Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Imam: "homoseksualiteit bedreigt bevolkingsgroei " Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Imam: "homoseksualiteit bedreigt bevolkingsgroei "
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 1:38 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Nederland is nog maar een paar jaar van de blonde blauwogige 'potenrammers' verlost en nu zou de hele zaak weer opnieuw beginnen?

Het heeft toen veel te lang geduurd voordat er krachtig werd opgetreden. Ik ben er voor om het nu toch iets sneller en forser de kop in te drukken. Beschouw de agressie tegen homofielen maar gewoon als een misdrijf tegen de menselijkheid en bestraf het als zodanig!

Heel blij met m'n toevallige geboorteplekje...
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 1:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Wat Layla doet is het probleem wegmoffelen. De door de islam gepreekte haat en intolerantie naar homo's en anderen is een probleem voor Nederlanders, maar vooral een groot probleem voor Marokkanen en Turken zelf. Als moslim-homo kun je moeilijk voor je geaardheid uitkomen, want je wordt minimaal verstoten of zelf met geweld bedreigd. Er wordt zeer veel haat gezaaid en het is treurig om aan de vooravond van bevrijdingsdag zulke haatdragende en discriminerende uitspraken van een halve gare imam te moeten horen en vanuit een groep die zelf als eerste klaarstaat om te klagen over discriminatie.
http://www.stormpages.com/newreligion/firstpage.htm

Hier staat duidelijk een rechtvaardiging voor moord op basis van een islamitische hadith:
http://216.205.122.233/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=browse&QR=5177&misc=&offset=0&sort=d

Ergo sum

[Dit weerwoord is gewijzigd door Cogito op 05 Mei 2001 om 02:45 uur.]
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 1:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla,

Ik zie niks om over te giegelen als ik homo's tegenkom, mijn familie ziet niks om over te giegelen, mijn vrienden en kennissen zien niks om over te giegelen.

Laat staan dat we homo's of lesbiennes zouden uitschelden, bedreigen of mishandelen.

Ik kan me voorstellen dat jouw eigen afkeer van homo's je de gedachte ingeeft dat Nederlanders ook afkeurend staan tegenover homoseksualiteit. Dat geldt alleen voor sommige bejaarden en fundamentalistische christenen, Layla.

Ik vraag me af waar je het idee vandaan haalt dat Nederlanders afkeurend tegenover homoseksuelen zouden staan.

Jouw vergelijking van het pesten van homo's met roodharigen of brildragenden is te vergelijken met de manier waarop je homo's en pedofielen over een kam scheert.

Geen wonder dat je niet bereid bent om serieus in te gaan op het wangedrag van Marokkaanse jongeren tegenover homoseksuelen.
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 1:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Aha daar heb je mijn geliefde Cogitootje......

Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat, maar ook de sporen die je achterlaat.
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 2:16 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Homoseksualiteit / Strenge leer én verschillen bij bisschop Eijk en de sjeik
door Pieter van der Ven
2001-05-05 TROUW

Homoseksualiteit is schadelijk voor de samenleving. Als de 'ziekte' zich onder de jeugd verspreidt, zal dat tot uitsterven leiden, zei sjeik Khalil el-Moumni, imam te Rotterdam, donderdag bij Nova. Inmiddels bekijkt justitie of de sjeik strafbaar is. Los daarvan roept de imam vragen op: Hoeveel allochtone intolerantie is te tolereren? En verschilt de sjeik alleen in zijn woordkeus van de strenge joodse en christelijke leer?

Na de agressieve Marokkaanse jongetjes, de platte dreigementen, de haat, na de ervaringen van geterroriseerde homostellen had je van een beetje imam een pedagogische terechtwijzing verwacht, een spoor van wijsheid, een vonkje beschaving, tolerantie en feitenkennis. Maar nee. De sjeik denderde kort door de bocht: ,,Als straks ouderen niet meer actief zijn in de voortplanting, wie maken dan nog kinderen als mannen onderling trouwen en vrouwen ook?'' En: ,,Homoseksualiteit blijft niet beperkt tot wie deze ziekte hebben, maar kan zich verspreiden. En dan kan iedereen besmet raken.'' Homohaat en homofobie kregen van de imam zegen en bevestiging mee. Gisteren, bij het middaggebed nuanceerde hij: ook voor de islam is homo's bedreigen een misstap. Maar het kwaad was geschied.

De nog bescheiden en voorzichtige moslimkrachten, die de islam als iets edels en tolerants aan Europa willen voorhouden, mogen weer bij af proberen uit te leggen dat hun moraal en hun godsdienst niet achterlijk zijn. Homo-organisaties als het COC reageerden gisteren niet met een kort geding, maar wel met grote vertwijfeling over de lange weg naar begrip.

Allang klinkt de roep moslims in de pluriforme samenleving meer bij het 'publiek debat' te betrekken. Maar terwijl extreem-rechts van dat debat wordt geweerd ligt de lat lager voor buitenlandse imams die angst aanjagen en geweld vergoelijken. En van debat is nauwelijks sprake - eerder van korte zendtijd voor rare sekten.

Stel dat men de Groninger bisschop dr. Wim Eijk zijn zegje had laten doen over homoseksualiteit. Het zit er helaas niet in, omdat de jonge prelaat al maanden ernstig kampt met zijn gezondheid. Maar toen hij in 1999 in Groningen aantrad bleek wat deze moraaltheoloog en ex-arts als seminarieprofessor over homoseksualiteit had onderwezen aan aanstaande priesters. Over homoseksualiteit als een neurotische stoornis, volgens de goddelijke natuurwet een ongeordendheid, waar je met bidden en biechten en met een inversie-, of omkerings-therapie heel goed van kon genezen. Een stoornis waar je iemand in geen geval op mocht fixeren, in mocht bevestigen, want dat was reuze funest, wist dr. Eijk.

Met een bisschop die zulke stellingen betrekt weet men in het publiek debat in Nederland doorgaans wel raad. En anders wel met kardinaal Simonis of met kamerlid Leen van Dijke - of vorig jaar nog met de paus zelf, die toen in zijn Heilig Jaar de internationale gayparade tandenknarsend moest gedogen. Zijn zij de geestverwanten van de sjeik van Rotterdam of niet?

De overeenkomst is dat rechtzinnige joden, christenen en moslims homoseksualiteit gelijkelijk absoluut afwijzen. In diverse bewoordingen halen ze er de natuur, God, de natuurlijke orde bij als dwingende argumenten. De imam is bepaald niet de enige die er de voortplanting bij betrekt en demografische aspecten, al heeft hij misschien een primeur met zijn 'uitsterven'.

Toch is er verschil, als vrucht van schade en schande. Tot in de rk wereldcatechismus is er afkeuring van agressie jegens wie toch 'ongeordend' leven. Zo was het niet altijd, maar nu wel. Met gelijke rechten in banen, woningen en het familierecht is de kerk zuiniger, maar homohaat en antihomogeweld zul je Eijk niet horen preken, verre van dat: wij haten immers de zonde, de zondaar is ons lief.

Een ander verschil is dat de strenge rk leer op de lakse kudde afglijdt, terwijl de imam olie op het vuur gooit. Het verschil is tweehonderd jaar Verlichting en wetenschap en vijf jaar concentratiekampen. De parallellen in de leer worden misschien nog steeds gevoed door maar al te verwante gevoelens in aller onderbuik.

Ergo sum
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 2:29 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Janneke,

Citaat:
Ik zie niks om over te giegelen als ik homo's tegenkom, mijn familie ziet niks om over te giegelen, mijn vrienden en kennissen zien niks om over te giegelen.

Ik heb homo's nooit bedreigd/mishandeld, mijn familie heeft homp's nooit bedreigd/mishandeld, mijn vrienden en kennissen hebben voor zover ik weet nooit homo's mishandeld en bedreigd. Mag ik nou concluderen dat Marokkanen homo's niet mishandelen en bedreigen??

[quote]
Ik kan me voorstellen dat jouw eigen afkeer van homo's je de gedachte ingeeft dat Nederlanders ook afkeurend staan tegenover homoseksualiteit. Dat geldt alleen voor sommige bejaarden en fundamentalistische christenen, Layla.[/quote]

Hoe kom jij d'r bij dat ik afkeer voel voor homo's? Ken jij mij beter dan ik dat doe? Ik mag hopen van niet. Ik voel geen afkeer voor homo's!!
Verder ben jij heel erg naief als je werkelijk denkt dat Nederlanders homo's accepteren in de samenleving. Alleen bejaarden en fundamentalistische Christenen zeg je, laaat me niet lachen joh. Ken jij je landgenoten zo slecht?

Citaat:
Ik vraag me af waar je het idee vandaan haalt dat Nederlanders afkeurend tegenover homoseksuelen zouden staan.

Dat merk ik toch. Als ik zie hoe de omgeving reageert, hoe klasgenoten over homo's praten, hoe homo's er niet voor uit durven te komen. Ga maar eens het forum bezoeken waar homo's discussieren. Een ding is mij duidelijk geworden uit al die bijdragen en dat is dat het lang niet goed gaat als je zou mogen verwachten!!! Nederlanders accepteren homo's op een afstandje, maar als het dicht in hun buurt komt dan willen ze er niks mee te maken hebben. Oh ja, ga ook eens op Polinco kijken. Een heel rubriek over homo's daar kom je een stel niet Christenen tegen die de homo's voor alles en nog wat uitschelden. Neem daar maar eens een kijkje en ga je dan afvragen hoe ver jij er naast zit.

Citaat:
Jouw vergelijking van het pesten van homo's met roodharigen of brildragenden is te vergelijken met de manier waarop je homo's en pedofielen over een kam scheert.

Ah Janneke, ik ben zelf jong geweest. Ik heb nog niet zo lang geleden op 't voorgezet onderwijs geweest. Ik weet hoe wreed sommige klasgenootjes zich kunnen gedragen tegenover mensen die er anders uitzien/anders zijn. Denk maar niet dat homo's daar een uitzondering op zijn. Het is dat we geen homo's in de klas hadden, maar anders waren ze niet ontkomen aan bedreigingen/mishandeling wat men 'gepest' noemt. Waarom denk jij dat homo's daar niet voor uit durven te komen totdat ze een stuk ouder zijn en zich wat zekerder voelen? Als ze zo geaccepteerd voelen in de samenleving dan zou er geen drempel aanwezig zijn he. Ze weten heel goed wat hun te wachten staat.

Citaat:

Geen wonder dat je niet bereid bent om serieus in te gaan op het wangedrag van Marokkaanse jongeren tegenover homoseksuelen.

Als je iets zinnigs te vertellen hebt wel ja Janneke.....maar ik zie dit weer als iets om de Marokkaantjes zwart te maken. Het spijt me, maar zo zie ik het wel. Ik laat me niet meeslepen in dat emotionele gedoe....ik blijf heel nuchter tegen dit soort zaken aankijken. Zolang men de Nederlanders niet onderuit haalt zoals ze dat bij Marokkanen doen, hoef ik geen enkele moeite te doen om ze hierin tegemoet te komen.

Met vriendelijke groet,

Layla

Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat, maar ook de sporen die je achterlaat.
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 2:44 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla,

Veel plezier op Polinco. Het stelletje griezelige venijnige kwaadaardige haatdragende achterbuurtvertegenwoordigende "mensen" daar spuit echt niet alleen haat tegenover homo's.

Maar als jij je daar thuisvoelt zou ik zeggen "amuseer je met gelijkdenkenden".
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 3:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Hmm, homo's, wat zijn dat ook alweer?
Zijn dat die mensen die een bepaalde sexuele voorkeur hebben?
Die mensen die een keuze hebben gemaakt in het leven om met iemand van het eigen geslacht om te willen gaan?
Wat is daar mis mee?
Beetje erg ouderwets lijkt mij om daar nog over te zeuren.
Oja, dan hebben we het soort mensen die we negers, joden, moslims,hollanders, turken, cristenen,en dergelijke noemen?
Ook maar afschaffen dan?
Tenslotte zijn dat ook inwonrs van nederland.
Kom op mensen, multicultureel weet je nog!
Daar horen ook homo's cristenen moslims heidenen (voor zover die nog bestaan) enzovoort bij.
Diep triest dat er nog zulke groeperingen en mensen bestaan die oproepen tot rassenhaat.
Houd toch op zeg, ga wat zinnigs doen met je leven en houd op met een ander te bekritiseren.
We zitten niet op een 2é Hitler te wachten in welke vorm dan ook.

Wat mij betreft einde discussie en die man gewoon berechten zoals iedereen die zulke uitspraken doet.
Tenslotte horen we bij het menselijk ras dat we HOMOsapiens noemen.

Oja enne, we leven met 2 miljart mensen teveel op deze aardbol dus ruimte zat voor de mensen die iemand van het eigen geslacht als partner hebben dacht ik!!

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 3:06 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Dit is een rot opmerking Janneke.

"Maar als jij je daar thuisvoelt zou ik zeggen "amuseer je met gelijkdenkenden"."

Zie je nou niet in hoe jij mij in een hokje stopt. Ik ben toch een homohaatster? Mooi dan ben ik dat toch. Wat kan mij het nou schelen in wat voor hokje jij mij stopt. Ga vooral je gang maar.....maak het maar erger door te zeggen, gelijkdenkenden.....dat had je echt niet tussen haakjes hoeven te zetten hoor. Kan je niet tegen de waarheid? Moeilijk om te accepteren dat ook Nederlanders zo hun weerzin hebben tegen homo's?

Hartelijk bedankt Janneke, ik zal de eer aan mezelf houden en je vooral met rust laten om zo je vooroordelen te laten bevestigen door types zoals Cogito die dat al te graag willen. Blijf jij nou maar krampachtig vasthouden aan je vooroordelen, Marokkanen zijn haatdragend, voelen afkeer jegens Homo's, Layla is daar zeker geen uitzondering op.....Nederlanders de onschuld zelf, daar mag je trots op zijn, ze kennen geen afkeer he Janneke.

Ik ben al weg!

DOEII

"Discussieer" ze!

[Dit weerwoord is gewijzigd door Layla op 05 Mei 2001 om 04:19 uur.]
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 5:02 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Niet zo theatraal Layla...

Natuurlijk heb je gelijk als je opmerkt dat slechts een klein percentage van de Nederlanders homo's echt als gelijkwaardige mensen ziet.

Ik zie de schrik ook wel in de ogen als een duidelijke homo in de metro naast een hetero gaat zitten en per ongeluk een been raakt.
Laten we daar niet hypo over doen!

Maar wat ik wilde opmerken was dat we het tijdperk van het in elkaar slaan van homo's al een paar jaar achter ons hebben. En dat dat door die opmerkingen van de imam, maar ook door Van Dijke, mogelijk weer de kop opsteekt.

Laten we dat proberen te voorkomen. En als dat niet lukt dan maar een tijdje overmatig zwaar bestraffen!

Heel blij met m'n toevallige geboorteplekje...
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Janneke en Layla,

Enige tijd geleden hadden we na een discussie over homo's (ik meen in "godsdienstvrijheid") een aardige status quo bereikt, waarbij de meesten konden leven met het "niet opleggen van je mening aan anderen.

De kwestie die hier sterk speelt, lijkt mij het al of niet vermeende zachter beoordelen van allochtone stromingen. Het lijkt mij dat nu duidelijk moet worden gemaakt dat niemand buiten de wet valt. De imam heeft erg duidelijke taal gesproken en hij mag dus niet zachter behandeld worden dan bisschop Eijk en kamerlid van Dijke.

Nu krijg ik de indruk dat de imam het gezegde probeert te verzachten en het is ook bijzonder ongelukkig dat zijn opmerking kwam als reactie op berichten van het lastigvallen van homo's door Marokkaanse jongeren. Hij zou ook nog eens extra kunnen duidelijk maken dat hij dat althans ten sterkste afkeurt.

Ik hoop dat bij een eventuele veroordeling het islamitische deel van de bevolking zich niet een slachtofferrol zal gaan aanmeten. Het aan gelijk recht onderhevig zijn is ook een teken van gelijkwaardigheid. Het is voor het zelfbewustzijn van een bevolkingsgroep helemaal niet goed dat ze extra voorzichtig worden aangepakt. Er is hier in Nederland best plaats voor de Islam, mits ze daarmee de vrijheid van anderen niet aantast.
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 13:59 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Er is toch een groot verschil tussen Nederlanders en Marokkanen en ook Turken.

De haat en intolerantie naar homo's is bij moslims veel sterker. In een Nederlands gezin kan het in eerste instantie moeilijk liggen, wat begrijpelijk is, maar het komt zelden voor dat ze hun kind tot een huwelijk dwingen of verstoten of zelfs vermoorden, wat bij moslims meer het geval is. Wanneer moslims volledig kunnen toegeven aan hun intolerantie naar homo's, vrouwen, joden, andersgelovigen, enz. dan zal dat ook niet moslims kunnen aanzetten tot intolerant gedrag. Daarom moeten dit soort uitwassen de kop ingedrukt worden en mag de NL-wetgeving nooit worden beïnvloed door moslims of welk ander intolerant gedachtengoed dan ook. Het was schokkend te zien dat een paar maanden terug Marokkanen met hakenkruis liepen om hun jodenhaat te betuigen. Een Joodse vriendin van mij werd laatst in de tram door een moslim bespogen omdat ze joods was. Ik vind dat dit niet kan en de tolerantie dient op te houden daar waar de intolerantie begint. Het vervelende van dit alles is dat ze zich blijkbaar kunnen verschuilen achter hun geloof. Dat zou niet moeten kunnen.
http://web.wanadoo.be/roze.aktiefront2/islam.htm

Ergo sum
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Janneke,

Dat alleen bejaarden en Fundamentalistische nederlanders raar tegen homosexuelen aankeken is gelul,
dat in jou omgeving iedereen het normaal vind is niet synoniem met de rest van nederland, er zijn zat nederlanders die het raar vinden maar er verder niet wakker van liggen, er zijn zat nederlanders die het afkeuren maar daar niet voor durven ui te komen omdat het in nederland een zogenaamd geaccepteerd verschijnsel is, immers de helft van de T.V. corryfeeen is homosexueel, er zijn ook zat nederlanders die het openlijk afkeuren en er zijn zat nederlanders die het goedkeuren, maar de mensen die het afkeuren zijn toch echt geen minderheid.
Overigens mijn mening over de zaak, ik vind niet dat iemand het recht heeft om andere mensen te veroordelen, de Imam leeft in een land waar dit afgekeurd wordt en strafbaar is, hij had beter moeten weten, maar het is wel zo dat meerdere mensen over andere dingen uitspraken doen die strafbaar zijn, helaas wordt er dan niet zo'n ophef overgemaakt, ga meer eens op een zondagmiddag op een willekeurig voetbalveld lopen, je wilt niet weten wat je daar hoort, er moeten wel gelijke monikken gelijke kappen zijn,en niet als er een vertegenwoordiger van een geloof die dingen zegt alleen een ophef maken.
De mensen zouden iedereen gelijkwaardig moeten behandelen, in mijn ogen is homosexualiteiet en zonde, maar god rekent met de zondaars af, misschien vind hij dat ik ook wel tot de zondaars behoor.

Faissal.
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik heb nu even geen tijd om verder te discussieren over het onderwerp. Ik wou alleen even terugkomen op mijn geruzie vannacht met Layla.

Layla,

Ik werd gisteren alsmaar bozer, en dan zeg je wel eens dingen die je niet zo bedoelt. Mijn excuses voor mijn aandeel in deze kibbelpartij. Jammer, vind ik, dat geen van de andere beheersers meer aanwezig was om in te grijpen.

Het liefst zou ik mijn eigen bijdragen weghalen, maar dan slaan die van jou nergens meer op. Dus als jij zou vinden dat het grootste deel weg kan, dan hoop ik dat je dat dan wilt verwijderen.

BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 21:18 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Het valt op dat veel culturele discussies plaats vinden met allochtonen. Ook valt het op dat de allochtonen die in deze rubriek reageren doorgaans moslim zijn. Ik vermoed gevoelsmatig, dat met name moslims uit Noord-Afrika daaraan deelnemen.
Opvallend is ook dat andere allochtonen niet of nauwelijks reageren. Ergens moet daarvoor een oorzaak of minstens aanleiding bestaan.
Zijn:
1. moslims zijn assertiever;
2. voelen moslims zich vlug slachtoffer;
3. verdragen moslims geen kritiek;
4. of passen moslims zich niet zo
soepel aan als vreemdelingen met een
andere culturele achtergrond?
Ontegenzeggelijk wordt er nogal eens gereageerd alsof men door een wesp gestoken is en voelt men zich gediscrimineerd. Anderzijds oefent men -terecht en onterecht- vanuit deze kring gemakkelijk kritiek uit op westerse opvattingen.
Moslims in Nederland hebben absoluut het onomstreden recht uit te komen voor hun overtuiging en hun geloof. Zij dienen zich evenwel in negatieve uitlatingen over onze westerse opvattingen wel wat terughoudend op te stellen.
Hun geloof is ook maar een geloof, zoals eer zoveel zijn. Overtuigde gelovigen matigen zich echter nogal eens vlug aan de enige waarheid te bezitten. Geloof, zelfs als het iemands overtuiging is, blijft echter slechts geloven. Het ultieme bewijs leveren van het bezit van de waarheid bestaat niet.
Er bestaat er geen gegronde reden voor welk geloof dan ook daarop een claim te leggen.
Met respect voor andermans inzicht discussieren is ook mogelijk zonder de intentie te hebben de ander over te halen tot het eigen inzicht.

Hoge verwachtingen, grote tegenvallers
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 21:49 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Na een tijd meegedaan te hebben aan discussies hier en daar op het internet waaronder op dit forum, vraag ik mij nu af wat het nut is geweest van al dit getype van mijn kant? Mijn conclusie is dat discussieren met niet-moslims een verspilling van tijd is en dat ik me met iets beters kan bezig houden.

hello.to/ertan
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 22:01 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Tja Ertan,
daar ben je dan weer.
Nou kerel als je je dat nou eens meteen had afgevraagd had jij jezelf een hoop moeite bespaard heh?
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 23:02 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Faissal,

Ik weet niet zo precies wat zich afspeelt rond voetbalvelden, maar het is volgens mij iets heel anders als iemand iets beledigends roept in een kleine omgeving, dan als iemand een dergelijke mening ventileert in een krant of op TV. Dat heet publicatie en daar kan men op aangesproken worden als het beledigend of discriminerend is.

Maar waar het mij hier eigenlijk om gaat is dat het hier om een geestelijk leider gaat. Je hebt ook mensen van christelijke afkomst die in een positie zitten waarbij aan hun woorden meer aandacht wordt besteed dan aan die van mij of de buurvrouw, en die zich ook veroordelend uitlaten over homoseksualiteit. Dat geeft dan onder Nederlanders, ook onder christenen, een storm van kritiek en verontwaardiging.

Ik vind het eigenlijk vreemd dat moslims vinden dat een imam zich dergelijke uitspraken wel kan permitteren. In hetzelfde programma (NOVA) kwam ook het geweld aan de orde dat groepjes Marokkaanse jongeren gebruiken tegenover homo's die in hun buurt wonen. Dan verwacht ik op z'n minst dat zo'n imam dat geweld duidelijk afkeurt, en daar niet een dag mee wacht om het in z'n eigen moskee wel duidelijk te maken.

Het staat jou, en iedereen die jouw mening deelt, volslagen vrij om homoseksueel gedrag zondig te vinden, zolang je daar maar duidelijk bij van mening blijft dat alleen God straft, en dat hij geen kleine knechtjes in Nederland nodig heeft om deze opvatting met bedreigingen en geweld duidelijk te maken.

Daarnaast zou ik graag willen weten waar je de informatie vandaan haalt dat de meerderheid van de autochtonen in Nederland afkeurend tegenover homo's en lesbo's staat. Is daar een onderzoek naar gedaan waar je cijfers van hebt?
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 23:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

de Nederlander is in beginsel tegen mohammedanen net zo tolerant als tegen sexueel anders geaarden. Alleen de moslims hebben hun krediet inmiddels goeddeels verspeeld.
BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2001 0:29 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Janneke,

Nederlanders zijn bij lange na niet zo intolerant als moslims aangaande homo's. Het valt me op dat moslims zich daar graag op beroepen om daardoor hun eigen intolerantie te rechtvaardigen. Natuurlijk vinden ook Nederlanders het soms moeilijk, maar dat is toch heel wat anders dan bij moslims waar je als homo gewoon wordt geteroriseerd. Zie mijn eerdere bijdrage.

Faissal,

Wat voor jouw een zonde is, is voor mij een deugd. Ik vind het geen zonde en er zijn nog meer Turken/Marokkanen die daar zo over denken. De God van liefde begrijpt homo's, alleen mensen zoals jij niet. Ookal zegt de islam dat homo's dood moeten, wil dat nog niet zeggen dat dat de wil van God is. Integendeel de islam maakt op die manier een karikatuur van God.

Pandy,

Leuk dat je ook hier bent meid!

Ergo sum
BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2001 1:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Pandorra,

Het is me niet duidelijk waarom je vind dat moslims in Nederland hun crediet hebben verspeeld.

Kan je iets duidelijker zijn, of ben
je van plan dit forum op te fleuren met lege kreten en one-liners?
BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2001 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

@Janneke,

Wat pandorra bedoeld is dat het geduld met moslims een beetje op begint te raken.
Ik kan mij levendig voorstellen dat er al kleine groepjes mensen zijn die illegaal moslims willen vervolgen met alle gevolgen van dien.
Dit zou het begin kunnen zijn van een burgeroorlog die overigens al jaren geleden voorspeld waren!
Ik denk ook dat als de moslim groeperingen zo doorgaan dat ze een heleboel stuk maken in onze samenleving.
We wachten het maar weer af...

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2001 14:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Janneke,

Als je nog eens goed leest, dan zeg ik niet dat de meerderheid van de autochtonen tegen homosexuelen zijn, ik zeg dat het geen minderheid is, Jij zegt dat alleen bejaarden en fundamentalisten dat zijn, ik kan jou dus nu ook de vraag stellen, is daar een onderzoek naar geweest , zijn er cijfers van, en wat de voetbalvelden beterft , dat was een voorbeeld om aam te geven wat er onder de bevolking leeft, mensen uit alle delen van de bevolking kom je op de sportvelden tegen dus ik denk dat je daar een redelijk beeld kan vormen over hoe de mensen denken. Nogmaals zeg ik dat het niet verstandig is van de Imam om dit soort dingen te zeggen, zejer niet op T.V.,ik vind dit ondanks dat ik het niet met hem oneens ben, maar dit soort dingen zeggen kan inderdaad leiden toto geweld tegen homosexuelen en dat keur ik af, nogmaals, God oordeelt niet wij.

Cogito,

Je komt steeds maar terug op turken en marokanen, ik geloof dat jij het liefts zou willen dat iedere turk en marokaan zich tot jouw " geloof" bekeert, en hoe kan je nou over de God van de liefde praten nadat je vaak genoeg je afkeer over welk geloof dan ook heb uitgesproken, jouw geaardheid stuurt jouw kruistocht tegen de islam speciaal en religie in het algemeen, waarom, omdat je door de religies keer op keer op je zondes wordt gewezen, en hoe hard je er ook tegen vecht, je zonde zal blijven bestaan, en misschien komt het voor jouw ook als een verrassing, niet alleen gelovigen keuren homosexualiteit af, ook ongelovigen, lang voor ik Shahada deed en ik nog geen benul hadf van religie, vond ik homosexualiteit fout, ik vond het vies als twee mannen/vrouwen elkaar zoenen (als in een liefdesrelatie) ik vond het toen ook niet normaal en ik zal het ook nooit normaal vinden, maar, verrassing, ik heb geen hekel aan homosexuelen, ik behandel ze niet anders dan heterosexuelen, alleen keur ik hun sexuele voorkeur af, de homosexuelen die ik ken weten dat, en ze vinden me daarom echt geen naar persoon, waarom niet, nogmaals ik behandel hun niet anders dan anderen.
En wat dat karikatuur betreft, de echte karikaturen zijn de homosexuelen die zonodig hun geaarheid aan iedereen moeten opdringen, goed voorbeeld, GAYlimpics, GAY pride, zelden zo een stelletje karikaturen bij elkaar gezien.
De "normale" homo schaamt zich kapot voor dat soort figuren, net als dat er ook homosexuelen zijn die niet zonodig hoeven te trouwen omdat ze vinden dat dat voorbehouden is voor mannenen vrouwen, waarom zie je hun zo weinig op T.V, omdat ze niet interressant zijn en misschien zijn ze wel slechte reclame voor de homozaak, ( een homo X-file ??)

Faissal
BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2001 14:54 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Maarten,

Wat maken we dan stuk in onze samenleving, als je gaat kijken naar geweld in het nieuws dan zijn de meeste acties van zinloos geweld begaan door nederlanders.

Faissal
BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2001 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Faissal,

Ik ben tegen religie zoals jij die beleeft, omdat die de mens niet respecteert. Daarom wijs ik die af. Een godsdienst die nog steeds niet de info kan verschaffen over de ware aard van homo's en nog steeds domme vooroordelen loopt te verspreiden, deugt niet. Ik bega geen enkele zonde. Dat is jouw mening, maar zeker niet de mijne. Doordat mensen denken zoals jij worden veel Turkse en Marokkaanse homo's gedwongen uitgehuwelijkt met een meisje dat vervolgens wordt bedrogen. Dat vind ik pas ziek. Wat betreft die parades ben ik het met je eens.

Ergo sum
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie