Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Politiek Nederland zo gek nog niet ? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2017 20:05 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De mastodonten touwtrekken dus alweer voor terug naar de veilige politiek correcte comfort zone.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 8:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Zijn eigen schuld, heeft hij nodig om zijn gelijk te bewijzen dat het in Nederland niet veilig is.

Wat een domme opmerking, geheel verstoken van realiteitszin.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Kan allemaal waar zijn, maar het is nog lang geen meerderheid. De meeste partijen dansen rondom het midden, beetje naar links een beetje meer naar rechts. Daar zijn standpunten bijgekomen die anno 2017 actueel zijn, bijvoorbeeld immigratie en de Islam.

Ik zeg toch ook niet dat het een meerderheid is? Lees eens goed! Ik zeg dat de media en de politiek roept dat Wilders (het foute populisme) verloren heeft maar dat dit helemaal niet waar is. Wilders heeft stemmen gewonnen, het FD ook, de VVD en het CDA zijn PVV-light geworden en DENK is de opstanding van het islamitische populisme.
Conslusie: het foute populisme leeft en groeit!

En ik krijg het gelijk aan mijn kant want wat ik sinds de uitslag van de verkiezingen de hele tijd zeg wordt door Het Parool beaamd:

Dit is de Reversal-app, de eerste app ter wereld met de juiste politieke opvatting. U stopt een mening in de Reversal-app en hij maakt er een juiste opinie van.

U vindt het bijvoorbeeld een zegen dat 'het populisme bij de laatste verkiezingen een halt is toegeroepen', dan stopt u die mening in de app en die zegt dan:
"VVD en CDA en zelfs de SGP en CU hebben zich voor laten staan op populistische meningen die voorheen alleen bij de PVV te horen waren, en dat zijn partijen die of de grootste zijn, of gewonnen hebben of gelijk zijn gebleven. Daarbij is de PVV eveneens gegroeid en de tweede partij in Nederland. Dus: hoezo is het populisme een halt toegeroepen?"

Zo eenvoudig is deze app...

http://www.parool.nl/opinie/denk-is-gevaarlijker-dan-wilders-ooit-is-geweest~a4475670/

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 8:44 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Ik ben er ook van overtuigd dat DENK een groter gevaar is dan Wilders en de PVV. Het is inderdaad griezelig dat er een kankergezwel in het hart van de democratie zit die het land van binnenuit kan vergiftigen...
Ik ben inderdaad bang dat Europa en Nederland hun beste tijd wel gehad hebben. En als het nog even zo doorgaat is de patiënt terminaal en liggen we allemaal met de kont naar het westen...

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Oorzaak en gevolg Pinakel. DENK is net zo eng als de PVV. En het paradoxale is, dat beide partijen altijd gelijk krijgen omdat ze door hun tegenstellingen kunnen floreren.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Oorzaak: Het mislukte maatschappelijke experiment opgedrongen multikul. Was trouwens ook tot mislukken gedoemd, want wat niet integreerbaar is, zal niet integreren.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Oorzaak en gevolg Pinakel. DENK is net zo eng als de PVV.

Even bij het begin beginnen s.v.p.: de PVV is het gevolg van de mislukte integratie die veroorzaakt werd door de politiek correcte elite.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 12:46 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

De mislukking van de integratie is wel voor een groot deel de schuld van PVV-achtige partijen. Want ze vertikten het om mensen te helpen met integreren. Hielpen echter wel de rijken om hier in Nederland een paradijs voor zichzelf te bouwen. Weigerden ook te reageren toen arme mensen S.O.S schreeuwden wegens de komst van die rijken. Het lag en ligt dus niet aan de politiek correcte elite.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Volgens mij is eerst de integratie mislukt en is daarna de PVV ontstaan.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Ma Mrt 20, 2017 14:58, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Estudiant schreef:
Ik zal even je geheugen opfrissen met onfrisse PVV'ers

Juist ! Met deze lange lijst toon je aan dat de PVV een veel groter draagvlak zou hebben als er niet zo'n onfrisse types in de PVV zouden zitten. Want de misdragingen van PVVers zijn in de pers breed uitgemeten. Volkomen onzinnig is dus de redenering dat populistisch rechts gedachtengoed verslagen is.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Tedje van Es schreef:
Volgens mij is eerst de integratie mislukt en is daarna is de PVV ontstaan.

Precies. De PVV is enkel maar het gevolg. Het gevolg van een ongecontroleerde instroom van kanslozen die de samenleving een hoop geld gaan kosten en een hoop ellende gaan opleveren...

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Moppersmurf schreef:
Estudiant schreef:

Juist ! Met deze lange lijst toon je aan dat de PVV een veel groter draagvlak zou hebben als er niet zo'n onfrisse types in de PVV zouden zitten. Want de misdragingen van PVVers zijn in de pers breed uitgemeten. Volkomen onzinnig is dus de redenering dat populistisch rechts gedachtengoed verslagen is.

Ik denk niet dat de door student opgesomde incidenten ooit een grote invloed op het kiezersgedrag hebben gehad.
Als het electoraal succes of afgang van misdragingen van politici door schandalen wordt beïnvloed, zouden de VVD en PvdA en nog wat
andere partijen gedecimeerd zijn.
Met de PvdA is dat nu om andere redenen gebeurd, want bij de vorige verkiezingen scoorden zij nog hoog toen de talloze schandalen
van PvdA politici reeds lang bekend waren.

Meest foute partij

PvdA (37)
VVD (21)
CDA (16)
Groenlinks [8]Cool
PVV (7)
SP (5)
D66 (3)
ChristenUnie (2)
SGP (1)
Overige partijen (0)
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Een andere mogelijkheid uit het verleden kan ook zijn dat teveel gefocust werd op alle negatieven aspecten van bijbels korans / staatsinrichtingen, en vanaf nu partijen de 2e helft van het goede uit de 3 boeken van ideologie ook serieus gaan nemen .
En niet zeuren dat islamitisch onthoofden barbaars is, als christen van gij zult niet doden zelf de doodstraf in ere willen houden .
Of een' vriend' 40 jaar in zadel houden, in een rioolpijp laten afslachten, en dan stellen dat beschaafd de democratie heeft gezegevierd, en zo....meer .
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Boosoog schreef:
Moppersmurf schreef:
Estudiant schreef:

Ik denk niet dat de door student opgesomde incidenten ooit een grote invloed op het kiezersgedrag hebben gehad.

Kan zo zijn, maar het is een indrukwekkende lijst met "kaderleden". En dat terwijl de partij nog maar zo jong is.
Rolling Eyes

De intellectuele tegenvoeter van Wilders, de heer Baudet is ook nog een schrijver, zo blijkt:
https://www.vn.nl/je-hoeft-zijn-roman-niet-te-lezen-om-te-weten-wat-kamerlid-thierry-baudet-van-vrouwen-vindt/
Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Moppersmurf schreef:
Estudiant schreef:

Rechts populistisch gedachtegoed is nooit verslagen. Feit is wel dat er winst was in de extreem rechtse hoek, maar het viel wel zwaar tegen als je op 35 of meer zetels had gerekend.

Voorlopig: het blijft een beduidende minderheid.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Boosoog schreef:
Moppersmurf schreef:
Estudiant schreef:

Als het electoraal succes of afgang van misdragingen van politici door schandalen wordt beïnvloed, zouden de VVD en PvdA en nog wat
Met de PvdA is dat nu om andere redenen gebeurd, want bij de vorige verkiezingen scoorden zij nog hoog toen de talloze schandalen

Meest foute partij

PvdA (37)
VVD (21)
CDA (16)
Groenlinks [8]Cool
PVV (7)
SP (5)
D66 (3)
ChristenUnie (2)
SGP (1)
Overige partijen (0)

Graag even een bron, want je vergist je nogal eens zo is mij gebleken.
Vooralsnog beschouw ik zo'n lijstje dan ook als nepnieuws.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 18:34 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Tedje van Es schreef:
Volgens mij is eerst de integratie mislukt en is daarna de PVV ontstaan.
Volgens mij weerspreek jij slechts om te kunnen weerspreken.?
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hoezo? De PVV is het gevolg niet de oorzaak.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

De PVV-achtige partijen doen al decennia niets anders dan slechts de rijken verdedigen en helpen en Nederlandse armen weerspreken of belachelijk maken. Zijn dus wel de oorzaak. Ik woon zelf in Limburg dus ik weet wel waar ik over praat, heb dat met eigen ogen gezien.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
De intellectuele tegenvoeter van Wilders, de heer Baudet is ook nog een schrijver, zo blijkt:
https://www.vn.nl/je-hoeft-zijn-roman-niet-te-lezen-om-te-weten-wat-kamerlid-thierry-baudet-van-vrouwen-vindt/ Laughing

Wat wil men hiermee zeggen eigenlijk... dat fictie en werkelijkheid door elkaar lopen? Of is het gewoon een poging tot zwartmaken?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 21:25 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
estudiant
Oorzaak en gevolg Pinakel. DENK is net zo eng als de PVV. En het paradoxale is, dat beide partijen altijd gelijk krijgen omdat ze door hun tegenstellingen kunnen floreren.

Het gevolg van een enge PVV afzeiken bracht D66 evenveel zetels op, als de 3 dagen durende gematigde oppositie strategie van Rutte tegenover Erogan, waarvoor Rutte 1 dag later mondeling excuus aanbiedt .
Zonder PVV zouden de schapen van Erdogan ons land zeker voor 21 zetels meer te grazen nemen.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 22:00 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
estudiant schreef:
Boosoog schreef:
Moppersmurf schreef:
Estudiant schreef:

Meest foute partij

PvdA (37)
VVD (21)
CDA (16)
Groenlinks [8]Cool
PVV (7)
SP (5)
D66 (3)
ChristenUnie (2)
SGP (1)
Overige partijen (0)

Graag even een bron, want je vergist je nogal eens zo is mij gebleken.
Vooralsnog beschouw ik zo'n lijstje dan ook als nepnieuws.

Mijn lijst was verre van compleet; het is nog erger dan je denkt.
Je wilde een bron: hier een behoorlijk linkse, dan moet het voor jou toch zeker geloofwaardig overkomen??
Kost je wel aardig wat tijd aan scrollen om alle affaires te bekijken.

VVD voor derde maal recordhouder
De PI-Index telt sinds 1980 363 affaires. De VVD heeft er 78, CDA 73, PvdA 61, GroenLinks 17 en D66 7. De lokale partijen waren bij elkaar goed voor 83 zaken. Vooral bij zware integriteitsschendingen die strafrechtelijk vervolgd worden, valt het aantal VVDers op.
https://www.vn.nl/politieke-integriteitsindex-2014/

.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 23:22 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
estudiant schreef:
https://www.vn.nl/je-hoeft-zijn-roman-niet-te-lezen-om-te-weten-wat-kamerlid-thierry-baudet-van-vrouwen-vindt/ Laughing

Wat wil men hiermee zeggen eigenlijk... dat fictie en werkelijkheid door elkaar lopen? Of is het gewoon een poging tot zwartmaken?

Mag je helemaal zelf uitmaken.
Ik pas mij een beetje aan aan de gemiddelde posts, waarbij niet alleen fictie en werkelijkheid door elkaar lopen, maar waar zelfs fictie als werkelijkheid wordt gepresenteerd.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 23:33 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Boosoog schreef:

Meest foute partij

PVV (7)

VVD voor derde maal recordhouder
De PI-Index telt sinds 1980 363 affaires. De VVD heeft er 78, CDA 73, PvdA 61, GroenLinks 17 en D66 7. De lokale partijen waren bij elkaar goed voor 83 zaken. Vooral bij zware integriteitsschendingen die strafrechtelijk vervolgd worden, valt het aantal VVDers op.
https://www.vn.nl/politieke-integriteitsindex-2014/

.

Blijft overeind dat de PVV geen 7 (!!) maar 19 "incidenten" heeft gehad en dat voor zo'n jonge partij. Dat belooft nog wat.
D66 valt in positieve zin op, behoorlijk integere partij.
Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 20, 2017 23:35 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:
Quote:
estudiant

Het gevolg van een enge PVV afzeiken bracht D66 evenveel zetels op, als de 3 dagen durende gematigde oppositie strategie van Rutte tegenover Erogan, waarvoor Rutte 1 dag later mondeling excuus aanbiedt .
Zonder PVV zouden de schapen van Erdogan ons land zeker voor 21 zetels meer te grazen nemen.

Zouden en had..... wensdromerij, meer niet. De kiezer heeft gestemd en de extremen blijven een minderheid.
22 zetels in de extreem rechtse hoek en dat is het dan.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie