Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Pasen/Vakantiedagen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:

Dat heet in de volksmond gewoon een paar snipperdagen opnemen

Hmm,....daar hebben we echt geen bezwaar tegen, hoor.

Hahaha nou gelukkig maar Bram.

Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 21:25 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat Democrates: "Héél simpel. Je bevindt je in NEDERLAND en niet in een of andere moslim-republiek. En dientegevolge heb je je maar aan te passen aan NEDERLANDSE gebruiken. Mocht je het daarmee niet eens zijn, staat je nog altijd de weg open om terug te keren naar een land waar men de islam als het enige ware aanbidt.
Simpel toch ?

DemoCrates"

Jongen, je hebt helemaal gelijk!!!!!!

Citaat Ertan: "Het gaat mij om het principe. Als NL zo nodig een seculier land wilt zijn waarbij er een scheiding is tussen kerk en staat dan moet dat ook in de praktijk te zien zijn, nl. geen christelijke feestdagen voor de gehele bevolking. Als dat wel zo blijft dan vind ik dat ik recht heb om te pleiten voor islamitische feestdagen voor de gehele bevolking."

Ik kan eigenlijk weer herhalen, wat Democrates zei. Nederland is een christelijke samenleving en geen islamitische, en dat moet het niet worden ook. Jij dient je hier aan te passen aan ONZE feestdagen en als je dat niet zindt heb jij een probleem maar niet wij, het is toch belachelijk dat Nederland maar z'n hele cultuur moet gaan omgooien omdat er hier een paar islamieten komen zeiken. Dat jullie hier wonen.....ok...geen enkel probleem, maar pas je alsjeblieft wel aan.

En aangezien we bijna koninginnedag vieren, wil ik nog ff zeggen:

"Leve de koningin en leve het vaderland, hoera, hoera, hoera."

Groet, Phil
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Hoewel ik het er graag voorover heb, vind ik het toch oneerlijk dat Moslims daar hun snipperdagen voor moeten opnemen. Het is onrechtvaardig dat Moslims op kerstmis, pasen, enz vrij zijn terwijl ze op hun eigen belangrijke feestdagen een snipperdag moeten opnemen om vrij te mogen zijn.

En dan heb ik het niet over mensen die misschien perse moeten werken omdat men hen niet kan missen op die dag. Het gaat potjemkandorie maar om twee dagen, en dan nog doen ze er moeilijk over. Zelf op school heb ik er problemen mee gehad, terwijl ze gewoon verplicht zijn om alle moslims op die dag vrij te geven.....dus why?

Tjaah....Ertan, ik heb hier maar één ding op te zeggen. TAWHEED<<<< het toverwoord >>>> voor ons, Moslims. Als we daar iets aan doen kunnen we meer bereiken dan zulke onderwerpen hier aan te kaarten wat toch niet in goede aarde valt.

Wasalaam,

Layla

[Dit weerwoord is op 24 April 2001 gewijzigd door Layla.]
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Phil, jajajaja....ik doe mijn best om me hierzo aan te passen en jouw robotje te worden. Ik wist niet dat je het in je had om de baas over iemand te willen spelen.

Goh....heb ik daar dan altijd een vooroordeel over gehad?

Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik vind het ook heel oneerlijk dat Nederlandse emigranten die in de VS wonen een snipperdag moeten nemen om Koninginnedag te kunnen vieren.
Ik denk dat ze een brief aan Bush moeten sturen om te eisen dat deze dag door hen kan worden verruild voor Independance Day.
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 21:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat Layla: "Wasalaam, Layla"

Layla, het stoort me mateloos dat jij in een andere taal dan Nederlands op dit forum praat. En jij vindt het oneerlijk? Als ik in Turkije ga wonen krijg ik ook geen vrij op koninginnedag omdat dat voor mij een belangrijke dag is, maar jullie verwachten wel dat wij dat doen. Echt te gek voor woorden. Ik zeg het voort de laatste keer: PAS JE AAN. En terecht dat de school je geen vrij gaf, dat zou mooi worden. Het is een Nederlandse school en die hoeft geen rekening te houden met dergelijke feestdagen.

Groet, Phil
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 21:42 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Doe maar alsof het je geheel ontgaat Guuske.

Wat zijn jullie toch tegenstrijdig.

Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 21:42 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat Layla: "Phil, jajajaja....ik doe mijn best om me hierzo aan te passen en jouw robotje te worden. Ik wist niet dat je het in je had om de baas over iemand te willen spelen."

Het lijkt er niet echt op als je in een andere taal gaat praten 'hierzo'
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 21:49 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Phil, jij irriteert me vreselijk....

Ik pas me niet aan. Ik heb geen enkele binding met jou, waarom zou ik me dan moeten aanpassen en jouw marionet worden. Ik ben een mens van vlees en bloed, met gevoelens....mocht je dat nog niet in de gaten hebben. Ik wil daarom geaccepteerd worden zoals ik ben en niet zoals jij of iemand anders wilt dat ik ben.

Ik zeg 'Wasalaam' wanneer het mij uitkomt. Als jij denkt mij te kunnen vertellen wat ik wel en niet mag zeggen dan ben je niet goed snik.

Ik zal niet met 'wasalaam' afsluiten als ik ik me tot jou richt, maar voor de rest heb je er niks mee te maken of ik dat wel bij iemand anders doet. Voor zover ik weet is dat gewoon toegestaan, er staat daar niks over in het reglement dus ga maar iemand anders met je goedkope praatjes overtuigen.

Sorry hoor, maar ben vandaag niet in een goede bui.....je had me gewoon met rust moeten laten.

Met vriendelijke groet,

Layla
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 21:53 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Phil: Ik zeg het voort de laatste keer...
Is dat dan echt beloofd? Da's heel tof van je Phil.

Nou, wasalaam dan hé,

Alex

Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Phil, zelfs de domste mens op de wereld (domme mensen bestaan niet, maar dit terzijde) weet wat WASALAAM betekend.

Je gaat me toch niet zeggen dat je dat niet weet? Als je dat niet weet, geef dat dan a.u.b aan, dan zal ik niet te beroerd zijn om je een Nederlandse vertaling te geven.

Voor de rest communiceer ik gewoon in het Nederlands zoals je ziet, dus wat zeur je nou?

Met vriendelijke groet,

Layla
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Oh ja Phil, de school heeft me wel vrij gegeven. Dacht je nou echt dat ik niet voor mijn rechten op kom als de wet aan mijn kant staat lieve Philleke??

We hebben er iets heeel leuks van gemaakt
De school maakte zichzelf ten schande door zich zo idioot te gedragen.....

Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat Layla: "Ik pas me niet aan"

Nou dan is alles toch duidelijk, je wilt hier wel wonen maar niet aanpassen. Daar is alles mee gezegd.

Groet, Phil
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 21:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

citaat Layla: "Phil, zelfs de domste mens op de wereld (domme mensen bestaan niet, maar dit terzijde) weet wat WASALAAM betekend."

Nou ik zit in de 3e klas van het vwo, en nee ik weet niet wat het is. En die Nederlandse vertaling hoef ik niet, het interesseert me vrij weinig.
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 22:01 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Phil, ik woon hier.....

Het is geen kwestie van, IK wil HIER wonen.
NEEEE ik woon hier, ik heb daar niet om gevraagd, maaaaar ik wooon hier al en het bevalt me goed. Ik heb evenveel rechten als jij. Jij past je toch ook niet aan mij, of doe je dat wel?

In dat geval wil ik wel van van mening veranderen.....het is geven en nemen in het leven.

Mensen die zich zo onbeschoft uiten kunnen een botte reactie van mij verwachten. Zo zit ik in elkaar.

Met vriendelijke groet,

Layla

Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 22:01 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Hé Phil, je houdt je niet aan je belofte!

Nou, dan kan ik ook niet met een vriendelijke groet afsluiten hoor.

Wasalaam,

Alex
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 22:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:

Nou ik zit in de 3e klas van het vwo, en nee ik weet niet wat het is. En die Nederlandse vertaling hoef ik niet, het interesseert me vrij weinig.

Een opleiding zegt niks. Okee, dan ben ik te vlug geweest met conclusies trekken. Dat spijt me zeer, ik ging er vanuit dat alle mensen wel eens van 'wasalaam' hebben gehoord.

Wasalaam is gewoon een vredesgroet....
Kan handig zijn om te weten, voor de volgende keer ook al interesseert het je niet Phil.

Groet,

Layla
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 22:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat Layla: "Ik heb evenveel rechten als jij. Jij past je toch ook niet aan mij, of doe je dat wel?"

Ik hoef me niet aan jou aan te passen aangezien we in Nederland zijn. Waren we in Marokko, niet dat ik daar ooit zou gaan wonen, zou ik me aan jou aan moeten passen.

Heel simpel.
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 22:10 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Ik hoef me niet aan jou aan te passen aangezien we in Nederland zijn. Waren we in Marokko, niet dat ik daar ooit zou gaan wonen, zou ik me aan jou aan moeten passen.

Heel simpel.

Zo simpel is het niet Phil. Je ziet me dus als een Marokkaanse. Fijn dat je dat doet, want ik ben ook Marokkaans....maar daarnaast ben ik ook Nederlands, dus JE DIENT JE WEL AAN MIJ AAN TE PASSEN. Doe je dat niet, dan hoef je niet van mij te verwachten dat ik me aan jou aan pas. Verder denk ik dat ik me meer dan genoeg heb aangepast in Nederland....

Och ja, nog bedankt dat je me hebt geattendeerd op mijn afkomst...

Heel erg bedankt.

groet,

Layla

ps: Zullen we er nou mee stoppen, voordat Cliff eraan komt.

[Dit weerwoord is op 24 April 2001 gewijzigd door Layla.]
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

De meeste bezoekes van hier weten wel dat ik behoorlijk kritisch sta tegenover de multikul, maar eerlijk gezegd ben ik het voor de verandering op bepaalde punten toch wel eens met Layla en Ertan en kan ik me toch echt niet vinden in het standpunt van Phil. Deze discussie lijkt toch een beetje te ontaarden in een "wij tegen zij discussie".

In principe heeft Ertan inderdaad gelijk dat religieuze feestdagen in een seculiere staat geen officiele feestdagen horen te zijn. Hoewel ik het meestal met Ertan oneens ben, moet ik hem hierin gelijk geven. In vele discussies probeer ik, en ik niet alleen, aan Ertan duidelijk te maken dat Nederland een seculiere staat is. Maar nu Ertan zich daar op beroept en betoogt dat religieuze feestdagen in een seculiere staat geen status horen te hebben als officiele feestdag, is men het er in een keer mee oneens. Dat klopt inderdaad niet.

Volgens Phil is Nederland een christelijke samenleving, maar dat is een standpunt waar ik me toch niet in kan vinden. Het is weliswaar zo dat Nederland een christelijke traditie heeft en dat nog steeds een heleboel Nederlanders christen zijn, maar door Nederland te omschrijven als een christelijke samenleving, ga je toch duidelijk voorbij aan het feit dat tegenwoordig heel veel Nederlanders geen christen (meer) zijn.

Wat betreft die feestdagen kan ik me de irritatie bij de mohammedanen over het feit dat zij gedwongen worden om de christelijke feestdagen vrij te nemen maar een snipperdag moeten opnemen als zij hun feestdagen willen vieren, wel enigszins voorstellen. Voor mij zeggen die christelijke feestdagen ook niets. Ik neem liever een dag vrij als ik dat zelf wil. Ik heb er ook al meerdere keren voor gepleit om het aantal christelijke feestdagen te beperken en die dagen als vakantiedagen aan de mensen terug te geven, zodat ze die op kunnen nemen wanneer ze maar willen, maar het schijnt dat ik daar maar weinig bijval voor krijg.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje teleurstellend dat er blijkbaar nogal wat autochtone Nederlanders zijn, die zelf geen christen zijn, maar er wel voorstander van zijn om de christelijke feestdagen te houden, alleen omdat dat zogenaamd een "Nederlandse traditie" is.
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 22:44 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla,...zeker 95 % van de Oorspronkelijke Nederlanders weet absoluut niet wat dat Wasalaam betekent.
En het interesseert verreweg de meesten ook geen zier !

De overige 5 % zijn vooral de extreem-linksen bij Groenlinks.
Maar daar zitten dan ook veel Islam-kenners.
Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 22:49 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Nou Bram, dan is er toch sprake van een 'groot' probleem als 95% van de Nederlanders niet op de hoogte is van de betekenis van 'Salaam aleikoem' of 'Wasalaam' wat er toch aardig veel op lijkt. Hoe is dat mogelijk, terwijl er zoveel moslims in Nederland wonen?

Als ze dat al niet weten, hoe kan men zich dan negatief uitlaten over de moslims of de Islam?

Hmm, nou ja we hebben ons werk niet goed gedaan zo te zien

Groetttt,

Layla

Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 22:51 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Het is ook een slecht teken als het ze niet interesseert. Dan vraag ik me af wat we hierzo met elkaar delen?

Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 23:14 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Twee citaten van jou, Layla :

""Als ze dat al niet weten, hoe kan men zich dan negatief uitlaten over de moslims of de Islam?""

*** Gaan we nu wéér in herhalingen vallen ?
Dat komt, omdat beide groepen bewoners naast[/vet elkaar leven en niet [vet]met elkaar.
Simpelweg, omdat de allochtonen zich weinig interesseren in wat er leeft onder de Nederlanders. (enkelen daargelaten)
Als die interesse er wel zou zijn, bijvoorbeeld wanneer allochtonen zich meer zouden laten zien in Hollandse Musea, zich laten onderwijzen over de (Culturele) geschiedenis van ons land door de eeuwen heen...zou er zeker meer begrip vanuit ons kunnen ""opbloeien"".
Ik heb je onlangs nog dat voorbeeld gegeven over mijn museumbezoeken afgelopen zondag.
Men kon toen gratis diverse musea bekijken...en alhoewel ik de meeste musea van onze stad al meerdere keren bezocht heb, ben ik toch maar weer eens naar het Teylermuseum en het Archeologisch-museum gaan kijken.(er zijn altijd wel weer wat nieuwe zaken te bekijken)

En echt waar.....tussen al die bezoekers...geen enkele allochtoon !
(Wel Japanse, Amerikaanse en Duitse toeristen...die ook op de bloemencorso waren afgekomen)
Tja...jammer.

""Het is ook een slecht teken als het ze niet interesseert. Dan vraag ik me af wat we hierzo met elkaar delen?""

*** Zie mijn antwoord hierboven.

Pasen/Vakantiedagen
BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2001 23:16 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Sorry, vet foutje
Pasen/Vakantiedagen
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie