Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Is moslim fundamentalisme een groot gevaar voor de wereld? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Is moslim fundamentalisme een groot gevaar voor de wereld?
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 7:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Jihad in the Qur'an:

216. Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.

15. De ware gelovigen zijn slechts degenen, die in Allah en Zijn boodschapper geloven en daarna niet twijfelen, doch met hun bezittingen en persoon voor de zaak van Allah strijden. Zij zijn de waarachtigen.

The subject of Jihad has been discussed with particular emphasis and in considerable detail in the Qur'an. There is consensus of opinion amongst researchers of the Qur'an, that no other particular action has been stated in such great detail as Jihad.

Allah (Ta'aala) has revealed many Surah's (Chapters) in the Qur'an primarily to guide the believers towards this Path. The subject of Jihad has been expressed in many diifferent ways, in numerous verses of the Qur'an. The verses explain in detail the clear objectives and benefits of Jihad. The status of the Mujaahid is honoured in the Qur'an and there are many verses which warn of the dangers of leaving Jihad. There is such great emphasis of this subject, that some commentators and scholars of the Qur'an have remarked that the topic of the Qur'an is Jihad.

The terminology of Jihad-Fi-Sabilillah, which means Jihad in the Path of Allah, has been used in the Qur'an twenty-six times and the specific word, Qitaal (Fighting), used in the context of fighting in the Path of Allah, is mentioned in the Qur'an seventy-nine times. There are whole Surah's in the Qur'an, which have been revealed, explaining the ruling and virtues of Jihad and admonishing those leaving Jihad; such as Surah Anfaal consisting of ten Rukuhs (also known as Surah Badr) and Surah Bara'ah, which consists of sixteen Rukuhs. The Surah's Baqarah, Nisaa and Ma'idah have large sections on the topic of Jihad and in Surah Hadeed, the weapons of Jihad are detailed. There are Surah's which are named after battles, such as, Surah Ahzaab (trenches), Qitaal (fighting), Fath (victory) and Saff (rows). The title of these Surahs clearly illustrates the subject matter of Jihad. In Surah 'Adiyaat an oath has been taken on the horses of the Mujahideen and further in Surah Nasr, worldwide revolution and the spreading of Islam has been mentioned through Jihad.

The truth is that a Muslim who reads the Qur'an with devotion is determined to reach the battlefield in order to attain the reality of Jihad. It is solely for this reason that the Kufaar conspire to keep the Muslims far away from understanding the Qur'an, knowing that Muslims who understand the Qur'an; will not distance themselves from Jihad.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 7:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

The Prophet, (salallaahu 'alayhee wa sallam) has said:

"The head of the affair is Islam, its central pillar is the salaat and the summit is the jihad."
And he (salallaahu 'alayhee wa sallam) has said:

"In Paradise there are a hundred grades with intervals as wide as the distance between the sky
and the earth. All these Allah has prepared for those who take part in jihad."

There is unanimity about the authenticity of this Tradition.
Al-Bukhaari has transmitted that he (salallaahu 'alayhee wa sallam) has said:

"Him whose feet have become dusty in the way of Allah [i.e. jihad] will Allah save from hellfire."
And, as related by Muslim, he (salallaahu 'alayhee wa sallam) has said:

"A day and a night spent in ribaat [remaining at the frontiers of Islam with the intention of
defending Islamic territory against the enemies] are better than one month spent in fasting
and vigils. If he dies [in the fulfillment of this task], he will receive the recompense of his
deeds and subsistence, and he will be protected from the Angel of the Grave."
It is related in the Sunan that:

"a day spent in ribaat in the way of Allah is better than a thousand days spent elsewhere."
He (salallaahu 'alayhee wa sallam) has said,

"Two eyes will not be touched by the fire: the eye that has wept out of fear for Allah, and
the eye that has spent the night on the watch in the way of Allah."
Al-Tirmidhi has said about this tradition that it is good (hasan). In the Musnad of Ahmad ibn Hanbal we find:

"A night spent on the watch in the way of Allah is better than a thousand nights
and days spent in nightly vigils and fasting."
In the Saheeh of al-Bukhaari as well as the Saheeh of Muslim we find:

"A man said: ‘O Messenger of Allah, tell me of an act that
equals jihad in the way of Allah.’ He (salallaahu 'alayhee wa sallam) answered:
‘You will not be capable of it.’ The man said: ‘Tell me anyway.’ The Messenger of
Allah (salallaahu 'alayhee wa sallam) said: ‘Can you, when a jihad warrior has gone out
on expedition, fast without interruption and spend the night in continuous prayer?’ The
man said: ‘No.’ Then the Messenger of Allah (salallaahu 'alayhee wa sallam) said:

‘This then is what equals jihad.’"
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 7:45 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Denial of Jihad is Kufr

Mufti -e-Azam Mufti Rasheed Ahmad Ludhyanvi
While delivering a speech on Jihad to a gathering of 'Ulamah and Muftiaan the Sheikh Mufti Rasheed Ahmad said that in Islam all those who believe in Allah must, as a part of their faith, participate in Jihad. Therefore anyone who denies this aspect of Islam, and has no inclination of participating in an armed struggle, is undoubtedly a Kafir and excluded from Islam.

Similarly if a person does believe in Jihad, but despite having the means to participate, declines to join in any aspect of Jihad, then he is refraining from fulfilling his duty to Allah (Fard) and is thus a Fasiq (disobedient).

The Sheikh Mufti Rasheed Ahmad has stated that apart from Jihad on the battlefield there are also other aspects of an armed struggle in which an individual can participate according to his capabilities. For instance helping a Mujaheed financially, calling people to Jihad, propagating Jihad via appropriate means and praying for the success of the Mujahideen. He also invited everyone to look at themselves in the light of the following Hadeeth from Sahih Muslim:

"If someone dies without participating in Jihad and not having the intention of ever
doing Jihaad, he has died on a branch of Hypocricy (Nifaaq)"
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 7:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla ik heb het maar zo gedaan anders zou ik er dagen over doen om alles te vertalen en alles in een verhaal te stoppen. Ik hoop dat je het leest en vergeet wat de koeffaar willen dat je doet. Je openlijk verzetten tegen je geloof.

Je zal pas geaccepteerd worden als je je eigen geloof verlaat. Ik hoop echt dat we het hierover eens kunnen worden en verder hoop ik echt dat je jihaad niet vergeet bij Islam. Alles heeft met elkaar te maken. Jihaad zal zeker voor de koeffaar hard in de oren klinken, maar dat zal me nooit weerhouden om het te propageren. Jihaad is islam en Islam is jihaad. Ik ben nooit bang om de slapende honden wakker te maken. Het zal toch een keer moeten. En ik wed voor een honderd procent dat de regeringen precies zo denken. Iedereen is bezig om Islam en haar aanhangers aan te vallen. Er is hier maar een woord voor>>> Jihaad.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 8:02 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Verder wil ik het niet al te veel hebben over de irritante opmerkingen van ene .... wiens naam ik niet zal noemen, die keer op keer ons probeert duidelijk te maken dat de moslims leugenaars zijn en waarschijnlijk zeggen dat ze het afkeuren dat de Taliban de beelden vernietigt, maar ondertussen zouden ze er anders over denken. Ajjajjaaj, mensen ergens van beschuldigen terwijl je dat niet kan bewijzen....oeiiii oeiii wat heb ik toch een gruwelijke hekel aan zulke mensen. Het zijn oproerkraaiers die twijfels willen zaaien.

Layla,

Kan ik als christen ook over moslims zeggen. Maar omdat ik blijkbaar in de minderheid ben op dit forum, heeft het natuurlijk weinig nut.

Oh ja, wat betreft die discussie met Raadgever: Oordeelt niet, en gij zult niet geoordeeld worden!

vr. gr. Han
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 8:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Han als Christen mag je net zoveel zeggen als iedere mens.

Oordelen laat ik wel aan God over daar hij het beter kan.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 13:56 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Raadgever,

Citaat:
(tegen Layla :) Ik hoop dat je het leest en vergeet wat de koeffaar willen dat je doet. Je openlijk verzetten tegen je geloof. Je zal pas geaccepteerd worden als je je eigen geloof verlaat.

Wat een onzin Raadgever. Je probeert Layla bang te maken voor de 'Koeffaar'. Dat zal je niet lukken hoor. Trouwens, deze 'koeffaar' wil Layla helemaal niet van haar geloof af helpen. Ik wil niemand van zijn geloof af helpen. Jij wel trouwens.

Citaat:
Jihaad is islam en Islam is jihaad.

Je bent het slechtste uithangbord voor je geloof dat je kunt bedenken.

[Dit weerwoord is op 12 Maart 2001 gewijzigd door Cliff.]
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 18:30 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cliff het is deze Kaafir>> Koeffaar is meervoud.

En slechtste uithangbord>> Je denkt toch niet dat ik mijn tijd verdoe in het bekeren van mensen die mij verbieden om over het geloof te praten.

Nadat ik heb gezien zal ik nooit blind kunnen en vooral willen zijn.

En oorlog zou ik nooit willen, maar wil je dat ook aan de rest van de wereld willen zeggen.

Islam lijkt zo wreed, maar is het allerminst. We hebben geen scheiding tussen Islam en Staat. Dus waar Amerika en vele landen doodstraffen uitvoert doet Islam het. ik vind het allemaal best. Maar er zijn altijd mensen die dit niet kunnen inzien. Het is blinde woede en daardoor zien ze niet.

Islam heeft zoveel beloningen en Barmhartigheid maar aan de andere kant worden misdaden naar de samenleving toe hard bestraft. En als alleen een moslim een andere moslim zonder geldige aanvalt reden moet hij worden gedood, laatstaan een kaafir.

[Dit weerwoord is op 12 Maart 2001 gewijzigd door Raadgever.]
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 19:10 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Je denkt toch niet dat ik mijn tijd verdoe in het bekeren van mensen die mij verbieden om over het geloof te praten.
Nou, ik verbied niet om over je geloof te praten, maar daar zijn dan toch aparte islam discussiefora voor?
Altijd ben je welkom om te praten over de relatie geloof en politiek alhier, maar laat die lange lappen citaten achterwege. De meeste lezen het toch niet. Als het nuttig is als argument onderbouwing van een probleemstelling geef dan een link ofzo. Dat maakt het allemaal wat gemakkelijker.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 22:39 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Raadgever...laat ik je bij deze even vertellen dat ik absoluut geen respect meer voor Layla op zou kunnen brengen als ze die paar krakkemikkige aanvallen op de Islam zou aangrijpen om haar geloof te verlaten...

Ja... als ze slechts naar mij zou luisteren zouden haar ogen opengaan...

Grapje hoor.. dat laatste... maar het eerste deel meen ik echt!!!
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 23:10 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Hoezo "krakkemikkige aanvallen op de Islam" ???

Een aantal van die "krakkemikkige aanvallen op de Islam" zijn gebaseerd op wat er in de Koran en vooral in de Hadith zelf staat. Zo staat er in de Hadith verzamelingen van Muslim en Bukhari (die beide door de soennitische mohammedanen als 100 procent authentiek worden beschouwd) dat Mohammed met Aisha trouwde toen zij 6 jaar was, en dat hij dat huwelijk met Aisha consumeerde (dus voor het eerst sex met haar had) toen zij 9 jaar was. De mohammedanen hebben dan als verweer dat ze toen al geslachtsrijp was en dat het toen, zoals in veel beschavingen, gebruikelijk was dat een meisje al kon trouwen als ze geslachtsrijp was. Dat is echter een buitengewoon krakkemikkig verweer van de mohammedanen, want in diezelfde Hadith staat ook vermeld dat Aisha nog niet geslachtsrijp was en dat ze nog met poppen speelde.

Ook over vrouwenbesnijdenis kan ik je wel het een en ander vertellen. De mohammedanen beweren altijd dat het om een premohammedaanse gewoonte zou gaan die met de komst van het Mohammedanisme niet verdwenen is, maar dat het Mohammedanisme het wel als een verminking ziet en het afkeurt. Maar ik heb inmiddels begrepen dat dat ook een misleiding is. In de Hadith verzamelingen van Muslim en Bukhari staat wel degelijk het een en ander verteld over vrouwenbesnijdenissen. En niet dat het verboden is. Ook op verschillende sites heb ik gelezen dat mohammedaanse geleerden de vrouwenbesnijdenis zien als een nobele daad.

Als jullie bewijs willen zien dan kan ik daarvoor zorgen.

Dus robT, je kunt beter niet meer spreken over "krakkemikkige aanvallen op de Islam", maar beter over krakkemikkig verweer van de kant van de mohammedanen als ze met citaten uit hun eigen zogenaamde heilige boeken geconfronteerd worden. En dat betreft dan misschien niet zozeer de Koran, maar vooral de Hadith [preventieve knip door Linda Bruyn] waar echter wel 90 procent van de mohammedanen (de soennieten) in geloven.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 23:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

ZEG CLIFF.......!!

Laat jij het nu wel toe dat hier hele citaten uit een kerkboek (koran) worden neergezet in allerlei talen en diverse kleuren ?

Moet ik soms (puur voor de lol dan) even het complete oude-testament in het Nederlands neerzetten ?

Haal dat toch weg, man !

Een kort citaatje...oké, maar ik zit me werkelijk gruwelijk te ergeren aan dit soort onzinnig lange teksten.
Open er dan desnoods een aparte discussie over, maar laten we hier dan verder gaan met de titel van deze discussie :

""Is moslim fundamentalisme een groot gevaar voor de wereld?""
BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2001 0:09 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Linda B. ... Krakkemikkig zijn de aanvallen en krakkemikkig zijn de verweren.

Het geloof (elk geloof) heeft z'n basis in nogal krakkemikkige vertalingen van krakkemikkige vertellingen en van vaak nog krakkemikkigger (dat was een moeilijke) overleveringen.

Het geloof blijft een krakkemikkig menselijke zaak en alle aanvallen daarop dus ook...

Iedereen moet gewoon DAT geloven waardoor z'n gemoed een beetje aangenaam tot rust komt.

Gemoedsrust is een belangrijk gegeven om een hoge leeftijd te bereiken. En dat willen we allemaal wel! Toch?

Ik ben het wel helemaal met je eens dat geen enkel geloof de levensvreugde van andere mensen in de weg mag staan.

Als we het zo gaan bekijken moeten er inderdaad een paar geloven (ook westerse) verdwijnen of zich een beetje aanpassen!

Maar aanvallen op een grote geloofsstroming terwijl je eigenlijk je aanval wilt richten op een afscheidingsbewegingen in die grote stroming blijft een verwerpelijke zaak.

Voorbeeld:
Je mag niet de hele Nederlandse bevolking verantwoordelijk houden voor drie Unifor-soldaten die een Islamitische jongen aan armen en benen boven een vuurton houden...

Oke... is maar een krakkemikkig voorbeeld maar toch!
BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2001 0:09 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:

Wat ik hier lees ziet er soms nogal fundamentalistisch uit.
Ik denk niet dat het een gevaar is voor de wereld maar het is minstens zo irritant als Jehovagetuigen in het kwadraat.

(moeten we daar geen discussiehoekje voor openen?)

[Dit weerwoord is op 13 Maart 2001 gewijzigd door Guus.]
BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2001 0:42 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Linda de Bruin,

Oh ja waar staat dan in Moslim Boechaarie dat vrouwenbesnijdenis is toegestaan?

En je aanvallen laten zien dat je een haatvol persoon bent die totaal geen respect van mij moet verwachten.

Je kan zo veel berichten van niet moslims zoeken als je wil, maar je moet naar de Islamitische geschriften kijken.

Ik heb te vaak moeten uitleggen hoe het zit met de profeet (saws) en Aishah(ra).

maar ik probeer het nog een keer:

Leeftijd is niet waar ze vroeger naar keken, maar naar de eerste menstruatie. Als het op je 20ste komt zal dat de grens zijn.

De profeet (saws) vredient het niet om aangevallen te worden voor een gebod waar hij zich aan moest houden.

De profeet (saws) was op zijn 25 met een 40 jarige getrouwdt en dat was zo gebleven totdat ze stierf. We praten hierover de meest geliefde en meest gerespecteerde man van zijn gemeenschap. De mensen die hem zagen konden niet meer stoppen te kijken. Hij was een lust voor het oog. Hij kon vele vrouwen trouwen maar hij bleef alleen met Khaadija (ra).

Toen hij op zijn veertigste tot boodschapper-Gods was gekozen begon de ellende pas. Na vele harde tijden stierf zijn oom, tevens beschermer, en kort daarna in hetzelfde jaar ook zijn geliefde vrouw Khaadija (ra). Toen kreeg hij pas het gebod om naar Medina te verhuizen. Daar aangekomen trouwde hij inverloop van tijd steeds de vrouwen die God voor hem kenbaar maakte. Hij trouwde Sewdah een zwarte vrouw, en vele weduwen, oudere vrouwen. Hij moest dit om zijn gemeenschap aan te zetten tot dit.

Zoals te lezen in deze Ahadeeth:

The worst calamity for a woman is when her husband passes away and, as a widow, the responsibility of maintaining the children falls upon her. In the Eastern World, where a woman does not always go out to earn her living, the problems of widowhood are indescribable. The Prophet Muhammad (peace be upon him) upheld the cause of widows. Most of his wives were widows. In an age when widows were rarely permitted to remarry, the Prophet encouraged his followers to marry them. He was always ready to help widows and exhorted his followers to do the same. Abu Hurairah reported that the Prophet said: "One who makes efforts (to help) the widow or a poor person is like a mujahid (warrior) in the path of Allah, or like one who stands up for prayers in the night and fasts in the day."

En toen pas moest hij Aishah trouwen. Het was voor hem een gebod dat hij moest gehoorzamen en niemand in die tijd bespotte hem hiervoor, daar het net zo gewoon was als het trouwen van een vrouw in gelijke leeftijd.

Aishah bleek hoogst intelligent en heeft nooit getwijfeld aan de zuivere intentie van de profeet (saws). Dus dat Linda en vele met haar niet willen zien dat gelovige Moslims over heel de wereld nooit zullen twijfelen aan de zuivere profeet die nooit een pedoseksueel zou kunnen zijn en dat wij alleen aan die benaming voor hem al over de nek gaan. Is Linda's probleem. Ik steun Allah's wetten volledig en sta compleet achter de profeet Mohammed (saws).

BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2001 1:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

De mensen die over religie willen discussiëren vraag ik vriendelijk naar een ander religieus forum te vertrekken om daar verder te gaan.

Dit forum is primair bedoeld voor politiek relevante zaken.
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie