Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Wij zijn Nederland. Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wij zijn Nederland.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 10, 2017 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Na onze premier die wil dat we allemaal fatsoenlijk moeten doen, artsen die tegen euthanasie zijn en mensen die voor een betere ouderzorg zijn staat er vandaag in de krant een oproep van "Wij zijn Nederland".

https://www.wijzijnnederland.nu/

...Nederland, maak je los uit de traditie van Brexit en Trump.
Door niet pas op te staan als het te laat is.
Als er geen weg meer terug is.
Wees geen commentator.

Maak zelf het verschil.
Sluit je aan!

Wat is dit? Is dit een hartenkreet van bezorgde mensen of is dit een nieuwe groep boze mensen die het er niet mee eens zijn wat anderen democratisch gekozen hebben?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 10, 2017 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

De zoveelste politieke partij...??

Nog even en we hebben 17 miljoen partijtjes... Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Feb 12, 2017 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Gewoon een verwoording van de grote stille meerderheid in Nederland. Goed dat daar eens aandacht aan wordt besteed. Voor je het weet zitten we in de fascistische shit door al die schreeuwers zonder enige diepgang.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 12, 2017 19:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De grote stille meerderheid? Volgens mij is het een nieuwe groep boze Nederlanders die het niet eens is met de politieke keuzes van de andere groep Nederlanders die steeds de boze witte man werd genoemd.

Maar troost je, deze nieuwe groep boze Nederlanders kan straks naar de stembus. Dus doe je best!

BerichtGeplaatst: Zo Feb 12, 2017 21:22 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Quote:
Gewoon een verwoording van de grote stille meerderheid in Nederland. Goed dat daar eens aandacht aan wordt besteed. Voor je het weet zitten we in de fascistische shit door al die schreeuwers zonder enige diepgang.
Waar? Als het fascisten zouden zijn zou ik er op stemmen. Maar ik zie ze niet. Ik zie alleen onbekwame volksmenners.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Feb 12, 2017 22:02 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
De grote stille meerderheid? Volgens mij is het een nieuwe groep boze Nederlanders die het niet eens is met de politieke keuzes van de andere groep Nederlanders die steeds de boze witte man werd genoemd.

Maar troost je, deze nieuwe groep boze Nederlanders kan straks naar de stembus. Dus doe je best!

Als je bewust die brief tekent, dan lijkt het mij ook vanzelfsprekend dat je gaat stemmen.
Die brief gaat o.m. over verruwing en het afglijden van een beschavingsniveau naar een lager niveau; ik zie geen nieuwe boze Nederlanders. Hoeft ook niet want daar zijn er al genoeg van.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2017 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Die brief gaat o.m. over verruwing en het afglijden van een beschavingsniveau naar een lager niveau; ik zie geen nieuwe boze Nederlanders. Hoeft ook niet want daar zijn er al genoeg van.

Dat is jouw subjectieve mening.
De mensen die jij de boze witte Nederlanders noemt zijn boos vanwege de verruwing van de samenleving, hetgeen de schuld is van onbekwame en leugenachtige politici die altijd gepredikt hebben dat niets moest en alles mocht, dat criminelen slachtoffers waren omdat ze een slechte jeugd hebben gehad en dat trost zijn op (het willen laten prevaleren) van de eigen Nederlandse cultuur of kritiek hebben op cultuurvreemde elementen, die haaks op onze samenleving en grondwet staan, werd gezien als boosaardig fascisme (om maar even twee voorbeelden te geven).
Echter, zachte heelmeesters maken stinkende wonden, maar dat tij is nu aan het keren, met het bovenstaande beleid (en politici) wordt afgerekend. Dat gaat uiteraard niet zonder slag of stoot en daar (over die slagen en stoten) zijn de ondertekenaars van Wij zijn Nederland boos over.

En met mijn opmerking dat je straks mag gaan stemmen duidde ik (enigszins cynisch) op het democratische proces waarmee een beleid wordt/werd gekozen waarover de ondertekenaars van Wij zijn Nederland niet tevreden zijn (boos van worden).
Kijk naar Trump, de ondertekenaars van Wij zijn Nederland zijn gegarandeerd zeer boos dat Trump president van de VS is geworden terwijl hij toch echt door het volk gekozen is. Dus wie is er nou boos?

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2017 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

estudiant schreef:
Tedje van Es schreef:

Als je bewust die brief tekent, dan lijkt het mij ook vanzelfsprekend dat je gaat stemmen.

Het is maar net wat je onder "het afglijden van een beschavingsniveau naar een lager niveau" verstaat...

Het onbeperkt toelaten van kanslozen uit de hele wereld zie ik persoonlijk als een vorm van dat afglijden van een beschavingsniveau naar een lager niveau. Anderen zullen dat wel weer anders zien...

Waar het mij meer om gaat; is Nederland wel gebaat met een ontelbare hoeveelheid partijtjes die allemaal hun eigenbelangetjes nastreven....

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2017 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Pinakel schreef:
Het is maar net wat je onder "het afglijden van een beschavingsniveau naar een lager niveau" verstaat...

Als je een lager niveau importeert dan wordt het gemiddelde niveau vanzelf lager.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2017 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Daar hadden we immigranten en/of vluchtelingen niet voor nodig. Beschaving is slechts een dun laagje vernis. Het oprekken van grondrechten is daarvan een aansprekend voorbeeld. Twintig jaar geleden had een weldenkend mens nog nooit gehoord van het recht om te beledigen. Nu vinden we het "normaal".

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2017 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Komt ook omdat tegenwoordig iedereen zich wel om een of andere reden beledigt voelt. Je hoeft maar even iets te zeggen wat helemaal niet kwaad bedoeld is, maar wat wel als zodanig opgevat zou kunnen worden en hup, je hebt weer een aanklacht wegens belediging te pakken. Daar is geen beginnen meer aan dus begrijp ik dat "oprekken" wel...

En wanneer kun je nu precies van 'belediging' spreken. En is belediging hetzelfde als smaad..?

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2017 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Daar hadden we immigranten en/of vluchtelingen niet voor nodig.
Beschaving is slechts een dun laagje vernis.

Het is een heel simpel rekensommetje: Als je lagere beschavingen gaat importeren dan daalt de gemiddelde beschaving van het land. Of weet je niet hoe je een gemiddelde uit moet rekenen?

En weet je inmiddels al wie er nou boos is?

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2017 20:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Iedereen is inmiddels al boos.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2017 22:14 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik ben helemaal niet boos Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2017 22:21 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
estudiant schreef:
Daar hadden we immigranten en/of vluchtelingen niet voor nodig.
Beschaving is slechts een dun laagje vernis.

Het is een heel simpel rekensommetje: Als je lagere beschavingen gaat importeren dan daalt de gemiddelde beschaving van het land. Of weet je niet hoe je een gemiddelde uit moet rekenen?

En weet je inmiddels al wie er nou boos is?

Ben blij dat jij weet hoe je dit gemiddelde moet uitrekenen. Dat lijkt mij een waardevolle bijdrage aan onze maatschappij.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2017 22:26 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Pinakel schreef:
De zoveelste politieke partij...??

Nog even en we hebben 17 miljoen partijtjes... Very Happy

Ja dat is de ultieme individualisering. We zijn niet meer gewend om in een meer sociale omgeving te functioneren.

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Iedereen is inmiddels al boos.

Dat bedoel ik! Die Wij zijn Nederland -club bestaat gewoon uit boze mensen. De ene helft van het land is boos op de andere helft van het land. Het gaan gezellige jaren worden...

estudiant schreef:
Ben blij dat jij weet hoe je dit gemiddelde moet uitrekenen. Dat lijkt mij een waardevolle bijdrage aan onze maatschappij.

Kunnen rekenen is inderdaad een waardevolle bijdrage aan onze samenleving. Mocht er aan mijn beredenering over de berekening van het gemiddelde iets niet kloppen dan laat ik mij dat overigens graag uitleggen.

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 9:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zie in ieder geval één naam op het lijstje van boze mensen staan welke ik toevallig persoonlijk ken... dit is een zeer onaangenaam persoon... zou eerst eens naar zichzelf moeten kijken alvorens zo'n brief te ondertekenen.

Deze persoon heeft zich in een scheiding gemengd en geprobeerd de vader het recht op zijn eigen kind te ontnemen door dit kind toe te eigenen. Uiteraard maakte de rechter daar korte metten mee, maar de schade die het aan het kind veroorzaakt heeft is enorm.

Wat voor persoon ben je als je probeert jezelf een kind toe te eigenen wat niet van jou is, simpel uit wraakgevoelens richting een misgelopen huwelijk? Verwerpelijk persoon. Ga geen namen noemen, maar als ik die dan op zo'n lijstje zie staan en je kent de achtergrond van dat karakter... bah.

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Gutmenschen met het maatschappelijke hart op de juiste plek zijn vaak boze mensen die zich net zo goed schuldig maken aan zaken die niet door de beugel kunnen als de mensen die ze beschuldigen van het doen van zaken die niet door de maatschappelijke beugel kunnen.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Di Feb 14, 2017 9:26, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

estudiant schreef:

Ja dat is de ultieme individualisering. We zijn niet meer gewend om in een meer sociale omgeving te functioneren.

Het is maar wat je onder "sociaal" verstaat..

De mens is in wezen een roedeldier en net als in elke roedel is er een rangorde die bepaald wordt door het recht van de sterkste. Het dier wat het hardste kan grommen, grauwen en bijten, dat heeft de beste plek, het meeste voedsel en paart met de beste wijfjes...
Bij de mens is dat geen haar beter. Misschien gebeurt het allemaal wat verfijnder - al kun je daar ook soms wel je vraagtekens bij zetten - maar het komt op hetzelfde neer. De man die het best gebekt is en het meeste geld heeft, heeft de beste plek, het mooiste eten en daardoor ook de mooiste vrouwen. Simpel een ijzeren natuurwet.
Het hele sociale gebeuren is enkel maar een vernislaagje dat heel snel afbladdert als het er op aankomt..

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Nou het is ook iets meer dan dat alleen. Sociaal betekent ook samenwerken, bereid zijn tot consensus en inlevingsvermogen waardoor zorg voor ouderen en zwakkeren kan bestaan.

In een samenleving met louter prinsen en prinsessen is dit allemaal niet meer vanzelfsprekend; egoïsme en egocentrisme staan centraal en dat kan natuurlijk niet goed blijven gaan.

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
Gutmenschen met het maatschappelijke hart op de juiste plek zijn vaak boze mensen die zich net zo goed schuldig maken aan zaken die niet door de beugel kunnen als de mensen die ze beschuldigen van het doen van zaken die niet door de maatschappelijke beugel kunnen.

Ja niemand is te vertrouwen uiteindelijk en iedereen is boos. Vraag me wel eens af of er überhaupt een mens bestaat met die wel te vertrouwen en niet boos is....

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Mee eens. Echter hoe meer welvaart hoe meer individualisme. Meer welvaart maakt mind r afhankelijk van de gemeenschap.
Verder heeft de staat de rol van de traditionele gemeenschap overgenomen, waardoor de natuurlijke solidariteit plaats heeft gemaakt voor een aantal plichten -belastingen, sociale lasten- en rechten. De dynamiek solidair bijdragen versus solidair hulp ontvangen,welke binnen een kleine gemeenschap logisch is, verliest in een staat haar legitimiteit, de onderlinge en wederzijdse afhankelijkheid is niet zichtbaar meer.
Men draagt zo niet langer bij aan het welzijn van de gemeenschap, doch lijkt slechts de zakken te vullen van politici en ambtenaren en uitkeringstrekkers
BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Ja niemand is te vertrouwen uiteindelijk en iedereen is boos.

In feite komt het daar wel op neer. Vandaar ook dat ik zei dat wel een aantal leuke jaren voor de boeg hebben. Dit gaat escaleren, niet alleen in Nederland maar in heel Europa.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 15, 2017 4:12 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Het verlies van vertrouwen heeft eenhoge prijs: corruptie en dictatuur. Ik hoop op straf voor zondzaren en vrijspraak voor aardppelboeren.
Wij zijn Nederland.
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie