Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 61, 62, 63
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Wat Omtzigt deed was prima. Een paar vragen en van Meijeren lag om.

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2021 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
estudiant schreef:
Laughing Laughing Omtzigt fileert van Meijeren FvD . Wat een stumper is die van Meijeren toch met zijn belachelijke beschuldiging van landverraad; er blijft uiteindelijk niets van hem over.

https://youtu.be/J8TkoJLe5to

Wat Pieter Omzigt deed was inhoudelijk en stukken zinvoller dan het verbieden van woordgebruik in de tweede kamer.

https://www.nieuwnieuws.nl/5154504/video-kamervoorzitter-vera-bergkamp-verbiedt-gebruik-van-het-woord-tribunaal/

Btw, ga je hier nog op in of stel je je Godwin interpretatie bij?
https://weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=619752#619752

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2021 15:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Geef mij nou eens antwoord op mijn eerdere vraag wat jij nou wel of niet als een zuivere godwin beschouwt.

https://weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=619739#619739

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2021 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Je weet toch wat een Godwin is? Je stelt zelf dat wanneer iemand in een discussie zich hier aan schuldig maakt, hij wat jou betreft geen recht van spreken meer heeft.

Wat vind je in dat kader dan van deze uitspraken van Baudet?

Zo noemde Baudet Hugo de Jonge 11 november op Urk nog een massamoordenaar. Baudet zei: "Je ziet het ook in de ogen van Hugo de Jonge. Hij wordt kleiner en kleiner. Hij voelt ergens dat hij misschien wel bezig is met een massamoord. Hij voelt dat hij misschien wel verantwoordelijk is voor het overlijden van duizenden en duizenden mensen."

Via een mail aan ruim 40.000 leden schreef Baudet dat de ongevaccineerden 'de nieuwe joden' zijn, en de 'wegkijkende uitsluiters' zijn volgens hem “de nieuwe nazi’s en NSB’ers'.

Dit nog los van dat ranzige optreden in de Tweede Kamer van Van Houwelingen.

Opvallend is ook dat Wilders & co geen afstand nemen van het optreden van FvD ( eigenlijk ook niet zo opvallend ivm de saus waar beide partijen mee zijn overgoten)
Wilders:
"Ik heb gisteren geen bedreiging gehoord. En een tribunaal – rechtbank – is terecht voor politici die ons land kapot maken. Perk de vrijheid van spreken van Kamerleden niet in. De Kamervoorzitter hoeft bij mij dus niet langs te komen voor een censuurgesprek."

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2021 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:
Wat Omtzigt deed was prima. Een paar vragen en van Meijeren lag om.

Omzigt vroeg niet meer dan beschuldigingen concreet te maken en kreeg een hoop gehakkel en ontwijkende antwoorden terug. Overduidelijk een betoog voor politiek gewin. Even aan de achterban tonen dat ze grote woorden bezigen. Ik was niet onder de indruk van Gideon en des te meer van Omzigt die het ballonnetje met groot gemak lek prikte.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2021 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Thierry is gewoon gevaccineerd las ik op Twitter Laughing

Je had toch geen Twitter? Wink

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2021 16:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:
Laten we het nog even over FvD hebben:

FVD-Kamerlid Van Meijeren praat bedreigingen goed.

Tijdens een coronadebat zegt Gideon van Meijeren dat hij "trots" is op Forum-aanhangers die intimiderende mailtjes sturen naar Volt-Kamerlid Nilüfer Gündogan. Zij vertelt dat ze veel "shit" in haar inbox krijgt van de aanhangers van Denk en Forum voor Democratie. Ook haar moeder ontvangt berichten. "Ik ben enorm trots op onze achterban, dat ze alles op alles zetten om mevrouw Gündogan ervan te overtuigen dat ze met het absurde coronabeleid moet stoppen", zegt Van Meijeren.

Wappie terreur
Rolling Eyes

Het valt me op dat nauwelijks wordt ingegrepen. Iedere politicus heeft trouw gezworen aan de grondwet, strijdig handelen met de ambtseed zou veel meer status moeten krijgen. Dat de FvD zich hand en tand verzet moet kunnen, maar het verzet moet zich beperken tot de politieke arena. Daar probeer je dingen te veranderen. Daarbuiten roep je op om wet- en regelgeving te respecteren. Oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid en het met voeten treden van de wet is politiekonwaardig. En met het goedkeuren van het bedreigen van collega politici ben je de knip voor de neus niet waard. Als politicus, maar ook als mens.

Ik las deze week onderstaand artikel. Op hoofdlijnen kan ik mij hier prima in vinden. Ik ben doorgaans niet voor het verbieden van politieke partijen, bij FvD ben ik er nog niet over uit om de genoemde argumenten in dit artikel.

https://www.trouw.nl/opinie/forum-vormt-een-fundamentele-bedreiging-van-de-democratie-daarom-moet-een-verbod-overwogen-worden~bf0e19b8/?referrer=https%3A%2F%2F%2F

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2021 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
estudiant schreef:
Laughing Laughing Omtzigt fileert van Meijeren FvD . Wat een stumper is die van Meijeren toch met zijn belachelijke beschuldiging van landverraad; er blijft uiteindelijk niets van hem over.

https://youtu.be/J8TkoJLe5to

Wat Pieter Omzigt deed was inhoudelijk en stukken zinvoller dan het verbieden van woordgebruik in de tweede kamer.

https://www.nieuwnieuws.nl/5154504/video-kamervoorzitter-vera-bergkamp-verbiedt-gebruik-van-het-woord-tribunaal/

Hmm. Politici dus vrijheid geven om anderen te schofferen, opruiende teksten de kamer in te slingeren, bedreiging te vergoelijken en last but not least toelaten dat collega politici worden bedreigd. Dat is wat je zegt? Ik weet niet of ik het eens ben. De Kamer lijkt zo nu en dan meer een platform voor partijpropaganda dan dat discussies worden beslecht. De debatten vind ik vaak smaakloos en stuitend en zijn nauwelijks nog een debat te noemen. Als ik in het bedrijfsleven zo zou presteren werd ik met pek en veren de straatkeien op gejaagd. Wat meer spelregels toepassen als kwaliteitsborging zou niet heel verkeerd zijn.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2021 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

estudiant schreef:
Laughing Laughing kan het nog belachelijker?

https://www.gelderlander.nl/oss-uden-e-o/thierry-baudet-op-manifestatie-we-maken-van-oss-een-vrijstaat~a54744d0/

Thierry Baudet op manifestatie: ‘We maken van Oss een vrijstaat’
OSS - Via de gemeenteraadsverkiezingen wil Thierry Baudet de ommekeer in Nederland bereiken. ,,We maken van Oss het Florida van Nederland. Een vrijstaat zonder regels", riep de leider van Forum voor Democratie zaterdag op een bijeenkomst in Oss waar een paar honderd man op af waren gekomen.
Baudet bekritiseerde de aanpak van de corona (‘een virus zoals er zo veel zijn'), het vaccinatiebeleid (‘een manier om angst en onrust te zaaien') en de QR-codes (‘het begin om controle over ons allemaal te krijgen’). Gelardeerd met filmpjes maakte hij zijn publiek duidelijk dat corona ‘de laatste stap is in het grote project voor een totalitaire controle van ons allemaal'.

Dat denk ik wel. Want telkens als ik denk dat het dieptepunt bereikt is, overtreft Baudet zichzelf.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2021 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliox schreef:
.

Ik las deze week onderstaand artikel. Op hoofdlijnen kan ik mij hier prima in vinden. Ik ben doorgaans niet voor het verbieden van politieke partijen, bij FvD ben ik er nog niet over uit om de genoemde argumenten in dit artikel.

https://www.trouw.nl/opinie/forum-vormt-een-fundamentele-bedreiging-van-de-democratie-daarom-moet-een-verbod-overwogen-worden~bf0e19b8/?referrer=https%3A%2F%2F%2F

Politieke partijen vormen een afspiegeling van de maatschappij en als zodanig is het verbieden van een politieke partij een ingewikkelde kwestie. Ik ben er in principe niet voor, maar er zijn wel uitzonderingen zoals ook het artikel aangeeft.
De Grondwet maakt het mogelijk om Kamerleden uit hun ambt te zetten.
Quote:
Voordat de leden van de Eerste en de Tweede Kamer aan het werk gaan, moeten ze een aantal dingen beloven. Dit staat in de Wet beëdiging ministers en leden Staten-Generaal.

In de eerste plaats moeten ze beloven dat ze niet zich niet laten omkopen. Kamerleden mogen geen geld en cadeaus krijgen van mensen die zo het werk van kamerleden willen beïnvloeden.

In de tweede plaats moeten ze beloven dat ze zich aan de Grondwet zullen houden. Ze mogen geen dingen doen die de Grondwet verbiedt.

In de derde plaats moeten ze beloven dat ze hun werk goed zullen doen
.

Of het openbaar minachten van de democratische instituten een grond voor een partijverbod zou zijn betwijfel ik. Maar het uiten van bedreigingen, complottheorie-extremisme, het oproepen tot geweld etc vormt wel degelijk een grond voor het verbieden van een politieke partij. Maar het politieke gedachtengoed is daarmee dan natuurlijk niet weg, sterker nog, de verboden partij zal zich als "slachtoffer" gaan gedragen met als gevolg dat hun achterban het gedachtengoed nog inniger zullen omarmen.

Wat Omtzigt deed met van Meijeren vond ik persoonlijk een prima benadering om populistisch gelul te ontmaskeren, maar ik vrees dat het de achterban van de FvD juist versterkt in hun populistisch gedachtengoed.
Dat geldt ook voor het optreden van Agema en de reactie van van Rossem daarop. Ieder weldenkend mens stelde vast dat Agema door argumentatie volledig uitgespeeld was, echter.... de achterban en complotdenkers zagen hierin juist dat Agema ten onrechte in de hoek werd gezet, wat hun complotdenken dus alleen maar versterkt.

Elisabeth is daar een aansprekend voorbeeld van:
https://weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=619943#619943

Elisabeth:
Quote:
Wat ik niet begrijp, is dat constant Maarten van Rossem, op tv verschijnt.
Een ongelikte beer die andere niet laat uitspreken.
Fleur manipuleert niets, de meesten op IC, zijn gevaccineerd.
België erkent dit tenminste
.

Ik vind het lastig. Verbieden kan, maar je kunt een soort van IRA creëren. Negeren of steeds weer met argumenten de idiotie aantonen helpt niet.
Regeringsverantwoordelijkheid laten dragen lukt niet omdat ze dat zelf niet willen en omdat hun gedachtengoed haaks staat op democratische principes.

Misschien moeten we ze maar beschouwen als een virus. Je kunt het niet uitroeien. Goed in de gaten houden dus en zorgen dat het geen pandemie wordt.

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2021 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Weer een breukje op komst?

Eerste Kamerlid Paul Frentrop van Forum voor Democratie volgt niet zijn partijleider Thierry Baudet in diens oproepen aan mensen om zich niet te laten vaccineren. Tijdens een debat meldde hij, uitgedaagd door zijn voormalig partijgenoot Henk Otten, dat hij zelf wel gevaccineerd is. "Ik ben geen medicus en ik zou het afraden om medische adviezen op te volgen van welke partijleider dan ook", aldus Frentrop.

Baudet omschreef de vaccinaties tegen corona vorige week nog als "semi-verplichte gifinjecties". Via Twitter riep hij eerder al mensen op zich niet te laten vaccineren. Dat de fractievoorzitter in de Eerste Kamer zijn partijleider nu afvalt op dit voor Forum zeer belangrijke thema, is opmerkelijk.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20211130_14927775?utm_source=google&utm_medium=organic

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2021 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar Thierry is gewoon gevaccineerd... raar hoor.

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2021 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:

Ik ben ook gevaccineerd. Maar daarom ben ik nog niet voor verplicht vaccineren. Daar behoord iedereen vrij in te zijn.
Het lijkt er trouwens op dat de waarheid de "verplicht vaccineer" Wappies heeft ingehaald.
Het zal me niks verwonderen als het natuurlijk vaccineren de enige manier blijkt waarop we het virus eronder krijgen.
Zie de spontane onderdrukking van het virus in Japan.
Het lijkt dat er nu bijna net zoveel gevaccineerden (zie de Belgen))op het IC liggen als ongevaccineerden. Laten we hopen dat dat klopt.
Is hier iemand die niet vind dat ons kabinet hier een puinhoop van heeft gemaakt? Ik ben echt nieuwsgierig wie dat niet denkt.

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2021 19:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zullen we die discussie vooral niet hier voeren? Daar loopt al een draadje over.

BerichtGeplaatst: Do Dec 02, 2021 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Poendert schreef:
Cliff schreef:

Ik ben ook gevaccineerd. Maar daarom ben ik nog niet voor verplicht vaccineren. Daar behoord iedereen vrij in te zijn.
Het lijkt er trouwens op dat de waarheid de "verplicht vaccineer" Wappies heeft ingehaald.
Het zal me niks verwonderen als het natuurlijk vaccineren de enige manier blijkt waarop we het virus eronder krijgen.
Zie de spontane onderdrukking van het virus in Japan.
Het lijkt dat er nu bijna net zoveel gevaccineerden (zie de Belgen))op het IC liggen als ongevaccineerden. Laten we hopen dat dat klopt.
Is hier iemand die niet vind dat ons kabinet hier een puinhoop van heeft gemaakt? Ik ben echt nieuwsgierig wie dat niet denkt.

Als je een politieke partij hebt die het ontmoedigen van het eten als vlees als belangrijkste standpunt heeft wat de gemoederen dag en nacht bezig houdt is het opmerkelijk als ik hen bij de slager tref. Practice what you preach.

Het is volstrekt ongeloofwaardig dat als je fractievoorzitter van een politieke partij bent die oproept om je niet te laten vaccineren omdat het vergif is en gevaccineerden zich schuldig maken als een misdaad wat wordt vergeleken met Jodenvervolging, jij je wel laat vaccineren.

Daarmee zet je het standpunt van de partij, die zo'n beetje leeft voor weerstand tegen het vaccineren, op losse schroeven. En dat is raar ja. Zo kreeg Jesse Klaver ook kritiek op zijn houtkachel en Rob Jetten omdat hij de wereld rondreist. Terechte kritiek overigens.

Op de uitspraak dat nu bijna net zoveel gevaccineerden op het IC liggen als ongevaccineerden reageer ik in het daarvoor bestemde draadje: https://weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=17245&start=5100