dagenlang om "minder minder minder" en ze dachten een goede vangst te hebben gedaan. De premier Mark Rutte deed ook nog een duit in het zakje wat betreft meehuilen met de Marokkanen.

Groen Links ging zelfs over tot een grote partij t-shirts met als opschrift "Ik ben een Marokkaan" afdrukken en droeg deze in hun optocht der idioten.

Negen dagen lang was het groot feest van meehuilen. En toen werd deze grote partij t-shirts onverkoopbaar, want toen vond er een zeer gewelddadige, gewapende overval op een juweliersechtpaar in Deurne plaats. Godzijdank kon de vrouw van het echtpaar voor haar man die in levensgevaar was en doodsangsten had uit te staan levensreddend handelen. In plaats van weer nieuwe slachtoffers hadden we godzijdank twee recidiverende gewelddadige, gewapende overvallers minder minder minder > Twee doden bij gewapende overval op juwelier Goldies in Deurne En het meehuilen met de Marokkanen hield abrupt op en niemand droeg nog een t-shirt met als opschrift "Ik ben Marokkaan". Nederland was back to reality.

En over wat er toen in Deurne gebeurde zal hier ook vast wel een draadje lopen. Dat ga ik zo even opzoeken.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
En over wat er toen in Deurne gebeurde zal hier ook vast wel een draadje lopen. Dat ga ik zo even opzoeken.

Even opgezocht en wat gevonden: Een draadje over wat er in Deurne gebeurde

D66 EN CDA KIEZEN VOOR FOUTE MAROKANEN DEURNE,OUDE REFLEX...

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De titel van het draadje, D66 EN CDA KIEZEN VOOR FOUTE MAROKANEN DEURNE,OUDE REFLEX..., sluit exact aan op wat ik hier nu vaststel:

Weer een gevalletje gebrek aan zelfreflecterend en daarmee zelfcorigerend en zelfreinigend vermogen in kringen van de Marokkanen en overige Moslim als deel van een probleem. Buurtvaders zijn dus ook alweer zo'n tot mislukken gedoemd gesubsidieerd project en zelfs onderdeel van het probleem. Wie had er overigens anders verwacht?

'Buurtvader Eindhoven moet dader Deurne melden'

En dit is weer veelzeggend:

Quote:
"Ik vind dat als je kennis draagt van een strafbaar feit, je de burgerplicht hebt dat te melden", aldus Asscher. Buurtvader Abdellah Oualkaid zei eerder deze week tegen Omroep Brabant dat hij een goed beeld heeft van een derde dader die betrokken zou zijn bij de overval, maar dat hij hem niet aangeeft.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici