Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Imam: "homoseksualiteit bedreigt bevolkingsgroei " Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Imam: "homoseksualiteit bedreigt bevolkingsgroei "
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 3:45 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik kwam net het onderstaande bericht tegen,
http://www.nieuwsklik.nl/trouw/BIN/ANP-030501-458-anp.html

Na het gelezen te hebben vraag ik me eigenlijk af hoe die man er bij komt dat de bevolking niet hard genoeg zou groeien.
Verder natuurlijk helemaal raar om dat aan homosexualiteit toe te dichten. Het lijkt meer een poging om homo's te bekritiseren. In principe is homosexualiteit volgens mij juist goed voor het overbevolkings probleem ;-)

[Dit weerwoord is gewijzigd door Eraser op 04 Mei 2001 om 04:45 uur.]

[Dit weerwoord is gewijzigd door Eraser op 04 Mei 2001 om 04:47 uur.]
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 7:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Imams hebben zeker teveel naar de Paus geluisterd.

En overigens ben ik van mening dat welvaart dom maakt.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 7:50 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Imams willen net als pausen veel onderdanen.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 13:05 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik hoop dat dit heerschap snel vervolgd wordt en voor een jaar achter de tralies verdwijnt. Maar of hoop leven doet in dit geval, ik vrees van niet?
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 15:15 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Dan moet daarnaast ook de heer Van Dijk? GPV? een plaatsje krijgen... weten we dat nog?

Ik ben het volledig eens met de opvatting dat deze Imam tot de orde moet worden geroepen.

Hoe dan de zaadjes in de vrouw moeten komen als iedereen homofiel zou zijn is geen zaak voor hem om zich druk over te maken...

Heel blij met m'n toevallige geboorteplekje...
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

RobT,
Ik ben het met je eens dat het COC te week is geweest naar van Dijk toe. Echter, de uitspraken van van Dijk waren wel een tikkeltje minder dan deze uitspraken. Daarnaast is bij de afronding van deze zaak al (publiekelijk) excuses aangeboden door van Dijk aan het COC en is de zaak 'in den minne' geschikt.
Wat dat betreft hoop ik dan ook dat het COC zich nu eens niet weekhartig opstelt en werkelijk een zaak gaat maken van dit ongebreidelde racisme. Als dit gedoogd wordt, dan heeft niemand ooit meer een poot om op te staan in welke racisme zaak dan ook (en is het een gruwelijke gotspe dat Janmaat al veroordeeld wordt voor de uitspraak dat hij Nederland te vol vind, waarbij de rechter in zijn oordeel eerdere uitspraken uit die richting heeft meegewogen.....).
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik dacht dat van Dijke uiteindelijk in hoger beroep vrijgesproken was. Onlangs heeft Krol van de gay krant het nog eens geprobeerd met de paus die had gezegd dat homoseksualiteit onnatuurlijk is.

Eigenlijk hoop ik ook wel dat er een rechtzaak van gemaakt wordt en de imam een vette veroordeling krijgt, maar dan alleen uit het oogpunt van leedvermaak, worden allochtonen tenminste eindelijk geconfronteerd met de keerzijde van het antidiscriminatiebeleid. Principieel echter vind ik dat de imam alle recht heeft om zijn achterlijke meningen rond te bazuinen.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Wij mogen (en moeten) net als tegen Van Dijke toen - deze imam ronduit vertellen dat hij nogal 'achterlijke' ideeen naar voren brengt.

Hij maakt zich behoorlijk belachelijk door te vrezen voor de voortplanting van de mensch...

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Schande, dat dergelijke mensen die altijd klaar staan met het woord discriminatie (zelfs over een hoofddoekje) dit soort dingen mogen zeggen over andere mensen! Homo zijn is geen ziekte en moet kunnen.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Wat een onzin kraamt die Imam uit. Moet iemand het eens in z'n hoofd halen om te zeggen dat de Islam een ziekte is die het Christelijke Westen bedreigt; staat, terecht overigens, ineens heel moslim Nederland op z'n kop wegens discriminatie.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

De moslims moeten zich aanpassen aan de hier in nederland geldende normen en waarden en niet hun "normen en waarden" aan de gemeenschap opdringen door dergelijke uitspraken.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Het is meer dan verwerpelijk dat dit soort Marokkaanse racisten onze fantastische en hoog ontwikkelde democratie op deze wijze besmeurt. Hopelijk zal bij een proces de rechter deze man verplichten enige scholing te volgen teneinde zijn schadelijke idee├źn voor onze maatschappij af te remmen
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Imams moeten bij inburgeringscursus verplicht gayfilms kijken lol!!
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Daarbij komt dat de timing van deze Imam nogal slecht is. EEN dag voordat wij in Nederland de doden herdenken uit de 2e W.O., waaronder veel Joden, maar ook veel homo's die zijn omgekomen, omdat ze anders waren, is zo een uitspraak van deze Imam, nog veel tragischer. Dit soort gedachtes had ene Hitler ook eind dertiger jaren. Die vond ook dat homo's ziek waren, de vreselijke gevolgen van dit standpunt van Hitler kent iedereen zo langzamerhand.
We moeten dit soort uitspraken en denkbeelden NIET tolereren in Nederland, we hebben daar 60 jaar geleden slechte ervaringen mee gehad.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 20:47 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Die imam svp inpakken en terugsturen naar Marrokko. Dank u.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 21:29 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Patrick 22
Je gaat wel wat erg ver met de uitdrukking: "onze fantastische en hoogontwikkelde democratie". Daar valt nog wel wat op af te dingen. Maar dat staat buiten deze discussie.
Godsdienstige opvattingen zijn vrij en doen geen afbreuk aan de rechten van anderen. Wat gelijkgezinden onder elkaar bedenken en verzinnen is hun zaak. Zij mogen hun mening ook gerust uitspreken, of je het daar nu mee eens bent of niet. Het doet er niet veel toe of het een rabbi, pastoor, predikant of imam is, wanneer zij voor eigen kerk preken.
Zij behoren evenwel in hun uitlatingen in het openbaar de mening en leefwijze van anderen te respecteren en ontzien, ongeacht uit welke cultuur zij stammen.
Gebeurt dat niet dan hebben wij hier prima gespreksstof voor discussie,

Hoge verwachtingen, grote tegenvallers
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 22:23 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik heb dat programma niet gezien, maar ik heb begrepen dat allochtonen weer het gesprek van de dag zijn.

Ik vraag me af in hoeverre de Nederlandse jeugd homo's accepteren. Jammer dat ze daar geen onderzoek naar doen. Of hebben ze dat wel gedaan?
Het is algemeen bekend dat mensen die 'afwijkend' zijn gepest worden.

Dat kan om homoseksualiteit gaan, maar ook om haarkleur, omvang van een persoon, brildragende kinderen gaan enz. Dat soort pesterij heb ik vaak genoeg op het voortgezet onderwijs gezien. Ook bepaalde leraren ontkomen niet aan dat pesterij. Ik denk zelf dat het allochtonen echt niet specifiek om de geaardheid te doen is, maar om dezelfde redenen als alle anderen. Ze doen het omdat iemand 'anders' is.

Homoseksualiteit is en wordt nog steeds op de dag van vandaag niet geaccepteerd in de Nederlandse samenleving. Ook niet door Nederlanders. Als het gewoon zou zijn dan zou men niet lachend, giechelend, spottend, beledigend doen als ze een homostelletje gearmd op straat zien lopen. Het is alles behalve gewoon, laten we daar maar eerlijk over zijn.

Let nou maar eens goed op je eigen reactie jaah als je zo'n homopaartje ziet.

Met vriendelijke groet,

Layla

Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat, maar ook de sporen die je achterlaat.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 23:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik vindt dat moslims en alle andere groeperingen zich moeten houden aan de hier geldende normen en waarden. Homoseksualiteit is hier toevallig wel geaccepteerd. En anders moeten ze zich maar eens af gaan vragen wat ze hier doen.

Verwijderd.

[Dit weerwoord is gewijzigd door patrick22 op 04 Mei 2001 om 14:58 uur.]

[Dit weerwoord is gewijzigd door Weerwoord Beheer op 04 Mei 2001 om 15:02 uur.]
BerichtGeplaatst: Vr Mei 04, 2001 23:36 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Zinloze "bijdrage" over personen verwijderd.

[Dit weerwoord is gewijzigd door Weerwoord Beheer op 05 Mei 2001 om 12:43 uur.]
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 0:36 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla,

Ik heb het programma wel gezien, en het ging er absoluut niet om dat "allochtonen" weer eens het gesprek van de dag zouden zijn.

Het ging met name om de uitspraken van de betreffende imam en homo's die door Marokkaanse jongeren in hun eigen huis worden uitgescholden, en bedreigd of aangevallen zodra ze hun woning verlieten.

De imam wist te melden dat homoseksualiteit een enge ziekte is, en voegde daar aan toe dat Nederlanders er wel aan moesten denken dat er in Nederland een multicultuur bestaat, en dat ook leden van deze minderheden getroffen zouden kunnen worden door deze griezelige besmettelijke ziekte.

Geen woord van de imam over het bedreigen van homoseksuelen in onze samenleving. Maar de volgende dag nam hij tijdens het gebed bliksensnel iets terug van zijn uiterst bedenkelijke uitspraken. Homo's zouden niet door moslims bedreigd of aangevallen mogen worden.

Er was een interview in NOVA met een leraar die door Marokkanen bedreigd was en nog werd. Dreigementen via de telefoon, en geen enkel respect van de leerlingen in zijn klas. Integendeel. De Marokkaanse lieverdjes waren van mening dat een homoseksueel het laagste van het laagste was, en dat ze alle recht hadden de betreffende leraar in zijn gezicht en voor de klas te beledigen.

Ook was er een reportage van samenwonende homo's en de manier waarop ze bedreigd en uitgescholden werden door Marokkaanse jongeren. Reportages over dit soort ervaringen van homo's en lesbiennes zijn trouwens veelvuldig.

Er is geen onderzoek gedaan naar dit soort gedrag, en meldingen bij de politie belanden voor jaren onder aan de stapel.

Ik denk dat het verstandig zou zijn voor liberale Marokkanen als ze dit soort dingen serieus zouden nemen, i.p.v. het te vergelijken met kinderen die op school gepest worden omdat ze te dik zijn of een bril dragen.

Ik draag al vrijwel mijn hele leven een bril, maar er is nog nooit een geestelijke voorganger opgestaan om te vertellen dat het dragen van een bril een enge besmettelijke ziekte is die verboden zou moeten zijn.
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 0:42 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

En verder denk ik dat het heel verstandig is om deze imam aan te klagen wegens discriminatie, omdat ik eindelijk wel een keer wil weten of mensen maar raak tot haat mogen oproepen onder het mom van godsdienstvrijheid.

Er mag niet worden gediscrimineerd op grond van geloof of seksuele voorkeur. Als moslims het recht hebben dit soort dingen uit te kramen, mogen homo's dan ook zeggen dat geloof een enge besmettelijke ziekte is die ook homo's zou kunnen treffen?

Kortom, welk belang prevaleert hier bij justitie?

[Dit weerwoord is gewijzigd door Janneke op 05 Mei 2001 om 01:43 uur.]
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 0:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Er mag niet worden gediscrimineerd op grond van geloof of seksuele voorkeur. Als moslims het recht hebben dit soort dingen uit te kramen, mogen homo's dan ook zeggen dat geloof een enge besmettelijke ziekte is die ook homo's zou kunnen treffen?

Ja eerlijk gezegd vind ik dat men dat gewoon mag zeggen. Ik zou niet weten wat daar zo verkeerd aan is. Er zullen heus wel mensen zijn die vinden dat een geloof schadelijk is voor de samenleving.

En zo zijn er ook mensen die vinden dat homoseksualiteit schadelijk is voor de mensen. Ik zie niet in waarom je dat niet zou mogen zeggen. Tuurlijk is het kwetsend voor een bepaalde groep, misschien zelfs beledigend, maar om het om die reden te verbieden vind ik overdreven.

Het wordt een ander verhaal als het niet bij woorden blijft, dat homo's of moslims bedreigd/mishandeld worden.

Verder blijf ik bij mijn standpunt dat men hier een drama van maakt omdat het om allochtonen gaat.

Er zullen heus wel mensen zijn die een gruwelijke hekel hebben aan homo's, maar die heb je net zo goed onder de Nederlanders zitten. Als het echter om Nederlanders gaat dan wordt dat niet bijzonder gevonden, daar wordt nooit aandacht aan geschonken. Tjaah....als we het dan over 'discriminatie' hebben....

Meer heb ik niet toe te voegen aan dit onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Layla

Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat, maar ook de sporen die je achterlaat.
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 1:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Dat is niet helemaal eerlijk Layla.
De griezelige uitspraken over homofielen enige tijd geleden van ene Van Dijke, van een of ander 'geloofje' in Nederland, zijn heel terecht ook flink veroordeeld.

In Nederland is iedereen gelijk en dat moet je sommige mensen wel eens duidelijker vertellen!

Dus die imam moet net als Van Dijke zijn woorden terugnemen en excuus maken of de kans lopen op een vervolging!

Zo doen we dat hier en zo blijven we dat hier doen hoop ik!!!

BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 1:21 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Tsja Layla, als je verder niks over dit onderwerp wenst te zeggen, dan houdt het op, niet?

Maar het gaat wat Marokkanen betreft wel degelijk om bedreigingen en mishandelingen. Maar ik kan me voorstellen dat je niet om dit soort informatie verlegen zit. Als het om wangedrag van Marokkanen gaat zie jij liever geen problemen natuurlijk.
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2001 1:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

"Als het om wangedrag van Marokkanen gaat zie jij liever geen problemen natuurlijk."

Dit komt niet overeen met alles wat ik tot nu toe op dit forum heb gezegd Janneke. Ik heb vaak genoeg de problemen onder de Marokkaanse gemeenschap erkend en mijn afkeuring daarover geuit. Het is makkelijk om je af te maken met zo'n opmerking Janneke. Niets voor jou overigens!

Yeah Right!

RobT,

Het maakt me niet om welk persoon het gaat. Daar ben ik heel eerlijk in.
Ik vind het overdreven om mensen achter slot en grendel te zetten om zo'n uitspraak. Laten ze maar in andere dingen strenger worden dan zo'n nietszeggende uitspraak. Ieder z'n eigen mening...

Schelden doet geen pijn.

Verder betwijfel ik het of de imam 'zijn' woorden zal terugtrekken......

Groet,

Layla

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie