Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Politiek Nederland zo gek nog niet ? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2017 1:08 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Even rekenen.. hoelang nog 22 zetels extreem, als ZZP turken Erogan,s foktargets van minimaal 5 kinderen/paar serieus gaan nemen ?
Dat zal zelfs de meest fundamentalistische bijbel partij SGP meer zetels opleveren, SGP is ook overtuigt dat God alle eer van bijbelse waarheden en normen behoort toe te komen, met 1 belangrijkste verschil - de overheid ook als dienaresse van god wordt beschouwd - en daarmee gewelddadig verzet tegen de overheid uit den boze halend, in tegenstelling met het oproepen van moord en doodslag in naam van theocratieën van Allah..
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2017 8:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

torentje schreef:
De PVV-achtige partijen doen al decennia niets anders dan slechts de rijken verdedigen en helpen en Nederlandse armen weerspreken of belachelijk maken. Zijn dus wel de oorzaak. Ik woon zelf in Limburg dus ik weet wel waar ik over praat, heb dat met eigen ogen gezien.

Je spreekt in raadsels. Wat heeft dat met dit te maken?
torentje schreef:
Volgens mij weerspreek jij slechts om te kunnen weerspreken.?
Daar reageerde ik namelijk op.
Ik weersprak mezelf helemaal niet.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2017 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

estudiant schreef:
Boosoog schreef:

Meest foute partij

PVV (7)

VVD voor derde maal recordhouder
De PI-Index telt sinds 1980 363 affaires. De VVD heeft er 78, CDA 73, PvdA 61, GroenLinks 17 en D66 7. De lokale partijen waren bij elkaar goed voor 83 zaken. Vooral bij zware integriteitsschendingen die strafrechtelijk vervolgd worden, valt het aantal VVDers op.
https://www.vn.nl/politieke-integriteitsindex-2014/

.

Blijft overeind dat de PVV geen 7 (!!) maar 19 "incidenten" heeft gehad en dat voor zo'n jonge partij. Dat belooft nog wat.
D66 valt in positieve zin op, behoorlijk integere partij.
Laughing

In zekere zin, maar als de partij wordt geleid door een minder integere fractievoorzitter loopt de integriteit van die partij een flinke deuk op.

http://f-site.nl/2454-2/
BerichtGeplaatst: Di Mrt 21, 2017 19:47 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Lastig hè, iets moeten toegeven wat niet in je straatje past.
Het ging over integriteitszaken, waarbij de PVV volgens jou slechts een bescheiden 7 tal incidenten te melden had. In werkelijkheid waren het er 19 ( en dat voor zo'n jonge "partij"). Als we het over de inhoudelijkheid van die zaken gaan hebben valt een aantal dingen op, waaronder dat er nogal eens fysiek geweld wordt toegepast.
Mij hoor je overigens niet zeggen dat dit een doorsnee is van de PVV achterban, dat zou iets te kort door de bocht zijn.

Over Pechtold ( partijvoorzitter van winnend D66) hadden we het al vaker gehad. Dus als je nu 19 keer met dezelfde zaak komt, prima, maar het maakt het niet anders hè.

BerichtGeplaatst: Za Mei 06, 2017 6:00 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Sommige partijen hebben last van links. Volgens de Haarlemse VVD zou links de ondernemers failliet laten gaan door geen parkeerplaatsen in de binnensteden te regelen voor auto's, zodat de autobezitters dan elders hun boodschappen zouden gaan doen. Alsof de autobezitters de ondernemers in de binnensteden zouden willen redden van een faillissement. De autobezitters en ook de ondernemers die een auto bezitten willen alles zo goedkoop mogelijk, en zijn meestal toch wel op zoek naar koopjes, of er nu veel of weinig parkeerplaatsen zijn in de binnensteden.
BerichtGeplaatst: Za Mei 06, 2017 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat zijn deze woorden waard als de VVD toch bij Groen Links in de kont kruipt en instemt met al die Groen Linkshobbies?

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie