Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Wie moet het na kalt stellen van Zwarte Piet gaan ontgelden? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 17, 2019 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

O, ik begrijp dat heel goed.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 18, 2019 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tsja, gratis geld hebben ze in hun shit hole van herkomst niet.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 18, 2019 13:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Zie je wel dat je het snapt? Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Nov 18, 2019 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2019 6:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Weet niet of dit hier al aan de orde is geweest, maar vind dat het gedoe rond apengeluiden op voetbaltribunes momenteel wat overdreven begint te worden.

Wat doen die gasten formeel gezien nou helemaal fout?

En als ze over zwarte piet zingen in deze tijd van het jaar dan is daar ook niets op aan te merken.
Om in dit verband over racisme te praten is al helemaal buiten proporties.

Wanneer iemand 'n ander eraan herinnert dat hij hier van nature niet thuishoort omdat hij tot 'n ras behoort dat ver van hier z'n thuisbasis heeft, dan is dat niet racistisch, maar volkomen natuurlijk.

De man heeft nou eenmaal de taak om het eigen natuurlijke territorium te beschermen tegen indringers.

Normaal gesproken doet hij dat op 'n zodanige manier dat de vreemdeling begrijpt dat hij zich weer moet verwijderen. En als dat dan niet genoeg is dan gebruikt hij daar geweld voor. Puur natuur.

Inmiddels is een en ander echter in grote delen van de planeet verboden.
Op die manier wordt dan wel 'n belangrijke mannelijke eigenschap zwaar gefrustreerd.
En dat is helemaal niet gezond en ook niet bevorderlijk voor het maatschappelijke welzijn.

Aangezien de sport en zeker ook het voetballen heden ten dage min of meer 'n uitlaatklep vormt voor allerlei opgekropte gevoelens, zou er niet zo moeilijk over gedaan moeten worden wanneer jongelui op de tribune uiting geven aan iets wat hen dwars zit; en al zeker niet wanneer dat gebeurt op 'n manier die formeel niet verkeerd is.

Wie bijvoorbeeld 'n apengeluid maakt moet dat zelf weten, want dat is nergens in de wet verboden. Zo ook het zingen van liedjes over zwarte piet.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2019 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik hoor eigenlijk alleen blanke witte trieste figuren die een ZwartePiet probleem voor het deels negroïde deel van de Nederlandse bevolking bijeen fantaseren.
Ik kwam in het verleden geregeld op de Antillen en in Suriname, regio,s waar volop ZwartePieten aanwezig waren bij de intocht van het komische Piet en Sint duo.
Zwarte Piet deelde ook daar gul cadeautjes uit zonder onderscheid op huidskleur, en Sinterklaas wees de peuters vermanend op de door hen in het verleden begane fouten.
Ook in die contreien was het een prachtig spannend kinderfeest voor de kleintjes.
In Georgtown, de hoofdstad van een belendend land, werd je dan weer op een Hindoefeest bedekt met gekleurd verfpoeder, zodat jet daar als blauwe of roze Alien mee kon feesten met de lokale bevolking.

Het is mij ook een volslagen raadsel waarom alleen mensen met een deels negroide uiterlijk zich gediscrimineerd voelen. Waarom doet dat fenomeen zich nauwelijks voor bij Paoea,s , Tamils of Singalezen.

BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2019 12:56 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Als klein kind was ik doodsbang voor Sinterklaas. Ik heb een foto van mij als 4 jarige die bij Sinterklaas moest komen.
En de uitdrukking op mijn gezicht was angst. Waarom? Omdat die man een boek had waar alles instond over mij.
Ik weet nog wel dat Zwarte Piet mij een knipoog gaf.

Toen ik 6 jaar was, kwam Sint en Piet bij ons thuis. Ik stond in de gang met Piet te praten terwijl Sint binnen zat.
Ik haalde mijn hamster op en zette die in de hand van Piet.
Die sloeg een vrouwelijke gil en liet mijn hamster vallen.
Ik was helemaal verontwaardigd want een Piet hoort nergens bang voor te zijn.
Ik vind wel dat zwarte Pieten bewust moeten zijn dat kinderen dus een hamster of een rat trots kunnen laten zien.
Dat betekent dat kinderen niet bang zijn voor zwarte Pieten omdat ze spontaan zijn en gek doen terwijl die bisschop een boek heeft waar alles in opgeschreven staat. En dat is heel eng.

BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2019 20:10 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Nou die sint mag dan 'n boek hebben, die pieten hadden altijd roedes bij zich en daar mepten ze flink mee erop los.
Tenminste vanaf dat je 'n bepaalde leeftijd had bereikt (van pakweg 12).
Verder hadden ze 'n grote juten zak bij zich en daar zaten niet alleen allerlei lekkernijen in maar daar kon je als niet zo braaf jongetje ook ingestopt worden en meegenomen naar Spanje.
Nee, dan toch nog liever de sint zelf.

Maar wat dat 'beledigen' betreft door iemand "zwarte piet" te noemen; doe dat zelf ook soms, maar dan wel nadat de desbetreffende donkerhuidige patjakkers eerst iets van Kerstman of Sinterklaas geroepen hebben. Dit ongetwijfeld in verband met de aanwezigheid van 'n baard.
Soms is dat wel wat hinderlijk, maar om dat dan 'n belediging te vinden, dat zou te ver gaan.
Je raakt ze gewoon even terug en klaar is kees.
Maar zij zijn 't dan toch die begonnen.
En dat doen ze ongetwijfeld ook bij anderen.
Nou, dan krijgen ze daar de rekening voor gepresenteerd wanneer een hunner 't tot beroepsvoetballer geschopt heeft.

Er worden bij dat voetballen ook wel spreekkoren gebruikt in heel andere gevallen.
Tja, dat is nu eenmaal geen sport van doetjes en het publiek is dat veelal evenmin.
Wie dat niet kan hebben kan beter gaan korfballen.

https://nos.nl/artikel/2311146-hey-zwarte-piet-of-waar-is-je-pietenpak-zo-kwetsend-zijn-die-grapjes.html

-
BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2019 21:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het is mij wel opgevallen dat door het geouwehoer over het zwart van Zwarte Piet, volgens mij het racisme ook in Nederland zijn kop heeft opgestoken. Ik las onlangs zelfs over discriminatie bij sport wedstrijden. Zelfs mensen die vroeger het woord discriminatie niet begrepen, zullen als het doorgedram over een donkere huidskleur nog een paar jaar blijft doorgaan, straks eindigen als een echte racist. Misschien is dat wel de bedoeling van de linkse Deug-Elite. Tweedracht zaaien is blijkbaar hun lust en hun leven.

BerichtGeplaatst: Di Nov 19, 2019 22:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Door dat eindeloze gedram van Poendert over links zou je bijna zelf links worden.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 20, 2019 2:49 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Het is mij wel opgevallen dat door het geouwehoer over het zwart van Zwarte Piet, volgens mij het racisme ook in Nederland zijn kop heeft opgestoken. Ik las onlangs zelfs over discriminatie bij sport wedstrijden. Zelfs mensen die vroeger het woord discriminatie niet begrepen, zullen als het doorgedram over een donkere huidskleur nog een paar jaar blijft doorgaan, straks eindigen als een echte racist. Misschien is dat wel de bedoeling van de linkse Deug-Elite. Tweedracht zaaien is blijkbaar hun lust en hun leven.

Denk dat 't bij dat zogenaamde racisme op de tribunes ook gaat om 'n groot verschil in geaardheid tussen de autochtonen enerzijds en de voetballers van tropische origine.
Wanneer Noord-Europiden iets op hun lever hebben dan nemen ze niet gauw hun toevlucht tot geweld om dat kwijt te raken. Wel gaan ze er dan op 'n gegeven moment toe over om verbaal hun gram te halen. Ze schelden dan bijvoorbeeld iemand de huid vol en laten 't daar verder bij. Dat doen bijvoorbeeld tropiers (voor zover dezerzijds bekend) nauwelijks of niet, maar die zullen hun gram veeleer lozen in de vorm van daadwerkelijk geweld.
Maar wanneer de criminaliteitscijfers bijvoorbeeld hier te lande bekeken worden dan wordt al gauw duidelijk dat exotische vreemdelingen ook overigens veel actiever zijn met criminele bezigheden dan binnenlanders.
En dat voelen die binnenlanders toch wel aan; ook wanneer ze op de voetbaltribune staan en er spelers van tropische signatuur op het veld lopen.
Nou, omdat ze daar dan met velen zijn en min of meer anoniem, hebben ze er eindelijk de gelegenheid om hun gram over alles wat die vreemdelingen hier zoal aan crimineels aanrichten 'ns lekker de vrije loop te laten in de vorm van spreekkoren of andere uitingen waarvan ze verwachten dat het de vreemdelingen zal raken.

En dan wel de vreemdelingen die bij de tegenpartij spelen, waarbij dan tevens erop gehoopt wordt dat die daardoor gehinderd worden in hun spel, zodat de winstkansen van de eigen club vergroot worden.

Al bij al staat 't in geen verhouding tot de criminaliteit die in het alledaagse leven begaan wordt door zo vele exotische vreemdelingen en die vaak ook nog 'ns onbestraft blijft.

Tja, de natuur kruipt waar hij niet gaan kan.
Wanneer men gaat proberen om ook dergelijke uitlaatkleppen nog te dichten dan kan dit inderdaad uitlopen op echt grimmige resultaten.

Trouwens ook meer in het algemeen kan gesteld dat wie op 'n gegeven moment het voorwerp wordt van spot er verstandig aan doet om eerst 'ns erover te gaan denken of hij dat wellicht aan zichzelf te danken heeft, alvorens zich daarover te beklagen.

Dat laatste kan in de echte grote mensenwereld trouwens veel beter achterwege gelaten worden, omdat dit daar alleen maar resulteert in een nog heviger vorm van spot.
Anderen gaan iemand echt niet zonder reden tot voorwerp van satire o.i.d. maken.

Maar dat is voor personen van tropische origine wellicht niet zo duidelijk, omdat dit typisch hoort bij de Europide soort, terwijl zij dat zelf, zoals boven verondersteld, weer heel anders hebben.

Tja, wie 't zo niet bevalt kan er altijd voor kiezen om dan maar in z'n eigen gebied te blijven of daarheen terug te keren.
-
BerichtGeplaatst: Wo Nov 20, 2019 9:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Over het Zwarte Piet incident op de tribune van FC Den Bosch.
We weten onderhand wel dat voetbalfans zo ongeveer het domste volk is dat er rondloopt. En dom volk roept domme dingen. Maar de media hebben hier een kwalijke rol gespeeld door dit flink uit te vergroten.
Ik kan me nog goed herinneren dat er op de tribune bij Ajax regelmatig gesist (gas) werd, dat er "Alle joden aan het gas" geroepen werd en dat Ajax een jodenclub is.
Dus media, hou op met het roepen dat Den Bosch het eerste voorval was.

Daarbij komt nog dat er met de feiten flink de hand is gelicht.

Deze foto van een Den Bosch supporter, die de Hitlergroet brengt, heeft veel verontwaardiging teweeggebracht.

Maar als we even op Twitter kijken dan zien we het hele filmpje (vanaf 34 seconden). Is dat een Hitlergroet?

https://twitter.com/FOXSportsnl/status/1196068203090329610

BerichtGeplaatst: Wo Nov 20, 2019 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ergens hebben die tropische voetballers dit soort toestanden toch aan zichzelf te danken.
Hun aanwezigheid hier in Noord-Europa is sowieso al vaak 'n hele heis voor de binnenlanders.
Die moeten toch wel hun irritatie daarover onderdrukken.
Net zoals de tropiers dat ongetwijfeld hebben bij de aanwezigheid van Noord-Europeanen of andere niet-Tropiers in hun eigen tropische gebied.
Nou, wanneer zo'n tropier hier dan bij een voetbalclub mee gaat doen dan impliceert dit dat hij zich bij met name ook uitwedstrijden in zekere zin vijandig gaat gedragen ten opzichte van het thuispubliek bij zo'n wedstrijd.
Dat publiek is dan dus niet blij met wat die vreemdeling hier in hun land doet.
Op 'n gegeven moment (bijvoorbeeld als hij ook nog 'n overtreding maakt ten opzichte van 'n thuisspeler), kan dat net wat te veel vragen van het tolerantievermogen van fanatieke supporters op de tribune, waardoor die hun ergernis in dit opzicht niet meer helemaal in bedwang kunnen houden.

Dus heel in het algemeen kan gesteld dat hier te lande of elders in (Noord-) Europa verblijvende tropiers er goed aan zouden doen om situaties te voorkomen waarin zij 'n deel van de gastgevende bevolking tegen de haren strijken.
En dat is dus ook het deelnemen aan voetbalwedstrijden.
-
BerichtGeplaatst: Do Nov 21, 2019 0:49 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Ik kan me nog goed herinneren dat er op de tribune bij Ajax regelmatig gesist (gas) werd, dat er "Alle joden aan het gas" geroepen werd en dat Ajax een jodenclub is.

Ja, "Hamas, Hamas de joden aan het gas" werd er dan geroepen.
Ook werd er in het verleden nogal 'ns met bananen gegooid wanneer 'n tropische speler 'n hoekschop ging nemen.
Totdat eentje zo'n banaan oppakte en hem oppeuzelde.
Daarna werd nog gevreesd dat er met kokosnoten gegooid zou gaan worden, maar dat is er niet van gekomen.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/feyenoord-roma-stilgelegd-na-rood-en-gooien-banaan~adfe5150/?referrer=https://www.google.nl/

Tedje van Es schreef:
Daarbij komt nog dat er met de feiten flink de hand is gelicht.
Deze foto van een Den Bosch supporter, die de Hitlergroet brengt, heeft veel verontwaardiging teweeggebracht.
Maar als we even op Twitter kijken dan zien we het hele filmpje (vanaf 34 seconden). Is dat een Hitlergroet?

Kan ook de Heil Ceasar groet zijn. Dat weet je dus maar nooit.
-
BerichtGeplaatst: Do Nov 21, 2019 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
Ook werd er in het verleden nogal 'ns met bananen gegooid wanneer 'n tropische speler 'n hoekschop ging nemen.

Klopt, dat was ik vergeten. Dat is eens met Kluivert gebeurd.

Waar het mij om gaat is dat er geroepen wordt dat dit nooit eerder is gebeurd. Dat is het dus wel.

BerichtGeplaatst: Do Nov 21, 2019 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Volgens mij is het hele Sinterklaas feest om zeep geholpen mede door het deugende linkse deel der bevolking. Ik zie de laatste tijd in de media of in de winkels niet 1 Zwarte Piet meer. Die kijken wel uit.
Weer een Nederlandse traditie door links om zeep geholpen. Nu de Coentunnel enz nog.
Al dit geouwehoer oven de kleur van Zwarte Piet, en het onherkenbaar maken van de verklede buurvrouw wordt steeds meer op het bordje van d negroïde medemens geschoven, ook door de nog niet racistische bevolking. Dat onze eigen negroïden nog steeds zwartgevefd en daardoor onherkenbaar op de Antillen, op de originele wijze de Zwarte Piet uithangen wordt door linksdraaiende media verzwegen.
De deugende mens loopt nog altijd braaf achter 100% wel zwarte figuren uit het verre Ghana. Het land van de volken dat de toen nog pikzwarte slaven leverde.
Gelukkig heeft de buitenlandse aanjager van deze idioterie belooft, dat hij in de toekomst ook zijn verdwaalde broeders op de Antillen gaat aanpakken. Want dat kan toch niet. Een zwart geschminkte Creoolse heer of dame.
Al dit gezeur heeft er wel voor gezorgd dat nu ook veel Nederlanders met een scheef, wellicht racistisch oog naar zijn gekleurde buurman kijkt.
Het Sinterklaas kinderfeest heeft afgedaan.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 22, 2019 14:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Over het Zwarte Piet incident op de tribune van FC Den Bosch.
We weten onderhand wel dat voetbalfans zo ongeveer het domste volk is dat er rondloopt. En dom volk roept domme dingen. Maar de media hebben hier een kwalijke rol gespeeld door dit flink uit te vergroten.

Precies dat. Het grootste verschil is dat mensen die dikkig zijn, flaporen of rood haar hebben niet behoren tot de beroepsgekwetsten die aanstoot nemen aan Nijntje of aan de naam rode druiven.

Quote:

https://twitter.com/FOXSportsnl/status/1196068203090329610

Hij roept "d'r uit" en maakt een wegwerpgebaar. Media hollen dit soort situaties volledig uit om de linkse agenda uit te voeren. Zonder waarheidsvinding te hebben gedaan wordt het leven van een jongeman door het afvoerputje gekiept. Alles voor een handvol deugpunten.

De linkerflank weet niet hoe snel zij hun afkeur moeten uitspreken over het voorval maar nu de identiteit van de Gorinchemse kopschoppers bekend is, verneem je geen enkel signaal, of ook maar het begin van een kritische noot.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 22, 2019 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Volgens mij is het hele Sinterklaas feest om zeep geholpen mede door het deugende linkse deel der bevolking. Ik zie de laatste tijd in de media of in de winkels niet 1 Zwarte Piet meer. Die kijken wel uit.
Weer een Nederlandse traditie door links om zeep geholpen. Nu de Coentunnel enz nog.
Al dit geouwehoer oven de kleur van Zwarte Piet, en het onherkenbaar maken van de verklede buurvrouw wordt steeds meer op het bordje van d negroïde medemens geschoven, ook door de nog niet racistische bevolking. Dat onze eigen negroïden nog steeds zwartgevefd en daardoor onherkenbaar op de Antillen, op de originele wijze de Zwarte Piet uithangen wordt door linksdraaiende media verzwegen.
De deugende mens loopt nog altijd braaf achter 100% wel zwarte figuren uit het verre Ghana. Het land van de volken dat de toen nog pikzwarte slaven leverde.
Gelukkig heeft de buitenlandse aanjager van deze idioterie belooft, dat hij in de toekomst ook zijn verdwaalde broeders op de Antillen gaat aanpakken. Want dat kan toch niet. Een zwart geschminkte Creoolse heer of dame.
Al dit gezeur heeft er wel voor gezorgd dat nu ook veel Nederlanders met een scheef, wellicht racistisch oog naar zijn gekleurde buurman kijkt.
Het Sinterklaas kinderfeest heeft afgedaan.

Hoezo? Wacht even tot de middenstand hun decemberwinst heeft geteld.
Pas als de winkels de decembermaand met verlies afsluiten, kan je spreken over 'om zeep helpen', niet eerder.
Mooiste van alles is nog dat de Poenderts zich niet laten weerhouden door regenboogpieten om de winkels toch maar leeg te kopen voor de bloedjes van kinderen.
Wat voor traditie is dit eigenlijk? Dingen kopen die over twee weken al bij het oud vuil liggen? Of met veel gescheld en gegrauw geruild moeten worden?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 22, 2019 18:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Hij roept "d'r uit" en maakt een wegwerpgebaar. Media hollen dit soort situaties volledig uit om de linkse agenda uit te voeren. Zonder waarheidsvinding te hebben gedaan wordt het leven van een jongeman door het afvoerputje gekiept. Alles voor een handvol deugpunten.

Kijk aan! Hier hebben we het bewijs: https://nos.nl/artikel/2311385-om-den-bosch-supporter-bracht-geen-hitlergroet.html
Het is allemaal opgeklopte room van die geile media.

Quote:
De linkerflank weet niet hoe snel zij hun afkeur moeten uitspreken over het voorval maar nu de identiteit van de Gorinchemse kopschoppers bekend is, verneem je geen enkel signaal, of ook maar het begin van een kritische noot.

Willibrord Frequin was vandaag op de radio. Hij was te gast bij Korsakov-DJ Ruud de Wild. Toen hij zei dat het hier om Marokkanen ging werd hem vakkundig de mond gesnoerd. Zo gaat dat anno 2019 in medialand...

BerichtGeplaatst: Vr Nov 22, 2019 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Mooiste van alles is nog dat de Poenderts zich niet laten weerhouden door regenboogpieten om de winkels toch maar leeg te kopen voor de bloedjes van kinderen.

Klopt, het gros heeft geen principes. Ik wel, maar ik word dan ook weggezet als een extremistische fanaat. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Nov 22, 2019 23:31 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Precies dat. Het grootste verschil is dat mensen die dikkig zijn, flaporen of rood haar hebben niet behoren tot de beroepsgekwetsten die aanstoot nemen aan Nijntje of aan de naam rode druiven.

Nijntje? Geen idee waar dit nou weer voor staat als scheldwoord.
Rode druiven? Ook nog nooit van gehoord in dat verband.
En rood haar? Dat heeft alleen Ronald Mac Donald toch? Maar mensen met goudblond haar zouden desondanks wellicht aanstoot kunnen nemen aan een dergelijke ridiculisering van hun uitzonderlijk fraaie haarkleur, die overigens in geen enkel opzicht in een adem genoemd mag worden met lichamelijke gebreken of kwalen.

Maar waar 't in die kwestie van zogenaamd racisme op voetbaltribunes om gaat is dat dit in de verste verte geen racisme genoemd mag worden. Het mag hooguit raciale belediging heten.
Racisme is veeleer het idee dat het eigen ras superieur is aan een of meer andere rassen en een daarop gebaseerd streven om die andere rassen te elimineren.
Zo ongeveer wat nu gebeurt met het Noord-Europide ras, waartoe ook het Nederlandse behoort.
Ofschoon de rassen die zich hieraan schuldig maken dit (voor zover dezerzijds bekend) niet expliciet uiten, is hun uitbreidingsdrang en de daarbij gebezigde agressie toch wel van dien aard dat hun gedrag deze racistische instelling impliceert.
In dit verband kan verwezen worden naar Islamisering maar inmiddels ook naar het aanhoudend hierheen migreren van grote aantallen Afroiden.
In het kader van deze ontwikkelingen in het dagelijkse leven is het niet verwonderlijk dat van Noord-Europese zijde daartegen geprotesteerd wordt bij meer culturele manifestaties als voetbalwedstrijden. Men geeft dan blijk er genoeg van te hebben dat de eigen voetballers in alsmaar grotere mate uit elftallen verdrongen worden door exotische, die dus in breder verband bezien behoren tot de rassen die doende zijn het Noord-Europide van de aardbodem te verdringen.
Dat is dan dus juist het tegenovergestelde van racisme; dat is anti-racisme in de zin van rasbewuste uitingen die erop gericht zijn racistische ontwikkelingen tot staan te brengen.

Cliox schreef:

De identiteit van degene die onlangs een treinconductrice bewusteloos sloeg is inmiddels ook bekend.
Die van degene(n) die op welke manier dan ook de ramen van rijdende treinen hebben bekogeld (naar aangenomen wordt beschoten) nog niet.
Maar vind dat de baas van NS wel iets zorgvuldiger zijn woorden zou kunnen kiezen bij het becommentarieren van dit soort dingen.
Hij twitterde iets van "zijn we hier in Nederland nou helemaal aan het ontsporen?"
Maar in hoeverre kan bijvoorbeeld bij het bewusteloos slaan van die conductrice gesproken worden over "wij hier in Nederland"?
Dat was iemand die er exotisch uitzag en ook al had hij wellicht de Nederlandse nationaliteit, dan blijft 't iemand die ergens anders thuishoort.
In zo'n geval kan dan toch beter gesproken worden van "zij hier in Nederland."
-
BerichtGeplaatst: Za Nov 23, 2019 0:59 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Bijzonder te lezen dat de Nederlandse nationaliteit niets voor u betekent.

Ook bijzonder te merken dat de betekenis van woorden in de Nederlandse taal eenzijdig door uzelf wordt bepaald
BerichtGeplaatst: Za Nov 23, 2019 1:43 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Corwin schreef:
Bijzonder te lezen dat de Nederlandse nationaliteit niets voor u betekent

Van de natuur uit bezien is nationaliteit sec niets meer dan 'n onbetekenend papiertje.

Corwin schreef:
Ook bijzonder te merken dat de betekenis van woorden in de Nederlandse taal eenzijdig door uzelf wordt bepaald

https://www.encyclo.nl/begrip/racisme

-
BerichtGeplaatst: Za Nov 23, 2019 1:56 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Daar staat dus een hele reeks definities
Uw definitie zal daar vast ook wel bij staan.
Andere mensen gebruiken één van de andere daar genoemde definities
BerichtGeplaatst: Za Nov 23, 2019 2:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Corwin schreef:
Daar staat dus een hele reeks definities
Uw definitie zal daar vast ook wel bij staan.
Andere mensen gebruiken één van de andere daar genoemde definities

Er staat geen een bij die niets meer dan belediging inhoudt.
En verder bevatten ze voor het overgrote deel het superiotiteitsidee of varianten daarvan.
-
Wie moet het na kalt stellen van Zwarte Piet gaan ontgelden?
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie