Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Nederland zakt op lijst gelijkheid tussen man en vrouw.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Nederland zakt op lijst gelijkheid tussen man en vrouw.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2016 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Nederland is drie plaatsen gezakt op de ranglijst van landen waar de minste ongelijkheid is tussen mannen en vrouwen, de Global Gender Gap Index. Drie Afrikaanse landen hebben ons voorbij gestreefd: Burundi, Namibië en Zuid Afrika. Nederland staat nu 16e op die lijst van het World Economic Forum.

IJsland is net als vorig jaar koploper op de lijst. Daarna komen Noorwegen en Zweden. In de top 10 staan drie ontwikkelingslanden: Rwanda, de Filipijnen en Nicaragua...

http://nos.nl/artikel/2139672 nederland zakt op lijst gelijkheid tussen man en vrouw.html

Vergeef me mijn cynisme maar een lijst, waar Nederland voorbijgestreefd wordt door landen als Rwanda, Burundi, Nicaragua en de Filipijnen die uitblinken in discriminatie, corruptie, crimineel bestuur, genocide, hoge misdaadcijfers, grote collectieve armoede, enzovoorts, kan ik niet erg serieus nemen.

Ik zie ook geen grote vluchtelingenstromen naar deze zo hoog genoteerde landen.

Hoe kan dat?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2016 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wellicht dat er in de door jou genoemde landen als Rwanda, Burundi, Nicaragua en de Filipijnen een gebrekkige arbeidsparticipatie en arbeidsmoraal onder de mannelijke helft is lijkt het erop dat er een grotere arbeidsparticipatie van vrouwen is. Bekend is bijvoorbeeld dat onder de zwarte populatie in de Verenigde Staten 60 % van het werk buitenshuis door vrouwen wordt gedaan. Er schort dus chronisch iets aan de arbeidsmoraal van de mannelijke helft onder de zwarte populatie. En het lijkt me niet dat deze mannelijke helft dat compenseert door werk binnenshuis, want dat wordt ook nog het meest door de vrouwelijke helft gedaan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2016 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Haar naam is me ontschoten maar jaren geleden zei de directeur (een vrouw dus) van een Nederlandse hulporganisatie dat het probleem van Afrika de Afrikaanse man was. Die was, volgens haar, lui en onbetrouwbaar. Al het werk werd door de vrouw gedaan, terwijl de man de hele dag op z'n luie reet zit en alles naait zodat aids er welig kan tieren.

Inderdaad, aan zo'n participatie van de Afrikaanse vrouw kunnen wij natuurlijk niet tippen en staan deze landen terecht boven ons. Ik snap niet wat die mensen hier allemaal komen doen... Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2016 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Voeg daarbij het feit dat de geringe arbeidsparticipatie van vrouwen in Nederland EEN EIGEN KEUS van vrouwen is, veroorzaakt door idioot luxe belastingvoordelen, kinderbijslag en dergelijke.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2016 10:26 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Volgens mij is het juist zéér onvoordelig om alleenverdiener te zijn. Die voordelen zijn allang de kop omgedraaid t.b.v. het vernielen van gezinsstructuren. Arbeid loont volgens mij niet.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2016 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Blensk schreef:
Volgens mij is het juist zéér onvoordelig om alleenverdiener te zijn.

Blijkbaar nog niet onvoordelig genoeg, dat blijkt uit het feit dat veel vrouwen BEWUST KIEZEN voor een parttime baantje. NIEMAND die vrouwen belet om fulltime te werken. Parttime werken is een LUXE.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2016 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Nederlandse Beta Universiteiten als de UVA en VA (zo'n beetje Amsterdam Utrecht Leiden)
staan internationaal heel erg laag aangeschreven.

Eigenlijk zijn het helemaal geen Universiteiten in de klassieke betekenis, maar eerder
''propaganda bolwerken'' of ''PR firma's.''

Zij trekken eerst de Politiek Correcte lijn, zoiets als:
Nederlanders discrimineren
Vrouwen hebben het zwaar
Allochtonen doen het goed
misdaad ''daalt''

en daarna gaan ze met cijfers ''googelen'' die het gewenste resultaat ''uitpoepen'', meestal
in opdracht van een politicus...

Voorbeeld over dit misleidende onderzoek...

Niet meegenomen is het feit dat:

1: vrouwen in Ruanda straatarm zijn,
2: zich helemaal de pletter werken voor twee,
3: 1/3 nooit een school binnen zal zien,
4: vrouwen later hun geld aan hun luie man moeten afstaan.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Mannen en vrouwen in Nederland zijn voor de wet gelijk. Ze hebben dezelfde rechten en plichten. En dezelfde kansen en mogelijkheden.. Wat wil je nog meer...

Dus is het aan de vrouw zelf om daar iets mee te doen. En dat zou dan iets anders moeten zijn dan zielig doen en in de slachtofferrol kruipen...

Biologisch zijn mannen en vrouwen (gelukkig) nog steeds niet aan elkaar gelijk. Mogelijk heeft dàt er iets mee te maken..?

Het lijkt mij in ieder geval iets wat langs 'natuurlijke weg' zal moeten veranderen. Opgelegde quota en dat soort maatregelen zullen in de praktijk nooit werken..

BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2016 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

En wat moet ik me dan voorstellen bij 'veranderingen langs natuurlijke weg'?

BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2016 20:02 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Dit wordt globaal als reden gegeven:
De achteruitgang heeft volgens deskundigen te maken met het feit dat veel Nederlandse vrouwen geen betaald werk doen of minder salaris krijgen dan een man in dezelfde functie. In Nederland werken vrouwen vaak in deeltijd, veel meer dan mannen.

Verder werken Nederlandse vrouwen vaak in administratieve beroepen. Die banen dreigen te verdwijnen door automatisering.

Maar het is al met al wel grappig, alsof je als "topatleet" ineens wordt verslagen door een amateur.

Mogelijk hebben we ook een te fraai zelfbeeld.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2016 9:09 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Pinakel schreef:
Mannen en vrouwen in Nederland zijn voor de wet gelijk. Ze hebben dezelfde rechten en plichten. En dezelfde kansen en mogelijkheden.. Wat wil je nog meer...

Dus is het aan de vrouw zelf om daar iets mee te doen. En dat zou dan iets anders moeten zijn dan zielig doen en in de slachtofferrol kruipen...

Biologisch zijn mannen en vrouwen (gelukkig) nog steeds niet aan elkaar gelijk. Mogelijk heeft dàt er iets mee te maken..?

Het lijkt mij in ieder geval iets wat langs 'natuurlijke weg' zal moeten veranderen. Opgelegde quota en dat soort maatregelen zullen in de praktijk nooit werken..
Er wordt slechts geveinsd dat vrouwen en mannen gelijk zijn voor de wet. Want de vrouwen mogen zich nog steeds niet laten ombouwen tot man. De vrouwen zijn verplicht om vrouw te blijven. Ondanks dat noemen de meesten zich toch vrouwvriendelijk. Een schande.
BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2016 9:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tja, in Burundi, Namibië en Zuid Afrika is dat natuurlijk véél beter geregeld. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2016 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

torentje schreef:
...Want de vrouwen mogen zich nog steeds niet laten ombouwen tot man. De vrouwen zijn verplicht om vrouw te blijven. Ondanks dat noemen de meesten zich toch vrouwvriendelijk. Een schande.

Ik zou niet weten waarom niet. Misschien is het medisch gezien niet mogelijk. Het is gemakkelijker om een lichaamsdeel te amputeren dan om er een nieuw lichaamsdeel aan te bouwen. Zeker als het ook nog eens een beetje moet werken...

Maar met een stevige strap on zal het ook wel lukken...

...En eigenlijk wil ik het verder niet eens weten.... Smile

BerichtGeplaatst: Do Mrt 02, 2017 13:40 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Pinakel,
Dat vrouwen dat niet mogen, is omdat de gelovigen domme mannelijke volgelingen willen( en geen kleine) om mee te regeren over de wereld. Aangezien ze weten, dat als ze iets willen van de vrolijke jongeren, dat ze dan groot moeten komen.
BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2021 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Heeft de Nederlandse delegatie ingestemd met een plaatsje voor Iran in het panel voor de mensenrechten inzake de vrouwenrechten? Dan kan Nederland hierbij een paar plaatsen zakken. Alsof je de beroepspyromaan bij de korpsleiding van de brandweer aanstelt.

Quote:
Woede om toetreding Iran tot VN commissie vrouwenrechten: ’Alsof je een pyromaan uitroept tot brandweerman’

Internationaal is felle kritiek ontstaan op de toetreding van Iran tot de VN commissie voor vrouwenrechten. Ook Nederland maakt deel uit van het orgaan dat nieuwe leden toelaat, maar hoe ons land heeft gestemd blijft in nevelen gehuld.

De stemming is namelijk geheim. Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken zegt er dan ook geen uitspraken over te willen doen. „Het Nederlandse standpunt over de zeer zorgelijke situatie ten aanzien van vrouwenrechten in Iran is welbekend”, is het enige dat hij kwijt wil.

Iran werd deze week voor een termijn van vier jaar toegelaten tot de VN commissie voor vrouwenrechten, tot grote woede van Iraanse vrouwenrechtenactivisten. De commissie is ooit in het leven geroepen om ’gendergelijkheid en de emancipatie van vrouwen’ te bevorderen. Iraanse deelname is dan ook ironisch, omdat juist daar vrouwen stelselmatig worden onderdrukt. Zo moeten vrouwen daar gesluierd door het leven, en mogen ze bijvoorbeeld niet op reis zonder toestemming van hun man. Ook worden vrouwelijke activisten die hiertegen demonstreren met regelmaat in de gevangenis gegooid.

„Hoogverraad”, vindt vrouwenrechtenrechtenactivist Shirin Musa. Ook VN waakhond UN Watch is boos en roept Europese lidstaten en de Verenigde Staten op de verkiezing van Iran te veroordelen. „Alsof je een pyromaan uitroept tot brandweerman”, sneerde UN Watch voorman Hillel Neuer. „Absurd en moreel verwerpelijk.”

Hij noemt de Iraanse toetreding ’een zwarte dag voor vrouwenrechten en mensenrechten in het algemeen’.

Saudi Arabië

Vier jaar geleden werd Saudi Arabië tot de commissie toegelaten, ook een land dat niet bepaald bekendstaat om de gelijkheid tussen man en vrouw. Dat stuitte op gelijksoortige verontwaardiging. Na veel ophef gaf België toe voor de verkiezing van Saudi Arabië te hebben gestemd, en ging de toenmalige premier Charles Michel ervoor door het stof. „Mochten we het opnieuw kunnen doen, dan zouden we geen steun geven voor die stemming”, zei Michel destijds.

De leden van de vrouwencommissie worden geselecteerd door leden van de Economische en Sociale Raad van de VN, waar 54 landen van deel uitmaken, waaronder Nederland. Hoewel de stemming in het geniep verliep, is wel bekend dat het Iraanse regime 43 stemmen voor kreeg. Volgens waakhond UN Watch hebben daarmee tenminste vier westerse democratieën hun fiat aan Iran gegeven. De organisatie wil dat regeringen hun stemgedrag openbaar maken.

Het stemgedrag binnen de VN stuit in Nederland al langer op kritiek. Eind vorig jaar nam de Tweede Kamer een motie aan waarmee de regering werd opgeroepen de Kamer actief te informeren over het Nederlandse stemgedrag in New York.

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2021 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De islam en vrouwenrechten.
Mag ik even hard lachen?
Ja?
Dank u.
WOEHAHAHAHAAAAA!!!!!