Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » De bevolking in Marokko ras of nationaliteit Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2016 14:34 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

estudiant schreef:
Misschien ontstaat er wel iets moois Elisabeth Wink

Shock Very Happy Smile Cool

BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2016 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Ik denk dat het met mensen fokken net als met konijnen fokken is. In het oorspronkelijke wilde, grijze konijn zitten alle kleuren. Blaas maar in hun vacht, daar zitten alle kleuren en variaties in, net als bij de San, enz.

Als je ouders lang zijn dan bestaat de kans dat je ook lang bent. Zit in je gene.
Mijn overgrootvader was heel lang, bijna 2 meter. Mijn achterneef is een kwart Indo maar heel lang.
We hebben dezelfde overgrootvader. Zijn broer is weer kleiner, geërfd van zijn voorvader van de Indonesische kant.
Mijn ouders en zus hebben allemaal donker haar en ik heb rossig haar, geërfd van mijn overgrootmoeder van vaders kant. Ga kijken naar oude familie foto's dan kun je zien welke DNA dominant is in jou maar het wordt doorgegeven samen met de DNA van je vrouw en haar voorouders dus kunnen kinderen er heel anders uitzien.

Wil jij met mensen gaan fokken? De meeste "rashonden" zijn inteelt en vaak honden die ziek geboren worden.
Mijn hond is bruin, midden groot, flaporen en een staart. Er zitten veel honden in haar.
Een labrador, een terriër, een teckel +nog meer, ze heeft zwemvliezen en ze is een hond hond zonder "ras".

Verder weet ik dat je aan schedels kunt zien van welk "ras" iemand komt maar we zijn een soort met variaties.
Ieder mens heeft 2 ouders, 4 grootouders
(moet altijd lachen als oma's trots foto's van kleinkinderen laten zien, HUN kleinkinderen, Nee ook van nog 3 andere mensen.)
8 overgrootouders, 16 betovergrootouders, 32 bet-betovergrootouders. Hoeveel generaties terug zijn we nu?
Zes generaties met 32 mensen waarvan je maar 3.12% DNA van hebt.
Bloedlijnen bestaan alleen door inteelt wat ook te zien was onder de adel in Europa met bloederziekte en geestelijke afwijkingen.

En als ergens in je DNA een donkere gene voorkomt en je vrouw heeft die ook dan kun je een donker kind krijgen.
Gebeurd vaker zoals hier:

Moeder blank, vader kleurling dus met blanke genen
Krijgen 2 x een tweeling en beide tweelingen zijn blank en donker en volbloed zusjes.....

BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2016 16:09 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Elisabeth schreef:

Wil jij met mensen gaan fokken?

Daar kun jij als evolutionist toch geen problemen mee hebben? Volgens jou zijn we toch (niets meer) dan dieren? Met dieren fokken we toch ook?

Ik zou zeggen: Begin bij de kruising tussen mens en aap of tussen aap en mens. Volgens de meeste evolutionisten stammen we van de apensoort dus moet daar toch iets te halen zijn? Cool

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2016 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Elisabeth, dit is een ongetwijfeld foute, zeker niet politiek correcte, maar zeer interessante discussie.
Maar bij elk menselijk volk, ras of stam kwam in het verleden inteelt voor. Bij gebrek aan reismogelijkheden trouwden/paarden velen met een partner uit hun omgeving. Nog in mijn jeugd stond op verkering in een ander dorp een fiks pak slaag van de plaatselijke jongelui, of een afkoop in de vorm van sloten jenever.
Toch zagen de bv Habsburgers kans hun prominente kin generaties lang in hun familie te houden.
Ook een opsteker voor u als dame is een gegeven dat ik als sierkonijnen/vogeltjes fokker gewaar werd.
Een zoogdier, dus ook de mens, vererft over de vrouw, en een kanariepietvogel vererft over de man.
Dus u lijkt nooit rechtstreeks op uw vader, maar via uw grootouders, terwijl uw kinderen via u wel op uw vader kunnen lijken. Dit zullen de meeste mannen niet leuk vinden, want zoontje Pietje lijkt eigenlijk op opa Hendrik, of misschien zelfs op opoe Fien. Dit zullen jongemoeders niet van de daken schreeuwen, want dan lopen ze mogelijk later alimentatie mis.
De kanarievogeltjesman vererft wel rechtstreeks, zodat zijn kinderen wel op hem kunnen lijken, natuurlijk buiten allerlei recessieve, of dominante genen variaties om.
Daarom ben ik er van overtuigd dat in onze voorouders, waar ik het Bosjesmannen geslacht toereken, alle variaties van het mensdom zijn opgesloten.
Buiten de genen van Denisovamens en Neanderthaler die de reizende mens opdeden nadat ze Afrika verlieten. Daarvoor moeten we dan weer bij de Aboriginals zijn is mijn idee, want die hebben die route wel afgelegd in hun verleden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2016 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Wat heerlijk dat er de uitdrukking "politiek correct" is. Kun je alles onder kwijt.
Niet alles maar dit wel.
De aanduiding "ras" bezorgt de politiek correcte elite en dito schijtlaarzen maagkrampen omdat ze dan meteen denken dat het negatief bedoeld wordt.

Quote:
Maar wat een onzin ook. Biologisch gezien bestaan er op basis van moderne wetenschappelijke inzichten binnen de soort Homo sapiens echter geen rassen.

Kul. Een poedel is een hondenras. Dat ras onderscheidt zich duidelijk van het ras Duitse Herder; hond is soort, poedel is ras.

Leg mij eens uit waarom in Artikel 1 van de Grondwet staat dat er niet gediscrimineerd mag worden op grond van ras als er geen ras bestaat?

Laatst aangepast door Tedje van Es op Vr Nov 25, 2016 18:31, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2016 18:31 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Volgens gelovigen zou ieder mens uniek zijn in innerlijk en uiterlijk. Terwijl er slechts veel mogelijk is als men niet knap van uiterlijk is. De gelovigen liegen dus. Of niet soms.?
BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2016 18:36 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:

Leg mij eens uit waarom in Artikel 1 van de Grondwet staat dat er niet gediscrimineerd mag worden op grond van ras als er geen ras bestaat?

Dat heet voortschrijdend inzicht.
Dat GW artikel is aan updating toe, althans de uitdrukking "ras".
De strekking en intentie van dat artikel is daarbij overigens niet aan updating toe.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2016 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Waar kan ik vinden dat dit geüpdate wordt? Er staat ras en dat staat er zolang het niet gewijzigd is en staat mijn argument als een huis.
Het is maar een woord, maar de politiekcorrecte elite en de dito schijtlaarzen zijn daar bang voor.

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 4:13 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Blensk schreef:
Elisabeth schreef:

Wil jij met mensen gaan fokken?

Daar kun jij als evolutionist toch geen problemen mee hebben? Volgens jou zijn we toch (niets meer) dan dieren? Met dieren fokken we toch ook?

Ik zou zeggen: Begin bij de kruising tussen mens en aap of tussen aap en mens. Volgens de meeste evolutionisten stammen we van de apensoort dus moet daar toch iets te halen zijn? Cool

Sorry Blensk maar mensen fokken koeien voor meer melk productie en honden en katten voor hun uiterlijk.
Of voor eigenschappen zoals waakhond of herdershond.
Een boxer is onnatuurlijk met zo'n platte neus dat de hond ademhaling problemen krijgt.
Deze hond bestaat dus nooit in de natuur, zijn uiterlijk is gefokt.
In de natuur gebeurd dit in mindere maten maar een vrouwtje zal altijd een sterk dominant mannetje kiezen boven een zwak mannetje.
En met mensen.....hoogopgeleiden zoeken geen bouwvakker of een kapster.
En een mooi meisje zoekt een rijke man.

Je maakt weer de klassieke fout: de mens en apen. Je bedoelt de mensapen (Chimp, gorilla, oerang oetang) hebben dezelfde voorouder, zo'n 14 miljoen jaar geleden. Daarna kwam er een splitsing. We stammen niet van mensapen af maar zijn neven. De Chimp heeft voor 95% het zelfde DNA als de mens maar de Chimp heeft ook 48 chromosomen en de mens heeft 46 chromosomen. Daarom kan je niet kruisen.

Kingdom: Animalia Dieren
Phylum: Chordata skelet
Class: Mammalia Zoogdier
Order: Primates handen met duim
Suborder: Haplorhini
Family: Hominidae mensapen
Genus:: Homo mens soort waaronder Neanderthaler, Cro Magnon
Species: Homo sapiens moderne MENS

Ongeveer 3% van de Europese homo sapiens hebben DNA van de Neanderthaler.

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik vind het grappig dat de Schepper maar 3% nodig had om te bewijzen dat mens en aap het verschil maken tussen mens en dier en dat het zogenaamde afstammen dus onmogelijk is. Waarom? Het is niet en zal niet reproduceerbaar zijn.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 10:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Schepper? Het is gewoon biologie.

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Wat heerlijk dat er de uitdrukking "politiek correct" is. Kun je alles onder kwijt.
Maar wat een onzin ook. Biologisch gezien bestaan er op basis van moderne wetenschappelijke inzichten binnen de soort Homo sapiens echter geen rassen. Zo simpel is het gewoon.

Op basis van moderne wetenschappelijke inzichten? Het lijkt mij eerder een politiek (correct) dogma.

estudiant schreef:
Zou er bv nog een Cro-magnonmens bestaan dan is dat een mensenras.
Hoewel de wetenschap dan spreekt over ondersoorten.

Indien de Cro-magnonmens niet vermengbaar is met de Homo Sapiens, is er sprake van een ander soort, niet van een ander ras. Men spreekt in de biologie toch van een zelfde soort zolang als de onderlinge rassen vermengbaar zijn?
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Elisabeth. Het is niet ongeveer 3% van de Europeanen heeft Neanderthaler genen, Maar Europeanen hebben ongeveer 3-4% nog waarneembare Neanderthaler genen. Afrikanen hebben die genen niet omdat ze nooit in aanraking kwamen met die eerste mensen.
Maar Afrikanen, Europeanen en Neanderthalers hebben via hun gezamenlijke voorouders in de verre oudheid (waartoe ik de San volken reken) wel samen de meeste genen gemeen.
Daarnaast is het ene gen het andere niet zoals ik via mijn vogeltjes fokkerij mocht constateren. Bepaalde eigenschappen(genen) zijn dominant, en andere recessief.
Eenvoudig gesteld, (verder zie de bonen van Mendel). Een dominante eigenschap, bv kroeshaar of een donkere huid, vererft altijd dominant in het nageslacht, ook als maar 1 partner erover beschik, en zal pas worden gestopt als er nadelen bij optreden.
Een recessieve eigenschap, bv roodhaar vererft pas in een populatie als beide partners erover beschikken. EN!
Een recessieve aanleg voor roodhaar/lichte huid (Volgens mij een erfenis van de Neanderthalers) zal alleen gemeengoed worden onder een populatie als het voordelen heeft. In dit geval dus de verhoogde opname van vitamine D in de Europese donkere wouden en lange winters.
Het nadeel van een donkere huid wordt nu in de huidige tijd opgeheven door machinaal gefabriceerde vitamine tabletten en voeding.
Maar een donkerharig mens kan wel via voorgeslacht recessieve roodghaargenen meedragen, die gemixt met roodhaar genen van een tegenpartij uw blanke negerkinderen voort zullen brengen. (Dit volgens mij buiten de Khoisanvolken om waar de meeste voorouderlijke genen nog aanwezig zijn)
Aziaten hadden ook nog een voordeel, (volgens mij) dat ze na het passeren van de Neanderthalerzone door de regio van de Denisovamens trokken, waar nog meer vreemde genen werden opgedaan.
Misschien zorgde dat laatste ervoor dat bij IQ testen mongoloïden het hoogst scoren van het mensdom.
Nederlanders in het verleden op 102, terwijl O-Aziaten nu scores halen van 105-106.
Ik zag trouwens net dat wij in een paar jaar zakten in IQ van 102 naar 100. Dus we worden er niet slimmer op.
(Dit lijkt zich het duidelijks voor te doen bij de regerende elite. Grapje)
Dus als kind van ouders met beiden een recessief blauwe ogen gen, zou ik toch eens bij de buren gaan kijken als je bruine ogen hebt. Hoewel natuurlijk ook bruinogigen recessief over blauw kunnen beschikken.

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Tedje van Es schreef:
Schepper? Het is gewoon biologie.

Natuurlijk, ook dat. Maar ik (schepper) ben toch echt degene die deze reactie publiceert. En zo is het ook met de schepping van de Schepper. Wink

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje schreef:
Kul. Een poedel is een hondenras. Dat ras onderscheidt zich duidelijk van het ras Duitse Herder; hond is soort, poedel is ras.

Ik denk dat hier een fout zit in de Nederlandse taal. Hier wordt gesproken over "Ras" en "Rashonden".
In het Engels heet dit Breed en Pure Breeds of Mixed Breeds.
Breeds betekent geselecteerd breeding of fokken.
En alle honden zijn Canines net zo als de wolf, vos, jackhals en coyote.
In het Engels praat je niet over de race of the dog maar breed of the dog.

Tedje schreef:

Er zijn 5000 verschillende etnische groepen mensen. Er zijn 3 verschillende rassen erkent maar dit is heel vaag.
Een Zweed lijkt niet op een Italiaan maar ze behoren toe aan het blanke ras.
Marokkanen en Turken behoren ook toe aan het blanke ras ofwel Caucasian.
De San lijkt niet op de Masai maar ze behoren toe aan het Negroïde ras.

In de VS is het woord kleurling of Coloured een belediging.
In Zuid Afrika is de coloured normaal en de Cape Coloureds zijn een ras apart.
Ze worden boos als je ze zwart noemt.

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 14:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat is geen fout Elisabeth.

Breed = Fokken of ras (dieren).
Race = Ras (mensen).
Pure breed = Een zuiver (honden)ras fokken. Dat doe je met twee honden van een ras
Mixed breed = Geen zuiver (honden)ras fokken. Dat doe je met willekeurige honden.
Soort = species.

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Blensk schreef:
Ik vind het grappig dat de Schepper maar 3% nodig had om te bewijzen dat mens en aap het verschil maken tussen mens en dier en dat het zogenaamde afstammen dus onmogelijk is. Waarom? Het is niet en zal niet reproduceerbaar zijn.

Waar haal je die 3% vandaan?
De Chimp en de mens hebben voor 95% dezelfde DNA.
Die 3% gene komt van de Neanderthaler, een menssoort die is uitgestorven, zo'n 30.000 jaar geleden maar wel in contact is geweest met de Homo Sapiens.

Mutaties hebben altijd plaats gevonden en dit gebeurd in je cellen.
Een mutatie die er voor zorgt dat je soort overleeft in een veranderende omgeving en klimaat. Of uitsterft.
Een beetje ingewikkelder Blensk dan wat je Bijbel vertelt.
Genen, Mutaties, DNA, Chromosomen, Evolutie, een hele interessante materie met steeds meer ontdekkingen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Blensk
Ik zou zeggen: Begin bij de kruising tussen mens en aap of tussen aap en mens. Volgens de meeste evolutionisten stammen we van de apensoort dus moet daar toch iets te halen zijn?
zeker, maar nie veul goeis .

Hoewel de niet-Jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de Jood, verhouden ze zich tot de Jood als een aap tot een mens.
Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren.
De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten.
De Akum (niet-Jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-Jood.
Hoewel God de niet-Jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een Jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante.
De zielen van niet-Joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd.
Een ketterse ongelovige mag u met uw eigen handen doden !

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Za Nov 26, 2016 17:06, in totaal 2 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

@Tedje,
dat klopt maar je praat niet over breed of people. Breeding = fokken.
Honden zijn natuurlijk door aanpassing van klimaat en habitat. Langharige in koud klimaat.
En "ras" honden zijn niet natuurlijk maar onnatuurlijk gefokt. De eigenschappen zijn versterkt vaak door inteelt.
Mensen zijn door natuurlijke selectie (gefokt) ontstaan. Donkere huid is belangrijk in een zonnig klimaat.
Maar slecht in een koud en donker klimaat omdat je dan te weinig vitamine D krijgt, via je huid van de zon.

We praten wel over een periode 50.000 jaar want natuurlijke selectie gaat langzaam.
Fokken gaat snel om een "rashond" te kweken.

En als mensen gaan mengen, door global migratie dan vervagen "rassen".
Dus wordt beledigen over uiterlijk ook vager, kan iemand naar de rechtbank stappen als die wordt beledigd om rood haar?

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb mijn twijfels of zuivere San, als die nog bestaan na alle verkrachtingsgolven door anderen, wel tot het negroïde ras behoren. Ik reken hen meer als een gemeenschappelijke voorouder van Homo sapiens die 100.000 jaar in Zuidelijk Afria overleefden, een oerras ras net zoals het wilde konijn, waarin nog alle kleurslagen en variaties van Homo sapiens aanwezig zijn.
Een mogelijk bewijs daarvoor zijn de Blanke Boeren, die rond 1600 landen op de Kaap. (een hoofdman van Hottentotten, die hen vee leverde heette Aart Kok). Die bevolking bestond alleen uit mannen. Bij mijn weten werd maar eenmaal, en veel later in de tijd een schip met blanke weesmeisjes aangevoerd.
Volgens mij zijn die meneren niet op een houtje blijven bijten (had ik ook niet gedaan) en hebben ze zich de mooie gele vrouwen genomen uit de Khoisanstammen waar ze mee in aanraking kwamen.
Ik zag eens een rapport over het DNA van de Boeren, daarbij bleek minstens 10-15% afkomstig van de toenmalige inlanders bij de Kaap en omgeving, de Strandlopers en de San.
Daarbij wijken de geelbruine lichtere San ook lichamelijk fiks af van de rest van de mensheid. Bij hen en hun aanverwanten komt vaak bv Stetopygia voor,(zie ook prehistorische godinnen in Europa) dat zijn de enorme vrouwelijke achterwerken die dienst doen als voedsel opslag. Anders gevormde geslachtsorganen, een extreem gerimpelde rekbare huid op wat hogere leeftijd, enz.
Bovenstaande is uiteraard helemaal niet politiek correct, en een gruwel voor de deugmens. Maar leuk voor een geïnteresseerde, en zelfdenkende onderzoeker.
Maar of je er ooit mee zult promoveren tegen de stroom Stapels in, is maar de vraag. Zie als voorbeeld die arme prof Buikhuizen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 18:46 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Ook een opsteker voor u als dame is een gegeven dat ik als sierkonijnen/vogeltjes fokker gewaar werd.

Ik begrijp helemaal niets van deze stelling. Exclamation

Quote:
Een zoogdier, dus ook de mens, vererft over de vrouw, en een kanariepietvogel vererft over de man.
Dus u lijkt nooit rechtstreeks op uw vader, maar via uw grootouders, terwijl uw kinderen via u wel op uw vader kunnen lijken. Dit zullen de meeste mannen niet leuk vinden, want zoontje Pietje lijkt eigenlijk op opa Hendrik, of misschien zelfs op opoe Fien. Dit zullen jongemoeders niet van de daken schreeuwen, want dan lopen ze mogelijk later alimentatie mis.

Wat een onzin, mijn zus lijkt voor 100% op onze vader en ik op onze moeder.
Zo extreem dat niemand gelooft dat we zusters zijn.
Met de erfelijke ziekte Hemofilie die wel door de moeder wordt doorgegeven aan haar zoon maar zelf niet ziek wordt.
Terwijl haar dochter ook drager kan zijn van deze ziekte en kan doorgeven aan haar zoon.
De mannen met Hemofilie geven het niet door.
Verder begrijp ik niet wat jonge moeders hier mee te maken hebben? Als de vader twijfelt dan is er een DNA test.
Erfelijkheid kan vele generaties terug gaan en iedereen weet wel voor 100% wie zijn/haar moeder is maar niet voor 100% wie de vader is.
Dus in de zoektocht naar het verleden kloppen soms voorouders niet want betovergrootoma werd verkracht of was ontrouw...
Iedereen erft 23 chromosomen van de moeder en 23 chromosomen van de vader. Eerlijk verdeeld met DNA.
En zoals ik al eerder geschreven heb, zijn onze voorouders nooit direct want 8 generaties terug, heb je al 64 voorouders.
Het zou logischer zijn om de naam van de moeder te nemen en die lijn te volgen.
De Joden doen dat al, als je moeder Joods is dan ben je het ook, is je vader Joods dan niet.

Toen ik stage liep op de kraam afdeling kwamen we weleens gevallen tegen waar duidelijk was dat de vader niet de vader kon zijn.
Met bloedgroeptesten.

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert:
Hoe kan nu de San de gemeenschappelijke voorouder zijn van de Homo Sapiens????
Ze zijn Homo Sapiens dus geen voorouder.....en ze leven nog.

Verder een Hottentot die Aart Kok heette!!!!
Die naam is gegeven door de Hollanders want die konden de click taal niet verstaan.

De Xhosa stam spreekt ook met een click.
En zij zijn Bantoes.
Miriam Makeba Click song is heel bekent.

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 21:37 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Elisabeth schreef:

Ongeveer 3% van de Europese homo sapiens hebben DNA van de Neanderthaler.

Klopt, er zitten ook vast een aantal van hen hier op weerwoord .

Ik ben het overigens helemaal met Elisabeth eens op dit punt .

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 23:14 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Poendert:
Hoe kan nu de San de gemeenschappelijke voorouder zijn van de Homo Sapiens????
Ze zijn Homo Sapiens dus geen voorouder.....en ze leven nog.

Verder een Hottentot die Aart Kok heette!!!!
Die naam is gegeven door de Hollanders want die konden de click taal niet verstaan.

De Xhosa stam spreekt ook met een click.
En zij zijn Bantoes.
Miriam Makeba Click song is heel bekent.

Die Aart Kok kan maarzo een hele of halve Nederlander zijn geweest. Van Riebeek en zijn club was niet de eerste Europeaan die in het Zuiden van Afrika landen of schipbreuk leed.
De huidige Bosjesmannen zijn uiteraard niet persoonlijk de voorouders van Homo sapiens, maar mogelijk wel de meest directe zuivere afstamming naar die voorouders van 100.000 jaar geleden die nog bestaan. (Wij zijn in onze regio Germanen net zoals onze voorouders Germanen waren. Ik zie uw bezwaar niet) Dus mogelijk een aparte tak van het mensdom, samen met de Aboriginals die ook rond 100.000 jaar geleden afzakten eerst naar het noorden, waar de verwante Pygmeen bleven hangen, en daarna via Arabie, Azie en de Indische archipel tot ze rond 70.000 voor chr aankwamen in een toen nog veel groenere Australie. Op hun trektocht deden ze naast hun oorspronkelijke DNA ook DNA op van eerst de Neanderthalers op de Karmel, en daarna de Aziatische Denisovamens.
Ik zou het DNA van de klik-Xosa eens laten onderzoeken, waarschijnlijk zit er een flinke scheut Khoisan bij. Ze zijn ook veel te licht voor originele Bantoe,s zoals in hun stamland West-Afrika nog rondlopen.
De Bantoe-negers kwamen overigs een stuk later in Z-Afrika aan dan de Boeren.
De oorspronkelijke bewoners van de Z-Afrika regio zijn al minstens 70-100.000 jaar de San en verwanten.
Niet zoal politiek-correct steeds beweerde de recente Bantoe-negers, die nog niet echt lang geleden de complete San bevolking in de Duivelsbergen en omgeving uitmoorden. Ik geloof zelfs uit mijn blote hoofd dat dat laatste gebeurde via de helden Shaka en Dingaan.
Wat de kliktaal betreft, wordt die toch hoofdzakelijk gesproken door de Khoisan volken.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2016 1:10 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Ik zou het DNA van de klik-Xosa eens laten onderzoeken, waarschijnlijk zit er een flinke scheut Khoisan bij
Bedankt Poendert, voor deze materie ben ik op examen gezakt.
De vraag was wat je meestal aantreft in alle cellen.
Blijkbaar was Marokkanen en Turken niet het goede antwoord .
De bevolking in Marokko ras of nationaliteit
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie