Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 29, 2018 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Toen hij begon over de voordelen van de Brexit werd tegengeworpen dat het helemaal niet goed ging met de Brexit. In plaats van daarop door te gaan (en die gelegenheid had hij volop) kwam Baudet met het antwoord dat dit een ander onderwerp was. Hij kapte het dus zelf af.
De hilariteit daarover was logisch: zelf een onderwerp beginnen en als je dan tegengas krijgt ineens beweren dat dit niet het onderwerp is.

BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2018 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Man, man, man, wat een ijdeltuit. Wil Baudet eigenlijk wel serieus genomen worden.

https://www.ad.nl/show/thierry-baudet-verbaast-met-pikante-foto-op-instagram~a79ce9027/

BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2018 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik ben er nog niet over uit.

In eerste instantie zou ik zeggen: niet doen, past niet bij je functie.

Maar... wat als we een vrouwelijk model in de politiek zouden hebben? Mag dat? Mag zij een foto plaatsen? Volgens mij wel.

Dus enerzijds denk ik: als jij een naaktfoto van jezelf wilt verspreiden, ongeacht of je man, vrouw, stratenmaker, politicus of wat dan ook ben... dan mag dat.

Ik zou het nooit doen.

Maar goed... mogen (mannelijke) politici dit niet doen vanwege hun functie? Ik twijfel.

BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2018 20:57 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Maar goed... mogen (mannelijke) politici dit niet doen vanwege hun functie? Ik twijfel.

Dat mogen ze zeker, zowel mannen als vrouwen, vrijheid blijheid. Maar waarom zou je als politicus dat willen doen, met het risico niet meer serieus genomen te worden? Iemand die bereid is zo'n risico te nemen is dom, of een mega-ijdeltuit. Voor Baudet geldt waarschijnlijk dat laatste.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2018 8:26 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het is weer eens komkommertijd. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2018 9:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Maar waarom zou je als politicus dat willen doen, met het risico niet meer serieus genomen te worden?

Ik heb geen idee.

Ik herinner me dat Pim Fortuyn vertelde dat hij darkrooms bezocht. Ook dat was zoiets waarvan ik in eerste instantie dacht: neeeeeee, zoiets doe je niet. En als je het doet, dan zeg je het niet. Einde politieke carrière.

Maar niemand leek het erg te vinden. Blijkbaar konden mensen privé en politiek toch scheiden.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2018 9:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Misschien is het ook een statement tegen de algemene verpreutsing in onze samenleving.

Zo'n 30 jaar geleden zag je op het strand onder degenen van mijn leeftijd en jonger volop topless. En zolang meisjes nog een "jongetjesborstje" hadden was het niet dragen van een bovenstukje al nooit een issue geweest. En dat is nu een stuk minder geworden. Laatst nog een politicus ergens in Brabant die zich druk maakte om topless zonnen, want het zou schokkend voor kinderen kunnen zijn... Je zal nu op het strand eerder een boerkini of een complete tent aantreffen. Op de lagere school waren wij als jongens tijdens gymnastiekles shirtless. En op het strand of in het zwembad droegen we als mannen en jongens een kleine zwembroek, meestal van het sportmerk Speedo. En na afloop van gymnastiekles of sport liepen we gewoon in ons blootje van de jongenskleedkamer naar de doucheruimte en vice versa. Ook deze tijden zijn veranderd.

Topless zonnen is voor vrouwen/meisjes al lang geen ontspannen meer, gelet op de overlast waarmee ze geconfronteerd worden. Lees het volgende relaas over de veranderende tijdgeest:

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2018 9:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En ook in de politiek is de tijdgeest veranderd.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2018 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En ook opiniemakers gaan mee of liever gezegd buigen mee in de veranderende tijdgeest.

https://www.geenstijl.nl/5139152/beetje-oude-versie-van-sid-lukkassen-dit/

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2018 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

'Wie zijn fiets niet op slot zet, kan ook niet met goed fatsoen aangifte doen van diefstal'

Wat is die Adriaan Slooff voor idioot?

Als je iets niet op slot zet, mag het gejat worden?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 03, 2018 0:35 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Als je iets niet op slot zet, mag het gejat worden?

Dat wordt niet gesteld; gesteld wordt dat men dan "niet met goed fatsoen aangifte kan doen".
Maar is dat eigenlijk wel zo?
Formeel kan 't uiteraard wel; maar wanneer je bedenkt dat de politie door al die bezuinigingen nauwelijks nog aandacht kan besteden aan diefstal van wel afgesloten fietsen, dan moet iemand die gaat aangeven dat z'n niet-afgesloten fiets gestolen is er toch wel rekening mee houden dat er op het bureau op z'n minst wat gegniffeld wordt Veel zal ervan afhangen of de aangever kan vermelden dat er een en welke code in het frame gegraveerd staat. Maar omdat ook dan geen aanspraak bestaat op een verzekeringsuitkering, moet zo'n aangifte al bij al toch wel beschouwd worden als zinloos aanspraak maken op tijd en aandacht van de politie en in die zin 'onfatsoenlijk' ten opzichte van de maatschappij.

Overigens moet al bij al wel als 'n miskleun beschouwd worden de redenatie dat wanneer iemand zich uitdagend kleedt, deze medeverantwoordelijk is voor strafbaar gedrag van 'n ander dientengevolge en de verwijzing in dit verband naar het feit dat uitlokking van een seksueel delict ook strafbaar is.
Heel begrijpelijk zo'n misvatting van 'n kennelijk niet juridisch onderlegd iemand, want het strafrechtelijke woord "uitlokking" doet wel sterk aan 'n dergelijke situatie denken, maar betekent toch echt enkel en alleen het door betaling of anderszins iemand opzettelijk ertoe brengen om 'n bepaald delict te begaan. http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/47.html

Overigens is wat kleding betreft het enige in dit opzicht strafrechtelijk geregelde dat men in het openbaar alleen maar ongekleed mag vertoeven waar dat uitdrukkelijk van gemeentewege is toegestaan. https://mijnwetten.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel430a
'n Waarschijnlijk door de wetgever niet bedoelde consequentie van deze tekst is wel dat het dus ten allen tijde voldoende is dat men bijvoorbeeld enkel handschoenen of 'n pet draagt, omdat men dan immers niet "ongekleed" is.

Wanneer bijvoorbeeld 'n politicus zich in 'n Nederlands hotel bevindt, zal 't ervan afhangen hoe de voorschriften van dat hotel zijn aangaande kleding in en rond het zwembad. Wanneer ongekleed ook daar niet toegestaan is, zal men op z'n minst bijvoorbeeld 'n sjaaltje moeten dragen.
Hoe een en ander in het buitenland geregeld is, is dan weer 'n andere kwestie.

Extra gecompliceerd kan 't worden wanneer iemand bij de foto van 'n ongeklede in het zwembad vermeldt dat hij degene op de foto is, maar dat dit niet duidelijk blijkt, doordat degene op de foto het gelaat heeft afgewend van de camera.
Verder is denkbaar dat de persoon in kwestie ongekleed lijkt, maar in feite met de hand 'n minuscuul zogenaamd homo-slipje (dat alleen het mannelijke lid omhult) voor de camera onzichtbaar maakt.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Aug 03, 2018 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ehm... en wat heeft dit allemaal met het stelen van een fiets te maken die niet op slot zit?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 03, 2018 21:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Ehm... en wat heeft dit allemaal met het stelen van een fiets te maken die niet op slot zit?

Daar gaat de eerste helft van de post toch over.
In de tweede helft ervan wordt dan in ietwat bedekte termen teruggekeerd naar het topic-onderwerp zelf.
-
BerichtGeplaatst: Vr Aug 03, 2018 22:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:

Vond bij de reaguursels dit wel 'n aardige:

Wat die zak van een Sloof niet begrijpt is dat een vrouw NOOIT mede-verantwoordelijkheid kan en mag dragen voor welke vorm van aanranding aan haar adres dan ook!.
Immers, hoe moet zij zich dan kleden? Zo word ik bijvoorbeeld botergeil van vrouwen gehuld in boerka's; van mijn buurman weet ik dat het testosteron uit zijn oren spuit als hij een vrouw in aardappelzakken gekleed voorbij ziet komen en mijn tuinman kickt op vrouwen in overall, vooral als zo'n kekke alpino-pet haar blonde lokken siert.
Kortom: laat vrouwen zich gewoon kleden zoals zij willen. Kijk er naar en blijf er van af.

-
BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2018 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Fenomenaal. er is geen woord Spaans bij.

.
BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2018 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hij gaat vooruit. Complimenten.

BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2018 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Haha, dat begin ook hé. Very Happy

Mooie dingen.
De echte mooie dingen.
Je hand die voor het eerst een katvacht streelt.
Je moeder die bezorgd je knie verbindt.
Zes moe gedraafde paarden in de zon.
Het onweer waar augustus mee begon.

BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2018 20:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wat ik sterk vind van hem is dat hij feilloos de vloer aanveegt met het theater dat door alle partijen wordt opgevoerd. Maar doorhebben hoe belachelijk iets is, is iets anders dan kunnen vertellen hoe het dan wel moet. Want ik heb de heer Baudet nog weinig uitgewerkte ideeën zien aandragen.

BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2018 23:25 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Het unieke van FvD Thiery Baudet is hoe hij alle volkstheater rol komedianten sprakeloos weet te krijgen - zelfs hol vat Pechtold .
Even terugkijken naar de non verbale signalen van zuurpruim Kajsa Ollongrenen en chronisch leugenbeest Rutte die boekdelen spreken, en ook niks zinnigs weten toe te voegen in de koninklijke kippenren . Thiery is een wesp uit Heemstede die haarfijn de goed plekken weet te steken .Van zijn betoog werd geen seconde uitgezonden, stof tot nadenken .

Een commissie Johan Remkes onderzoekt hoe politiek dichter bij burgers kan komen, welnu geef die baan aan Thiery Baudet, dan kan politiek nog leuker worden dan voetballen .
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2018 0:52 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Lampje schreef:
Wat ik sterk vind van hem is dat hij feilloos de vloer aanveegt met het theater dat door alle partijen wordt opgevoerd. Maar doorhebben hoe belachelijk iets is, is iets anders dan kunnen vertellen hoe het dan wel moet. Want ik heb de heer Baudet nog weinig uitgewerkte ideeën zien aandragen.

Kwestie van uzelf informeren. Nu zult u waarschijnlijk wel denken "het zijn maar standpunten".
Standpunten kun je pas in praktijk omzetten als je niet constant wordt genegeerd en tegengewerkt door het partijkartel
alsmede demonisering door de diverse media.
Wat dat betreft heeft de PVV ruime ervaring met wat schijndemocratie betekent.

https://forumvoordemocratie.nl/standpunten
https://forumvoordemocratie.nl/

.
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2018 4:22 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

"Als je bang bent voor overstromingen moet je de dijken ophogen en niet de mensen 'n dure warmtepomp aanpraten"

Dacht dat zelfs de meeste niet-deskundigen al sinds lang weten dat je de dijken niet kunt blijven ophogen omdat ze dan te zwaar worden en gaan wegzakken.

En die lyrische ontboezeming aan het begin; was dat 'n notitie van hemzelf in z'n middelbare schoolagenda of van iemand anders?
Mag er toch wel even bij vermeld worden, want met politiek heeft 't op zich niets te maken.

Overigens ook wel rake dingen, zoals betreffende immigratie, maar vanwaar die kritiek op afschaffing van de dividendbelasting door iemand die zelf ijvert voor afschaffing van de erfbelasting?
-
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2018 6:12 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Boosoog schreef:
Lampje schreef:

Kwestie van uzelf informeren. Nu zult u waarschijnlijk wel denken "het zijn maar standpunten".
Standpunten kun je pas in praktijk omzetten als je niet constant wordt genegeerd en tegengewerkt door het partijkartel
alsmede demonisering door de diverse media.
Wat dat betreft heeft de PVV ruime ervaring met wat schijndemocratie betekent.

https://forumvoordemocratie.nl/standpunten
https://forumvoordemocratie.nl/

Als het aan mij ligt mogen FvD en PVV gaan regeren. De SP kan daar ook bij. We zullen dan kunnen beoordelen wat ze doen in de praktijk, al vrees ik dat we binnen twee jaar het Venezuela van Europa zijn.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2018 6:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Dacht dat zelfs de meeste niet-deskundigen al sinds lang weten dat je de dijken niet kunt blijven ophogen omdat ze dan te zwaar worden en gaan wegzakken.

Dat hoeft ook niet. De zeespiegel stijgt max 2 meter in 2100, mits we vanaf nu af aan totaal niets meer doen aan groene energie.

Twee meter kunnen de dijken makkelijk hebben.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2018 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Nu nog ff bepalen wie die dijken in Zeeland dan precies gaat betalen...

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2018 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
In ieder geval niet een door multinationals gechanteerde premier.

.
Alles over Forum voor Democratie (FvD)
  Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici