Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Wie moet het na kalt stellen van Zwarte Piet gaan ontgelden? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29, 30  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Sinterklaas komt helemaal niet uit Spanje.
Maar hij zou tegenwoordig een Turks paspoort hebben.

Begrijpen jullie het nog? Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 0:08 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

estudiant schreef:
Icesurfer schreef:

Typisch Nederlands Very Happy of typisch Hollands :denk: Dat rationele analyseren tot in den treure.
Gevoelens en het non-verbale blijven op die manier buiten schot.
Duitsers gaan daar anders mee om, andere volksaard.
Anderzijds hebben Nederlanders geen hysterische ader, wat Duitsers helaas wel hebben,
dat moest zelfs Björn Höcke toegeven en betreurde het in zijn boek " Nie Zweimal in denselben Fluss "
Heel interessant boek overigens. Een van de meer dan 900 boeken op Duitse index.

Hou het maar op typisch Nederlands Icesurfer Wink

Ik moet toegeven dat ik de laatste jaren (helaas) wat minder Duits georiënteerd ben. Maar ik heb er lang geleden 4 jaren gewoond (Münster) en eigenlijk vond ik die Duitse volksaard niet zo heel anders dan de onze. Ik spreek dan over de volksaard van het oosten van Nederland in vergelijk met de omgeving van Münster ( Noordwijk-Westfalen). Niet onderzoek naar verricht hoor, maar gewoon op ervaring en gevoel. Grappig is ook wanneer ik bij een goede vriend op bezoek kwam in Hamm en constateerde dat het dialect dat zijn ouders spraken erg lijkt op Twents/Achterhoeks. Ook een beetje dezelfde humor.
Helaas kom ik nu te weinig in Duitsland, maar ik vind het een prachtig land met doorgaans vriendelijke mensen.

Ik denk wel dat de streek waar ik het over heb weer totaal anders is qua volksaard dan bv het zuiden en oosten van Duitsland.

Als ik aan Münster denk, dan denk ik ook aan Jan Hus. En inderdaad als je over "de" Duitsers of "het" Duitse volk praat, dan is dat heel ruim.
De Saksen b.v. , zijn bekend voor hun hardnekkige vrijheidsstrijd. Ze hebben toendertijd ook het langste standgehouden tegen de christelijke invasoren.
De historische plaats waar Odin/Wotan/Wodan slaapt*) is nu ook nog het (geestelijke) centrum van het verzet. Natuurlijk niet toevallig, dat de AfD hier het jaarlijkse feest van
" Der Flügel " hield, totdat de Merkel regering het verbood.

*) Later is er christelijke mythe verweven met deze plek. Zo werd dan geschreven dat de christelijke Saksen koning Barbarossa er zou slapen,
totdat de tijd dat de slapende reus wakker wordt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kyffh%C3%A4user

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Saxony

BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2020 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Ryan schreef:
Ooit van een storm in een glas water gehoord?
Van een mug een olifant maken?
Maak je toch niet zo druk.
Laat je niet opfokken.
Very Happy

Welke storm in een glas water?
Ik vrees dat je de essentie van mijn betoog niet snapt. Een voetbalsupporter wordt door de media bijna kapot gemaakt omdat hij de Hitlergroet gebracht zou hebben, wat helemaal niet waar blijkt te zijn, maar meneer van Basten mag voor zijn Sieg Heil via de media gewoon zijn excuses maken, waarmee voor de media de kous af is.

Mark Rutte voelde zich ook geroepen mee te huilen om wat kraaiengeluidjes ergens vanaf een tribune en gooide er een drieluik aan tweets tegenaan.

https://twitter.com/MinPres/status/1200114733279514624

Over decennia lange groepsmishandelingen zoals in Gorinchem heeft hij dan weer nooit met één woord gerept. En me dunkt dat het herkenbare patroon daar is overwegend allochtone (Lees: Marokkaanse) daders en overwegend Nederlandse slachtoffers. Je zou deze vorm van etnisch profileren met betrekking tot het uitzoeken van hun slachtoffers of liever gezegd prooien eigenlijk ook wel als racisme kunnen kwalificeren. Maar dan zwijgt Mark Rutte.

Hier nog een reactie. Misschien wat flauw, maar soit.

En dan recht voor van Basten gaan staan.

https://twitter.com/cuyahoga_/status/1200409158522159106

BerichtGeplaatst: Do Feb 06, 2020 16:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De moorkop moet verdwijnen!

"Wij hebben geen negatieve reacties gehad, maar het woord 'moorkop' zou aanstootgevend kunnen zijn. HEMA is voor iedereen en wij willen niemand voor het hoofd stoten.

https://www.nu.nl/binnenland/6028871/hema-verandert-naam-moorkop-in-chocoladebol.html

Jaja Nederland, zover zijn we al. 'Het zou aanstootgevend kunnen zijn' - en dat willen we natuurlijk niet. Want oh, wee als er iemand beledigd is. En dan vooral van een minderheidsgroep die iets kan verbinden met racisme, slavernij en andere zaken.

Dus: het heet voortaan chocoladebol en wie het daar niet mee eens is kan zijn (moor)kop houden.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het is helemaal geen chocoladebol. Het is een slagroombol met een laagje gestolde chocolade.

En de HEMA, wie komt daar nog? Ik niet. Hun rookworst is altijd smerig geweest, net als hun tompouce.
Voor rookworst ga ik naar de slager en voor tompouces naar de bakker.
Dat heeft 2 grote voordelen: 1) je krijgt prima kwaliteit en 2) je steunt zo'n laffe winkelketen niet.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Door de plaatsnaam MOORdrecht dan ook maar een streep?

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 4:30 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De zelfmoordbrigades van de VVD/D66/Groen Niks/CDA/PvdA en Chr. Unie
zijn een mentale belediging voor iedere autochtoon EN allochtoon.

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
Bakker Jurgen Verwoerd nam deze week na vele negatieve reacties van klanten het besluit om de naam van de oude bekende moorkop te veranderen naar ‘roomkop’. De bakker uit Monster vindt dat de naam moorkop anno 2020 niet meer kan. “Je moet geen naam meer willen voeren die verwijst naar racisme”, aldus Verwoerd.

En aldus geschiedde. Hij gaf aan de moorkop voortaan de naam roomkop.

En toen gebeurde dit:

Quote:
De veganistische bakkerij My Cakes in Monster moet op zoek gaan naar een andere naam voor de moorkop. Volgens de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) staat Europese regelgeving niet toe om een product de naam ‘roomkop’ te geven als er geen zuivel in zit.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/het-zit-bakker-jurgen-niet-mee-moorkop-mag-geen-roomkop-heten/

Nou was Bakkerij McCakes in december al bijna dicht, want bijna failliet, maar het maakte een doorstart. als een winkel met lekkernijen die helemaal vegan zijn.

Quote:
Zat jij al sip in een hoekje omdat My Cakes in Monster onlangs aankondigde dat de zaak op 8 december zou sluiten? Dan hebben we goed nieuws voor jou: het winkeltje met zoete en vegan lekkernijen maakt een doorstart en blijft dus bestaan. Je kunt er voortaan alleen nog producten kopen die helemaal vegan zijn.

https://indebuurt.nl/westland/winkelen/my-cakes-maakt-een-doorstart-en-bakt-nu-alleen-nog-vegan-lekkernijen~66732/

Met dit amateurisme van niet weten dat de naam roomkop niet gebruikt mag worden voor produkten waar geen room op zit heeft hij toch goeie reclame voor zichzelf gemaakt, vinden jullie ook niet? Very Happy Very Happy

En dan krijgt ook GeenStijl er nog lucht van en doet daar verslag van. Very Happy Very Happy

https://www.geenstijl.nl/5151829/stomme-koekenbakker/

En hij wilde nog wel zo goed bezig zijn. Hij bedoelde het allemaal zo goed... Very Happy Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 20:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het wachten is op het eerste Kruitvat-filiaal dat shampoo van Schwarzkopf in de ban doet. Of van de fabrikant verwacht dat ze de merknaam veranderen.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En waarom heeft men geen problemen met blanke vla? Ik voel me gediscrimineerd.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Klopt. En als ik op vakantie wil naar het Zwarte Woud krijg ik commentaar. Mij best, maar dan wil ik dat men ook bezwaar maakt als ik naar Wit-Rusland wil, want deze stigmatiserende naam kwetst mij als witte Nederlander.

En als moorkoppen niet mogen, waarom verbieden we dan geen films met Roger Moore of muziek vam Gary Moore?

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ik pak liever een boek, ben momenteel "de negerhut van Oom Tom" aan het lezen. O, pardon...dat moet zijn "de getinte medemensenhut van Oom Tom."

BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het zit er dik in dat de HEMA binnen afzienbare tijd haar rookworsten gaat besnijden.

BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ach Gelderland. Wat weten ze daar nou van Vastelaovend?

Maar het geeft inderdaad wel aan hoe ongelofelijk laf dit land is.

BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje van Es schreef:
Ach Gelderland. Wat weten ze daar nou van Vastelaovend?

Als deze naamsverandering in Limburg zou plaatsvinden zou het alleen maar nepnieuws of een publiciteitsstunt kunnen zijn. Maar ja, Gelderland...............

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
Omdat carnaval van oudsher een katholiek feest is, past de naam niet bij de openbare school, klinkt het.

En vergeet natuurlijk niet zo'n Katholieke naam ook nog zomaar gelovige Moslims voor het hoofd stoten! En dat moeten we op een openbare school natuurlijk niet willen hè? Zelfs op Christelijke scholen doet men niet meer aan paastakjes op Witte Donderdag, want dat kan gelovige Moslims beledigen. Dan natuurlijk zeker op een openbare school geen naam Katholieke carnaval meer!

Geheugensteuntje:

Quote:
Christelijke scholen zwakken paasviering af

Protestantse en rooms-katholieke basisscholen in Den Haag zwakken het christelijk karakter van hun paasvieringen af om ouders van islamitische leerlingen te behagen. Soms wordt de bovenkant van paasstokken afgebroken als leerlingen niet mogen rondlopen met een kruis.

https://www.ad.nl/binnenland/christelijke-scholen-zwakken-paasviering-af~a4721fd5/

Vanwaar toch die ziekelijke neiging om niet-inpasbare elementen die middels hun eigen afwijzing van wat ons eigen is zichzelf excluderen tegemoet te treden met een naamswijziging om hen te includeren? Als aan dat zichzelf excluderen niets verandert is een naamswijziging zinloos. En iets geeft mij in dat bij zo'n feest met een nieuwe mooie naam verkleedfeest het juist meer over en uit zal zijn met verkleden. Want er moeten dan natuurlijk ook zeer stricte (ver)kleedvoorschriften inacht genomen gaan worden omdat het anders weer degenen die zichzelf excluderen niet includeert, toch? En je kan de gelovigen toch niet bruut confronteren met een Heidens Romeins feest?

Dice players. Roman fresco from the Osteria della Via di Mercurio (VI 10,1.19, room b) in Pompeii.: WolfgangRieger [Public domain], via Wikimedia Commons

SATURNALIËN: HET CARNAVAL IN DE OUDHEID

Drinken, lawaai en gokspellen, feesten van slaven, naakt zingend en klappend in hun handen. Tijdens deze week zijn alle serieuze dingen uitgesloten, zaken doen is niet toegestaan. Aldus de Romeinse schrijver Lucianus in zijn werk Saturnalia. Hoewel de beschrijving klinkt als carnaval, gaat het hier over een Romeins feest dat sterk aan onze hedendaagse carnavalsviering doet denken. De mogelijkheid tot verkleden, drinken en feesten maakte van de Saturnaliën een geliefd Romeins volksfeest.

Saturnaliën als eerbetoon aan Saturnus
    De Saturnaliën was van oorsprong een eerbetoon aan Saturnus, god van de landbouw en het uitgezaaide graan. Saturnus zou volgens de mythe de bevolking in Italië de vaardigheden voor het bebouwen van land hebben bijgebracht. De Saturnaliën werden gevierd op 17 december. Op deze dag in 497 voor christus was de tempel van Saturnus op het Forum Romanum gesticht. Julius Caesar (100 – 44 voor Christus) paste later de Romeinse kalender aan en voegde twee dagen toe aan het feest. Er is onenigheid over de precieze duur van de festiviteiten, er zijn namelijk ook bronnen die aangeven dat er een hele week feest gevierd werd. Duidelijk is wel dat het een belangrijke vrije dag was voor iedereen (feriae publicae) en dat zelfs slaven vrij kregen.

'De beste van de dagen'
    Tijdens de viering van de Saturnaliën gebeurde er nog iets wat de rest van het jaar niet zou opkomen in de hoofden van de meeste Romeinen: er vond een rollenwisseling plaats tussen de meester en zijn slaven. Slaven mochten zich kleden als hun meerderen en tijdens het feestmaal werden ze bediend door hun meesters. Het openbare leven lag zo goed als stil, gokken en dobbelen in het openbaar was toegestaan en zelfs de rechtbanken staakten hun werkzaamheden. Traditionele kledingvoorschriften, zoals het dragen van een toga bij het diner, waren gedurende één dag niet verplicht. Saturnaliën was bij de bevolking één van de meest geliefde feestdagen. De Romeinse dichter Catullus noemde het zelfs ‘de beste van de dagen’.

Offers tijdens Saturnaliën
    Bij de Saturnaliën hoorde ook een offerplechtigheid. Daarna volgde een feestmaal, waarbij mensen elkaar maskers en poppen cadeau gaven. Deze traditie kwam voort uit een verhaal over Hercules, die dit als een minder wreed alternatief voor mensenoffers voorgesteld zou hebben. Na het feestmaal werd er vaak nog lang gedronken en gelachen. Dit drink- en eetfestijn met een religieuze oorsprong doet qua festiviteiten erg denken aan het huidige carnaval, dat in februari ook in Nederland losbarst.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/saturnalien-het-carnaval-in-de-oudheid
https://isgeschiedenis.nl/nieuws/oorsprong-van-het-carnaval

BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2020 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Geen feesttoeslagen meer bij werken op 8 van de 11 officiële feestdagen of geen tijd voor tijd terug als het aan het deuggilde ligt, want deze dagen zijn discriminerend.

Quote:
De overheid doet er goed aan onze wet- en regelgeving uit te vlooien op ‘blindevlekdiscriminatie’. Zo zien we in de wetgeving over de elf Nederlandse officiële feestdagen dat er maar liefst acht christelijk zijn. Daarmee zijn ze discriminerend. Zeker omdat het overgrote deel van de officiële feestdagen via cao’s tot verplichte vrije dag is verklaard.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/los-het-probleem-van-discriminerende-officiele-feestdagen-op~bb9066fb/

BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2020 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nou, 8 van de 11 lijkt me een aardige weerspiegeling van de realiteit. Zo'n dikke 75% van de bewoners van dit land zullen autochtone Nederlanders zijn.

Maar kan mij iemand uitleggen waarom op mijn iPhone-kalender wel het islamitische Suikerfeest maar niet de christelijke Vastenmaand vermeld wordt?

BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2020 18:10 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Tedje van Es schreef:

En de HEMA, wie komt daar nog? Ik niet.

Sinds ze politiek correct geworden zijn kom ik daar niet meer en mis ze niet eens. Ik denk dat velen daar ook niet meer komen en dat zou wel mede de problemen hebben kunnen verergerd.

Na de overname door Boekhoorn verwachtte ik een ander, minder politiek correct, beleid, maar daar was niets van te merken.

Wat verder opmerkelijk was dat er uit linkse hoek nagedacht werd over een reddingsplan voor de HEMA. Embarassed Embarassed
Bij de teloorgang van V&D heb ik uit die hoek niets gehoord. Tja, als je het spelletje eenmaal doorhebt......

Ja, rookworsten koop ik bij een goede slager. Een zéér goed alternatief zijn de rookworsten van "De Roller" die bij COOP in het schap liggen. Mocht je geen Coop in de buurt hebben, maar je komt er eens langs, dan koop je er tien tegelijk voor in de diepvries. Ook handig als je 's avonds lekkere trek hebt. Idea
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2020 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Tedje van Es schreef:

Maar kan mij iemand uitleggen waarom op mijn iPhone-kalender wel het islamitische Suikerfeest maar niet de christelijke Vastenmaand vermeld wordt?

Het grootkapitaal is in oorlog met de blanke man. Het verzet zit bij het MKB.

Koop een Chinees merk! Heb een HUAWEI van € 150,-- en die bevalt uitstekend.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2020 18:20 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Nou, 8 van de 11 lijkt me een aardige weerspiegeling van de realiteit. Zo'n dikke 75% van de bewoners van dit land zullen autochtone Nederlanders zijn.

https://support.office.com/nl-nl/article/De-agenda-s-van-Outlook-en-Apple-iPhone-of-iPod-touch-synchroniseren-BE7A12EB-FE76-4346-AE13-B54249DB7F9C
Hier moet je zijn met je vraag.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2020 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:

Apple is kut. Daarbij ook politiek correct (op de productie in lage loonlanden en excessieve zelfmoorden na)

BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2020 8:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

O, dat doen andere telefoonfabrikanten niet?

BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2020 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Doen ze wat niet? Alle merken maken gebruik van zo goedkoop mogelijke onderdelen. Maar Apple presenteert zich graag als politiek correct.

Is anybody else sick of Apple pushing its politics on them?
    I can’t imagine I’m alone in being tired of having Apple’s politics pushed on me while trying to use its products and services. I’m sure there are probably a fair number of other Apple customers who are sick of the company’s political posturing and who simply don’t want to experience it yet again.

https://www.cio.com/article/3064352/enough-with-the-political-propaganda-apple.html

Om maar wat te noemen... het valt veel Apple gebruikers op in ieder geval.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 17, 2020 8:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Doen ze wat niet? Alle merken maken gebruik van zo goedkoop mogelijke onderdelen. Maar Apple presenteert zich graag als politiek correct.

Met jouw vraag beantwoord je mijn vraag al.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie