Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Arib tikt Baudet op vingers wegens rede in Latijn. Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Arib tikt Baudet op vingers wegens rede in Latijn.
BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2017 18:51 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
torentje

Arib tikt Baudet op vingers wegens rede in Latijn. Dat is dan niet meer dan terecht, want in de Nederlandse openbare ruimtes is Nederlands de voertaal. Maar schijnbaar vinden de provincialen en hun maatjes het Nederlands veel te moeilijk om te leren. Een schande.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2017 19:14 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
carlos

Goeie speech van Baudet! Very Happy

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/03/en_dan_moet_die_van_de_hidderino_nog_komen.html#comments

Hij moet alleen woorden als "kartel" en "cartelistas" niet teveel gaan gebruiken. Maakt een beetje een rare indruk en ik denk dat half Nederland nauwelijks snapt wat hij ermee bedoelt te zeggen. Sommige noemen hem nu al een elitaire kwast vanwege zijn taalgebruik.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2017 19:17 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Dit akkefietje is een schoolvoorbeeld van hoe verkeerd een dubbel paspoort bij een dergelijke functie is; wel de westerse nationaliteit hebben maar geen voeling hebben met de bij die nationaliteit behorende (taal)cultuur.

Latijn is in Nederland een heel normale taal bij hoge opleidingen, vaak wordt deze taal (spreekwoordelijk) gebruikt om een redevoering kracht bij te zetten, de hele westerse religie is opgehangen aan Latijn, Cliff worstelt en komt boven in het Latijn en onze commando's doen het nu of nooit in het Latijn.
En dat is allemaal zeer bonafide. Of mag ik dat woord niet gebruiken van deze Marokkaanse mevrouw?

BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2017 19:22 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
carlos

Ach, Kuzu sprak ooit Arabisch in het parlement, was geen probleem..

https://www.youtube.com/watch?v=sD36wzQ7bfs

Thierry Baudet wordt letterlijk na één zin tijdens zijn maiden speech als parlementariër al meteen de mond gesnoerd door die PvdA muts.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2017 19:25 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
torentje

Latijns is echter geen Nederlands. En we willen in de Nederlandse openbare ruimtes Nederlands horen. Arib mag dan een wel een dubbel paspoort hebben, maar heeft bijna juist gehandeld. Want de tik op de vingers van die provinciaal was niet hard genoeg.
BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2017 19:50 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
carlos

Als Kuzu Arabisch mag spreken in de TK, en Rutte Engels, dan mag Baudet ook Latijn spreken als inzetje bij zijn maiden speech. Ik zie werkelijk het probleem niet.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2017 20:05 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
torentje

Als jij dat geen probleem vindt, dan ben jij ook nooit pro-Nederlands of voor Nederlandse normen en waarden. Daarbij hoe zouden de provincialen en hun maatjes het vinden als groepen in hun huis slechts een onverstaanbare taal zouden spreken.? En dan niet eventjes.
BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2017 20:40 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Wat is 'pleurt op' eigenlijk voor taal?

Tis weer gezeur om niets. En een goede voorzitter is niet merkbaar aanwezig. Arib krijgt een beetje grootheidswaanzin, ook omdat er geen enkele andere kandidaat voor het kamervoorzitterschap zich aandient.

Lekker politiek correct ook zo'n allochtone vrouw als kamervoorzitter.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 6:05 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

torentje schreef:
Latijns is echter geen Nederlands. En we willen in de Nederlandse openbare ruimtes Nederlands horen. Arib mag dan een wel een dubbel paspoort hebben, maar heeft bijna juist gehandeld. Want de tik op de vingers van die provinciaal was niet hard genoeg.

Misschien had 't meer kans van slagen gehad wanneer ie z'n speech al zingend ten gehore had gebracht met eigen begeleiding op de vleugel.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 7:14 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Lekker politiek correct ook zo'n allochtone vrouw als kamervoorzitter.

Precies! Dat is het enige waar het om gaat: vrouw en allochtoon, twee vliegen in één klap. Dat ze niet functioneert, zoals nu blijkt, is niet belangrijk.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 9:28 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
carlos

Volgens mij doet ze het wel redelijk hoor, iedereen is kennelijk nogal tevreden over haar. Ja dat ze soms de bitch moet spelen dat hoort er een beetje bij, die van de VVD was nog erger wat dat betreft. Het viel me trouwens ook op dat ze aan haar accent heeft gewerkt, althans zo lijkt het. Volgens mij was het eerst namelijk erger.

Hier trouwens de video van Kuzu en Baudet:

Die Baudet was volgens mij kneiter zenuwachtig toen hij naar het spreekgestoelte liep. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 9:40 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Het viel me trouwens ook op dat ze aan haar accent heeft gewerkt, althans zo lijkt het. Volgens mij was het eerst namelijk erger.

Ach ja, een bijbehorende taalachterstand maakt haar natuurlijk erg aaibaar.

Geen dubbele nationaliteiten in de 1e en 2e Kamer!

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 9:56 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Die Baudet was volgens mij kneiter zenuwachtig toen hij naar het spreekgestoelte liep. Very Happy

Zou best kunnen Smile

Wat ik nog steeds zo irritant vind is dat knoopje open knoopje dicht verhaal. Zitten: knoopje open. Staan: knoopje dicht. Baudet doet bij het spreekgestoelte zijn knoopje weer open Smile

Een pak dragen is gewoon kut.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 10:47 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
carlos

Tedje schreef:
Ach ja, een bijbehorende taalachterstand maakt haar natuurlijk erg aaibaar.

Ze heeft geen taalachterstand, ze heeft alleen een accent.

Indien alle Marokkanen zo goed zouden integreren als haar dan hadden we geen Marokkanenprobleem. Maar ik begrijp dat een aantal weerwoorders het stadium van onderscheid op individuele basis reeds lang voorbij zijn.

Ze is Marokkaanse dus ze deugt niet, punt. Tja dan ben je snel uitgeluld!

Tedje schreef:
Geen dubbele nationaliteiten in de 1e en 2e Kamer!

Ze maakt gebruik van de bestaande consensus en is zodoende kamer voorzitter kunnen worden. Kun je haar dat kwalijk nemen? Niet echt. Is het feit dat ze over twee paspoorten beschikt van invloed op haar functioneren als kamer voorzitter? Niet echt.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 14:54 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Ze is Marokkaanse dus ze deugt niet, punt. Tja dan ben je snel uitgeluld!

Ik zeg dat ze daar niet hoort te zitten omdat ze een dubbele nationaliteit heeft.

Quote:
Ze maakt gebruik van de bestaande consensus en is zodoende kamer voorzitter kunnen worden.

Klopt maar dan kan ik er evengoed op tegen zijn.

Quote:
Is het feit dat ze over twee paspoorten beschikt van invloed op haar functioneren als kamer voorzitter? Niet echt.

Zie wat ik zei over het gebruik van Latijn.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 15:11 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Pinakel

Ik ben gewoon uit principe tegen het hebben van twee paspoorten. In mijn optiek kun je maar burger van één land zijn en dat is het land waar je woont. Punt uit.

En als iemand een paar latijnse woorden in zijn speech gebruikt, heb ik daar niet zo'n moeite mee. Mevrouw Arib had er beter aan gedaan om het even te vertalen. Nog slimmer was het als hij het zelf gedaan had.

Het geheel is de kool het sop niet waard (of omgekeerd) en riekt meer naar een beetje treiterigheid van voornoemde mevrouw...

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 15:53 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Mevrouw Arib is hier niet geboren en getogen en ik vermoed dat zij op school nooit Latijn heeft gehad. Dat zijn twee mogelijke oorzaken waarom zijn minder voeling heeft met deze antieke taal die aan de bakermat van onze (de westerse) beschaving heeft gestaan.
Overigens, vanwege dat dubbele paspoort is zijn lid geweest van een mensenrechtenorganisatie in Marokko en werd ze al eens op een dubbele pet gecontroleerd.

Geen dubbele paspoorten in de 1e en 2e Kamer!

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 16:09 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Ik geniet van twee paspoorten. Zou er wel meer willen ook als dat het reizen gemakkelijker maakt (wat voor mij de enige reden is om dat te hebben).

Maar goed, ik heb dan ook geen loyaliteitsconflict... wat het werkelijke probleem vaak is.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 16:14 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Pinakel

Cliff schreef:
Ik geniet van twee paspoorten....

Dat zal best. Het zal zeker wel zo z'n voordelen hebben. Maar uit oogpunt van eerlijkheid blijf ik er tegen. Tenzij iedereen twee paspoorten mag hebben. Dan kiest iedereen maar een paspoort van het land van zijn keuze. Dan is in ieder geval het rechtvaardigheidsprincipe weer hersteld.
Want waarom de één wel en de ander niet...

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 17:25 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Pinakel schreef:
Ik ben gewoon uit principe tegen het hebben van twee paspoorten.

Ik ook en voor bepaalde beroepen vind ik dat zeker.

Cliff schreef:
Maar goed, ik heb dan ook geen loyaliteitsconflict... wat het werkelijke probleem vaak is.

Dat is inderdaad het probleem dat zou kunnen optreden. Sterker, dat probleem bestaat en is levensgroot. Kijk maar naar wat er zich in ons land momenteel rond de rel vanwege Erdogan afspeelt. Kijk in dat kader maar eens naar DENK.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 17:34 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Pinakel schreef:
Want waarom de één wel en de ander niet...

Beter zou het zijn als men dat gezeik met visa eens afschaft. Als iedereen één gelijkwaardig internationaal reisdocument heeft heb je dit gezeur ook niet.

En dan ook maar direct een document maken wat nauwelijks te vervalsen is graag.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 17:43 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Dat "algemene" reisdocument gaat er niet komen, bepaalde landen willen bepaalde buitenlandse burgers niet hebben of voor bepaalde buitenlandse burgers strengere toelatingseisen hanteren.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 20:08 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Het is gewoon reizigertje pesten.

Tot voor kort moest ik iedere keer als ik naar de VS ging tijdens de vlucht een papiertje invullen met ondermeer de vraag of ik misschien met de nazi's heb samengewerkt...

Dan moet je ook nog bedenken dat zo'n beetje alle nazi's kort na WOII welkom waren in de VS, ze werden in de watten gelegd.

Nu is het allemaal iets gestroomlijnder... maar het blijft een gezeik met die visa. En die scans.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2017 22:52 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Moppersmurf

Het is 'n hoop gedoe, dat is duidelijk. Maar wat is het alternatief? Dat iedereen alleen maar op vertoning van een paspoort elk land kan binnenreizen? Bereid je dan maar voor op een miljard Afrikanen in Europa.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 30, 2017 3:45 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Natuurlijk niet. Ook hier worden weer zaken door elkaar gehaald. Het is niet zo dat een visum ervoor zorgt dat mensen terugkeren.. Of dacht je dat als we al die vluchtelingen een visum voor 1 jaar gaven dat ze na een jaar weer terug gingen?

Je kunt ook zonder visa een restrictief beleid hebben op mensen uit een bepaald land.

Weerwoord forum index » Actualiteiten