Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Wie moet het na kalt stellen van Zwarte Piet gaan ontgelden? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 23, 24, 25  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 28, 2016 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Loetje schreef:
Waarom zouden Hussein O'Drama of Sylvana Simons dan wel onraakbaarheid mogen genieten om boven vrijheid van expressie te mogen staan? Omdat ze een kleurtje hebben of zo?

Hahahaha ik vind je excuusjes wel leuk van je bedacht hoor, maar Bush is niet vergeleken met een aap vanwege zijn ras en dat doe jij wel met Sylvana Simons en daarom is het een racistische uiting.

Als jij het recht wilt claimen om je racistisch te uitten, moet je dat vooral doen, ik heb echter eveneens het recht om te zeggen dat op basis van je eigen uitgingen je dan ook niet moet zeuren over dat er racistische motieven te bespeuren zijn in de zwarte piet discussie. Dat jij de vrijheid van racistische expressie wilt, maar niet dapper genoeg bent om er gewoon voor uit te komen en gaat miepen als er iets van wordt gezegd is je eigen issue, ik schrijf gewoon waar het op staat.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Okt 28, 2016 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Very Happy
Eindelijk een linkse stem die het bestaan van rassen toegeeft.
Bij meerdere fora werd door PC figuren het bestaan van verschillende rassen ontkent.
Dat leidde in de praktijk ook tot meningsverschillen bij de aardappelboer omdat linkse mensen maar niet van hem
wilden aannemen dat er behalve bintjes ook eigenheimers, rode pipo,s ,Dore, Irene en Opperdoes bestond.

Einde van het verhaal was dan dat de groenteman dan maar alle soorten door elkaar flikkerde om de geitenwollen
sokkendragers op hun gemak te stellen. , Very Happy
BerichtGeplaatst: Vr Okt 28, 2016 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Je haar wassen met shampoo van Schwarzkopf.....mag dat nog wel ?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 28, 2016 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

,
Waar je voorkeur naar uitgaat.
Je haar werd ook Völler met de spuug van Frank Rijkaard.

BerichtGeplaatst: Za Okt 29, 2016 2:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:

Jodenkoeken, moorkoppen, negerzoen (o nee dat mag niet meer), etc.

Mensen moeten eens wat minder snel beledigd zijn, want daarmee maken ze alles kapot.

Vooral wanneer mensen van een erkende minderheidsgroepering zich beledigd voelen, dan rollen heel veel Nederlands vol overgave op hun rug.

Want de grootste schande in Nederland lijkt wel om iets beledigends te zeggen over een erkende minderheidsgroepering. Dan ben je namelijk al snel een discriminerende racist. En dat wil de blanke meerderheidsnederlander vooral niet zijn, het is zo'n beetje de grootst mogelijke schande die er is.

We vergooien nog liever de eigen identiteit dan dat we de kans lopen om voor discriminerende racist te worden uitgemaakt.

Overigens heeft de blanke Nederlander natuurlijk absoluut niet het recht om zich beledigd te voelen wanneer iemand hem onterecht voor racist uitmaakt. Dat dat even duidelijk is.

De blanke Nederlander moet gehoorzamen aan alle vormen van 'beledigd voelen' die door gelijk welke erkende minderheid dan ook geuit worden.

Daarom weg met zwarte Piet en juichen voor de Gaypride. Ook als je liever wel een zwarte Piet hebt en liever geen Gaypride, want als je dat zegt ben je aan het discrimineren, minderheden voelen zich dan beledigd. En dat mag niet. Dus geef je culturele identiteit op: doe mee met de grijze menigte, de multiculturele smeltkroes, vier je tolerantie!!! tot je zelf een minderheid bent, en dan mag je alleen nog hopen op de tolerantie van de voorheen-minderheid.

(en die zal er niet zijn!)

BerichtGeplaatst: Za Okt 29, 2016 8:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Lampje schreef:

Jodenkoeken, moorkoppen, negerzoen (o nee dat mag niet meer), etc.

Mensen moeten eens wat minder snel beledigd zijn, want daarmee maken ze alles kapot.

Nog even en we hebben het niet meer over het Zwarte Woud of de Zwarte Zee, maar over het Bonte Woud en de Regenboog Zee.
De was doen met Witte Reus of een reisje naar Wit-Rusland is ook riskant: net of je bewust "zwart" wil uitsluiten.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hoe doortrapt de media zijn blijkt hier wel uit: http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/10/haha-zwarte-piet-hater-paul-de-leeuw-gaat-nat-alle-kinderen-in-zijn-publiek-willen-de-kindervriend-zwart-houden/

Paul de Leeuw vroeg kinderen die vóór Zwarte Piet zijn een groen bordje op te steken en kinderen die tégen zijn een rode. Tot De Leeuws verbijstering staken vrijwel álle kinderen een groen bordje op.
De presentator was zichtbaar geschrokken van dit rechtse geluid in zijn VARA-studio. “Massaal, massaal groen, ongelooflijk. Ik zie maar een enkele rode“, zei hij.
De Leeuw vindt kennelijk dat iedereen die het niet met hem eens is, het gewoon niet snapt. “Ik dacht dat jullie er iets anders over nadachten. Dus niemand begrijpt dat het aangepast kan of moet worden?”...

...Het filmpje is echt hilarisch, aangezien de anders zo luidruchtige Paul de Leeuw ineens even stil is omdat hij op z’n nummer gezet wordt.
Vooral Paul de Leeuws reactie spreekt boekdelen: hij kan niet geloven dat kinderen die gewoon zijn opgegroeid buiten de progressieve grachtengordel helemaal niet zo’n enorme haat voelen tegen de zogenaamde ‘racistische’ figuur Zwarte Piet.
Maar ondanks dat hij net met z’n neus op de feiten is gedrukt, kan De Leeuw het ook weer niet laten om de kinderen een belerende opmerking mee te geven: deze kinderen ‘begrijpen’ het gewoon niet, aldus de VARA-presentator. Ze hebben niet een andere mening; nee, ze begrijpen het gewoon niet. Domme jeugd van tegenwoordig, ook!

De Leeuw snapt kennelijk niet dat niemand wil dat het aangepast wordt.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Dus geef je culturele identiteit op: doe mee met de grijze menigte, de multiculturele smeltkroes, vier je tolerantie!!! tot je zelf een minderheid bent, en dan mag je alleen nog hopen op de tolerantie van de voorheen-minderheid.

(en die zal er niet zijn!)

De glazen bol heeft het bij het rechte einde. Verwacht van tolerantie jegens intolerantie geen wederkerigheid.
BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nog even over Paul de Leeuw (ik heb even een foto van Blensk geleend)...

Ook de Leeuw en partner hebben hun kinderen van overzee

...ik had geen idee van de huidskleur van zijn adoptiekinderen maar nou snap ik waarom hij zo krampachtig Zwarte Piet weg wil hebben!

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Paula heeft dat ook al verkondigd bij Pauw of DWDD.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Even later kwam zijn studiogast Paulien Cornelisse terug op deze ‘poll’ in de studio. Volgens haar snapten de kinderen niet zo goed wat De Leeuw bedoelde te vragen.

Cornelisse: “Volgens mij stelde je die vraag verkeerd! Je had moeten zeggen: ‘Vind je dat Zwarte Piet wel een beetje van kleur mag veranderen? Wie is het daarmee eens?’

De Leeuw besloot haar advies op te volgen en zijn jonge publiek díe vraag te stellen. De kinderen waren echter helder: ze staken massaal een rood bordje omhoog. Van hen mag Zwarte Piet niet van kleur veranderen.

“O, sorry hoor. Ha ha ha. Ik zie een klein hoekje rood daar. Die hebben vast linkse ouders“, grapte Cornelisse.

De Leeuw denkt dat zijn publiek nog wel tot inkeer komt. “Ik wil toch zeggen dat ik blij ben dat die verandering plaatsvindt. Over tien jaar zijn jullie er ook blij mee.”

http://www.mediacourant.nl/2016/10/paul-de-leeuw-verbijsterd-hele-publiek-voor-zwarte-piet/

Snapten de kinderen het nou niet of snappen Paultje en Paulientje het niet zo goed? De kinderen waren duidelijk. Wat moet er aan hun mening veranderen?

Laatst aangepast door Loetje op Wo Nov 02, 2016 11:30, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Blensk schreef:
Paula heeft dat ook al verkondigd bij Pauw of DWDD.

Wat heeft hij verkondigd? Dat hij tegen Zwarte Piet is omdat zijn geadopteerde kinderen zwart zijn?

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Waar is de tijd gebleven dat Paul de Leeuw en Robert ten Brink nog Sinterklaas en Zwarte Piet speelden? Toen was het zeker nog geen besmet publiek omroepgeld innen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Tedje van Es schreef:

Wat heeft hij verkondigd? Dat hij tegen Zwarte Piet is omdat zijn geadopteerde kinderen zwart zijn?

Ik kan het mij niet in detail herinneren maar het ging om het feit dat "zijn" oudste adoptiezoon donker is en dat het bewustzijn daarover ook bij "zijn zoon" begon te landen. En de laatste tijd was dat voor Paula toch al een punt want hij had want na het zien van de film 'Twelve Years a Slave' was Paul de Leeuw helemaal om.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat is dan een bijzonder slap argument van De Leeuw.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Daarom is hij ook coryfee bij de Vara...

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2016 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

http://nos.nl/artikel/2141314-amsterdam-doet-zwarte-piet-in-de-ban-alleen-schoorsteenpieten.html

Tja, waar anders dan in het onvolprezen Amsterdam?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2016 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wat, Wie , Cultuur?
In mijn jeugd werd door een fabrikant (foute te rijke man volgens goedmensch inzicht?) in het bos een podium voor buitentoneel opgericht. Erg leuk herinner ik mij.(afgeschaft)
Elke maandagavond zomerfeest op de markt met zang en massale polonaise-dans van de jeugd. (afgeschaft)
Periodiek enkele volkse zomerfeesten, ringsteken opeen boerenpaard, paalklimmen, houthakken, touwtrekken, enz.(afgeschaft, ik heb daardoor eens 14 dagen met mijn gewonde been thuis gezeten)
Koninginnenfeesten. Noodlijdend via onverschillige buitenstaanders.
Een voorjaar, zomer en najaarsmarkt met divers vee enz. (weg, niet dier/milieu vriendelijk)
Paasfeest met enorm vuur en zang, dames en bier(afgeschaft milieu bezwaren bloemetjesjurken)
Elke 2de Pinksterdag /paasdag "meidenmarkt" in onze bosrijke vrijbosjes omgeving, duizenden deelneemers/sters uit de verre omtrek,(afgeschaft, discriminatie, verkeersdrukte, vrouwonvriendelijk)
Gratis wekelijks avondtoneel, (Sneeuwwitje, Doornroosje, enz, in plaatselijk park massaal bezocht met kroost . (afgeschaft Wegens beschadiging tere kinderzieltjes?)
Carbidschieten en oudejaarsvuren,(nagenoeg afgeschaft, te streek gebonden? Ik had voor mijn nazaten m/vr stevige carbidbusjes geconstrueerd waarin een rubberen bal paste)
Palmpasen kinderstoet met fakkels (noodlijdend? te chr. Op naar het politiek correcte bloederige offerfeest)
Verschillende zomeravonden marcheerde de Harmonie begeleid door troepen kinderen muzikaal door het dorp.(verleden tijd)
Schaapscheerdersfeest, Midwinterhoorblazen, nu nog bezocht door toeristen.
Enz, enz,
Wie wil beweren dat op onze prachtige, altijd lommerrijke Bijbelbelt in het verleden geen cultuur viel te beleven.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2016 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Het is veelzeggend dat Silvana Simons geen vervolging wacht wegens het linkse selectieve speeltje
''onverdraagzaamheid''..

Daar zou alle reden toe zijn..

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2016 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

En Asscher zingt z'n allochtonen deuntje... http://www.telegraaf.nl/binnenland/26961394/__Asscher___Denk_aan_minderheid___.html

Denk aan de minderheid? Dit heeft niet zoveel meer te maken met denken maar grenst aan terreur. Het alvast op je rug gaan leggen voor minderheden motiveert zulks om nog onaangepaster te gaan leven, gewoon omdat het zeuren en zeiken vruchten afwerpt. Vooral niet meegaan in de tradities van het land waar je verblijft maar zelfs via de politiek aangemoedigd worden om je te verzetten. Vooral zo doorgaan, dat bevorderd het "wederzijds" begrip. Ze moeten alleen niet vreemd opkijken wanneer de meerderheid het geouweho*r binnenkort een keer zat wordt.

Re: Wie moet het na kalt stellen van Zwarte Piet gaan ontgel
BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2016 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Apetrots is gewoon Nederlands.

Dat klopt maar is niet het volledige verhaal inzake de uitspraak van Johan Derksen. Als later een soort van semi-discussie ontstaat over of het trots als een aap of pauw is, zegt Johan Derksen dat ze niet lijkt op een pauw. Implicerend dat Sylvana op een aap lijkt.
BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2016 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
http://nos.nl/artikel/2141314-amsterdam-doet-zwarte-piet-in-de-ban-alleen-schoorsteenpieten.html

Tja, waar anders dan in het onvolprezen Amsterdam?

Achterhaald. Tegenwoordig heeft iedereen centrale verwarming. En die oeroude stoomboot voldoet ook niet aan hedendaagse milieueisen. De wereld evolueert. Verder een hypocriete discussie: alsof kinderen van 3 wat hebben met traditie of bezig zijn met het wegzetten van rassen. Wat ik mij herinner wat ik zo ontzettend leuk vond aan Sinterklaas was de zoetigheid en de cadeaus. Ik denk dat ik er vrede mee had en niet beter zou weten als mij was verteld dat deze door een groene Sinterklaas met blauwe Pieten zijn afgeleverd.
BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2016 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
En laten we eerlijk zijn: Ben je hier in Nederland blank, autochtoon, werkend en zonder strafblad, dan heb je hier in dit land minder rechten dan degenen die aan criteria voor gesubsidieerde vermeende zieligheid voldoen. Wat rechtvaardigt deze discriminatie? Niet zij worden gediscrimineerd, maar wij worden gediscrimineerd! Hier in ons eigen land. Rekening houden met minderheden houdt niet in dat minderheden hier meer rechten mogen hebben dan de meerderheid!

Welke minder rechten heb ik dan mijn buren?
BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2016 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ga eens solliciteren bij de gemeente Den Haag! Dan zal je worden achtergesteld op grond van je Nederlandse afkomst.

Laatst aangepast door Loetje op Za Nov 05, 2016 10:08, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2016 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En ook in de corporatiehuisvesting heb je als Nederlander het nakijken op de wachtlijst. Allochtonen gaan voor.
Wie moet het na kalt stellen van Zwarte Piet gaan ontgelden?
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie