Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Imam: "homoseksualiteit bedreigt bevolkingsgroei " Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Imam: "homoseksualiteit bedreigt bevolkingsgroei "
BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2001 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cogito,

Wat is dan de ware aard van de homo, het gaat de islam helemaal niet daarom, homosexuelen worden niet veroordeelt maar personen die homosexuelen handelingen uitvoeren, misschien is dat voor jouw hetzelfde maar voor mij niet en over welke vooroordelen heb je het dan,noem er eens een.als iemand zegt dat homosexualiteit een ziekte is dan is dat zijn mening als iemand er van uitgaat dat homosexuelen door hun geaarheid ook andere slechte dingen zullen doen dan is dat een vooroordeel, nogmaals ik vind homosexuelen niet slecht ik vind hun sexuele daad slecht.
Trouwens ik ben blij dat we het ook een keer eens zijn,dat geeft de mensheid weer hoop.

Faissal
BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2001 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cogito

Ik wou een hele reactie typen, maar doe het niet want zo een soort discussie heb ik al eerder met jou gevoerd op maghreb-online, mag ik jou vragen ben je Nederlands of niet? En wat ben je als je geen Nederlander bent? Ben jezelf toevallig een Marokaanse homo?

Ik vraag dit alleen maar omdat ik je beter probeer te begrijpen dit is absoluut niet aanvallend bedoelt en ik hoop dat je hier op zou willen antwoorden.

Gegroet

Naima
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2001 1:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Faissal,

Ben je nou echt zo onwetend om een homo of lesbo het recht op zijn/haar seksualiteit te willen ontzeggen omdat iemand dat 1400 jaar geleden zou hebben gezegd? Ik doe wat ik wil en met mij velen en niemand kan mij weerhouden. Jij bent niet degene die mij beperkingen zal opleggen en godsdiensten die mij veroordelen daar schijt ik op. Want die drogreden van jou leidt dus tot die discriminatie en oproepen tot haat. Kijk als mensen te stompzinnig zijn om te begrijpen dat ook 2 mannen of 2 vrouwen van elkaar kunnen houden dan is dat hun probleem, maar God weet wel beter. Dat de godsdiensten die in een tijd zijn opgeschreven, waarin de mens nog niet zo veel kennis bezat, zo negatief zijn, wil nog niet zeggen dat ik mijn leven daar naar moet gaan richten. De islam zit gewoon hartstikke fout en is dus toch niet zo wetenschappelijk als vaak wordt beweerd, want dan zou de islam niet zo negatief zijn. Maar goed aangezien alles is opgetekend door simpele Nomaden die de hetero als norm hadden, dan kun je natuurlijk geen begrip verwachten. Ik zal altijd strijden voor een Nederland waarin ik vrij kan zijn en dat betekent niet te veel invloeden van godsdiensten zoals de islam, want dan word ik gedood. Ik zou zeggen zorg maar eerst dat de zogenaamde moslim-heteromannen wat meer moraal hebben en niet in rijen van 3 bij de hoeren staan, want daar hoor ik je niet over. Trouwens een homo op jouw manier terroriseren heeft geen enkele zin, want ookal zijn ze getrouwd, ze hebben hun contacten toch wel. Dat weet ik uit eigen ervaring.

www.yoesuf.nl

http://www.stormpages.com/newreligion/firstpage.htm

Naima,

Jouw vraag beantwoordend. De situatie waarin Turkse of Marokkaanse homo's zitten is mij heel erg bekend. Als je een Turkse of Marokkaanse homo/lesbo tegenkomt in je leven, maar dat zal niet gemakkelijk zijn, want ze houden het vaak geheim, dan moet je je maar indenken dat ik het ben. Misschien begrijp je me dan. Maar meer wil ik liever niet kwijt. Het gaat erom wat ik zeg en dat doe ik uit betrokkenheid.

Onder welke naam heb je met mij gediscussieerd bij magreb? Zat jij ook bij Polinco? Ik heb op ieder forum dezelfde naam, maar dat heeft niet iedereen, en kan ik iemand dus minder gemakkelijk herkennen.

Gegroet.

Ergo sum

[Dit weerwoord is gewijzigd door Cogito op 07 Mei 2001 om 02:23 uur.]

[Dit weerwoord is gewijzigd door Cogito op 07 Mei 2001 om 02:24 uur.]

[Dit weerwoord is gewijzigd door Cogito op 07 Mei 2001 om 02:26 uur.]
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2001 4:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik vindt dat de islam een zware bedreiging vormt voor de westerse wereld. Dat is mijn mening.

De Islamieten moet zich aanpassen aan de hier geldende normen en waarden. En niet hun zogenaamde "normen en waarden" aan ons opleggen.

Als jullie islams allemaal zo over homo's denken, dan is er toch niets mooiers dan in je eigen land te zijn. Samen met allemaal mensen die er net zo over denken als jullie, en die dezelfde "Normen en waarden" hebben dan jullie. Dan heb je nergens geen last van.
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2001 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

@faissal,
Het gaat niet zozeer over het zinloos geweld maar meer over het feit dat de vreemdelingen die we met open armen ontvangen een beetje de boel beginnen te regelen en te beoordelen.
Als ik bij iemand tijdelijk word uitgenodigd omdat ik uit huis ben gezet door scheiding of noem maar eens iets op, dan ga ik toch ook niet de muren behangen omdat het niet mijn smaak van behang is?
Je dient je aan te passen aan de regels van de plaats waar jij op dat moment bent, zo hoort het nu eenmaal.
De bewoner heeft dan het volste recht om mijn gedrag recht te zetten en als ik weiger het recht om mij de deur te wijzen.
Dit is met immigranten precies hetzelfde, aanpassen of weggaan.

Het zal toch wel grappig zijn dat de nederlandse immigranten in australië de bevolking dwingen om op klompen te lopen!
Dat is toch waanzin?

Als onze samenleving homosexualiteit geaccepteerd heeft dienen ook onze "gasten" dat te doen.
Homosexualiteit is een voorkeur en geen ziekte.
Ik dwing jou toch ook niet om in een groene trabant te rijden?
Ik dwing toch ook niet om op klompen te lopen terwijl je leren schoenen mooier en lekkerder vind?

Misschien word het eens tijd dat de islam eens gaat moderniseren zoals bijvoorbeeld het christendom.
De paus heeft tenslotte in 1990 ook erkent dat de aarde rond is ;-)))

En nog even dit: homosexualiteit komt ook voor in de dierenwereld en bestond al voor de islam of voordat zelfs de mens op aarde rondliep.

Een persoon die zulke uitspraken doet over homo's getuigd niet erg van veel wijsheid en kennis en als dat dan een vertegenwoordiger is van de islam wil dat toch wel een hoop zeggen!

Denk na........!

groeten uit......Holland?

[Dit weerwoord is gewijzigd door maarten op 07 Mei 2001 om 11:35 uur.]
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2001 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

HILVERSUM - Minister Van Boxtel (Minderhedenbeleid) wil op korte termijn een gesprek met de in Nederland werkende imams. Dat zei hij zondagavond in het televisieprogramma Netwerk. Van Boxtel wil tijdens zo'n gesprek benadrukken welke waarden en wetten in Nederland van belang zijn.

De oproep van Van Boxtel is een reactie op de uitspraken van de Rotterdamse imam sheik Khalil el-Moumni die donderdag homoseksualiteit een 'ziekte' noemde die schadelijk is voor de samenleving. De imam is bang dat homoseksualiteit zich verspreidt onder de jeugd, waardoor dit op termijn tot uitsterven zal leiden.

De bewindsman wil het effect van deze uitspraak met de imams bespreken. "Ik schrok ervan, omdat er steeds meer klachten komen over discriminatie aan het adres van homoseksuelen. Dat bestrijden wij vanuit de overheid, dan mag je hopen dat er ook vanuit kerkgemeenschappen geen olie op het vuur wordt gegooid."

De minister vreest voor legitimatie van het geweld tegen homoseksuelen door allochtone jongeren. "Ik wil dat er wat meer begrip komt voor de rechtsorde in Nederland en de mate van tolerantie en verdraagzaamheid die wij hier kennen
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2001 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ofschoon ik het niet eens ben met de imam uit Rotterdam wat betreft zijn opvattingen jegens homosexualiteit wilde ik toch twee punten noemen ter verdediging van deze persoon:

1) De imam deed zijn uitspraak nadat een journalist op hem afgestapt was en aan deze imam gerichte vragen stelde over het onderwerp islam en homosexualiteit, wetende dat deze imam daarover zeer conservatieve opvattingen op nahield. Een geval van uitlokking dus eigenlijk, en geen goede reden tot vervolging, aangezien de imam niet opriep tot agressie jegens homosexuelen.

2) Integendeel, de volgende dag stelde dezelfde imam in zijn vrijdagsgebed duidelijk dat jongeren die uit intolerantie homosexuelen bedreigen uit islamitisch oogpunt een misstap begaan:
zie http://www.nieuwsklik.nl/trouw/BIN/ANP-030501-458-anp.html

Aan de andere kant vind ik wel dat mensen als Faissal en Layla, met hun opmerking dat ook onder Nederlanders anti-homosexualiteit voorkomt, te gemakkelijk heenstappen over het feit dat verhoudingsgewijs door Marokkaanse jongens buitenproportioneel veel geweld gebruikt wordt, zelfs terreur, aangezien homosexuelen in hun eigen straat en/of woonhuis bedreigd worden. Ik vind dit absoluut niet te relativeren. Daarmee wordt qua homo-emancipatie de klok dertig a veertig jaar teruggezet, en dat zint me niets. Het lot dat menig homosexueel ondergaat door toedoen van Marokkaanse jongens is goed vergelijkbaar met het lot van joden in Nazi-Duitsland ondergingen door toedoen van SA-knokploegen. En dan zwijg ik nog over de vervelende incidenten met Nederlandse meisjes in zwembaden en met joodse mensen in Amsterdam (vanwege intifadah in Israel).

[Dit weerwoord is gewijzigd door Edwin op 07 Mei 2001 om 15:16 uur.]
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2001 19:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Pfffff..... pak van m'n hart. Lullo van Boxtel gaat zich ermee bemoeien.

Neen, NU ZAL HET PROBLEEM SNEL DE WERELD UIT ZIJN.
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2001 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Jep, het probleem zal snel de wereld uit zijn.
Een miljoentje er tegenaan en een l*lverhaal dat ie voorzichtig met zijn uitspraken moet zijn tezamen met wat politieke levenslessen en we horen niets meer van deze zaak.
In de doofpot dus en op weg naar het volgende probleem.
Ik denk dat ik ook maar politicus word.
Met geld gooien kan ik ook goed zeker als het onze belastingcentjes zijn waar ieder hard voor werkt en elke dag de nodige stress van heeft.
Ik vraag mij af wie er nu gevaarlijker is voor de samenleving.
..............!

BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2001 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Welk weldenkend mens trekt zich iets aan van de lachwekkende beweringen van een slecht geklede ongeschoren travestiet wiens enige "bijdrage" aan de wereld het feit is dat hij hard van een kerktoren kan schreeuwen? Kom nou, die tijd hebben we toch zeker al lang achter ons? Geen moeite aan verspillen en nou weer verder met de echt belangrijke zaken!
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2001 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

En jan willem ??

Dit was jouw " bijdrage " aan deze discussie ?? en heb je iets tegen mannen met baarden, prikken ze soms als je zoentjes van ze krijgt.

Faissal
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2001 20:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cogito,Cogito,

Blijkbaar verlies je je geduld, er schemerd een beetje boosheid door je tekst, rustig aan jongen.
Trouwens ik ontzeg niemand zijn recht op zijn sexualiteit, ik heb al erder geschreven dat ik vind dat god gaat oordelen en dan zullen we zien wie er gelijk heeft, zelf heb je blijkbaar wel de wijsheid in pacht want je weet zeker dat de islam fout is, je bent dus nogal zeker van je zaak, nogmaals ook veel niet islamieten keuren de homosexuele handelingen af, ik zie het toch om me heen, er zullen op dit forum best wel mensen zijn die het goedkeuren maar er zijn hier ook zat hypocrieten die zeggen dat ze het goedkeueren maar ze draaien toch hun hoofd weg als ze twee mannen zien zoenen, als hun zoon thuiskomt met een vriend zeggen ze toch, goh, jongen dit had ik niet verwacht, dit wil alleen al zeggen dat ze het niet normaal vinden.
En deze discussie ging over de uitspraken van de Imam, niet over immorele marokanen die naar de hoeren gaan, daar kan ik niet je over discuseren omdat we het dan waarschijnlijk gelijk eens zijn.
Ik roep niet op tot haat en ik terroriseer zeker niemand, ik kan me niet herinneren dat ik iemand mijn mening opgedrongen heb , ik ben alleen eerlijk voor MIJN mening uitgekomen dit is toch een discussieforum of niet, maar ja als je mening afwijkt van de meute dan ben je gelijk een terrorist.
Uit je woorden blijkt dat je hart kennelijk toch vol haat zit, vreemd want ondanks dat jij een afwijkende mening dan de mijne hebt haat ik je niet
dus wie is hier nu de haatdragende, door je woorden roep jij op tot haat, tegen islamieten en daardoor gelijk tegen iedereen die een alochtoon uiterlijk heeft ook al zijn ze geen islamieten, mensen generaliseren nogal gauw weet je.En verder blijkt dat je vooral wat tegen de islam hebt want het merendeel van je tirrades zijn tegen de islam gericht je hebt het over nomaden, marokanen, 1400 jaar terug enz... in sommigen teksten grijp je voor de show terug op het joden en christendom maar kennelijk heb je hier minder moeite mee dan met de islam.
En voor degene die het had dat ik heen stap over het geweld van de marokanen, fout, ik heb al eerder gezegd dat niemand het recht heeft om geweld te gebruiken tegen homosexuelen, ik weet dat er (in amsterdam) een groep marokanen is die voor een hoop problemen zorgt, maar kennelijk zijn hun de enigste want in het nieuws hoor ik niks anders, helaas,ik weet wel beter want tijdens mijn werk heb ik veel met geweld te maken, en wie zorgen er voor problemen?? elke bevolkingsgroep ongeacht hun afkomst.
En wat die discussie betreft, nogmaals, die Imam had beter moeten weten, hij is in een land waar zulke uitspraken srtafbaar zijn, maar niet met twee maten meten, er worden vaak genoeg kwetsende discriminerende opmerkingen genmaakt, ook op dit forum, gaan we iedereen dan aanklagen, of worden alleen de islamieten aangepakt, schandalig dat hier zo'n hype wordt gecreerd terwijl extreem rechts notabene toestemming krijgt om demonstraties te houden terwijl zeal hitlergroetend met fascistische afbeeldingen lopen.

NIET METEN MET TWEE MATEN.

Faissal
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2001 21:16 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Als ik het goed heb is RPF-er Leen van Dijke destijds vrijgesproken voor zijn beldigende uitspraken over homo’s. De Nederlandse rechter liet de vrijheid van meningsuiting in dit geval zwaarder wegen dan het gevoel van homo’s door deze uitspraken gesdiscrimineerd te worden. Tegen die achtergrond zou je verwachten dat een strafklacht tegen de Rotterdamse imam weinig kans maakt.

Er is echter een ander aspect, namelijk dat van het gewicht dat door het publiek aan dergelijke uitspraken kan worden toegekend, meer bepaald het risico dat deze aanzetten tot haat of geweld. In de rechtspraak wordt duidelijk rekening gehouden met de persoonlijke verantwoordelijkheid voor de gevolgen van iemands publieke uitspraken. In het geval van Van Dijke heeft de rechter kennelijk laten meewegen dat zijn publieke positie geen bijzondere maatschappelijke verantwoordelijkheid met zich meebrengt voor risicio’s van negatieve reacties in de richting van (in dit geval) homo’s.

Dat ligt bij de imam in kwestie mogelijk anders. Als geestelijk leidsman van grote groepen gelovigen draagt hij een bijzonder zware verantwoordelijkheid. Het is moslims immers niet toegestaan een leefwijze te volgen buiten de strikte koran-voorschriften. Moslims kennen aan hun imams een grote autoriteit toe met het oog op verklaring van de islamitische voorschriften. Zelfs voor de meest futiele kwesties (“Mag ik als moslima mijn gezichthaartjes verwijderen zonder in botsing te komen met richtlijnen van Allah?”) wenden zij zich voor raad en daad tot hun imam. Dit maakt het aannemelijk dat een negatief oordeel van de imam over een maatschappelijk kwetsbare groep burgers, aanzet tot onverdraagzaamheid en discriminatie.

Hier komt nog bij dat de betreffende imam genoegzaam bekend mag worden geacht dat systematische pesterijen, verbale bedreigingen en zelfs zwaar fysiek geweld tegen homo’s tegenwoordig met name door Marokkanen worden gepleegd. De imam had dus op zijn klompen kunnen aanvoelen dat zijn uitspraken olie op het vuur betekenen.

Hopelijk laat Justitie dit aspect zwaar meewegen.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2001 21:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ze hebben voor de islam homo's een aparte benaming bedacht.

Islamietjes....:-)))))

(Dit is geen belediging maar gewoon even het ijs breken met wat humor, dat moet kunnen tussendoor)

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2001 23:26 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Schande Maarten,ongepast en onsmakelijk!

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2001 0:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Deze discussie gaat [url=/http://www.weerwoord.nl/forum_1/Forum2/HTML/000068.html]hier[/url] verder.
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie