Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » De energietransitie krijgt vaart Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mei 18, 2021 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Waarom niet? Laat je je zo leiden door wat andere mensen doen?

Omdat ik aan deze hypocrisie niet mee doe.
Overigens laat ik mij juist niet leiden door de meute die als makke schapen achter zonnepanelen en andere flauwekul aanloopt.

Quote:
Overigens kun je wat jij beweert ook nooit objectief vaststellen.

Flauwekul! Je weet precies waar ik het over heb.

BerichtGeplaatst: Di Mei 18, 2021 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Denk dat 't allemaal maar 'n smoesje van de heer van Es is om gewoon lekker gemakzuchtig op de oude energieverslindende manier door te gaan.

"Ja maar de anderen doen 't ook"

Moeten zij weten, als 't al zo is;

Hoofdzaak is dat je jezelf in elk geval niets te verwijten hebt als er weer alarmerende berichten verschijnen over broeikaseffect, fijnstof, stikstof, kerncentrales, olie-oorlogen, olie-rampen, en wellicht nog zo het een en ander.

Als anderen zich daar niets van aan trekken is dat geen rechtvaardiging om dat zelf ook niet te doen.
(Want dan kunnen de anderen weer zeggen dat de anderen, inclusief jijzelf, 't toch ook doen, en komt er nooit iets van verbetering).
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 18, 2021 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Meneer Natubico, ik zal me nog maar een keertje herhalen, want de essentie van mijn betoog schijnt niet door te dringen.
Ik denk dat ik een heel wat betere "carbon footprint" heb dan de mensen om mij heen die allemaal maar wat raak gefokt hebben, met 2 auto's rondrijden, met regelmaat op vakantie vliegen, buiten met terrasverwarming zitten te barbecueën en als ze binnen zitten lekker de houtkachel aan hebben, terwijl ze wel lopen te blaten hoe goed ze wel niet bezig zijn omdat ze zonnepanelen op hun dak hebben liggen. Wat dat betreft doe ik ruim voldoende om de planeet te redden.

BerichtGeplaatst: Di Mei 18, 2021 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Omdat ik aan deze hypocrisie niet mee doe.

Ehmm... je vindt het hypocriet van anderen dat ze vliegreizen boeken terwijl ze zonnepanelen hebben en daarom doe je zelf niet mee aan zonnepanelen?

Wat een bizarre redenering Tedje.

Quote:
Overigens laat ik mij juist niet leiden door de meute die als makke schapen achter zonnepanelen en andere flauwekul aanloopt.

Ik heb net aangetoond dat zonnepanelen geen flauwekul zijn.

Quote:
Flauwekul! Je weet precies waar ik het over heb.

Je kunt niet objectief de relatie leggen tussen vliegvakanties en zonnepanelen. Jij beweert namelijk ook dat deze mensen meer vliegreizen boeken als ze zonnepanelen hebben en minder vliegreizen als ze geen zonnepanelen hebben. Dat kun je nooit keihard relateren.

Dat je dat vindt... mag best.

Maar nogmaals: kijk eens even een keertje niet naar anderen en laat me dan weten wat jij van zonnepanelen vindt. Want als ik je er naar vraag, begin je altijd over het kwistig energiegebruik van anderen. Je zult toch zelf ook wel inzien dat dat een rare reactie is?

'Is een zuinige auto niets voor jou Tedje? Nee, want andere mensen met een zuinige auto gaan op vliegvakantie, dus ik doe niet mee aan die flauwekul'

BerichtGeplaatst: Di Mei 18, 2021 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Denk dat 't allemaal maar 'n smoesje van de heer van Es is om gewoon lekker gemakzuchtig op de oude energieverslindende manier door te gaan. "Ja maar de anderen doen 't ook" Moeten zij weten, als 't al zo is; Hoofdzaak is dat je jezelf in elk geval niets te verwijten hebt als er weer alarmerende berichten verschijnen over broeikaseffect, fijnstof, stikstof, kerncentrales, olie-oorlogen, olie-rampen, en wellicht nog zo het een en ander. Als anderen zich daar niets van aan trekken is dat geen rechtvaardiging om dat zelf ook niet te doen. (Want dan kunnen de anderen weer zeggen dat de anderen, inclusief jijzelf, 't toch ook doen, en komt er nooit iets van verbetering).

Tedje van Es schreef:
Meneer Natubico, ik zal me nog maar een keertje herhalen, want de essentie van mijn betoog schijnt niet door te dringen.
Ik denk dat ik een heel wat betere "carbon footprint" heb dan de mensen om mij heen die allemaal maar wat raak gefokt hebben, met 2 auto's rondrijden, met regelmaat op vakantie vliegen, buiten met terrasverwarming zitten te barbecueën en als ze binnen zitten lekker de houtkachel aan hebben, terwijl ze wel lopen te blaten hoe goed ze wel niet bezig zijn omdat ze zonnepanelen op hun dak hebben liggen. Wat dat betreft doe ik ruim voldoende om de planeet te redden.

Ben het niet vaak eens met Natubico, maar dit is wel de essentie. Het gaat er vooral om wat je zelf bereid bent om te doen. Dat anderen een belachelijke carbon footprint erop nahouden staat buiten kijf, maar waarom altijd wijzen naar die mensen? Het lijkt wel of je het als een aanval beschouwd als mensen je vragen naar dit soort zaken.

Mijn conclusie is dat je eigenlijk best weet dat zonnepanelen een goede investering zijn en dat als jij die investering zou doen, dat je je carbon footprint terug zou dringen. Echter, je wantrouwt de overheid teveel om de investering te maken en vertrouwt daarom niet dat je die investering terug krijgt. Daarnaast is de vraag of je het kapitaal ervoor kunt/wilt vrijmaken.

Al met al blijft het een individuele beslissing Tedje wat je zelf aan het milieu doet. Wijzen naar anderen is vooral een zwaktebod. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan mensen die anderen wijzen op hun energieverbruik of paniek schreeuwen over klimaatverandering. Doe er zelf wat aan, val er anderen niet mee lastig. 't Is vooral een eigen afweging.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 19, 2021 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Mijn conclusie is dat je eigenlijk best weet dat zonnepanelen een goede investering zijn en dat als jij die investering zou doen, dat je je carbon footprint terug zou dringen. Echter, je wantrouwt de overheid teveel om de investering te maken en vertrouwt daarom niet dat je die investering terug krijgt. Daarnaast is de vraag of je het kapitaal ervoor kunt/wilt vrijmaken.

Een kleine correctie: ik weet (en dat zeg ik ook) dat zonnepanelen de carbon footprint reduceren (en dus ook de mijne), maar aangezien ik nu al een geringere carbon footprint heb dan het gemiddelde klootjesvolk volk dat zonnepanelen op het dak heeft liggen, is het geen zinnige investering. Ik investeer dan namelijk in dat klootjesvolk en daar heb ik absoluut geen trek in.

Quote:
Daarom heb ik ook zo'n hekel aan mensen die anderen wijzen op hun energieverbruik of paniek schreeuwen over klimaatverandering.

Dat doe ik helemaal niet! Ik verweer mij alleen maar omdat anderen mij verwijten dat ik geen zonnepanelen wil nemen. Keer op keer zeg ik dat het mij aan mij kont zal roesten wat ze allemaal doen. Na mij komt immers hun zondvloed.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 19, 2021 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik investeer dan namelijk in dat klootjesvolk en daar heb ik absoluut geen trek in.

Dat klopt niet. Ik heb mijn investering al terug, los van klootjesvolk. En let wel: ik ben pas gestart met zonnepanelen toen jij hier ook nog riep dat het flauwekul was.

Cliff schreef:
Daarom heb ik ook zo'n hekel aan mensen die anderen wijzen op hun energieverbruik of paniek schreeuwen over klimaatverandering.

Tedje schreef:
Dat doe ik helemaal niet! Ik verweer mij alleen maar omdat anderen mij verwijten dat ik geen zonnepanelen wil nemen. Keer op keer zeg ik dat het mij aan mij kont zal roesten wat ze allemaal doen. Na mij komt immers hun zondvloed.

Ik doelde ook niet zozeer op jou, maar meer op de Greenpeace en klimaatadapten. Die gaan op een morele troon zitten en vandaaruit regeren als je niet oppast. Mijn pleidooi is vooral: neem je eigen afwegingen. Zonnepanelen zijn ook voor jou financieel gunstig. Fuck de rest.

BerichtGeplaatst: Do Mei 20, 2021 2:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:

Wat dat betreft misschien wel; maar er zijn altijd nog veel meer mensen die maar een of helemaal geen auto hebben, niet naar vakantie vliegen, helemaal geen terras hebben, en gewoon 'n cv.

Bovendien hebben ze geeneens de mogelijkheid om zonnepanelen op hun dak te plaatsen omdat ze in 'n flat wonen en hooguit iets aan de reling van het balkon kunnen bevestigen (als dat mag van de verhuurder).

Als de heer van Es daarentegen wel de mogelijkheid heeft om zonnepanelen te plaatsen, dan zou hij dus ook naar de laatstgenoemde anderen kunnen kijken en dan concluderen dat hij best de moeite kan nemen om die zonnepanelen te nemen, omdat zo veel anderen die mogelijkheid niet hebben en ook overigens echt niet meer energie zullen verbruiken dan hun beperkte budget toelaat.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mei 20, 2021 7:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:
Ik investeer dan namelijk in dat klootjesvolk en daar heb ik absoluut geen trek in.

Dat klopt niet. Ik heb mijn investering al terug, los van klootjesvolk. En let wel: ik ben pas gestart met zonnepanelen toen jij hier ook nog riep dat het flauwekul was.

Cliff schreef:

Tedje schreef:

Ik doelde ook niet zozeer op jou, maar meer op de Greenpeace en klimaatadapten. Die gaan op een morele troon zitten en vandaaruit regeren als je niet oppast. Mijn pleidooi is vooral: neem je eigen afwegingen. Zonnepanelen zijn ook voor jou financieel gunstig. Fuck de rest.

Nog wel.

BerichtGeplaatst: Do Mei 20, 2021 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Nog wel.

Ik weet dat er geluiden zijn dat het misschien gaat veranderen, maar vooralsnog blijft toch echt alles zoals het is. Daarbij zijn zelfs de voorgestelde wijzigingen minimaal, een soort afbouwregeling richting 2030. Daar moeten nog tal van kabinetten iets over gaan besluiten en bijna niemand durft zijn handen daaraan te branden omdat het een anti-klimaat standpunt is.

Dus ook hier laat jij je een keer leiden door wantrouwen Cliox Smile

BerichtGeplaatst: Do Mei 20, 2021 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Fuck de rest.

Dat doe ik! Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Mei 20, 2021 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik ook, en nog steeds geen kinderen Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Mei 21, 2021 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Doe je best! Laughing

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2021 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een beetje buiten het boekje.
Ik denk dat het gebrek aan vliegtuigen al van invloed is op het aantal vleermuizen en insekten in mijn tuin. Ik heb een aparte kast voor vleermuizen gemaakt, hopen dat ze erin kruipen. Ook lijken er al meer zwaluwen hoog in de lucht te vliegen. Dan zitten er zo hoog blijkbaar ook insekten.
Muggen ontbreken hier tot nog toe.
Misschien komt dat omdat mijn vijver vol zit met kikkers, die ook slakken op het land schijnen te eten.
Bijen zaten er dit voorjaar weinig, en daarom ook weinig appels, peren, of pruimen.
Het lijkt dat minder vliegtuigen al een goede invloed heeft op onze natuur. Nu het mestbeleid nog op de schop en weer uitrijden op de ouderwetse manier over het land, en niet erin spuiten.
De Randmeren zijn kraakhelder, maar daardoor is de visstand naar de knoppen. Ik zie ook geen karpers meer. Vroeger had ik wat fuiken staan voor paling en soms snoek. Maar nu is er teveel toezicht.
De tijden veranderen snel!!

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2021 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Ik ook, en nog steeds geen kinderen Laughing

U weet niet wat u mist aan gezelligheid, maar het is wel een hele verantwoording.

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2021 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

U weet niet wat u mist aan vrijheid en genot Smile

Ik zeg wel eens tegen collega's: weetje nog die tijd dat je niet getrouwd was en geen kinderen had? Nou, zo is mijn relatie nog steeds.

Dat maakt ze vrij jaloers kan ik zeggen. Niet zelden is het zo dat kinderen de wig zijn in de relatie. De aandacht die man en vrouw vroeger haast oneindig aan elkaar konden geven, richt zich nu volkomen op het kind. En niet iedere relatie is daartegen bestand, zoveel is duidelijk.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 05, 2021 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Alsof de electriciteitsleveranties nu al niet onder druk liggen moet en zal D'66 een plezier worden gedaan met sluiting van nog een centrale. Als het licht uit gaat weten we waar de oorzaak ligt. Of openen we een nieuwe biomassacentrale waar de bossen voor moeten worden gekapt, met als gevolg meer uitstoot van CO2, minder opname van CO2 en meer uitstoot van fijnstof?

Binnenhof ruziet over eerder sluiten twee kolencentrales, maar ’in Azië 600 erbij'
https://www.telegraaf.nl/nieuws/761908391/binnenhof-ruziet-over-eerder-sluiten-twee-kolencentrales-maar-in-azie-600-erbij

BerichtGeplaatst: Do Nov 11, 2021 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Windwaarschuwing

Quote:
Beleggen in duurzame aandelen die de klimaatcrisis helpen oplossen, zijn duidelijk geen win-win. Ook beleggen in de beste trends kan teleurstellen, zoals menig themabelegger in het verleden heeft mogen ondervinden. Reden is vooral dat trends pas populair worden als de grootste koersstijgingen al achter de rug zijn. Te laat instappen biedt al snel meer neergaande risico's dan opwaartse kansen.

https://www.iexprofs.nl/Nieuws/733207/Duurzaam-beleggen/Windwaarschuwing.aspx