Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Wie moet het na kalt stellen van Zwarte Piet gaan ontgelden? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 15, 2019 8:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

KPN dient racistische dame van repliek.

https://twitter.com/KPNwebcare/status/1148841911521828864

Quote:
SjokeB #notmypact 🚫‏ @SjokeB
Ik wil niet bij elke reclame een lichtgetintiër zien.....donder op ....ik wil mijn eigen volk zien....óók op reclames .Duidelijk genoeg @KPNzakelijk ?????

Quote:
Als antwoord op @SjokeB @KPNzakelijk
Het spijt ons. Bij het reclamebureau waren toevallig nét alle middelbare, bekrompen, chagrijnige en racistische dames op

Laughing

Sjoke heeft natuurlijk wel een punt. Reclamebureaus tonen helemaal geen weerspiegeling van de multi-samenstelling van ons land, maar van de multi-samenstelling in de grote steden van de Randstad. Dat komt omdat die cokesnuivers met hun reclamebureaus allemaal in die grote steden zitten en er dus geen idee van hebben hoe het er in de rest van het land aan toe gaat.
Maar ja, Sjoke vertelt het niet erg handig.

Deze Jan doet het beter:
Quote:
Jan Zandbergen‏ @janzand
Als antwoord op @KPNwebcare @SjokeB @KPNzakelijk

Helder. Het is dus de angst in de reclamewereld om middelbaar, bekrompen, chagrijnig en racistisch over te komen. Met diversiteit heeft het verder weinig van doen.

Quote:
Bo B.‏ @FeministCtulhu
Als antwoord op @janzand @KPNwebcare en 2 anderen

Damn, je zal maar zo erg het punt missen

Quote:
Jan Zandbergen‏ @janzand
Als antwoord op @FeministCtulhu @KPNwebcare en 2 anderen

Ik denk dat je *mijn* punt mist. Uit het antwoord van KPN spreekt geen wens tot oprechte diversiteit, maar de diepe, ongefilterde angst om bekrompen over te komen. Iedereen die jouw tweet liket, deelt die angst, want deugen is het nieuwe borderline.

Helemaal juist!

BerichtGeplaatst: Ma Jul 15, 2019 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

James Bond mag geen blanke man meer zijn. Het moet een zwarte vrouw zijn.

James Bond wordt in de volgende film vervangen door een negerin
https://fenixx.org/2019/07/15/james-bond-wordt-in-de-volgende-film-vervangen-door-een-negerin/

BerichtGeplaatst: Ma Jul 15, 2019 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Ma Jul 15, 2019 15:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat valt op aan deze reclames?

BerichtGeplaatst: Ma Jul 15, 2019 18:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nooit een donkere vrouw met een blanke man? Very Happy

Overigens is deze ook wel sterk:

The idea that there were once “pure” populations of ancestral Europeans, there since the days of woolly mammoths, has inspired ideologues since well before the Nazis. It has long nourished white racism, and in recent years it has stoked fears about the impact of immigrants: fears that have threatened to rip apart the European Union and roiled politics in the United States.

Now scientists are delivering new answers to the question of who Europeans really are and where they came from. Their findings suggest that the continent has been a melting pot since the Ice Age. Europeans living today, in whatever country, are a varying mix of ancient bloodlines hailing from Africa, the Middle East, and the Russian steppe.

EN

In an era of debate over migration and borders, the science shows that Europe is a continent of immigrants and always has been.

https://www.nationalgeographic.com/culture/2019/07/first-europeans-immigrants-genetic-testing-feature/

Wetenschap is er dus over uit. Hoewel, niet helemaal... er zit namelijk nogal een sterke politieke boodschap in dit bericht. Termen als 'white racism' zijn niet erg wetenschappelijk namelijk...

Zou National Geographic het trouwens aandurven om een wetenschappelijk onderzoek te publiceren over het verschil in IQ tussen de verschillende continenten? Of zouden ze durven het te hebben over 'black racism'?

Ik denk het niet namelijk.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 15, 2019 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Aan de teksten te zien zijn het vermoedelijk geen Nederlandse reclames. Overigens heb ik een donkere vrouw. Maar we laten ons niet inhuren voor het maken van reclames.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jul 17, 2019 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik denk ook dat dit buitenlandse reclames zijn.
Het gaat mij helemaal niet om de huidskleur maar over de Nederlandse reclamewereld waar een donkere minderheid oververtegenwoordigd is, waardoor er een scheef beeld ontstaat.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2019 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
James Bond mag geen blanke man meer zijn. Het moet een zwarte vrouw zijn.

James Bond wordt in de volgende film vervangen door een negerin
https://fenixx.org/2019/07/15/james-bond-wordt-in-de-volgende-film-vervangen-door-een-negerin/

Zucht.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2019 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Loetje schreef:
Wat valt op aan deze reclames?

Tja.. Doet me aan een stiekeme hint denken naar een bepaald sprookje.
Beelden suggereren meer dan woorden.

Die foto's zijn heel listig van opzet.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 22, 2019 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2294547-zwarte-cross-haalde-allah-s-afbakbar-bord-weg-om-grimmige-sfeer.html

Je mag op vandaag ook niks meer. We worden helemaal kapot gemaakt met onze eigen politieke correctheid.

BerichtGeplaatst: Di Jul 23, 2019 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Diversiteit, inclusiviteit. Exclusief Nederlands lijkt het wel. Waar zijn we mee bezig?

BerichtGeplaatst: Wo Jul 24, 2019 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Oud-Kamerlid Zihni Özdil geeft racisme-janker Glenn Helberg van uitstekende repliek en wijst hem er op dat hij zelf met zijn eigen harde meejanken automatisch alle Moslims op geen uitzondering na als weerloze eeuwig beledigden zonder gevoel voor humor te kunnen hebben wegzet.

'Allah's afbakbar' op Zwarte Cross racisme of satire?

Festival de Zwarte Cross verwijderde een bord met ‘Allah’s afbakbar’ en een spandoek met ‘Leve de kleurling!’ In Dit is de Dag gaan psychiater Glenn Helberg en historicus en oud-Kamerlid Zihni Özdil in debat over de vraag of dit terecht is.

https://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/onderwerpen/508475-allah-s-afbakbar-op-zwarte-cross-racisme-of-satire

BerichtGeplaatst: Zo Jul 28, 2019 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik heb overigens begrepen dat Sint Nicolaas wordt verdacht van kindermisbruik. Er zou een internationaal opsporingsbevel in de maak zijn om hem voor de Spaanse rechter te dagen.
In het apostolisch paleis van de heilig man is een kelder gevonden met verdachte attributen waaronder fotomateriaal.

Daarnaast zijn er honderden zoniet duizenden klachten binnengekomen van mannen en vrouwen die vroeger bij hem op de schoot moesten zitten en daarbij werden geconfronteerd met een onrustige schoot.

De heilig man is op dit moment op vakantie naar onbekende bestemming.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 29, 2019 8:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Aug 04, 2019 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Kies de humor die bij je huidskleur hoort, zodat je niemand stoort en zelf niet wordt vermoord...

Meesterlijk! Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Aug 04, 2019 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Zomaar een reactie:

Quote:
De waarheid zal de tedere zieltjes van onze maatshapij zeer doen!?

https://www.youtube.com/watch?v=b3Rdit-iWzE&lc=Ugyp_cN4g_l3fVH9BJJ4AaABAg

Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2019 8:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Onze hoofdstad spande al de kroon als het gaat over arrogantie, idioterie en achterlijkheid, maar is sinds zaterdag weer een trapje verder afgezakt.

De Partij van de Arbeid heeft talloze negatieve reacties gekregen vanwege een provocerende foto die vannacht op het Twitterkanaal van de partij is gezet. Op de foto poseert het Amsterdamse PvdA-raadslid Hendrik Jan Biemond in een gele boerka. Dat deed hij gisteren tijdens Pride Amsterdam, samen met mensen uit de lhbti-gemeenschap...

...Maar ook binnen de PvdA zelf klinkt kritiek op de eenmansactie. ‘Iedereen moet maar doen wat ie wil. Maar verstandig vind ik het niet om zo te provoceren’, stelt Jaap Stalenburg, namens de PvdA lid van de Provinciale Staten in Friesland. Hij benadrukt dat het absoluut geen officieel statement van de landelijke fractie betreft. ‘De afdeling Amsterdam is niet de PvdA gelukkig. Een af en toe wat recalcitrante afdeling.’
Voormalig PvdA-Kamerlid Keklic Yücel heeft geen goed woord over voor de actie. ,,Mijn PvdA strijdt altijd voor de vrijheid en gelijkwaardigheid van vrouwen en niet voor de onvrijheid en ongelijkwaardigheid van vrouwen’’, zegt ze op Twitter.
Ook bij Jan-Bert Vroege, raadslid bij D66 in Amsterdam, laat de protestactie de wenkbrauwen fronzen. Hij stelt dat de PvdA er juist mede voor heeft gezorgd dat er in Nederland een boerkaverbod is gekomen....

https://www.ad.nl/binnenland/pvda-bedolven-onder-haatreacties-na-boerka-foto-op-canal-parade-bizar-op-naar-de-nul-zetels~a401804a/

Te gek voor woorden dat politici een dergelijk scheef beeld neer gaan zetten!
De islam in het algemeen (het salafisme in het bijzonder) is per definitie LHBTI-foob, discrimineert vrouwen, wijst het gelijkheidsbeginsel af en stelt God boven de wet. En dan gaat zo'n idioot, uitgerekend tijdens het LHBTI-feest, tegen het boerkaverbod demonstreren! In Saoedi Arabië en omgeving zou meneer Biemond, vanwege zijn seksuele geaardheid, allang opgeruimd worden.

Voorts ben ik van mening dat de palen onder Amsterdam afgezaagd moeten worden.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2019 15:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Voorts ben ik van mening dat de palen onder Amsterdam afgezaagd moeten worden.

De gemiddelde Amsterdammer heeft een goed hart, alleen het zou gebraden op z'n rug moeten hangen.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2019 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Nooit een donkere vrouw met een blanke man? Very Happy

Als je naar Afrika gaat dan zie blanke mannen van de NGO's allemaal met zwarte vrouwen lopen.
Vooral Zweden en Nederlanders en Duitsers.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2019 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, maar dan is er ook geen blanke vrouw te vinden...

BerichtGeplaatst: Di Aug 06, 2019 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
De gemiddelde ..... heeft een goed hart, alleen het zou gebraden op z'n rug moeten hangen.

Dat is gegarandeerd een Amsterdamse uitdrukking! Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Sep 13, 2019 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Het Amsterdam Museum doet met onmiddellijke ingang de term 'Gouden Eeuw' in de ban. Het museum ziet de stap als een mogelijkheid om "inclusiviteit en andere perspectieven op die tijd mogelijk te maken", meldt het op zijn website.

De zeventiende eeuw kreeg de bijnaam 'Gouden Eeuw' omdat Nederland in deze eeuw een economische en militaire wereldmacht was, zegt conservator Tom van der Molen. "De term negeert negatieve kanten als armoede, oorlog, dwangarbeid en mensenhandel."

https://nos.nl/artikel/2301454-amsterdam-museum-neemt-afscheid-van-gouden-eeuw.html

Wat een idioterie! Zwarte Piet moet weg en nu de Gouden Eeuw. Dergelijke onzinnigheden kunnen allen maar uit Amsterdam komen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 13, 2019 20:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ze kunnen beter Limburg weg doen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Quote:
Het Amsterdam Museum doet met onmiddellijke ingang de term 'Gouden Eeuw' in de ban. Het museum ziet de stap als een mogelijkheid om "inclusiviteit en andere perspectieven op die tijd mogelijk te maken", meldt het op zijn website.

De zeventiende eeuw kreeg de bijnaam 'Gouden Eeuw' omdat Nederland in deze eeuw een economische en militaire wereldmacht was, zegt conservator Tom van der Molen. "De term negeert negatieve kanten als armoede, oorlog, dwangarbeid en mensenhandel."

https://nos.nl/artikel/2301454-amsterdam-museum-neemt-afscheid-van-gouden-eeuw.html

Wat een idioterie! Zwarte Piet moet weg en nu de Gouden Eeuw. Dergelijke onzinnigheden kunnen allen maar uit Amsterdam komen.

Hoezo onzinnig? Weet jij hoeveel Limburgers er in de 17de eeuw naar Amsterdam zijn gevlucht?

http://www.geschiedenisbeleven.nl/immigratie-de-17e-eeuw-een-succesverhaal/

Want zo leuk was het niet in Limburg in die 'Gouden Eeuw'.

https://genwiki.nl/limburg/index.php?title=Geschiedenis_van_Limburg:_Zestiende_en_Zeventiende_eeuw

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
Quote:

De Gouden Eeuw is meer dan allen maar goud en rijkdom natuurlijk. Het was een eeuw met een grote variatie aan gebeurtenissen. Goed dat men er wat genuanceerder naar kijkt.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie