Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 39, 40, 41  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2017 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Daar zijn hele praktische zaken aan Pinakel. Als bv. familie overlijdt, kun je met een tweede paspoort direct naar het land waar je familie vandaan komt. Als je dat wilt doen met slechts het Nederlands paspoort is dat een groot probleem, je moet dan bv. een visum aanvragen bij de ambassade in Den Haag en dat duurt misschien wel 4 weken.

Daarom ook mijn pleidooi voor vrij kunnen reizen. Zolang dat niet geregeld is, is een tweede paspoort gewoon zeer handig.

En ja, ik vind het schandelijk als ik daardoor mijn baan niet zou mogen uitoefenen, omdat ik zeer goed ben in mijn werk en door iedereen gewaardeerd word. Als dat dan afgepakt wordt door een paar symptoombestrijders die een loyaliteitsprobleem i.p.v. een nationaliteitsprobleem willen aanpakken... dan heb ik daar veel moeite mee.

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2017 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Ik geloof best dat er een aantal voordelen aan dat tweede paspoort zitten. En ik snap ook wel dat als je de kans krijg om daar gebruik van te maken, dat je dat dan ook doet. Ik ga uiteraard niet oordelen over jouw persoonlijke geval, want daar weet ik uiteraard niets van af.

Maar er wordt op dit moment door een aantal personen misbruik van gemaakt door lieden die een totaal andere mentaliteit en een totaal andere achtergrond hebben. En dat is dan ook de reden dat dat tweede paspoort verhaal een issue is geworden. Maar bovenal vind ik dat als er voordelen aan een tweede paspoort zitten, dat die dan voor iedereen zou moeten gelden. Niet de één wel en de ander niet. Dat is voor mij het punt waar het om draait...

BerichtGeplaatst: Zo Apr 02, 2017 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Zie je, je wil er gewoon niet op ingaan. Prima hoor.

Niet op in willen gaan? Dan lees eens wat ik daarna schreef: Maar goed, jij je zin: als jonge Turkse of Marokkaanse ouders zeer bewust voor hun kind alleen de NL nationaliteit kiezen dan zijn ze zeer loyaal aan Nederland en zou het summum van integratie zijn.

Quote:
Je trekt mijn woorden totaal uit het verband. Ik heb het nergens over ouders die kiezen voor een nationaliteit.

Je snapt het niet: niet jij maar IK heb het daarover, ouders moeten, wat mij betreft, kiezen.

Cliff schreef:
Daar zijn hele praktische zaken aan Pinakel. Als bv. familie overlijdt, kun je met een tweede paspoort direct naar het land waar je familie vandaan komt. Als je dat wilt doen met slechts het Nederlands paspoort is dat een groot probleem, je moet dan bv. een visum aanvragen bij de ambassade in Den Haag en dat duurt misschien wel 4 weken.

Je mag van mij 5 paspoorten hebben, ik heb helemaal niks tegen het gemak hebben van meerder paspoorten. Je kunt dan alleen geen politicus worden.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 02, 2017 22:44 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Mooi artikel over identiteit:

Quote:
Een identiteit kan je niet aanleren of opdringen en al helemaal niet opleggen'

Tom Garcia van Vlinks vertrekt van zijn eigen situatie om het te hebben over identiteit. 'Ondanks een caleidoscoop van nationaliteiten en invloeden, voel ik mij Vlaming.'

'Een identiteit kan je niet aanleren of opdringen en al helemaal niet opleggen'

Identiteit. Daar blijkt het tegenwoordig allemaal om te gaan. De ene hecht er onnoemelijk veel belang aan, de ander vindt het maar voorbijgestreefd gezwets. Een en ander leidt dan wel eens tot verhitte discussies, die nergens toe leiden, vooral omdat alles op een hoopje gegooid wordt. Er zijn immers verschillende soorten 'identiteit': individuele, sociale, culturele,... Ze hangen samen, maar zijn wel degelijk verschillend. Ieder mens is uniek en heeft dus ook een unieke individuele identiteit. Die individuele identiteit past dan weer in de sociale identiteit, die het individu toelaat te functioneren in de groep waartoe hij/zij behoort. Die sociale identiteit wordt dan weer sterk bepaald of beïnvloed door de culturele identiteit. Identiteit is met andere woorden een veelgelaagd gegeven. Het lijkt allemaal complex, maar het komt erop neer dat je je als individu goed voelt in de groep waartoe je behoort of wil behoren. Identiteit is dus iets waar je niet aan ontsnapt.

Maar laat me het anders illustreren met een persoonlijk voorbeeld.

Ik ben een in België geboren zoon van een Spaanse vader en Italiaanse moeder, beide migranten van de eerste generatie die elkaar leerden kennen in de bruisende metropool die Antwerpen toen ongetwijfeld al was. Mijn prille jeugdjaren bracht ik door op het Kiel, ook toen al een smeltkroes van culturen. Mijn tienerjaren bracht ik dan weer door in de Noorderkempen, tussen oer-Vlaamse plattelandsjongens en -meisjes. Na mijn hogere studies verhuisde ik naar de gezellig groene, maar communautair woelige Vlaamse Rand.

Delen

'Een identiteit kan je dus niet aanleren of opdringen en al helemaal niet opleggen'

Ondanks die caleidoscoop van nationaliteiten en invloeden, voel ik mij Vlaming. Of eerder door toedoen van of zelfs dankzij. Want mijn Vlaamse identiteit, daar heb ik hard en heel bewust aan gewerkt. De eerste taal die ik leerde, was Spaans, want inderdaad: mijn beide ouders zijn er nooit in geslaagd die vreemde, Germaanse taal onder de knie te krijgen. In de kleuterklas bleek die taalachterstand niet onoverkomelijk. Wellicht was de taalvoorsprong van mijn Nederlandstalige vriendjes niet zo heel groot. Pas in de lagere school begon ik te voelen dat mijn beperktere woordenschat en mijn vreemde tongval ervoor zorgde dat ik er niet echt bij hoorde. Mijn besluit lag al snel vast: ik zou die taal onder de knie krijgen. Sterker nog: ik zou er de beste in worden. En zo geschiedde. Steevast haalde ik de hoogste scores op Nederlands.

Maar dat bleek niet te volstaan. In de klas mocht ik dan al uitblinken in de taal van Vondel, op de speelplaats heerste de taal van de sinjoor. Ik hoorde er dus nog altijd niet echt bij, want daarvoor klonk ik niet Antwaareps genoeg. En later moest ik mij ook de Noordelijke variant van het Kempens eigen maken. En nog later een onbestemde tussentaal zodat ik in Vlaams-Brabant niet eeuwig "dienen van Antwerpen" zou blijven.

Met al die taalvariaties slorpte ik ook een hoop gebruiken en gewoonten op, die als ze niet specifiek Vlaams zijn, er toch ontegensprekelijk deel van uitmaken. Ik ging me steeds meer vereenzelvigen met die bonte gemeenschap waarin ik opgroeide. En zonder het te merken of er doelbewust naar te streven, gleed ik steeds verder weg van mijn 'aangeboren nationaliteit'. Meer nog, een zekere liefde voor die voor mij staatsrechtelijk gezien vreemde gemeenschap waar ik in opgroeide, nestelde zich in mijn hart. Of in mijn geest. Of in beide, wie zal het zeggen. Want ja, ik ben wat algemeen omschreven wordt als een Vlaamsgezinde.

Dus ja, identiteit -en in casu de Vlaamse identiteit- is belangrijk voor mij. Wat die precies inhoudt, is zelfs irrelevant: voor mij bestaat ze. Ik heb ze bestudeerd, gekopieerd en geassimileerd. Ik voel mij er goed bij, ze is mijn veilige thuishaven. Het is dan ook mijn eigen persoonlijke Vlaamse identiteit, mijn eigen versie ervan. Dat is meteen ook mijn antwoord op de smalende dooddoener: "Wat mag dat dan wel zijn, die Vlaamse identiteit?".

Delen

'De enige reden, naar mijn bescheiden mening, waarom ik mij zo heb vereenzelvigd met de gemeenschap die toevallig dit stukje van de aarde bewoont, is dat de mensen die er deel van uitmaken mij zo vriendelijk, open en gastvrij hebben ontvangen.'

De enige reden, naar mijn bescheiden mening, waarom ik mij zo heb vereenzelvigd met de gemeenschap die toevallig dit stukje van de aarde bewoont, is dat de mensen die er deel van uitmaken mij zo vriendelijk, open en gastvrij hebben ontvangen. En dat kostte hen geen enkele moeite. Dat gevoel van er bij horen, is onmetelijk sterk. Het gaf mij als puber en jongvolwassene de basis om zelfzeker en zelfbewust mijn studies te volbrengen, vrienden te maken, de liefde te ontdekken, een gezin te stichten en een carrière op te bouwen.

Een identiteit kan je dus niet aanleren of opdringen en al helemaal niet opleggen. Als je wil dat anderen zich die identiteit eigen maken, moet je ervoor zorgen dat ze aantrekkelijk genoeg is. Dat ze er bij wllen horen, dat ze fier zijn om deel uit te maken van zulk een warme, open en gastvrije gemeenschap. Dat lukt niet als je 'identiteit' verengt tot nationaliteit, of tot stambomen en bloedbanden, of tot nieuwkomersverklaringen en burgerschapsexamens. Maar dat lukt net zo min als je die identiteit telkens weer relativeert, kleineert, negeert of zelfs koudweg neermaait met uithalen als "Rot toch op met je Vlaamse identiteit!".

Mijn persoonlijke ervaring leert ook dat identiteit geen vast gegeven is. Een mens evolueert, neemt zaken in zich op en laat andere weg. Dat is met identiteit net zo. De enige gezonde manier om daarmee om te gaan, is om het evenwicht te vinden tussen onbezonnen openheid en verkrampte geslotenheid. Evolutie hou je niet tegen, hoe hard je ook probeert, maar je kan ze ook niet forceren. Hoogstens kan je ze bijsturen. En wat je zeker kan, is ze omarmen of minstens aanvaarden en respecteren. Precies hetzelfde geldt voor identiteit.

Gezien de veelgelaagdheid en fluïditeit van identiteit, heeft het dus weinig zin om je erin op te sluiten, niet als individu en niet als groep. Maar je hebt wel een eigen identiteit nodig als referentiekader en hoe sterker dat kader is, hoe makkelijker je met andere identiteiten kan samenwerken. Als we willen samenleven, zullen we dus rekening moeten houden met elkaars identiteit.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Apr 02, 2017 23:30 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Voordelen Turks paspoort :
Zoek een meid, en verkracht haar, volgens het Turkse paspoort recht mag een verkrachte vrouw eerst met de turk trouwen, weigert het slachtoffer, dikke bult/eigen schuld, zondige vrouwen krijgen geen paspoort, maar worden terugstuurt, terwijl Turkse verkrachters gewoon kunnen blijven.

Exploiteer in Holland een bordeel, verkracht de knapste totdat ze zwanger raken, doet er een aangifte, waardoor je wordt opgesloten, neuk ook de bewaakster plat zwanger, en vlucht op de trouwdag met een Turks paspoort naar moederland Turkije, en geniet van je miljoenen Hollands pooiergeld in een zwembad .

Laat niemand zich wijsmaken. dat 2 paspoorten niks uitmaakt ,met 1 pas zat een Hollander meervoudige verkrachter al jaren hier vast, echter dank zijn tweede paspoort werkte zijn stroom richting niet gelijk, maar wisselend loyaliteit stroom op - zelfs ooit Nederland/ Rusland/Italië = krachtstroom .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 5:40 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Cliff schreef:

Daarom ook mijn pleidooi voor vrij kunnen reizen. Zolang dat niet geregeld is, is een tweede paspoort gewoon zeer handig.

En ja, ik vind het schandelijk als ik daardoor mijn baan niet zou mogen uitoefenen, omdat ik zeer goed ben in mijn werk en door iedereen gewaardeerd word. Als dat dan afgepakt wordt door een paar symptoombestrijders die een loyaliteitsprobleem i.p.v. een nationaliteitsprobleem willen aanpakken... dan heb ik daar veel moeite mee.
Maar niet iedereen heeft het voordeel van twee paspoorten. En het is terecht om te twijfelen aan de loyaliteit van mensen met twee paspoorten. Want hoe kan men zo iemand vertrouwen, als men niet weet wat hij allemaal zegt tegen zijn 'voormalige' landgenoten.? Men kan zijn moedertaal immers niet verstaan.? Je kunt dan wel een pleidooi houden voor vrij reizen, maar dat is geen ultiem bewijs dat je oprecht loyaal bent aan Nederland. Jij kan jezelf dan wel goed vinden in het werk wat jij doet, maar dat is niet genoeg. Want waarom ga jij dat werk dan niet doen in het land van je tweede paspoort.? Maar waarschijnlijk wil jij dat niet, omdat jouw 'voormalig' landgenoten het niet accepteren dat men hen weerspreekt. Want een Nederlander ongestraft weerspreken is slechts mogelijk in Nederland. Toch.?
BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 7:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Je snapt het niet: niet jij maar IK heb het daarover, ouders moeten, wat mij betreft, kiezen.

Je wilt het niet beantwoorden... prima hoor. Als IK nou een vraag stel, en JIJ gaat over iets heel anders antwoorden... dan is het toch duidelijk Tedje dat je niet WILT beantwoorden?

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Je wilt het niet beantwoorden... prima hoor. Als IK nou een vraag stel, en JIJ gaat over iets heel anders antwoorden... dan is het toch duidelijk Tedje dat je niet WILT beantwoorden?

Ik heb het beantwoord! Jij draait de kwestie steeds om!

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
als Kuzu alleen een Nederlands paspoort zou hebben vanaf zijn geboorte, dan verandert er totaal niets aan zijn houding. Als Kuzu alleen een Nederlandse identiteit zou hebben vanaf zijn geboorte, dan verandert er alles aan zijn houding.

En toch durft men dat niet te benoemen, men houdt het liever op 'het tweede paspoort'.

T een hangt samen met het ander, Cliff. Misschien niet bij rationeel denkende mensen, wel bij deze groep. Feit is dat Turkije en Marokko via die dubbele nationaliteit actief controle houden over de Turken en Marokkanen hier. Haal je dat paspoort weg dan is die controle een stuk moeilijker.

Is dat DE oplossing? Neu, maar t is wel een puzzelstukje er van.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 18:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zou het Turkse of Marokkaanse paspoort niet af pakken, maar het Nederlandse - zodra daar aanleiding toe is. En dan heel veel succes wensen in hun tweede vaderland. Misschien kunnen we dezelfde boten gebruiken die de vluchtelingen ook gebruiken, dan hebben we gewoon een veerdienst die twee kanten op werkt.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 18:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En wanneer pak je dat af? Moet DENK z'n NL-paspoorten inleveren?

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 18:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb het hierboven proberen uit te leggen Tedje, maar jij weigert erop in te gaan en verdraait de zaak. DUs dan wordt het lastig. Je mag een nieuwe poging wagen, mijn vraag staat op de vorige pagina. En let wel: ik heb het niet over ouders die kiezen voor een nationaliteit, dan verzon jij erbij. Dus de vraag aub even beantwoorden zoals deze er stond. Praten we daarna verder.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dit is toch jouw vraag?
Quote:
Niet bij Nederland. Nu een tegenvraag: stel dat ze alle 3 alleen hun Nederlandse paspoort houden. Wat verandert er dan aan hun loyaliteit?

Wel, zoals ik al eerder gezegd heb draai jij de zaken om. Iemand met twee paspoorten kan geen politicus worden. Punt. Dat is het uitgangspunt en dat weet men al op het moment dat het kind met 2 paspoorten geboren wordt. Dat is dan een vast gegeven en dus ook geen probleem.

En ouders die na de geboorte van hun kind alleen voor de NL nationaliteit kiezen geven blijk van een grote loyaliteit, net als iemand die 20 jaar is en dan alleen de NL nationaliteit wilt.

Verder is het wat Royy zegt: die dubbele nationaliteit geeft dat men een dubbele loyaliteit aangeleerd krijgt, zeker bij Marokkanen en Turken. En met het voorbeeld van DENK heb ik al aangetoond dat loyaliteit een groot probleem kan zijn, dus: geen politici met meerdere paspoorten. Dat blijkt veel te vrijblijvend te zijn.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Ik zou het Turkse of Marokkaanse paspoort niet af pakken, maar het Nederlandse - zodra daar aanleiding toe is. En dan heel veel succes wensen in hun tweede vaderland.

Dan is het te laat, Cliff.

Bij die gasten die stonden te rellen bij het Turks consulaat was er daarvoor waarschijnlijk geen enkele reden om hun Nederlandse paspoort in te trekken. Je kunt je zelfs afvragen of rellen zwaarwegend genoeg is om een nationaliteit in te trekken, ik denk t niet.

Toch is deze groep loyaal aan Turkije en veel minder aan Nederland. Dankzij de controle die de Turkse overheid kan uitoefenen via die dubbele nationaliteit. Die invloed wordt nu generatie op generatie overgedragen. Dat moet afgelopen zijn. Accepteer je de Turkse nationaliteit, dan vervalt automatisch de Nederlandse. Geef je je kind de Turkse nationaliteit, dan krijgt deze niet de Nederlandse.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Helemaal met je eens, Royy.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 21:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Dit is toch jouw vraag?

Nee.

Quote:
Wel, zoals ik al eerder gezegd heb draai jij de zaken om.

Nee, jij draait de zaken om zodat je de vraag niet hoeft te beantwoorden.

Quote:
En ouders die na de geboorte van hun kind alleen voor de NL nationaliteit kiezen

Waar heb je het toch over... ik heb het niet over ouders die iets kiezen.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 21:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Toch is deze groep loyaal aan Turkije en veel minder aan Nederland.

Dat is het probleem inderdaad, en dat schrijf ik ook al de hele tijd.

Quote:
Dankzij de controle die de Turkse overheid kan uitoefenen via die dubbele nationaliteit.

Ik denk echt dat het daar niets mee te maken heeft. Die culturele identiteit zit in hun hoofd en hart, niet in hun reisdocument.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 21:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Nee.

Dan begrijp ik het schijnbaar niet. Wat is dan wel jouw vraag?

Quote:
Waar heb je het toch over... ik heb het niet over ouders die iets kiezen.

Dan leg het eens uit.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 22:03 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Royy schreef:
Dankzij de controle die de Turkse overheid kan uitoefenen via die dubbele nationaliteit.

Cliff schreef:
Ik denk echt dat het daar niets mee te maken heeft. Die culturele identiteit zit in hun hoofd en hart, niet in hun reisdocument.

Die culturele identiteit zit inderdaad in hun hoofd en hun hart, maar zonder Turks paspoort zou de Turkse overheid daar geen invloed op kunnen uitoefenen. Dan hadden we geen Turkse ministers in Nederland gehad die stemmen komen ronselen voor Erdogan.

Je kunt het dubbele paspoort blijven verdedigen, Cliff, en ik snap heel goed welke voordelen het kan opleveren. Maar het blijft een vorm van ongelijkheid. Om met George Orwell te spreken: all animals are equal. But some animals are more equal than others.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2017 23:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

@Tedje,

Cliff schreef:
Mijn vraag is: stel dat kleine Kuzu bij zijn geboorte één Nederlands paspoort had gekregen ipv twee, en hij had nu nog steeds namens DENK in de tweede kamer gezeten, wat was er dan aan zijn loyaliteit gewijzigd?

@Mopper,

Ik heb er best begrip voor dat mensen dit oneerlijk vinden, maar de wereld is ook niet eerlijk. Sommigen worden geboren met rijke slimme ouders, anders met arme domme. Sommigen worden geboren met één nationaliteit, anderen met twee. Ja, dat is ongelijkheid.

En verder.... een tweede paspoort houdt niet in dat een buitenlandse politicus invloed op je kunt uitoefenen. Stel even dit: jij zou immigreren naar de VS en je Nederlands paspoort houden en een Amerikaans paspoort erbij krijgen. Heeft Rutte dan grip op jou? Of Wilders? OF Asscher? Nee... slechts die politici waar ji van wilt dat ze grip op je hebben,. slechts die politici hebben grip op je.

Er zijn hier Turken in Nederland met twee nationaliteiten die vr en tegen Erdogan zijn. Op welke Turken heeft Erdogan grip? Alleen op die Turken die pro-Erdogan zijn. En nogmaals: dat zit echt niet in het paspoort. Dat zit heel ergens anders. Een Nederlands paspoort maakt je in het buitenland ook niet pro-Rutte. Het is je identiteit, je denkwijze en misschien je loyaliteit naar zo'n land wat je voor bepaalde invloeden open stelt.

Dus nogmaals... Stel nu eens dat ieder kind wat in Nederland geboren wordt de Nederlandse nationaliteit krijgt en ook alleen maar de Nederlandse nationaliteit krijgt. Dat er een wet in Nederland komt die stelt dat je één nationaliteit kunt hebben. Als dat niet de Nederlandse is, dan is het kind hier dus illegaal geboren en wordt uiteindelijk uitgezet...

Stel nu eens dat wij zo'n wetgeving zouden hebben. Wat verandert er dan aan de Turken en Marokkanen? Worden die ineens pro-Nederlands? Worden die minder pro-Turkije of pro-Marokko of pro-Islam? Nee, absoluut niet. Waarom niet: omdat culturele identiteit en de daarbij behorende loyaliteit een gevoel is. Geen papier. Geen formaliteit, maar een gevoel.

Dus wat je dan zou krijgen is een etnische Marokkaan of Turk, met alleen een Nederlands paspoort, en nog steeds datzelfde loyaliteitsconflict.

Het idee dat een enkel paspoort een loyaliteitsconflict in politiek of politiebaan oplost, is echt een volkomen verkeerd beeld van de werkelijkheid. Meneer Kuzu en zijn handlangers denken exact hetzelfde, ook als ze slechts alleen de Nederlandse nationaliteit hebben.

Dit probleem zit in de hoofden... niet in de papieren of formaliteiten.

BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2017 0:04 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Papieren en formaliteiten zitten wel degelijk in hoofden met 2 paspoorten .
Mensen met 1 pas denken wel 2 keer na voordat zij de fout ingaan, mensen met 2 pas/poorten, die fout willen in het hoofd, hebben 200 % meer kans weg te komen met hun crimineel gedrag dan inlanders met 1 pas .
2 paspoorten lijkt wel op uitlokking !
Psychologische onderzoekjes hebben bewezen dat baby's met 2 moeders - 2 moeders het leven zuur maken, omdat zij aanvoelen als er 1 sterft, altijd 1 reserve moeder overblijft, baby's met 1 moeder gedroegen zich gedeisd en loyaal, bang moederloos alleen achter te blijven.
BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2017 2:30 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Om verdere onoverzichtelijkheid te voorkomen is inmiddels een nieuw onderwerp gestart met als titel "Dubbel paspoort en loyaliteit" http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=517050#517050

Wanneer de duscussie over dat thema dáár verder wordt gevoerd, dan kan in dit onderwerp verder alles over de partij FvD aan de orde komen.
BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2017 2:41 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

http://www.quotenet.nl/Nieuws/De-Kamer-heeft-eindelijk-weer-een-dandy-wie-ging-Theo-Hiddema-voor-194184

Citaat: "De Kamer heeft eindelijk weer een dandy, wie ging Theo Hiddema voor?"

Nou ja:

.... "Hij werd meermalen door de tuchtrechter berispt, onder meer wegens belediging van de journaliste Valerie Lempereur en onbehoorlijk declaratiegedrag"
(Citaat uit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Theo_Hiddema )
BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2017 3:55 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Dus nogmaals... Stel nu eens dat ieder kind wat in Nederland geboren wordt de Nederlandse nationaliteit krijgt en ook alleen maar de Nederlandse nationaliteit krijgt. Dat er een wet in Nederland komt die stelt dat je één nationaliteit kunt hebben. Als dat niet de Nederlandse is, dan is het kind hier dus illegaal geboren en wordt uiteindelijk uitgezet...

Onzin Cliff, ik heb al eerder het verhaal geschreven dat een Nederlandse vrouw in Nederland trouwt met een Griek, Ze krijgen een dochter en ze scheiden. Toen de dochter 18 jaar werd, wilde ze een paspoort aanvragen en kreeg te horen dat ze een Grieks paspoort moest aanvragen omdat haar vader een Griek was.

Toen mijn man genationaliseerd werd moest hij zijn Zimbabwe's paspoort opgeven. Als je Amerikaan wordt dan word je Nederlandse paspoort ingetrokken. Surinamers mogen geen dubbele nationaliteit hebben, vandaar dat in 1974-'75 200.000 Surinamers naar Nederland vertrokken, die wilden niet hun Nederlandse paspoort verliezen.
Een Nederlander, geboren in Nederlands-Indië woonde in Suriname en zijn vader was geboren in Suriname maar in 1975 is hij naar Ierland verhuisd omdat hij anders zijn Nederlandse paspoort zou verliezen.

Een vriend die Amerikaan is, ging naar Griekenland want zijn vader was Grieks van geboorte, om zijn oma op te zoeken. Hij heeft vast gezeten in Griekenland want hij moest het leger in voor zijn diensttijd, alleen omdat zijn vader Grieks was, was hij het ook! Hij had zelf geen Grieks paspoort.

Iemand die in Nederlands-Indië was geboren van gevluchte Russische ouders en in een Jappenkamp had gezeten, komt naar Nederland in 1946 en gaat naar de HBS en daarna in dienst maar ze weigerden (Nederlandse Staat) om hem een Nederlands paspoort te geven. Hij was Stateloos en heeft na Rechtszaken eindelijk gewonnen. (geboortebewijs was tijdens de oorlog vernietigd)

Zo zijn er tig verhalen van mensen die geen dubbele nationaliteit krijgen en soms zelfs geen Nederlands paspoort, ondanks ze in het Koninkrijk der Nederlanden geboren zijn. Iemand heeft mij aangeraden om altijd in te schrijven bij de Nederlandse ambassade, niet omdat ik in het buitenland woon maar omdat ik buiten Nederland ben geboren, er een kans bestaat dat ik mijn Nederlanderschap zou kunnen verliezen.

Waarom Cliff, heb jij een dubbele nationaliteit? Terwijl anderen wel hun nationaliteit moeten opgeven of is de wet veranderd?

En niemand wordt illegaal geboren, als de ouders van dit kind aangeven bij hun ambassade dan krijgt het kind de nationaliteit van dat land.

In de VS bestaat de wet dat als iemand op Amerikaanse bodem wordt geboren, automatisch Amerikaan is. Vandaar dat vaak hoogzwangere vrouwen in bv Mexico probeerden te bevallen in de Amerikaanse ambassade want dan was het kind Amerikaan.

En een verblijfsvergunning is toch genoeg voor mensen die hun eigen nationaliteit niet willen opgeven? Ik heb 3 verschillende verblijfsvergunningen.
Je mag alleen niet meedoen met de landelijke verkiezingen maar wel met de gemeentelijk verkiezingen.

BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2017 7:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Onzin Cliff

Wat nou onzin? Ik schrijf toch: stel dat......

Ik weet heus wel dat de wetgeving anders werkt nu. Ik ga juist uit van het principe dat er wetgeving is waarbij je maar één nationaliteit kunt hebben.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici