Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Wie moet het na kalt stellen van Zwarte Piet gaan ontgelden? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
Kunnen lachen met grappen die men over jou maakt is zelfspot hebben.

Welnee, dan kun je lachen om de spot die een ander met jouw heeft.
Zelfspot is wat anders, n.l. dat je je zelf als onderwerp neemt en daarmee de spot bedrijft.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 8:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Zelfspot is wat anders, n.l. dat je je zelf als onderwerp neemt en daarmee de spot bedrijft.

En dan? Moet ik mij gekwetst voelen als een clown zich wit schminkt? Moet ik mij gekwetst voelen als Zeeuwen als boeren worden weggezet, of Italianen als maffia? En dan niet als politiek statement hè, maar gewoon als mensen zich zo verkleden op een feestje ofzo...

Dat zal me toch Siberisch laten estudiant... laat mensen lekker hun gang gaan joh. Het Sinterklaasfeest is geen politiek statement voor meer racisme of slavernij ofzo. Totale onzin. Het is een feestje waarbij mensen zich schminken zoals ze al 100 jaar doen. En dat daar een rare katholiek en wat slaven aan te grondslag lagen.... oh oh wat erg. Geen enkele blanke die zich nu schminkt als zwarte piet is pro slavernij. Niemand.

Dat gejank van een minderheid dit zich continu gekwetst en beledigd voelt voor zaken die een totaal andere intentie hebben komt me de keel uit.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:

Wat een mierenneukerij! Als je niet kunt lachen om de spot die een ander met jou drijft dan heb je ook geen zelfspot.

Een beetje zitten te zeuren over het woordje zelfspot maar op de essentie van mijn betoog niet ingaan. Jaja...

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
estudiant schreef:

En dan? Moet ik mij gekwetst voelen als een clown zich wit schminkt? Moet ik mij gekwetst voelen als Zeeuwen als boeren worden weggezet, of Italianen als maffia? En dan niet als politiek statement hè, maar gewoon als mensen zich zo verkleden op een feestje ofzo...

Dat zal me toch Siberisch laten estudiant... laat mensen lekker hun gang gaan joh. Het Sinterklaasfeest is geen politiek statement voor meer racisme of slavernij ofzo. Totale onzin. Het is een feestje waarbij mensen zich schminken zoals ze al 100 jaar doen. En dat daar een rare katholiek en wat slaven aan te grondslag lagen.... oh oh wat erg. Geen enkele blanke die zich nu schminkt als zwarte piet is pro slavernij. Niemand.

Dat gejank van een minderheid dit zich continu gekwetst en beledigd voelt voor zaken die een totaal andere intentie hebben komt me de keel uit.

Het ging hier om de uitleg van zelfspot.
Die hele discussie over zwarte piet, gouden eeuw, vooroordelen van de (rand)stedelingen en de vooroordelen van mensen uit de provincie, of wat je ook nog verder kunt verzinnen, het laat mij koud.

André van Duin ( b.t.w. een Rotterdammer die in Amsterdam is gaan wonen Wink ) maakte er jaren geleden al een scène van:

https://youtu.be/zhuOZq7u6wM

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
estudiant schreef:

Wat een mierenneukerij! Als je niet kunt lachen om de spot die een ander met jou drijft dan heb je ook geen zelfspot.

Een beetje zitten te zeuren over het woordje zelfspot maar op de essentie van mijn betoog niet ingaan. Jaja...

Een beetje zitten zeuren om tegen beter weten je gelijk willen hebben, is vrij onnozel. En dit is algemeen bedoeld natuurlijk, want anders zou ik op de man spelen Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

estudiant schreef:
Cliff schreef:
estudiant schreef:

Het ging hier om de uitleg van zelfspot.
Die hele discussie over zwarte piet, gouden eeuw, vooroordelen van de (rand)stedelingen en de vooroordelen van mensen uit de provincie, of wat je ook nog verder kunt verzinnen, het laat mij koud.

André van Duin ( b.t.w. een Rotterdammer die in Amsterdam is gaan wonen Wink ) maakte er jaren geleden al een scène van:

https://youtu.be/zhuOZq7u6wM

Briljant ja! Laughing
Ook hoogst uitzonderlijk voor Van Duin, die nooit maatschappelijke of politieke kwesties in zijn humor verwerkte.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:

O, dat laat je koud, maar wel tot in den treuren zitten te zeuren over de definitie van een woordje als zelfspot.

Quote:
Een beetje zitten zeuren om tegen beter weten je gelijk willen hebben, is vrij onnozel.

Flawekul! Ik heb je uitgelegd wat ik van de handelwijze van UNESCO vind, maar daar reageer je niet op.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Op UNESCO reageer ik niet, waarom zou ik.
Ging om zelfspot en jouw verkeerde interpretatie ervan.

Stel ik vind jou een halve gare
En stel jij lacht erom..... is dat zelfspot? Neen, je lacht om mijn spot over jou.

Stel jijzelf zegt dat je een halve gare bent ?
En stel ik lach erom, dan lach ik om jouw uitstekend gevoel voor zelfspot.

Snap je?

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 8:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nee, ik snap het niet. Dat komt omdat jij niks van Vastelaovend snapt.

Quote:

Natuurlijk reageer je daar niet op want dan moet je me gelijk geven en God verhoede dat!

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
André van Duin maakte er jaren geleden al een scène van: https://youtu.be/zhuOZq7u6wM

Tja, toen grappig... nu bittere realiteit. Er hoeft maar een minderheid te piepen en er wordt direct rekening mee gehouden. Als je het iedereen naar de zin wilt maken, hou je gewoon niets meer over. Ook geen humor.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
Nee, ik snap het niet. Dat komt omdat jij niks van Vastelaovend snapt.

Quote:

Natuurlijk reageer je daar niet op want dan moet je me gelijk geven en God verhoede dat!

Waarom moet ik jou gelijk moeten geven eigenlijk? Dat UNESCO zich bezig houdt met een plaatselijke carnavalsvereniging is al sowieso iets waar je de nodige vragen bij kunt stellen.

Mij interesseert het werkelijk geen biet.... als zotten serieus worden genomen, ga je gang Laughing

Ik voelde mij gewoon even geroepen jou een klein college aan te bieden - zonder enig particulier belang- over het begrip “zelfspot”.
Je zou je wat dankbaar moeten tonen, maar nee hoor, van Es daalt af in zijn omvangrijk triviaal vocabulair en komt niet verder dan “mierenneukerij”.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Sinterklaas feest is weer voorbij, misschien kunnen gekke Nederlanders en anderen die inmiddels in ONS land wonen zich druk gaan maken over onze WITTE kerstman.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Waarom moet ik jou gelijk moeten geven eigenlijk? Dat UNESCO zich bezig houdt met een plaatselijke carnavalsvereniging is al sowieso iets waar je de nodige vragen bij kunt stellen.
Mij interesseert het werkelijk geen biet.... als zotten serieus worden genomen, ga je gang Laughing

Je snapt dus niet, of beter gezegd: je wilt het niet snappen. In plaats van op een badinerend toontje mij een college aan te bieden zou je wellicht eens inhoudelijk kunnen reageren. Dat zou de discussie zeer ten goede komen

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 13:14 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Je hebt mijn inhoudelijkheid gemist dus. Kwestie van goed lezen ipv je te focussen op mijn college over “zelfspot”, hoewel je daar hopelijk wel iets van hebt opgestoken.
Ik heb echt iets geschreven over de idiotie van UNESCO in deze en zijn bemoeienis met de lokale carnavalsvereniging.
En bij deze laatste volzin zeg ik wederom iets inhoudelijks over de kwestie Wink

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 14:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

O, het is inhoudelijk in een discussie om te roepen dat het onderwerp je geen biet interesseert?
Volgens mij zit je gewoon te trollen.

Je bent alweer gezien.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Goed lezen is niet je sterkste punt, van Es, ook je gevoel voor nuance laat te wensen over.
Voor deze keer zal ik het even in jouw terminologie uitdrukken.

Je snapt niks van zelfspot, dus heb ik je dat even uitgelegd.
Verder:
Waar bemoeit die UNESCO ( die bestaat uit baantjesjagers en corrupte niksnutten) zich mee. Als wij een carnavalsclubje hebben dan maken wij zelf wel uit hoe achterlijk we doen op carnaval.

Helder?

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 17:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dus je geeft me gelijk. Mijn dank!

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Daar heb je dan wel extreem lang over gedaan om die conclusie te trekken Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat komt omdat je dit (pas na enig aandringen) roept: Waarom moet ik jou gelijk moeten geven eigenlijk? Dat UNESCO zich bezig houdt met een plaatselijke carnavalsvereniging is al sowieso iets waar je de nodige vragen bij kunt stellen.

Maar ondertussen geef je me dus wel gelijk. Tja, dan moet ik even puzzelen...

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Icesurfer schreef:
Sinterklaas feest is weer voorbij, misschien kunnen gekke Nederlanders en anderen die inmiddels in ONS land wonen zich druk gaan maken over onze WITTE kerstman.

Nog even en we zingen ook Sinterklaas-politiek correcte liedjes:

Zie ginds komt de klimaatneutrale zeilboot uit Spanje al aan.
Hij brengt ons de Moefti, ik zie hem al staan.
Hoe huppelt zijn vrij uitloopbare varken het dek op en neer.
Hoe zwaaien de regenboogvlaggen al heen en al weer.

Zijn management-assistent staat te lachen en roept ons reeds toe:
Wie iedereen welkom heet krijgt lekkers, wie minder Marokkanen wil de roe.
O, lieve Groot-Moefti, kom ook eens bij mij
en ga dan niet stilletjes mijn CO2-vrije huisje voorbij.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 21:47 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 22:08 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

estudiant schreef:
Tedje van Es schreef:
estudiant schreef:

Je snapt dus niet, of beter gezegd: je wilt het niet snappen. In plaats van op een badinerend toontje mij een college aan te bieden zou je wellicht eens inhoudelijk kunnen reageren. Dat zou de discussie zeer ten goede komen

Typisch Nederlands Very Happy of typisch Hollands :denk: Dat rationele analyseren tot in den treure.
Gevoelens en het non-verbale blijven op die manier buiten schot.
Duitsers gaan daar anders mee om, andere volksaard.
Anderzijds hebben Nederlanders geen hysterische ader, wat Duitsers helaas wel hebben,
dat moest zelfs Björn Höcke toegeven en betreurde het in zijn boek " Nie Zweimal in denselben Fluss "
Heel interessant boek overigens. Een van de meer dan 900 boeken op Duitse index.

BerichtGeplaatst: Di Dec 17, 2019 22:44 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Lampje schreef:
Icesurfer schreef:

Nog even en we zingen ook Sinterklaas-politiek correcte liedjes:

Zie ginds komt de klimaatneutrale zeilboot uit Spanje al aan.
Hij brengt ons de Moefti, ik zie hem al staan.
Hoe huppelt zijn vrij uitloopbare varken het dek op en neer.
Hoe zwaaien de regenboogvlaggen al heen en al weer.

Zijn management-assistent staat te lachen en roept ons reeds toe:
Wie iedereen welkom heet krijgt lekkers, wie minder Marokkanen wil de roe.
O, lieve Groot-Moefti, kom ook eens bij mij
en ga dan niet stilletjes mijn CO2-vrije huisje voorbij.

Very Happy Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Icesurfer schreef:

Typisch Nederlands Very Happy of typisch Hollands :denk: Dat rationele analyseren tot in den treure.
Gevoelens en het non-verbale blijven op die manier buiten schot.
Duitsers gaan daar anders mee om, andere volksaard.
Anderzijds hebben Nederlanders geen hysterische ader, wat Duitsers helaas wel hebben,
dat moest zelfs Björn Höcke toegeven en betreurde het in zijn boek " Nie Zweimal in denselben Fluss "
Heel interessant boek overigens. Een van de meer dan 900 boeken op Duitse index.

Hou het maar op typisch Nederlands Icesurfer Wink

Ik moet toegeven dat ik de laatste jaren (helaas) wat minder Duits georiënteerd ben. Maar ik heb er lang geleden 4 jaren gewoond (Münster) en eigenlijk vond ik die Duitse volksaard niet zo heel anders dan de onze. Ik spreek dan over de volksaard van het oosten van Nederland in vergelijk met de omgeving van Münster ( Noordrijn-Westfalen). Niet onderzoek naar verricht hoor, maar gewoon op ervaring en gevoel. Grappig is ook wanneer ik bij een goede vriend op bezoek kwam in Hamm en constateerde dat het dialect dat zijn ouders spraken erg lijkt op Twents/Achterhoeks. Ook een beetje dezelfde humor.
Helaas kom ik nu te weinig in Duitsland, maar ik vind het een prachtig land met doorgaans vriendelijke mensen.

Ik denk wel dat de streek waar ik het over heb weer totaal anders is qua volksaard dan bv het zuiden en oosten van Duitsland.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 18, 2019 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Zie ginds komt de klimaatneutrale zeilboot uit Spanje al aan....

Laughing

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie