Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Wie moet het na kalt stellen van Zwarte Piet gaan ontgelden? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2020 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb nooit geweten dat zwarte mensen niet op een terrasje mogen zitten, geen wijntje mogen drinken en geen pizza mogen eten.

https://www.dumpert.nl/item/7948731_8210c08e

Wat een racistisch land leven we toch.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2020 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Triest! En nog triester is dat de tafeldame niet ingrijpt.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2020 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

'Zulke dingen zijn niet voor ons weggelegd'... aldus de zwarte racist aan tafel die wil beweren dat alleen blanken wijn mogen drinken op een terras. Was dat trouwens die Akwasi? Volgens mij wel.

Als iemand nog twijfelt aan de slachtofferrol...

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2020 2:59 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Hij moet niet over 'n tijdje net in Den Haag rondlopen wanneer de Gouden koets er voorbijkomt, want dan gaat ie ongetwijfeld denken van "He, wat racistisch dat ik nooit in zo'n ding rondgereden wordt".

Trouwens wat denkt ie eigenlijk als ie weer 'n blanke zwerver op 'n bankje ziet slapen of op z'n afgetrapte schoenen en met z'n hele hebben en houden in 'n plastic tas over straat ziet sjouwen?

"Waarom zie ik nou vrijwel nooit iemand van mijn ras in zo'n situatie?
't Zijn vrijwel altijd blanke mannen die dit privilege hebben"?

Tien tegen een dat een of meerderen van die genieters op zo'n terras vroeger of later failliet gaan en vervolgens alles wat ze nu hebben kwijt raken en bij het Leger des Heils kunnen aankloppen.

Is dat nou echt wat hij ook zou willen?

Denk dat zo iemand beter kan kijken naar wat ie heeft en niet naar wat ie niet heeft.

Want wie het onderste uit de kan wil, krijgt al gauw het deksel op z'n neus.

Wat ie echt wil zal ie toch alleen maar in z'n eigen klimaat kunnen bereiken.

Die Noord-Europide blanken hebben door hun geringe mate van pigment genoeg aan de relatief zwakke zonnestraaltjes die hier schijnen om in hun element te komen, maar voor 'n zwaar gepigmenteerd iemand als hij ligt dat heel anders.

Dus kan ie 't beste ernaar streven om op een of andere manier naar 'n tropisch oord te kunnen vertrekken.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2020 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Een schoonmaakbedrijf uit Culemborg zet een glazenwasser voorlopig niet in omdat hij foto's op Facebook had gedeeld van het nieuwe huis van rapper Akwasi. De man plaatste de foto's gisteren in de Facebookgroep 'Glazenwassers United', waarna de rapper op Instagram liet weten dat hij zich niet meer veilig voelde in zijn huis.

"Meneertje Akwasi heeft het zo slecht in Nederland, jullie zouden medelijden moeten hebben met hem. Maar wel een huisje van 500.000 euro kopen die ik vandaag moet opleveren, dus een beetje meer respect graag", schreef de glazenwasser.

De rapper reageerde furieus. "Dit mag niet en dit hoort niet. Mijn rechten zijn fundamenteel geschonden. Ik zou me veilig moeten voelen in mijn eigen huis, maar het pijnigt me om te zien hoe dit nu onmogelijk voor me wordt gemaakt. Dit is toch niet normaal?"

https://nos.nl/artikel/2340663-glazenwasser-op-zijspoor-gezet-na-publiceren-foto-s-van-huis-akwasi.html

Ach gut! Meneer de kindrijmer is bang en boos. Maar zelf wel lopen te kwekken dat hij Zwarte Piet in het gezicht zal trappen.
Het spreekwoord "Wie kaatst kan de bal verwachten", is ook voor hem van toepassing.

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2020 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
"Wie kaatst kan de bal verwachten"

Een beter spreekwoord in deze: wie in een glazen huis woont, moet niet met stenen gooien Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2020 7:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ja! Die is ook erg goed! Very Happy

Maar ja, dat heeft dat soort nooit op school geleerd. Dat soort hing op straat en maakte kinderrijmpjes met straattaal, om vervolgens hun haatdichtwerk over ons heen storten en roepen dat ze gediscrimineerd worden.

Overigens. per toeval heb ik de eerste twee afleveringen van De Slimste Mens gezien (ik vind dat duo Freriks - van Rossem wel leuk).
Toevallig namen in deze afleveringen 2 afstammelingen van de allochtone Nederlander deel. Die wisten echt niks. Ze missen de basis van onze cultuur en mede daardoor weten ze minder en klikt het ook niet.

https://www.libelle.nl/mensen/de-slimste-mens-shirma-rouse/

Quote:
Shirma
Maandagavond was het aan Gijs Rademaker, Bart Vriends en Shirma Rouse om een gooi naar de felbegeerde titel van De slimste mens te doen. Over zangeres Shirma raakten de kijkers na afloop niet uitgepraat. Haar ging de quiz namelijk jammer genoeg niet zo goed af. Op Twitter wordt haar optreden zelfs ‘gênant’ genoemd. Gelukkig zijn er ook Twitteraars die het voor haar opnemen.

Twitter:
Zojuist de meest gênante uitzending ooit gezien van #deslimstemens met zangeres #Shirma in de hoofdrol. Hoezo wordt deze vrouw, met nul kennis, boven een intellectueel zoals ik verkozen? Wat een een afgang voor die meid.

Die Shirma weet niet veel hè #deslimstemens

Tja het was wel pijnlijk om naar te kijken, het is toch ook wel een KENNIS kwis, maar ja als je het woord kennis niet kent #deslimstemens

Zeggen dat je scheikunde hebt gestudeerd, en dan niet weten wat een vloeibaar metaal is? Haha #deslimstemens #DeSlimste

Die is nu precies het probleem. Deze vragen zijn cultureel bepaald. Shirma wordt zo onterecht neergezet als dom.
Op de antillen hebben ze geen bosche bollen

Klopt, op de Antillen hebben ze geen Bossche Bollen. Maar HIER hebben we die wel en als je HIER woont dan mag je toch niets meer over ONS weten.
Wij zijn multicultureel want wij weten van al die culturen om ons heen wel wat, zij is duidelijk monocultureel want ze weet alleen maar iets over zichzelf. Ik kan me nog herinneren dat zij een rol in "The Passion" had en niet wist wie Josef was (ze sprak het zelfs op z'n Engels uit). Tja, dan val je toch echt door de mand.
Maar wel een grote mond hebben over Zwarte Piet, Gewoon gênant!

BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Quote:
Een schoonmaakbedrijf uit Culemborg zet een glazenwasser voorlopig niet in omdat hij foto's op Facebook had gedeeld van het nieuwe huis van rapper Akwasi. De man plaatste de foto's gisteren in de Facebookgroep 'Glazenwassers United', waarna de rapper op Instagram liet weten dat hij zich niet meer veilig voelde in zijn huis.

"Meneertje Akwasi heeft het zo slecht in Nederland, jullie zouden medelijden moeten hebben met hem. Maar wel een huisje van 500.000 euro kopen die ik vandaag moet opleveren, dus een beetje meer respect graag", schreef de glazenwasser.

De rapper reageerde furieus. "Dit mag niet en dit hoort niet. Mijn rechten zijn fundamenteel geschonden. Ik zou me veilig moeten voelen in mijn eigen huis, maar het pijnigt me om te zien hoe dit nu onmogelijk voor me wordt gemaakt. Dit is toch niet normaal?"

https://nos.nl/artikel/2340663-glazenwasser-op-zijspoor-gezet-na-publiceren-foto-s-van-huis-akwasi.html

Ach gut! Meneer de kindrijmer is bang en boos. Maar zelf wel lopen te kwekken dat hij Zwarte Piet in het gezicht zal trappen.
Het spreekwoord "Wie kaatst kan de bal verwachten", is ook voor hem van toepassing.

Al met al heeft dit land vol racistische blanken hem geen windeieren gelegd, zo aan de fotootjes te zien. Nog even doorjanken en hij krijgt misschien wel een gratis grachtenpandje als boetedoening voor wat die racistische blanken de gekleurde medemensen allemaal aangedaan hebben.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Eskimo mag ook niet meer!

De Amerikaanse ruimtevaartsorganisatie NASA stopt met het gebruiken van een aantal beladen namen voor objecten in de ruimte. Zo wordt voor de Eskimo-nevel, voortaan de wetenschappelijke naam NGC 2392 gebruikt.

"Eskimo wordt gezien als een koloniale term met een racistisch verleden, die is opgelegd aan de oorspronkelijke inwoners van het noordpoolgebied", verklaart de NASA.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5176039/nasa-heelal-ruimte-term-eskimo-planeet-belediging-beladen-racisme

Vinden de eskimo's dit eigenlijk zelf ook een probleem? Of is het weer een uitwas van blanke schuldgevoelens?

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 22:46 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Eskimo is al decennia een woord dat beladen is, het betekent "rauwvleeseter." Men noemt zichzelf Inuit.
Of men het zelf als een probleem ervaart kan ik niet beoordelen. Ik ben zelf op Groenland geweest, maar daar deed men niet moeilijk over de term Eskimo. Het is een beetje als dat wij kaaskopoen genoemd worden, ik ben dan ook niet beledigd.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2020 4:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Nou. ben er nog niet zo lang geleden ook geweest, maar heb er toch heel andere ervaringen gehad, hoor.
Na de eerste de beste aangesproken te hebben met "High Mister Eskimo" werd deze zo witheet van woede dat het ijs onder z'n voeten wegsmolt en de arme stakker in het water van de Poolzee verdween. Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2020 8:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

In de gebieden van de Grand Canyon en Monument Valley staan borden met daarop tekst en uitleg over hoe men zich t.o.v. indianen dient te gedragen. We werden gevraagd de regels in acht te nemen.
Er stond o.a. dat je indianen niet recht in de ogen mocht kijken en dat squaw een scheldwoord was.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2020 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Al dat geouwehoer van enkele gekleurde medemensen, maar vooral dat van de meemarcherende Blanke deugers heeft ervoor gezorgd dat ik nu moet uitkijken dat ik geen racsist wordt. Als ik nu met een gekleurd medemens spreek heb ik eerst mijn reserves, terwijl ik vroeger kameraad was met een geadopteerde neger.
Dat hebben de deugers goed gedaan?

BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2020 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hear, hear!

BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2020 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Verschrikkelijke vent. Bleghhhhh.

BerichtGeplaatst: Di Aug 11, 2020 4:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Zal die ketting dragen als blijk van erkentelijkheid voor het feit dat de slavernij het leven van z'n Afroide voorouders heeft gered en daar dus mede het eigen bestaan aan dankt.

Wat Mercedes betreft kan erop gewezen worden dat de Europide voorouders Engels en dus waarschijnlijk Noord-Europide waren en daarom met 'n zekere mate van waarschijnlijkheid gered zijn door het optreden van de Nazi's tot behoud van het autochtone Noord-Europide ras.
BerichtGeplaatst: Di Aug 11, 2020 21:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Niet te geloven dit: https://www.nu.nl/tech/6070157/facebook-en-instagram-verbieden-afbeeldingen-van-zwarte-piet.html

Fuck Feestboek.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 12, 2020 0:52 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

mewe schijnt een prima alternatief te zijn.

Er is zelfs al een ex fb groep Very Happy

https://mewe.com/join/exfb

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Aug 22, 2020 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Met deze advertentie wil het Cultuurfonds ons aansporen om voor het behoud van onze cultuur te geven (doneren).

Echter, linksboven en rechts beneden staan twee personen de in de Zwarte Piet-discussie voorstanders zijn van het afbreken van bepaalde culturele tradities die niet in hun zwarte kraam van pas komen.

Geen cent van mij gaat daarom naar die club en ik hoop dat velen mijn mening delen en mijn voorbeeld zullen volgen.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Za Aug 22, 2020 13:47, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Aug 22, 2020 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik geef sowieso niks aan dit soort doelen en instellingen.
Mijn vrouw was ooit donateur van de Hartstichting. Dat wil zeggen: ze doneerde eenmalig en kreeg toen een verzoek om lid te worden, dan werd er maandelijks een bedrag afgeboekt. Dat deed ze, maar toen ze het na een jaar welletjes vond en in wilde trekken, kon dat niet : ze zat er voor 5 jaar aan vast, was niet tijdig opgezegd volgens deze club.
We hebben het nog even aangekeken, maar na nog een jaar ben ik elk automatisch afgeschreven bedrag direct gaan storneren. Na drie keer werd er niets meer afgeboekt.
Wat een vertoning. Als je goodwill wil kweken voor je goede doel, moet je het niet zo doen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En ja hoor...

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

China jaren 90. Royy, kom er maar in.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tja, Zuckerberg is en blijft een jood en die leveren dito streken omdat ze nou eenmaal geen ruggengraat hebben.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2020 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ben benieuwd wat we hierna gaan krijgen. Want het is natuurlijk nooit genoeg. Nu Zwarte Piet verleden tijd is moet de kaste der racistenspeurders op zoek naar wat anders.
Ik voorspel dat nu drogisten aan de beurt zijn: of ze maar even de Schwarzkopf shampoo uit de schappen willen verwijderen.
Let maar op, dit gaat zeker gebeuren.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 07, 2020 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Der Halbaffe is weer in opspraak:

Akwasi onder vuur om oude, gewelddadige Zwarte Piet-tweets

De Amsterdams-Ghanese rapper Akwasi Owusu Ansah (32) krijgt vandaag een stortvloed aan negatieve reacties over zich heen nadat er oude Twitter-berichten van zijn account zijn opgedoken waarin wordt gerept over het vermoorden van Zwarte Piet. Akwasi ontkent verantwoordelijk te zijn voor de reeks gewelddadige tweets. Uit internetdata blijkt echter dat de berichten weldegelijk vanuit zijn account zijn verstuurd. Akwasi wilde niet bevestigen of zijn account was gehackt. ,,We vinden het jammer dat de media wederom leugens verspreidt”, laat zijn woordvoerder aan deze site weten. Argumentatie voor die beschuldiging ontbreekt...

...In de berichten, die in 2011 en 2012 zijn geplaatst op het Twitteraccount van Akwasi, wordt melding gemaakt van het vermoorden van Zwarte Piet. ‘Gaat er iemand nou nog een zwarte piet knallen, of moet ik het doen?’, klinkt het geïrriteerd. Een jaar later verschijnen er berichten met dezelfde strekking: ‘Zwarte Piet moet dood man. Serieus’ en ‘Wat lok ik uit als ik een Zwarte Piet vermoord?’...

...De berichten van Akwasi vallen bij veel mensen verkeerd, temeer omdat hij vandaag juist in een interview met het AD vertelde dat hij continu ‘de drang naar verbinding’ probeert te zoeken. ,,Verbinding komt tot stand door met elkaar te praten, daarvan ben ik overtuigd. Dat is waarom ik als artiest zoveel pijnlijke zaken benoem, op die manier wil ik verbinding zoeken”, stelde de rapper vandaag.

https://www.ad.nl/show/akwasi-onder-vuur-om-oude-gewelddadige-zwarte-piet-tweets-de-media-verspreiden-opnieuw-leugens~a433f3f9/

https://www.ad.nl/show/akwasi-onder-vuur-om-oude-gewelddadige-zwarte-piet-tweets-de-media-verspreiden-opnieuw-leugens~a433f3f9/

Een halve aap, maar een hele hypocriet... Evil or Very Mad

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie