Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Aug 31, 2019 22:54 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Die weg loopt helemaal niet dood. We leven nog altijd in een van de meest welvarende en vrije landen ter wereld. Wat loopt er dan precies dood ?

BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2019 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De democratie loopt best dood.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2019 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Valt wel mee vind lk. We hebben vrije verkiezingen waar iedereen aan mee mag doen. Wat is dan het probleem ? Dat we geen referendum hebben ? Valt wat voor te zeggen, maar dat we dat nog niet hebben wil niet zeggen dat onze democratie op dood spoor zit.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2019 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb het al een paar keer aangehaald Lampje, het onderzoek van de commissie Remkes. Dat onderzoek werd ingesteld in opdracht van het ministerie om te onderzoeken of we de democratie kunnen verbeteren. Nou, dat kunnen we.

Eén van de conclusies uit het rapport: De inhoudelijke representatie in het stelsel schiet te kort; de democratie werkt niet voor iedereen even goed. De stem van niet álle burgers wordt voldoende gehoord. De bestaande politieke onvrede bij een deel van de bevolking kan leiden tot afhaken en afkeer van de democratie. De democratische rechtsstaat is daarmee kwetsbaarder dan we vaak denken. Er zijn fundamentele democratische en rechtsstatelijke waarden in het geding.

Het liegt er niet om. Onze democratie staat ernstig onder druk, het systeem zoals het nu is kraakt en piept en het is echt een kwestie van tijd dat het breekt. Vooral de afstand van de kiezer tot Brussel is enorm: mensen kunnen nauwelijks partijen of politici noemen die daar zitten (bedenk dat dat parlement 766 (!) zetels heeft)

Een klein voorbeeldje: bij de laatste verkiezingen in Nederland kreeg de grootste partij 2.238.351 stemmen op 12.893.466 kiesgerechtigden. Feitelijk is dus 17 procent van de stemmen nu beleidsbepalend.

Nu ga je zeggen: ja, wie niet stemt mag niet klagen. Ben ik het volledig mee eens overigens. Er zit echter een keerzijde aan: een groot deel van de mensen stemt steeds bewuster niet, simpelweg omdat ze het vertrouwen in de politiek verloren hebben.

Dit is het vertrouwen van inwoners van de EU over hun nationale en Europese politici:

De ontwikkeling is vrij duidelijk.

We zijn dus nu op een situatie beland waarin de grootste partij van Nederland nog geen vijfde deel van de bevolking vertegenwoordigd en waarbij slechts een vijfde deel überhaupt vertrouwen heeft in de politiek.

Ik denk dat dat overigens best een reëel beeld is wanneer je stelt dat in de Nederlandse democratie slechts één vijfde deel zich echt met de democratie bezig houdt. De overige 4/5 deel kijkt wat NOS Journaal en kruist één keer per 4 jaar wat aan op basis van futiele argumenten ('mijn vader stemde ook altijd PvdA' of 'Klaas Dijkhoff is wel een toffe peer')

BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2019 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

En weer is een FvD statenlid overgestapt naar de partij van de heer Otten.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/232762793/opnieuw-statenlid-forum-naar-otten

BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2019 19:47 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een goede zaak als het graaiende deel van het FVD nu al opstapt. Dit is een gevolg van het al vroege vertrek van Otten.
Anders had ook Baudet alleen als lid moeten fungeren om de graaiafdelingen buiten de deur te houden.
Voor hetzelfde geld waren ook bij zijn club in verkiezingstijd allerlei lijken komen bovendrijven, zoals bij veel andere partijen. Daar zijn ze van verschoond.
Dus al met al is het vertrek nu al, van foute figuren een groot geluk voor zijn club en de mede voortrekkers.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2019 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik vind het wel een wat al te stellige conclusie om iedereen de nu opstapt te scharen onder "het graaiende deel."
Als dat zo is, dan zal dat bewezen moeten worden. Ik heb daar geen inzicht in en de heer Poendert volgens mij ook niet. Ik denk dat er meer aan de hand is, en dat FvD veel last heeft van een sterke groei in het begin. Je zag dat ook bij de LPF en de vroegere ouderenpartijen: interne machtsstrijd, onenigheid over de koers, incompetente baantjesjagers op cruciale posities, en leiders die moeite hebben met de juiste leiderschapsstijl.
Ik denk niet dat het een kwestie is van goed of fout, eerder van groeipijnen en beginnersproblemen. Het is voor FvD te hopen dat het tij gekeerd kan worden, anders voorzie ik een versplintering en daarmee het einde van deze beweging of een rol in de marge van het politieke toneel.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2019 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Valt wel mee, FvD stond vorige week 16 zetels in de peilingen, deze week ook.

https://home.noties.nl/peil/

BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2019 22:19 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Zeker, maar daarom is het wel zaak voor FvD om dit niet te hoog te laten oplopen.
De LPF kwam met 26 zetels in de Kamer, dat waren er kort daarop nog 10 geloof ik en daarna waren ze weg. Allemaal door intern gedoe. Toegegeven: het was daar veel erger dan bij FvD, maar ik zou toch maar oppassen als ik hun was.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Cliff schreef:
Valt wel mee, FvD stond vorige week 16 zetels in de peilingen, deze week ook.

https://home.noties.nl/peil/

Wat valt er mee? 14-4 nog op 28 zetels:

https://home.noties.nl/peil/politieke-voorkeur/

Gaat in noodgang naar beneden al bijna helft van virtuele aanhang verloren!

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Virtuele aanhang, dat geeft per definitie al aan dat het om niets gaat.

FvD zit er nu met twee zetels. Alles daarboven gaat hun dus winst opleveren bij de volgende verkiezingen. Dat het op en neer in peilingen gaan is absoluut te verwachten... wat dat betreft is het maar goed dat er geen verkiezingen waren in april want dan hadden we nu dus exact hetzelfde gezien als bij LPF (en in mindere mate bij Wilders, want ook die heeft met behoorlijk wat afscheidingen te maken gehad)

Laat FvD nog maar even rijpen tot de volgende verkiezingen.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Wordt nog lachen dit Laughing

https://www.geenstijl.nl/5149367/prive-prive-prive/#more

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kwalijke zaak!

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tja, het hoogste woord over dat penthouse van Pechtold, niks privé kwestie aldus Baudet. Had gemeld moeten worden.
En dan zelf je eigen snoepreisjes als privé-kwestie verzwijgen.
Baudet is geen heilige, dat is niemand. Fouten worden gemaakt. Maar denk maar niet dat de politicus Baudet anders is dan welke politicus dan ook. Nu een grote mond, straks exact hetzelfde als iedereen die hij nu de maat neemt.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 21:58 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

De Telegraaf kopt: 'FvD-leden houden van Baudet, ondanks alles...'

En zo is het, een noemenswaardig alternatief ontbreekt bovendien. Ik wens de volledige dood aan het partijkartel.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 23:08 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Dat klinkt mij dan weer niet als "houden van" maar meer als "haat"
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2019 7:40 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Cliff schreef:
Virtuele aanhang, dat geeft per definitie al aan dat het om niets gaat.

FvD zit er nu met twee zetels. Alles daarboven gaat hun dus winst opleveren bij de volgende verkiezingen. Dat het op en neer in peilingen gaan is absoluut te verwachten... wat dat betreft is het maar goed dat er geen verkiezingen waren in april want dan hadden we nu dus exact hetzelfde gezien als bij LPF (en in mindere mate bij Wilders, want ook die heeft met behoorlijk wat afscheidingen te maken gehad)

Laat FvD nog maar even rijpen tot de volgende verkiezingen.

Je zal het hoop ik met mij eens zijn dat de FvD niet blij is als ze 4 zetels halen dadelijk in 2021... Hiddema is nu al 75 jaar oud... ik hoop voor hem dat hij de volgende verkiezingen gaat halen...

BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2019 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je moet ergens beginnen. Ik denk dat ze rond de 10 zetels zullen uitkomen, dat is ook een veel realistischer groei dan van 2 naar 28.

Moeten ze wel de schandalen en ruzies enigszins kunnen beperken...

BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2019 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat wil Henk Otten nou? Het enige waar hij het nieuws mee weet te halen is Thierry Baudet willen beschadigen. Hij wil een beweging die dingen kan gaan veranderen. Dan moet je wel 5 zetels weten te halen. Daarmee kan je in dit gefragmenteerde landschap als king maker een stem in het kapittel hebben. Mocht dat ooit zo ver komen, dan zal hem diezelfde demonisering en uitsluiting middels cordon sanitaire zijn deel zijn. Heb je daarvoor dan je witte voetje gehaald door te blijven janken over een woordje boreaal en met die media en het partijkartel mee racisme roepen richting Thierry Baudet? Ik verwacht overigens dat Henk Otten in zijn eigen zwaard gaat vallen. Die rechtszaak die hij zelf heeft aangespannen wegens smaad gaat hij namelijk smadelijk verliezen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2019 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Roddel en achterklap? Laster en smaad? Speculeer mee! Very Happy

Dit speelde overigens al in 2018, lang voordat Henk Otten bekendheid kreeg met zijn gejank over een woordje boreaal...

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2300071-vergiftigde-planten-en-gedoe-over-geld-de-ruzie-bij-forum-voor-democratie.html

BerichtGeplaatst: Wo Sep 04, 2019 7:01 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Cliff schreef:
Je moet ergens beginnen. Ik denk dat ze rond de 10 zetels zullen uitkomen, dat is ook een veel realistischer groei dan van 2 naar 28.

Moeten ze wel de schandalen en ruzies enigszins kunnen beperken...

1vandaag peiling nu al naar 11 zetels... ik vrees met grote vrezen voor jouw geliefde FvD dat zelfs 10 zetels hoog gegrepen is...

FvD presenteert zich als niche partij... te elitair... te veel stank van duistere idealen...

Mensen hebben er genoeg van, ledental is alweer op zijn retour...

BerichtGeplaatst: Wo Sep 04, 2019 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Raar. éénvandaag peilingen zijn van Ipsos. Kijk even op hun politieke barometer, zie je weer een ander verhaal: https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer

Maar goed, afwachten maar. Het is nog lang geen verkiezingen in Nederland, die vinden pas plaats op 17 maart 2021.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 04, 2019 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

11 zetels is nog altijd een inleverpot groot 9 zetels voor de overige partijen. En de regeringspartijen zijn hun meerderheid dan kwijt.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 04, 2019 14:25 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Cliff schreef:
Raar. éénvandaag peilingen zijn van Ipsos. Kijk even op hun politieke barometer, zie je weer een ander verhaal: https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer

Maar goed, afwachten maar. Het is nog lang geen verkiezingen in Nederland, die vinden pas plaats op 17 maart 2021.

Goed lezen is idd niet je sterkste kant...

Je refereert aan een oude peiling van 31 juli....

Ik aan de laatste van dezelfde bron...

Op de een vandaag site...

BerichtGeplaatst: Wo Sep 04, 2019 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Van 2 naar 11 zetels. Dat is toch een behoorlijke winst.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici