Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » De Mainstream Media en de waarheid. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 36, 37, 38  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Toen ik een jaar of 13 was had ik volgens haar verkering met een meisje van 14+

Volgens haar ? U weet het zelf niet zeker?

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Aug 26, 2019 15:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Waarom berichten die media steeds over reddingsschepen in plaats van (mensen)smokkelschepen?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/893967123/duits-reddingsschip-pikt-honderd-migranten-op

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ja, waarom doen ze dat? Waarom noemt men het immigranten? Het zijn illegalen.

Immigranten komen met hun papieren aan de grens en vragen of ze hier mogen komen wonen. En als ze aan bepaalde criteria voldoen dan mag dat.

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Poendert schreef:
Toen ik een jaar of 13 was had ik volgens haar verkering met een meisje van 14+
Wie was er toen pedofiel?

Hangt van de handelingen af en van wie het initiatief uitgaat.

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Onzin. Iemand van 13 die verkering heeft met iemand van 14 is echt geen pedofiel, hoor. Wie heeft er op die leeftijd nou geen gevoelens voor leeftijdgenoten ?
De één of andere volwassen geilneef die kwijlt op kinderen van pakweg zes of zeven jaar is dat wel. Kortweg: volwassenen moeten met hun poten van kinderen afblijven.

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Martin Bosma, lekker bezig! Jammer dat het midden in de nacht is en er verder niemand aanwezig is... dus hij verdient wel een podiumpje:

De politiek sponsort de staatsmedia, de staatsmedia helpt de politiek in hun propaganda... waarom zou zowel de zittende politiek als de zakkenvullende mediaparkbewoners hier iets aan willen veranderen???

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 20:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Martin Bosma, met afstand de grootste oetlul op aarde, na Dion Graus dan (maar dat spreekt vanzelf.)

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

De politiek sponsort de staatsmedia, de staatsmedia helpt de politiek in hun propaganda...

Vertel mij eens...hoe zit dit eigenlijk in het door u zo bewonderde Rusland ?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het gaat hier over Nederland, niet steeds van onderwerp veranderen Lampje Razz

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nee, het onderwerp is "De Mainstream Media en de Waarheid." Nergens in de onderwerpregel staat dat dit alleen over Nederland gaat.
Maar als u gewoon toegeeft dat in Rusland exact datgene gebeurt dat u nu ons land staat aan te wrijven, dan zijn we er. Tenzij u meent dat het in Rusland totaal anders is, maar dat verneem ik dan graag.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 13:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Martin Bosma heeft het over Nederland, en daar had ik het ook over. En daar krijgen we begrijpelijkerwijs van 'u' geen enkele inhoudelijke mening over, anders dan iets over Rusland en vooral ook dat Martin Bosma een oetlul is.

En dan bij mij zeuren om een inhoudelijke reactie? Ga 'u' schamen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik schaam me helemaal niet. U zou zich moeten schamen. U zit af te geven op iets in ons land wat in Rusland minstens zo erg, zo niet nog veel erger is. U weet dat zelf donders goed, maar omdat Rusland in uw ogen nooit iets verkeerd doet, en u nu wordt geconfronteerd met uw eigen dubbele moraal en tegenstrijdigheid, probeert u zich er op deze manier uit te lullen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kritiek op anderen is makkelijk, zelfkritiek is moeilijk. Kritiek op het buitenland: altijd makkelijk. Zelfkritiek omdat we exact hetzelfde doen: uiterst moeilijk.

Ik ben vrij consequent dus. Ik haal liever eerst de balk uit mijn oog voordat ik me druk ga maken over de splinter bij iemand anders.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Ik haal liever eerst de balk uit mijn oog voordat ik me druk ga maken over de splinter bij iemand anders.

Dus u kijkt voortaan eerst naar Zeeland alvorens u iets gaat zeggen over Amsterdam ?

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wat is er mis met Nederland?
De ouderdom wenkt, dus ik besloot, wegens lichamelijk ongemak, een scootmobiel aan te schaffen.
Ik ging onder toezicht van mijn vrouw naar een scootmobiel handel, zocht er 1 uit, en wilde contant betalen.
Dat was onmogelijk, men nam bij zo,n groot bedrag geen contant geld aan. dus er werd voor de aanbetaling gepind.
Daarna bleek er een verplichtte verzekering voor scootmoblielen te bestaan. Ik belde mijn verzekeringsfiguur, waar bleek dat ik niet via mijn automatische afschrijving kon betalen. Dat moest via internet of via een schriftelijke overschrijving.
Zo ver zijn wij als land al gevorderd onder genot van de Europese parapluie.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik ben het zeer met u eens, maar dit heeft niets met de Europese Unie te maken, doch alles met de "vooruitgang" waarbij ik het woord vooruitgang bewust tussen aanhalingstekens plaats.
Maar u heeft zeker een punt, en ook ik erger mij eraan dat je steeds minder contant kunt betalen om maar wat te noemen.
Maar wat heeft deze post van u met dit topic te maken ?

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Dus u kijkt voortaan eerst naar Zeeland alvorens u iets gaat zeggen over Amsterdam ?

Als jij dat wilt... maar met Zeeland is weinig mis hoor. Bovengemiddelde economische groei, veel ruimte, weinig criminaliteit... het is hier prima vertoeven. Ik roep het echter liever niet te hard want anders komen al die randstedelingen naar hier. Laat het dus maar lekker geïsoleerd blijven, niet te veel snelle infrastructuur. We hebben hier ook geen files dus uitbreiding is niet nodig.

Oh, en je moet voor de grap eens onze vermogenspositie per inwoner opzoeken en dat afzetten tegen de randstad. Dan kom je er pas achter hoe arm jullie daar zijn.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik denk dat er in Zeeland ook wel wat minder laaggeletterdheid is dan in de Randstad. In Rotterdam is zo'n 21 % laaggeletterd. Laat zo'n percentage eens even op je inwerken...

https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/onderzoek-laaggeletterdheid/

Nog iets anders met Rotterdam in cijfers:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/rotterdam-in-cijfers/

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Ik spuug op de mainstream media !

IK SPUUG OP DE MEDIA - DE JENSEN SHOW #68
36,078 views •Dec 13, 2019

https://youtu.be/F-v2sMubckU?t=14

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 18:31 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Gezien de onzin die je via de "sociale media" kunt lezen, zullen we toch echt onze heil moeten zoeken inde MainstreamMedia. Het is waar dat de Nederlandse pers gekleurd is, maar echt liegen kunnen ze niet, hoogstens een deel van de waarheid verzwijgen of minder aandacht geven. waarschijnlijk is trouwens alle pers gekleurd, stricte neutraliteit bestaat alleen in naam. Ik ben wel blij dat ik met grote regelmaat de spaanstalige pers met de nederlandstalige pers kan vergelijken, en soms zijn die verschillen groot zoals de berichtgeving over Trump en Syri[e en joegoslavi[e. Soms ook niet, bijvoorbeeld over de Oekraïne, of de meeste Afrikaanse landen waar spaanstalige media en nieuwsconsumenten weinig belangstelling voor hebben.

De nederlandse pers loopt m.i. wel de engelstalige veel te veel achterna.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 23:15 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Quote:
Gezien de onzin die je via de "sociale media" kunt lezen, zullen we toch echt onze heil moeten zoeken inde MainstreamMedia. Het is waar dat de Nederlandse pers gekleurd is, maar echt liegen kunnen ze niet

Very Happy Echt heil zoeken in de vertelsels van de miljardairen die de mainstream media bezitten. maar echt liegen kunnen ze niet. Laughing
En gezien die onzin, manipulaties en leugens, die de msm al dus verspreidt.
De sociale media zijn ONZE MEDIA !

Dat is dan jouw mening, Willem. Dat is jouw goed recht. Ik spuug net als Jensen op de mainstream media en dat is ons goed recht.
Op welke plaats staat eigenlijk Nederland met censuur, youtube videos en boeken verbieden ?
Duitsland staat momenteel Nr. 1 - Weltmeister -
Meer als 6000 youtube videos verboden en meer als 900 boeken op de index.

https://tinyurl.com/veq7lh2

P.S. Overigens ook gek, dat ik in Duitsland geen Nederlandse boeken kan bestellen via internet.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Briefje van Jan.

Hoe werkt fakenews?
Afgelopen woensdagochtend kon u bij de Staatsomroep en RTL zien “dat islamitische basisscholen de laatste vijf jaar als beste scoren op de Cito-toets”.
Ze hadden dit nieuws overgeschreven van de Volkskrant.
Woensdagavond plaatste de NOS in een klein lettertje onderaan het bericht de tekst: “In een eerdere versie van dit artikel stond dat islamitische basisscholen de laatste vijf jaar als beste scoren op de Cito-toets. Gemiddeld is dat niet zo; de gemiddelde Cito-score van islamitische basisscholen ligt volgens de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) lager dan het landelijke gemiddelde.”
...

...Maar het gaat verder.
De Volkskrant, de bron van het fakenieuws, heeft die blunder nog altijd niet rechtgezet. Ook niet in de online versie van het bericht (waar wel een ander foutje werd hersteld).
...

...Maar we zijn er nog niet.
Want hóe kwam de Volkskrant aanvankelijk tot de conclusie dat die islamitische basisscholen gemiddeld al vijf jaar het best scoorden?
Uit Cito-statistieken?
Uit DUO-statistieken?
LOL
Dat hadden de vier (!) bij het artikel betrokken verslaggevers (Arnout le Clerq, Irene de Zwaan, Sarah Haddou en Semina Ajrovic) gehóórd van… religiewetenschapper en onderwijskundige Cok Bakker van de Universiteit Utrecht. En het werd bevestigd door de voorzitter van de koepelvereniging Islamitische Schoolbesturen Organisatie (ISBO), Gökhan Çoban.
...

...De laatste mocht van de vier betrokken Volkskrant-verslaggevers zeggen: “Kinderen voelen zich op onze scholen thuis, waardoor ze optimaal presteren. De geloofsidentiteit van islamitische scholen draagt in positieve zin bij aan de onderwijskwaliteit.”
Kortom: geen cijfers die de conclusie ‘vijf jaar de beste cijfers’ staven, maar slechts twee meningen. Waarvan eentje van een actief politicus van de partij Denk (maar dat vond de Volkskrant blijkbaar niet relevant genoeg om te melden!)

Zijn we er al?
Nee.
Want wat de Volkskrant wél netjes meldt is dat de Cito-cijfers voor de vergelijking tussen de verschillende stromingen in het basisonderwijs éérst worden bewerkt.
“Bij het berekenen van deze Cito-scores worden wel ongunstige factoren in de thuissituatie, zoals schuldenproblematiek, laag opleidingsniveau en herkomst van ouders, meegenomen.
Kortom: zelfs de echte cijfers zeggen geen ene reet, omdat ze eerst worden gemanipuleerd.

https://www.briefjevanjan.nl/aan-snurkend-nederland-2/?fbclid=IwAR0axiFc13kQBLkdM-XFNWUCQL_vgAQ9xqMUUy3TJb5nw0za-65lZlo6bs8

https://nos.nl/artikel/2314225-islamitisch-onderwijs-groeit-in-tien-jaar-tijd-met-60-procent.html

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/islamitisch-onderwijs-groeit-aantal-leerlingen-in-tien-jaar-tijd-met-60-procent-toegenomen~b65d96b9/

Heerlijk! Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 8:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Heerlijk! Laughing

Heerlijk? Ik vind het tamelijk schokkend. De manier waarop de Mainstream media de mening probeert te sturen van de Nederlandse burgers begint steeds grovere vormen aan te nemen. Zelfs volkomen duidelijke voorbeelden van manipulatie worden nauwelijks nog gecorrigeerd.

Uit de NOS herstelrubriek is ook echt wel een politieke visie te destilleren: https://nos.nl/herstel/

Bepaalde artikelen die achteraf net blijken te kloppen zijn vaak ingezet om een nét iets rooskleuriger beeld te geven of nét iets negatiever te formuleren. Als je dan naar de inhoud van die artikelen kijkt, wordt bij mij een beeld duidelijk.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Icesurfer schreef:

IK SPUUG OP DE MEDIA - DE JENSEN SHOW #68

Ik kijk iedere avond naar Jensen, leuk en fris programma.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
De Mainstream Media en de waarheid.
  Weerwoord forum index » Actualiteiten