Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 49, 50, 51, 52  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Pieter Langendijk schreef:

alleen maar belastingverlaging en zo zou niet goed zijn voor ons land...

Alleen maar niet nee. Maar de VVD heeft met verschillende coalitiepartners 25 miljard per jaar ontfutselt aan burgers en bedrijven, omdat de overheid zn zaakjes niet op orde had. Ik wil dat geld terug.

Quote:
We moeten investeren en niet vergeten dat er nog steeds 40k daklozen zijn en ook vele mensen aan de kant staan, ook de onderlaag onder de werkende is er al 40 jaar niet op vooruit gegaan... Zou kortzichtig zijn en voeding geven aan de woede die er al heerst in ons land. Soms moet je groter zijn dan je eigen idealen.

Die woede voed je door 700.000 migranten binnen te laten...

Ook de onderlaag moet profiteren van belastingverlaging.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 0:37 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Om te huilen, het kleuter gedrag bij het indienen van moties door Baudet
https://debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/stikstofproblematiek-0
Dat iedereen twee minuten heeft om moties in te dienen in dit debat weerhoud Baudet er niet van om de voorzitter "onredelijke strengheid" te verwijten door hem de zelfde regels als alle anderen te laten hebben
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 6:14 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Even naar 'n deel van dat debat gekeken; het bleek vooral te gaan over de vraag of de veestapel nou perse zal moeten inkrimpen of dat 't ook zo kan dat de veeboeren die willen uitbreiden dat moeten kunnen, mits ervoor gezorgd wordt dat de stikstof-uitstoot dan toch lager wordt.

Dit laatste is dan de keuze van met name de VVD, die hierbij vermeldt dat de overheid dit financieel mogelijk dient te maken door bij te dragen in de aanschafkosten van apparatuur waarmee de stikstofuitstoot gereduceerd kan worden.

Kan dus 'n dure grap worden voor de belastingbetaler; en dan te bedenken dat die nu al zo veel moet ophoesten aan Europese subsidies om producten van veeboeren concurrerend te maken met producten uit werelddelen waar de productie veel goedkoper kan geschieden, onder andere doordat het klimaat daar meer geschikt is.

Daar komt dan nog 'ns bij dat als ten gevolge van subsidiering van anti-stikstof-apparatuur de veestapel niet zal inkrimpen of zelfs zal groeien dit tevens inhoudt dat ook de uitstoot van het broeikasgas methaan door het vee niet zal inkrimpen of zelfs zal toenemen. Dat betekent dan weer dat de overheid ook nog 'ns extra middelen zal moeten besteden aan kostbare maatregelen die ervoor moeten zorgen dat de consequenties daarvan per saldo niet nadelig zullen zijn voor het broeikaseffect.

En dat alles omdat er veeboeren zijn die dat beroep al generaties lang uitoefenen en dan ook nog met hart en ziel, hetgeen volgens sommige politici met zich mee zou brengen dat men 't die mensen niet kan aandoen om maatregelen te treffen die deze agrariers ertoe zouden nopen om hun bedrijvigheid te staken en vervolgens 'n royale saneringspremie op te strijken.

Denk zo dat er nog wel meer beroepsbeoefenaars zijn geweest die hun vak al generaties lang met hart en ziel uitoefenden, maar desondanks ten gevolge van noodzakelijk overheidbeleid ermee moesten stoppen. Mijnwerkers bijvoorbeeld en die kregen daarna geen saneringspremie, maar 'n ww-uitkering, al dan niet gevolgd door 'n bijstandsverlening.

-
BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 1:28 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

THIERRY BAUDET INTERVIEW - DE JENSEN SHOW #75

•27 dec. 2019

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 8:19 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Interview bekeken, zéér interessant.
Wat een verschil met al die kartelsmurfen in de Tweede Kamer.
BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 13:05 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Inderdaad, die kartelsmurfen zijn heel wat intelligenter dan deze droeftoeters. Daar is bij Jensen trouwens weinig voor nodig: zelfs mijn cavia heeft nog meer herseninhoud.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Heeft u zo'n grote cavia? Shock

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Die opgeblazen plofkop van Jensen zegt qua omvang nog niks over de inhoud. Ik vermoed dat die kop van binnenuit is opgeblazen met gebakken lucht.

BerichtGeplaatst: Za Dec 28, 2019 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik zie het programma nooit. Maar dat zegt niks want die andere praatprogramma's zie ik ook bijna nooit.
Ik vind het onzinnig dat er op TV aan een tafel geouwehoerd moet worden. Doe dat maar op de radio.
Bovendien heb ik helemaal niks met dat omhooggevallen Randstedelijke BN-volk dat vanuit de hoofdstad meent te moeten verkondigen wat wij allemaal wel en/of niet moeten, kunnen, mogen of menen.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 1:48 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Baudet zegt een paar belangrijke dingen: "Nederland kan ook kapot, het kan stuk"

Het is mijn stellige overtuiging dat we die kant keihard uitrennen. Rutte is een sokpop van Brussel en tekent alles bij het kruisje, bovendien voert hij de GroenLinks agenda.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik ben het eens met Blens v.w.b. conclusie, maar niet qua aanleiding. We rennen inderdaad een kant op waarbij de boel kapot gaat. Ongezond nationalisme ligt daar dan aan ten grondslag.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Die opgeblazen plofkop van Jensen zegt qua omvang nog niks over de inhoud. Ik vermoed dat die kop van binnenuit is opgeblazen met gebakken lucht.

En zo'n reactie is dan wel weer inhoudelijk? Ik ben het filmpje nu aan het bekijken en het moet me van het hart dat Thierry Baudet hier een boeiend intellectureel betoog afsteekt met een visie op de mensheid en de wereld. Vorige week heeft Hans Wiegel nog met hem gedineerd. Dat zegt ook wel weer wat, want ik denk dat hij Thierry Baudet meer ziet en spreekt dan Mark Rutte. Waarom links zo in de kramp schiet begrijp ik niet. Of misschien zijn de feiten voor hen te onaangenaam.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 13:19 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Blens schreef:
Baudet zegt een paar belangrijke dingen: "Nederland kan ook kapot, het kan stuk"

Het is mijn stellige overtuiging dat we die kant keihard uitrennen. Rutte is een sokpop van Brussel en tekent alles bij het kruisje, bovendien voert hij de GroenLinks agenda.

Mark Rutte heeft het erfgoed van Frits Bolkestein volledig verkwist en de VVD-kiezers van weleer doen verwezen. Van de kiezers die in 1994 nog op Frits Bolkestein stemden stemmen er hedentendage meer op de PVV of op het FvD dan nog op de VVD.

Vanaf ongeveer minuut 22:10 wordt er uitgewijd over die ziekelijke culturele - "Weg met ons!" - zelfhaat. Je kent het wel, "Wij zijn schuldig". Absoluut de moeite van het luisteren en het tot je laten doordringen waard.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Blens schreef:

•27 dec. 2019

Dus eerst begint Jensen met reclame voor zichzelf met daarin een volstrekt onzinnige opmerking over zeespiegelstijging (of het gebrek daaraan). En dan komt een gesprek waarin die twee elkaar een uur lang naar de mond praten. Geen enkele kritische vraag. Zelfs geen neutrale vraag. Echt alleen het gezellig eens zijn. Jensen is helemaal geen journalist. Zelfs niet een hele slechte.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 20:47 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Loetje schreef:
Lampje schreef:

En zo'n reactie is dan wel weer inhoudelijk? Ik ben het filmpje nu aan het bekijken en het moet me van het hart dat Thierry Baudet hier een boeiend intellectureel betoog afsteekt met een visie op de mensheid en de wereld. Vorige week heeft Hans Wiegel nog met hem gedineerd. Dat zegt ook wel weer wat, want ik denk dat hij Thierry Baudet meer ziet en spreekt dan Mark Rutte. Waarom links zo in de kramp schiet begrijp ik niet. Of misschien zijn de feiten voor hen te onaangenaam.

Ten eerste ben ik helemaal niet links. Ik snap niet dat iedereen die rechts is iedereen die een kritisch geluid laat horen meteen als links kwalificeert.
Ten tweede: het begon ermee dat George Bush deze post plaatste en het had over kartelsmurfen. Tja, dan kun je ook een tegenreactie verwachten.
Toegegeven: mijn reactie was weinig inhoudelijk. Als u mijn postings over Baudet eens leest, dan zult u zien dat ik heel wat milder over hem oordeel dan u denkt. Hij heeft echt zinnige dingen te melden, maar hij brengt deze geregeld zelf om zeep met wat losse flodders. Wie begint er nou op de avond van een verkiezingsoverwinning te zemelen over Uilen van Minerva....als een linkse politicus dat zou doen, was het commentaar hier geweest dat we te maken hebben met een van de werkelijkheid vervreemde elite.
Enfin; mijn kritiek betreft vooral Jensen. Vreselijke zelfingenomen kerel, die zichzelf ook nog eens bijzonder geestig vindt. Ik moet die gast gewoon niet.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

"Zelfs geen neutrale vraag. Echt alleen het gezellig eens zijn. Jensen is helemaal geen journalist. Zelfs niet een hele slechte."

Wellicht kun jij die vragen formuleren?

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 22:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Toegegeven: mijn reactie was weinig inhoudelijk.

Goed dat je het zelf zegt. Vaak schiet je volledig in de stress als mensen op hun uiterlijk worden aangevallen. Eén van je betere eigenschappen wat mij betreft. Ik begrijp dan ook niet dat je met grote regelmaat zelf ook mensen op uiterlijk afbrandt.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 22:25 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Of ik zelf die vragen kan formuleren? Waarom?
Als ik ooit zo pedant zou wezen om een uur durend gesprek van mij met welke politicus dan ook op te nemen, dan zou ik zeker eerst een hele lijst kritische vragen bedenken of uitzoeken. En als ik die vragen niet zou bedenken of vinden, dan zou ik dat gesprek bij voorbaat afzeggen wegens zinloosheid.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2019 22:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kan.... aan de andere kant zendt de NOS altijd 'het gesprek met de minister-president' uit. Daar komt ook nooit een spontane kritische vraag in voor.

https://www.npostart.nl/nos-gesprek-minister-president/NOSjnlMP

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 0:06 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Is dat zo? Nou ik zal er eens op letten. Er zullen toch zeker wel neutrale vragen langskomen.
Als ik ooit een link zou geven naar een gesprek met de minister president waarin geen enkele kritische vraag zou zijn, dan vraag ik nu vast om euthanasie.
Als er ooit door de NOS een gesprek met de minister president zou worden uitgezonden waarbij de 'interviewer' van begin tot einde de minister president in alles gelijk geeft en naar de mond praat, dan vraag ik om euthanasie voor de 'interviewer'
BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 8:55 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Corwin schreef:

Okay, ik geef toe dat mijn poging een retorisch van aard was, ik verwacht ook geen vragen. Vaak genoeg hak ik met dergelijke bijltjes, wel commentaar maar geen oplossingen.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Corwin schreef:
Is dat zo? Nou ik zal er eens op letten. Er zullen toch zeker wel neutrale vragen langskomen.
Als ik ooit een link zou geven naar een gesprek met de minister president waarin geen enkele kritische vraag zou zijn, dan vraag ik nu vast om euthanasie.
Als er ooit door de NOS een gesprek met de minister president zou worden uitgezonden waarbij de 'interviewer' van begin tot einde de minister president in alles gelijk geeft en naar de mond praat, dan vraag ik om euthanasie voor de 'interviewer'

Ik kan je wel dit vertellen: alle vragen worden vooraf doorgespeeld naar het team van Rutte. Er komt geen enkele spontane vraag op tafel. Enige tijd geleden heeft de NOS ook de interviewers van andere omroepen afgeschaft, want die wilden nog wel eens een klein beetje afwijken van het scr.ipt en hebben de schijn van partijdigheid in de vraagstelling tegen.

Dus nu zijn er alleen nog 3 NOS 'interviewers' die gewoon het voorafgesproken lijstje vragen afhandelen. Er zit geen spontaniteit meer in, en team Rutte heeft alle tijd om de antwoorden vooraf te formuleren en te oefenen.

Hoe ik dit weet? Toevallig ken ik iemand op de eindredactie bij de NOS die bij dit programma betrokken was.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Blens schreef:
Corwin schreef:

Okay, ik geef toe dat mijn poging een retorisch van aard was, ik verwacht ook geen vragen. Vaak genoeg hak ik met dergelijke bijltjes, wel commentaar maar geen oplossingen.

Wat voor soort oplossingen bedoelt u? Waar is vragen formuleren door mij in dit geval een oplossing voor?
En oplossing voor welk probleem? Het probleem is in ieder geval niet dat Jensen een journalistiek bedoeld programma op tv zou hebben. Smile
BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

George Bush schreef:
Interview bekeken, zéér interessant.
Wat een verschil met al die kartelsmurfen in de Tweede Kamer.

Niet gekeken. Wat is er dan zo interessant aan?
Jensen is nl. in mijn ogen de ordinaire versie van Ivo Niehe. Ook zo'n egotripper die daar in de eerste plaats voor zichzelf zit te ijdeltuiten.
Allebei hondsbrutaal en met gladde praatjes komen ze overal binnen. Vast afgekeken van Henk van der Meyden.
Kortom, het prototype van een hondendrol die versierd is met slagroom, kersjes en gekleurde kraaltjes om het smakelijk op te dienen.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 30, 2019 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Corwin schreef:
Blens schreef:

•27 dec. 2019

Dus eerst begint Jensen met reclame voor zichzelf met daarin een volstrekt onzinnige opmerking over zeespiegelstijging (of het gebrek daaraan). En dan komt een gesprek waarin die twee elkaar een uur lang naar de mond praten. Geen enkele kritische vraag. Zelfs geen neutrale vraag. Echt alleen het gezellig eens zijn. Jensen is helemaal geen journalist. Zelfs niet een hele slechte.

Ik vond het ook weinig kritisch, maar misschien was dat een voorwaarde of zo?
Ik had ook het idee dat Jensen graag bij de elite van Baudet wil horen.
Ik had liever Sven Kockelmann gezien en gehoord, hij wil nog wel eens wat in de diepte gaan om erachter te komen wat de werkelijke beweegredenen zijn van een mening of standpunt.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici