Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Is moslim fundamentalisme een groot gevaar voor de wereld? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Is moslim fundamentalisme een groot gevaar voor de wereld?
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2001 1:55 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Linda,

Saoudi Arabie lijkt me niet echt het prototype van een moslimstaat. Heb je geen beter voorbeeld?
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2001 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Stuk over Afghanistan van Abdul Jabbar van der Ven (ik heb begrepen dat het MDI er op heeft aangedrongen bepaalde teksten te verwijderen)
http://www.maghreb-online.com/forum/viewtopic.php?TopicID=496

Deze discussie gaat over de gesloopte Buddha beelden in Afghanistan: (lees de reactie van Rasheed Mulder)
http://www.maghreb-online.com/forum/viewtopic.php?TopicID=628

(met roken heb je dat trouwens ook Janneke, degenen die gestopt zijn worden vaak zeer fanatiek anti-roker)

[Dit weerwoord is op 07 Maart 2001 gewijzigd door Cliff.]
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2001 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Beste allemaal,

Ik wil niet echt reclame maken voor mijn prikbord maar ik heb het Islam prikbord opnieuw opengesteld (het was gesloten na een dreigmail). http://www.prikpagina.nl/list.php?f=642

Veel succes en plezier allemaal,
Groetjes
Erdinš
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2001 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Nouja... twee mensen die redelijk kunnen formuleren en een lans breken voor de schandelijke wandaden van een (er zijn meer van die fanatieke afscheidingsbewegingen hoor) terroristische splinter van de islam vormt toch geen bedreiging voor de wereld laat staan voor het westen of Nederland...???
De Taliban is een wat grote splinter maar gezien op het totaal aantal islamieten toch nog klein dacht ik zo.

Laat je niet gek maken door een kleine handvol fanatieke godsdienstwaanzinnigen zou ik zeggen...

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2001 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik meld even de discussie over het boek van Assia Djebar 'Ver van Medina' - de afgelaste opera Aïsja was hierop gebaseerd.

De discussie vind plaats op http://www.volkskrant.nl
(klik op Boeken)
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2001 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat RobT :

""Laat mij dan maar eens kennismaken met die door jullie zo gevreesde moslim van 40/50 met vrouw en kinderen en werk in Nederland die al een paar jaar in het westen woont en zo openlijk achter de Taliban staat en alle moslims in Nederland of het westen oproept hetzelfde te doen...""

Ik denk eerlijk gezegd, dat het dan zoeken naar een speld in een hooiberg wordt, Rob.....en dan heb ik het vooral over het gedeelte uit jouw citaat tot het woordje *woont*
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2001 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Kun je iets duidelijker zijn Bram...

Angst voor 'een speld in een hooiberg' is toch inderdaad overdreven!

Of bedoel je iets anders???
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 1:01 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ochhh ochhh wat heb ik dit toch met heeeel veeel plezier en natuurlijk heeel veeel ergernis zitten lezen.

Hihihi komisch stelletje. Rob is hier de enige die nog helder kan denken, een echte Hollander....lekker nuchter en geen twijfelaar.

CLiff was helemaal ontdaan na het lezen van de bijdragen van Rasheed en Abdel-Jabbar van de Ven. Hij wordt met twee moslims geconfronteerd en gaat er automatisch vanuit dat alles uitgelegd is. Jammer!

Niels hield zich op de been alleeeeen maar omdat hij wel een Imam kent, namelijk zijn a.s schoonvader die gelukkig niet achter de Taliban staat. Moge Allah SWT deze man belonen, onbewust heeft hij er toch voor gezorgd dat Niels de Imams niet op een hoop zou gooien. Net of imams allemaal hetzelfde zijn en er geen rangorde in zitten.

Verder wil ik het niet al te veel hebben over de irritante opmerkingen van ene .... wiens naam ik niet zal noemen, die keer op keer ons probeert duidelijk te maken dat de moslims leugenaars zijn en waarschijnlijk zeggen dat ze het afkeuren dat de Taliban de beelden vernietigt, maar ondertussen zouden ze er anders over denken. Ajjajjaaj, mensen ergens van beschuldigen terwijl je dat niet kan bewijzen....oeiiii oeiii wat heb ik toch een gruwelijke hekel aan zulke mensen. Het zijn oproerkraaiers die twijfels willen zaaien.

Mijn mening over de Taliban kent men....ik keur het af, ik kan me namelijk heel goed indenken dat de moslims het niet op prijs zullen stellen als hun moskee├źn vernietigd zouden worden. Ik heb het dan niet eens over de Mekka, als die aangevallen zou worden dan kan je niet anders dan een grote oorlog verwachten waar ik volkomen achter sta. Aangezien ik rechtvaardig ben en het van twee kanten bekijk sta ik hier niet achter en kan het onmogelijk iets met de Islam te maken hebben. Dat sommige mensen het verkeerd interpreteren...jaa dat blijf je altijd houden. Ik zie het in ieder geval anders, dat is wat ik jullie even wilde zeggen. Ik neem afstand met alles waarvan ik denk dat het niet de tolerante Islam is waar ik in geloof.

En dan nog een vers uit de Koran waaruit blijkt dat je andere godsdiensten moet respecteren.

Surat Alkafiroen. (109)
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Zeg: "O gij ongelovigen,
2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.
4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

De laatste zin is heeel erg duidelijk dunkt me.

Bewijs dat er geen dwang is in de Islam:

Surat Albaqara (2)
256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel
verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Er is overigens ook een hadtih die ons zegt dat de persoon gedood moet worden die geen moslim meer wil zijn. Ik vind dat in tegenstrijd met de bovenstaande ayat die in de Koran staat, die accepteer ik dan ook niet. De soenna mag niet tegenstrijdig zijn. Het gaat tegen mijn gevoelens in...je kunt mensen niet dwingen om te geloven!
Ik ben nu wel voorbarig, maar ik accepteer het niet, maar sta wel open voor de achterliggende gedachte waarom zo'n persoon gedood zou moeten worden. Ik ben op zoek naar antwoorden, zolang ik die niet gevonden heb keur ik dat af.

De beelden hadden niet vernietigd moeten worden, aangezien sommige gelovige mensen daar heel veel hechte aan waarden. Ze hadden ze weg moeten geven als er tenminste in Afghanistan geen Boeddhisten wonen die de beelden aanbidden. Zo ja dan hadden ze daar kunnen blijven.

voor zover mijn mening over dit onderwerp.

Gegroet,

Layla

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 1:16 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
CLiff was helemaal ontdaan na het lezen van de bijdragen van Rasheed en Abdel-Jabbar van de Ven. Hij wordt met twee moslims geconfronteerd en gaat er automatisch vanuit dat alles uitgelegd is. Jammer!

Het ging mij niet alleen om Rasheed en Abdel Jabbar. Ik weet niet of je de discussie op Maghreb Online hebt gevolgd, maar ik ben daar de discussie aangegaan over de vernietiging van de beelden. Het aantal medestanders van de beslissing van de Taliban was heel wat groter dan de tegenstanders, en dat verbaasde mij. Zou je onderstaande bijdragen ook op Maghreb Online willen plaatsen? Ik zou wel eens willen weten hoe Rasheed hierop reageert. Hij is alleen uit op citaten en die kan ik hem in die discussie niet geven.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 1:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cliff, ik moet zeggen dat ik ook heeeeel erg teleurgesteld bent na het lezen van de verhalen van de mensen daar over Taliban.
Ik snap daarom ook dat het heeel erg verontrustend is voor jou en anderen om dat te lezen. Ik neem het jullie niet kwalijk, alleen weet wel Cliff dat ik aan de hand van wat ik dagelijks lees op het Nederlandse forum van .... (zonder dat ik daar een naam bij hoef te vermelden) ook zou kunnen zeggen dat waarschijnlijk alle Nederlanders van die radicale gedachten op na houden. Waar of niet waar? Je zegt zelf altijd tegen mij dat het maar om een klein groepje Nederlanders gaat, daarom zeg ik je bij deze....het gaat maar om een klein groepje Moslims die zo denken. Dat ze uberhaupt achter de Taliban staan zegt mij meeeeeeer dan genoeg.

Ik zal deze teksen straks op Maghreb-online plaatsen, maar verwacht er maar niet teveel van. Rasheed is heel goed op de hoogte van de Koran. Als je zijn eerste bijdrage leest over de beelden en Taliban dan lees je ook wel hoe hij op het laatst toch terug krabbelde met ....de Islam kent wel respect voor andere gelovigen dus.....
Ik heb tot nu toe alleen de hadith van Rasheed gelezen die veelzeggend is....maar waarvan ik denk dat het alleen voor moslims geldt, maar dat heeft Razi daar ook al aangegeven. Jammer dat ik niks van die Engelse teksten heb begrepen.

Ik wil je ook wel twee andere teksten plaatsen, uit de Koran...waar je dus wel weer kunt opmaken dat beelden vernietigd moeten worden. Het is en blijft een moeilijke vraagstuk....ik sluit me echter bij het antwoord van Abdelhak en Hamid....de profeten hadden geheeeeel een andere taak. Ze hadden de opdracht om de Islam te verspreiden, ze werden gedwongen om de beelden te vernietigen om zo de Islam te verspreiden. Echter is dat in tegenstrijd met de bovenstaande ayat die ik je gegeven heb. Daar staat zwart op wit dat ik mijn godsdienst heb....en de ander zijn godsdienst. Wonen daar eigenlijk boedhisten in Afghanistan? Ik ben niet op de hoogte van de situatie daar, ik zit hier wel te babbelen...maar ja het is natuurlijk niet handig als je niet weet of daar ook mensen wonen met een andere godsdienst.

Surat Alsaffaat (37)
83. En voorwaar, tot zijn partij behoorde Abraham;
84. Toen hij tot zijn Heer kwam met een deemoedig hart;
85. En hij tot zijn vader en tot zijn volk zeide: "Wat aanbidt gij?
86. Kiest gij valse goden naast Allah?
87. Hoe denkt gij over de Heer der Werelden?"
88. En hij (Abraham) redetwistte over de sterren,
89. En zei: "Ik ben er ziek van."
90. En zij wendden zich van hem af en gingen weg.
91. En hij ging heimelijk tot hun goden en zeide: "Waarom eet gij niet,
92. Wat scheelt u, dat gij niet spreekt?"
93. Dan begon hij hen met de rechter hand te slaan.
94. En zij (de afgodendienaren) haastten zich naar hem toe.
95. Hij zeide: "Aanbidt gij hetgeen gij zelf hebt uitgebeeld,
96. Terwijl Allah u en uw handwerk heeft geschapen?"
97. Zij zeiden: "Laat ons een omheining bouwen en hem in het vuur werpen."
98. En zij hadden een komplot tegen hem gesmeed, maar Wij vernederden hen.

Surat Al-Anmbi'jaa (21)

51. En voorheen schonken Wij aan Abraham zijn rechtschapenheid en Wij kenden hem goed.
52. Toen hij tot zijn vader en tot zijn volk zeide: "Wat zijn deze beelden waaraan gij zo gehecht zijt?"
53. Antwoordden zij: "Wij vonden dat onze vaderen deze aanbaden."
54. Hij zeide: "Voorwaar, gij met uw vaderen verkeert in duidelijke dwaling."
55. Zij zeiden: "Hebt gij ons de waarheid gebracht, of speelt gij slechts met ons?"
56. Hij antwoordde: "Neen, uw Heer is de Heer van de hemelen en van de aarde, Die deze schiep en ik leg getuigenis er van af."
57. En, bij Allah, ik zal tegen uw afgoden een plan beramen nadat gij hun uw rug hebt toegewend."
58. Alsdan brak hij ze in stukken, behalve de grootste daarvan, opdat zij zich tot hem zouden wenden.
59. (Toen zij dit zagen) zeiden zij: "Wie heeft dit onze Goden aangedaan? Voorwaar, hij moet een boosdoener zijn."
60. Enigen hunner zeiden: "Wij hoorden een jonge man over hen spreken; hij heet Abraham."
61. Zij zeiden: "Brengt hem dan voor de ogen des volks, opdat zij kunnen getuigen."
62. Zij vroegen: "Hebt gij dit onze Goden aangedaan, o Abraham?"
63. Hij antwoordde: "Iemand heeft het gedaan; dit is de grootste van hen. Vraagt hen of zij kunnen spreken."
64. Toen kwamen zij tot inkeer en zeiden (bij zichzelf) "Gij zijt zelf de boosdoeners."
65. En zij lieten (beschaamd) het hoofd hangen, "Gij weet wel dat deze niet kunnen spreken."
66. Hij zeide: "Aanbidt gij dan in plaats van Allah datgene wat u geenszins kan baten noch schaden?"
67. "Schande over u en over hetgeen gij buiten Allah aanbidt. Hebt gij dan geen verstand?"
68. Zij zeiden: "Verbrandt hem en helpt uw goden indien gij iets wilt doen."
69. Wij zeiden: "O vuur, wees koel en onschadelijk voor Abraham."
70. En zij wensten hem kwaad te doen doch Wij deden hen de grootste verliezers zijn

Okee....verder zal en moet er nog ergens bewijs zijn, want er hebben meerdere Islamitische landen gereageerd en die waren het oneens met het besluit van Taliban. DUSSSSSSS dat baseren zij ook ergens op.

Helaas, ik heb niet meer bewijs hierover. Mijn Islamkennis houdt ook hiermee op.

Wasalaam,

Layla
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 1:45 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla... troost je met de gedachte dat ook Europa zijn 'beeldenstorm' heeft meegemaakt...

In 1698 of daar in de buurt waren er groepen in Europa die het nodig vonden om alle kerken te bezoeken en daar de beelden neer te halen en te vernielen!

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 1:46 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Waarmee ik niet goed wil praten wat er nu in Talibanistan aan de gang is natuurlijk!!!
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 1:50 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Waar of niet waar?

Helaas, heel erg waar Layla.

Internet lijkt soms een plaats van extremen...

Groet,

Cliff.

PS: In de bijbel staat een soortgelijk verhaal over de verafgoding van een gouden kalf. Mozes vernietigt dit kalf in opdracht van God, en er wordt duidelijk gesproken over het feit dat er geen beeld van God gemaakt mag worden (zie je ook nooit in het christendom). Toch hoeft dit niet tot het vernietigen van andere geloven te leiden, de regels van het christendom gelden voor christenen en de regels van de Koran voor de moslims.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 2:23 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Sorry dat ik me ermee bemoei, maar zegt jouw reply niet dat Ibraahiem (as)ook de beelden heeft kapot gemaakt?

De Arabische regeringen zijn het misschien niet eens met wat de Taliban heeft gedaan, maar de gelovigen wel.

Ik zie het allemaal zo postief in en de meesten hier doen alsof het een evolutionaire ramp is en dat de hele mensheid gevaar loopt. De aarde is alleen gemaakt voor de mens en niet voor een andere reden. Een mens is veel belangrijker dan wat dan ook. De profeet (saws) heeft hierover gezegdt dat een gelovige meer waard is in de ogen van God dan de Al-haramain(Mekka en Medina). Dus wanneer mensen meer gevoel kunnen opbrengen voor een doelloos beeld terwijl er miljoenen mensen wereldwijd sterven hebben we echt een probleem.

Wanneer muggen in olifanten veranderen zoek ik altijd naar het stukje dat haast onzichtbaar is. Ik vergroot het en wat zien mijn oogjes. Een manier om Afghanistan aan te vallen. Bewijs http://www.thetimes.co.uk/article/0,,32114,00.html

Alhamdoelilaah zal het ze niet baten en worden ze als Allah wil weer met grote verliezen naar huis gestuurd.

[Dit weerwoord is op 12 Maart 2001 gewijzigd door Raadgever.]

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 2:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Wat wil je zeggen met die fotomontage Raadgever...

En Cliff en Layla... als jullie ruggenspraak houden laat dan ook de antwoorden daarop voor ons verborgen blijven!

Het is al laat geloof ik...

Sorry... ik zie nu pas het deeltje waarop Cliff antwoord geeft uit jou post Layla... laat maar!

Ik ga pitten!

[Dit weerwoord is op 12 Maart 2001 gewijzigd door robT.]
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 2:59 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Salaam aleikoem Raadgever,

Mag ik vragen tegen wie je praat?

Wasalaam,

Layla
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 3:02 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla ik begrijp de hint al.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 3:26 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Je laat anders niet blijken dat je de hint begrijpt, maar misschien doe je wel alsof je neus bloedt.

Om even een antwoord te geven op jouw reactie....ik heb in mijn onderstaande bijdrage al uitgelegd hoe ik erover denk...ook wat de Koran zegt, wat de profeten hebben gedaan en hoe ik het zie. Lees mijn bijdrage goed a.u.b
Verder verwees ik ook door naar Maghreb-online naar de reactie van Razi en Hamid dacht ik die het perfect onder woorden hebben gebracht.

Verder staat deze gelovige (ikk, of zie je me als een neppe moslima?) niet achter de taliban. Ze verzieken de naam van de Islam, weerzinwekkend stellen ze zich op. Er zijn gelukkig genoeg gelovigen die niet achter Taliban staat.....of gaat het niet om gelovigen raadgever?
Ben wel benieuwd wat er in dat koppie van je omgaat.

Verder heb je makkelijke praatjes. Als de Mekka aangevallen wordt dan is het onze plicht om de strijden? Wat heeft Allah SWT aan de moslims gezegd die zich niet inzetten voor de zaak van Allah SWT? We kennen niet voor niks de Djihad als de Islam in gevaar is. Ik mag hopen dat men dan in tegenaanval gaat als men Mekka wil vernietigen....of niet jongeman?

Zeg je dan ook dat het niet belangrijk is? Dan gaan er toch ook veel mensen dood in zo'n Djihad, maar daar wordt wel een uitzondering voor gemaakt omdat je strijdt in naam van Allah voor de Islam. Als je het kunt voorkomen altijd Raadgever, een mensenleven is heel erg veel waard.....zeker weten. Ik ben het voor de rest met je eens, mensen maken zich te druk om beelden, maar om mensen in Palestina b.v maken ze zich niet zo druk. Dat blijkt maar weer.....het gaat mij daar echter niet om. Zoals wij niet willen dat onze heilige gebouwen vernietigd worden, zo willen zij ook niet dat hun heilige beelden vernietigd moeten worden.

We kunnen daar respect voor hebben, doen we dat niet dan heb je niks te klagen als er een moskee vernietigd wordt.

Wasalaam,

Layla
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 3:55 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla>>> Gelovige is een vertaling van Moe'minien. Het wordt vaak gebruikt als God de mensen bedoelt die in alle regels en alle profeten geloven. kortom de mensen die Islam begrijpen zoals God wilde dat de mensheid het zou moeten begrijpen, enz, enz.

Het was niet mijn bedoeling om hierover te discussieren en ik weet alleen dat je een belangrijk feit bent vergeten. Aangezien het niet zo leuk is om openlijk kritiek te ontvangen zal ik het gewoon voor me houden.

Layla ik ben je altijd een stap voor. Ik weet en wallaah ik weet hoe het is om als jij te denken. Maar weet jij wat er in mijn koppie omgaat?

Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen dat we Mekka en Medina niet uit handen moeten geven.

Layla ik kan je zonder probleem bewijs geven, maar zal het wel een andere keer doen. Ik ga eerst naar de reacties van Hamid en Razi kijken.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 4:18 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Salaam Aleikoem Raadgever,

Eerlijk gezegd was het ook niet mijn bedoeling om met jou te discussieren aangezien we hadden afgesproken dat we elkaar negeren gezien onze eerdere ervaringen met elkaar....maar jij moest me weer aanspreken.

"Layla>>> Gelovige is een vertaling van Moe'minien. Het wordt vaak gebruikt als God de mensen bedoelt die in alle regels en alle profeten geloven. kortom de mensen die Islam begrijpen zoals God wilde dat de mensheid het zou moeten begrijpen, enz, enz."

Jij noemt jezelf moemiein? Hmmm, ik zal maar niet gaan lachen, want dat is niet leuk!
Dat laatste zinnetje van jou is een beetje krom, hoe kan jij nou weten dat die mensen de Islam op de juiste manier begrijpt?

Ik zal het niet in mijn hoofd halen om te zeggen dat ik het beter weet en beter doet, ik doe mijn best...verder is het aan Allah SWT om te oordelen, maar dat jij heel brutaal in de schoenen van Allah SWT gaat staan vind ik heel erg verbazingwekkend!!

Bovendien weet jij zelf ook wel dat bepaalde ayats niet letterlijk opgevat moeten worden. Er moet ook naar de achterliggende gedachte gekeken worden etc etc etc. Kom, kom....het is iets wat heeeel erg moeilijk is om uit te leggen. Iedereen kan het op een andere manier interpeteren. Dat de geleerden daar over verschillen zegt genoeg, dus ga nou niet doen alsof jij me al voor bent.

Moehim, je weet ook niet wat er in mijn koppie omgaat. Je hebt een hele rare beeld over mij, het kan me overigens niet schelen ook hoe jij over me denkt...want ik heb ook niet bepaald een fijne beeld over jou.

Ik snap mensen niet die het maar vanuit een kant kunnen bekijken. Mekka belangrijk voor jou? Beeldje belangrijk voor Boeddhist.

Sorry mijn broeder (als ik je zo mag noemen, want volgens mij zie je me niet zo), maar het is niet anders.

En Allah SWT weet het beste,

Ma3asalama,

Layla
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 5:09 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla ik heb echt niets persoonlijk tegen je alleen je haast sporadische reacties laten mij vaak zwart zien. Je mag wel eens checken wat de Oelamaa daar over te zeggen hebben.

Layla ik heb het idee dat ik je alles dubbel moet uitleggen. Je lijkt Cliff wel.

Waar oh waar staat staat dat ik een moe'mien ben. En Layla lees en je zal zien dat daar staat wat er hoort te staan.

En is de mens niet als stedehouder op aarde gezet. Is de Islam niet al helemaal duidelijk(Voor de moe'mienien althans).

Alle regels uit de Qor'aan zijn door de profeet (saws) voorgedaan. Maar als jij niet leest: En maart 2001 zal er een groep zijn die zich de taleban zal noemen en zij zullen een Boedha beeld aantreffen, en die zullen ze moeten vernietigen, zal het je niet kunnen schelen wat er staat.

Ja Layla, ik heb de reply's van Hamid en razi gelezen. Ik lachte me suf toen Hamid twijfelde wie de Ka'bah heeft gebouwd. Daarna praatte hij over Abraham en Ibraahiem. Meskien hij wist nog niet eens dat het eendezelfde profeet is(as). Layla zouden deze twee nu echt weten wat de profeet (saws) zei over beelden.

En Layla sarcasme is oke maar val me nooit aan met: Ik heb het echt met je vrouw te doen. Alsof ik haar zou kunnen mishandelen. Almoehiem je zal je eens flink kunnen verbazen. Ik heb nog laatst een bericht van je gelezen. Moraal: Ik kan niet geloven dat God het zo zou hebben gewild. Het lachen is me alweer vergaan.

Geleerden kunnen veel vinden het is bewijs uit de qor'aan en soennah dat telt. En de bewijzen zijn overduidelijk.

En je laatste bericht had ik het over. Ik zal eens kijken of je echt zo slim bent als je zelf graag wil geloven.

Hint: Mekka belangrijk voor jou en Beeldje voor boedhist.(Is dit ook hetzelfde)

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 5:47 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Je blijft zeker ook wel effe wakker tot het ochtendgebed, mooi dan kunnen we in alle rust effe babbelen.

Allereerst wil ik even zeggen dat tekkuddeji ezjnoeeennn bezeffff....maar ik moet ook vaak lachen om je bijdragen. Je kan af en toe grappig uit de hoek komen.

Verder hoef ik niet te checken wat de Oelama te zeggen heeft. IK ben me er van bewust dat ik af en toe niet bepaald overeen kom met wat de Oelama zegt. Jaaa, ik ben degene die later verantwoording aan Allah SWT moet afleggen voor mijn daden. Ik kan dan moeilijk gaan zeggen dat ik dit en dat deed omdat ik naar de Oelama heb geluisterd. Nou wil ik hun kennis niet in twijfel trekken, met alle respect voor deze Islamgeleerden die hun leven hebben gegeven om zich te verdiepen in de Islam....maar ik wil er zelf uitkomen uiteraard met hun hulp erbij. Ik luister graag naar ze, sta er open voor maar ik gebruik ook mijn verstand ook al werkt ie af en toe niet.

"Layla ik heb het idee dat ik je alles dubbel moet uitleggen. Je lijkt Cliff wel."

Och dat zal Cliff leuk vinden, dat je hem met mij vergelijkt.

"Geleerden kunnen veel vinden het is bewijs uit de qor'aan en soennah dat telt. En de bewijzen zijn overduidelijk."

Oja? Hoe verklaar je dat vers dat ieder zijn eigen godsdienst heeft? Wat doe je daarmee? Gooi je dat weg? Punt zes wegschrappen?
Geef mij dan a.u.b de bewijzen, je moet je kennis wel met je moslimzusters en broeders delen jaaaah!!!

"En je laatste bericht had ik het over. Ik zal eens kijken of je echt zo slim bent als je zelf graag wil geloven."

Iwaaa ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat ik slim ben. Ik ben wel heeeel erg leergierig Raadgever, maar ik pas alleen een beetje op voor bepaalde mensen die het blijkbaar weinig kan schelen dat de Islam op een weerzinwekkende manier naar de buitenwereld wordt gepresenteerd. Dus nogmaals, deel je kennis met mij. Ik sta er open voor, alleen moet je niet er vanuit gaan dat ik je dan meteen geloof...want ik WEIGER om te geloven in een intolerante godsdienst!!!

"Hint: Mekka belangrijk voor jou en Beeldje voor boedhist.(Is dit ook hetzelfde)"

Uhh het is al vijf uur in de ochtend geweest, help me een handje? Mekka is voor mij belangrijk, maar een beeldje is voor de Boeddhist belangrijk...jaaa en?

Pleassse, help me ik doe mijn best...maar ik kom op twee dingen uit en dat is dat of de Islam een intolerante godsdienst is (waar ik dus nooit en te nimmer in zal geloven) of jij en anderen hebben het verkeerd. Je geeft me onvoldoende bewijs, kom met iets beters aan. Verder weet je dat ik achter heeel dat Taliban niet achter sta, bewijs eens dat het echte moslims zijn die de Islam daar op de juiste manier praktiseren? Het staat je vrij om dat te doen....

Hoe kun je andermans godsdienst respecteren als je datgene vernietigt waarin ze geloven?
Ik vermoord je broer en respecteer je ze3ma? Hejj hej, een rare vorm van respect hebben voor een ander. Denk er goed over na, het is het een of het andere.

"En Layla sarcasme is oke maar val me nooit aan met: Ik heb het echt met je vrouw te doen. Alsof ik haar zou kunnen mishandelen. Almoehiem je zal je eens flink kunnen verbazen. Ik heb nog laatst een bericht van je gelezen. Moraal: Ik kan niet geloven dat God het zo zou hebben gewild. Het lachen is me alweer vergaan."

Nou ja je moet geen dingen uit z'n context halen, dusssss laten we dat laatste maar vergeten. Verder heb ik gewoon eerlijk gezegd hoe ik over jou denk. Wie heeft het hier over lichamelijk mishandelen? Een vrouw kan je ook geestelijk mishandelen, jij komt bij in ieder geval wel heeel erg dominant over. Ik vroeg me gewoon af of je vrouw wel wat te zeggen zou hebben. Eerlijk gezegd vraag ik me dat nog steeds af....(ach ja op elk potje past een dekseltje, dussss er zal vast wel een vrouw ergens op de wereld zijn die wel blij met jou is)

Ik vraag me af wat een vrouw in Afghanistan te zoeken heeft....

Wasalaam,

Layla

[Dit weerwoord is op 12 Maart 2001 gewijzigd door Layla.]
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 6:15 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla nog niet gaan slapen ik was even naar de moskee. Het is Alhamdoelilaah in de buurt.

Ik zal nu beginnen met mijn reply.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 7:00 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik was eens een jongetje dat de wereld niet kende. Ik maakte me nergens zorgen over en zag alles rooskleurig in. Het leven is me min of meer ontgaan. Ik dacht vaak na daar niet van. Maar ik miste iets in mijn persoonlijkheid. Iets dat mij zou completeren.

Ik was zo Ijdel dat als ik naar de stad ging minstens een uur deed over het kiezen van de juiste outfit en de spiegel was mijn vriend. Hij beledigde me nooit.

En alsof het uit de lucht kwam vallen, daar ineens een geweten, een gevoel dat ik kreeg. Een gevoel dat mij bracht naar de Islam. Het is zo sterk dat ik na jarenlang onderzoek pas een jaar geleden me duidelijk is geworden wat Islam echt inhoud.

Ik zat altijd met vragen als waarom is er een Iblies, waarom leven we eigenlijk, waarom dan islam, waarom moeten we ons houden aan alle regels, waarom kunnen we niet gewoon naar de hemel gaan, waarom is de profeet Mohammed(saws) zo geliefd door Allah, waarom waren eerst de Joden en waarom is onze profeet (saws) de laatste profeet, wat is nu het probleem als je niet alle regels op de voet volgt, wat is de echte waarde van de Al-Qor'aan en Soennah.

Layla ik had alleen vragen. Maar ik vertel dit een andere keer. Ik leg eerst iets anders uit.

God heeft de mens en jinn alleen geschapen om hem te aanbidden. Dit moet je vooral niet vergeten.

Hij maakte voor hen de aarde als gebedsplaats. Hij voorzag ze in voedsel en gaf ze alles wat ze nodig hadden en vele extra's. En wat doet dan de schepping ze ontkennen zijn gunsten en kennen hem deelgenoten toe. Vroeger stuurde God profeten en als ze arrogant bleven bestrafte God ze met een straf dat niemand spaarde. Duizenden jaren gingen voorbij en het aanbidden van Beelden kwam steeds weer terug. Het gebeurde steeds weer en alles herhaalde zich steeds weer. God heeft alles gedaan zodat de mensen geen smoes zouden kunnen vinden waarom ze niet hebben gelooft. Maar dit is allemaal bekend denk je. Waarom gaat hij helemaal back to basic. Dat zal ik je uitleggen.

Voordat de mens was gemaakt vroeg God(swt) alles en iedereen of ze een eigen wil willen en het riskeren om naar de hemel of naar de hel te gaan. Ze hoefden alleen Allah (swt) te aanbidden=gehoorzamen en ze zouden naar de hemel gaan. Echt iedereen paste behalve de jinn en de mens. Dus elke individu die ooit eens heeft geleeft of nog zal leven heeft toen belooft Allah te aanbidden. En zoals je ziet is wordt dit niet echt veel nagekomen.

3.191 Zij die staande, zittende en op hun zijden liggende Ailah gedenken, en nadenken over de schepping der hemelen en der aarde, zeggende: "Onze Heer, Gij hebt dit niet tevergeefs geschapen; neen, heilig zijt Gij; red ons daarom van de straf van het Vuur.

14.19 Ziet gij niet dat Allah de hemelen en de aarde in waarheid schiep? Als Hij het wil kan Hij u verdelgen en een nieuwe schepping voortbrengen.

Ik maak het wel af. Maar je hebt echt veel geeist.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2001 7:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Wat een gedoe denk je. God was toch almachtig en hij heeft dit toch allemaal kunnen weten. dat is zeker zo. God heeft ons echt een eigen wil gegeven. Er is een instinct in ons lichaam dat wijst naar een algehele schepper. Het is een soort Deja vu naar het moment toen God iedereen vroeg of ze een eigen wil willen.

Stel je eens voor. God die alles kan doen wat hem belieft en in zijn goedheid heeft hij alle onrechtvaardigheid voor zichzelf verboden. Dan komt er bij mij meteen een vraag boven>> Als hij niet onrechtvaardig kan zijn waarom straft hij ongeloof dan zo hard. Ik weet het ook niet helemaal, maar het maakt mij alleen banger als ik dan denk aan hoe erg koefr wel niet is.

Maar de Joden wilde zijn weg niet inslaan en stelde steeds vragen om maar niet te geloven. Hij(swt) verkoos de Kinderen Israel's niet zomaar eerder terwijl God wist dat ze uiteindelijk niet zouden geloven. Als een ding anders was gelopen in de geschiedenis zou het nooit zo zijn uitgekomen. Alles is met precisie gepland. Maar ik ga verder met mijn verhaal. Hij wilde de Joden Islam leren en daarna doormiddel van Jihaad andere landen openen. Maar de Joden verzette zich hevig tegen het alles. Pure arrogantie was de oorzaak. maar om een hele lange verhaal kort te houden.

54. O, gij die gelooft, wie onder u zich van zijn godsdienst afkeert, laat hem weten, dat Allah weldra een ander volk zal voortbrengen dat Hij zal liefhebben en die Hem zullen liefhebben vriendelijk en nederig zijnde jegens de gelovigen en hard en streng jegens de ongelovigen. Zij zullen voor Allah's zaak strijden en het verwijt van een berisper niet vrezen. Dit is Allah's genade; Hij schenkt deze aan wie Hij wil en Allah is Milddadig, Alwetend.

Dus uiteindelijk koos hij de Arabieren om Islam te leren en te onderwijzen.

En dit gebeurde op een perfecte wijze. Het kon niet op een andere manier dan deze. Als er maar een ding anders was verlopen zou de islam niet perfect zijn geweest.

Maar waar ik naartoe wil gaan is>> de bedoeling van Islam is Jihaad en dat kan ik je wel bewijzen.

Dat komt wel in deel drie.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie