Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » De Goedmens. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2016 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:
Hierboven kwam het woord empathie voorbijdrijven, naast de suggestie dat iemand die bv niet genegen is om hier massaal asiel immigranten binnen te halen, niet over de empathische gaven beschikt die bij de Goedmensch uiteraard wel in grote mate aanwezig zou zijn.

Spijker op de kop! Laat dit tot u doordringen!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2016 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Inderdaad hoort het niet in dit draadje thuis maar Poendert begon dat empathie typisch menselijk is en ik denk dat het dierlijk is. Er is ook een video over een zwerfhond die wordt aangereden op een drukke snelweg in Brazilië en een andere zwerfhond probeert hem van de weg te slepen. Met gevaar voor eigen leven.
Verder zijn er genoeg voorbeelden dat mensen rustig staan te kijken of nog erger, staan te filmen als iemand aan het verdrinken is, zonder in te grijpen. Het gaat over Goedmens en maar ik denk dat het gaat over mensen die wel kindertjes in bv Afrika willen redden maar niet in hun hoofd halen om bv in Nederland zwaar getraumatiseerde kinderen op te vangen (die zijn er ook) of met bejaarden te gaan wandelen. Eigenlijk zijn Goedmensen die graag in het spotlicht staan zoals Angelina Jolie met kinderen of prinses Diane met een fotootje voor Unicef. Het zijn de mensen die met hun handen werken, die het echte werk doen.
Ik zie het ook met dieren organisaties, de mensen die goed zijn met fondsen werven (en we hebben ze nodig) maar die krijgen alle eer, niet de mensen die daadwerkelijk voor noppes asiels schoonmaken en de dieren voedsel geven. Wie heeft de echte empathie? De Goedmens vind je vooral in ontwikkelingsorganisaties en ze vinden dat ze zo goed zijn....kijk maar naar hun reclame spotjes....vol met leugens of verdraaide waarheden.

En als je de salarissen ziet van deze managers dan is het te schandalig voor woorden. Novib, Rode Kruis, Kankerstichting, Wereld Natuur Fonds, inkomens van ver over een ton maar ze doen het voor liefdadigheid en niet voor het salaris...(maak dat de kat maar wijs) Als iemand naar je toekomt om Goed te doen, ga rennen.

The Road to Hell is paved with good intentions.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2016 21:37 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Wat is een gutmensch?

Om deze vraag te beantwoorden het volgende:

Het openlijke verzet tegen immigratie is in Oost-Duitsland veel groter dan in West-Duitsland.
Hoe kan dat?

1 De Oost-Duitsers herinneren zich de DDR-dictatuur nog goed.
Ze weten nog wat een Lügenpresse is: constante misleiding en desinformatie. Ze herinneren zich de holle praatjes van de politici nog en zagen ook hun land afglijden. Nu ze verenigd zijn met West-Duitsland zien ze dat het politieke systeem gelijk is. Ook in het Westen is de pers een Lügenpresse. Ze zijn van de regen in de drup gekomen. Deze situatie kweekt geen Gutmenschen, wel strijdbare burgers die niet over zich heen laten lopen.

2 De Oost-Duitsers zijn tot 1990 niet blootgesteld geweest aan de politiek correcte hersenspoeling, bij ons begon het eind jaren zestig. Ze zijn dus zon 25 jaar korter gehersenspoeld.

De Oost-Duitsers reageren daardoor nog als echte mensen, hun instincten werken nog, ze zien gevaar, hun gevoel voor goed en fout functioneert nog. Gezonde afweerreacties t.a.v. het onnatuurlijke en het vreemde werken nog zoals bij een gezond mens. Ze zijn nog niet verpapt en reageren als normale mensen.

Dit alles is bij een groot deel van de westerse mens, de Gutmensch, uitgedoofd, door jarenlange politiek correcte hersenspoeling. De Gutmensch is geestelijk beschadigd, belangrijke menselijke modaliteiten werken niet meer. En deel van het resultaat van een langdurig evolutionair proces is buiten werking gesteld. Los van de nog wel functionerende medemens zijn ze eigenlijk niet levensvatbaar meer, ze zouden binnen de kortste keren letterlijk en figuurlijk onder de voet gelopen worden. De Gutmensch is kansloos tegen fanatieke islamitische halsafsnijders, die lachen om begrippen als: verbinden, respect, samenleven, multikulti, etc.

Iets dergelijks is er aan de hand bij Wasserbomben en plofkippen.
Wasserbomben smaken niet meer en er zit minder in: vitaminen en mineralen. Het is een trieste variant van de echte tomaat.

Plofkippen zijn geen echte kippen meer: ze kunnen niet meer vliegen en ook niet vechten (haan) of vluchten, ze kunnen nauwelijks op hun poten staan.

Dus wat is een Gutmensch? De menselijke variant van de Wasserbombe en de plofkip.
BerichtGeplaatst: Di Okt 25, 2016 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Mijn God, wat een discussie...... Rolling Eyes
Het zit een aantal mensen wel erg hoog merk ik, die vermaledijde goedmensen, want ze raken er maar niet over uitgezeken.
Ik had nog nooit van de term goedmens gehoord totdat ik op dit forum kwam. Sindsdien ben ik er kennelijk ook één, als ik de kwalificaties aan mijn adres serieus moet nemen. En dat moet je al gauw, bijvoorbeeld als je niet hard genoeg staat te gillen dat er onder asielzoekers ook gespuis zit.

BerichtGeplaatst: Di Okt 25, 2016 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Mijn God, wat een discussie...... Rolling Eyes
Het zit een aantal mensen wel erg hoog merk ik, die vermaledijde goedmensen, want ze raken er maar niet over uitgezeken.
Ik had nog nooit van de term goedmens gehoord totdat ik op dit forum kwam. Sindsdien ben ik er kennelijk ook één, als ik de kwalificaties aan mijn adres serieus moet nemen. En dat moet je al gauw, bijvoorbeeld als je niet hard genoeg staat te gillen dat er onder asielzoekers ook gespuis zit.

U haalt bewust zaken door elkaar. U hoeft niet te gillen dat er ook onder de emigranten gespuis huist. Dat weet ieder normaal begaafd mens, die opsporing verzocht wel eens heeft gezien.
Het gaat daar niet om. Het gaat om het gegeven dat in een overbevolkt werelddeel als Europa, met als kers op de taart een der drukste landen in de uitpuilende wereld, (bij ons bijna 500 pers op 1km2) te weten Nederland, eerder een bevolkingsstop/emigratie zou moeten gelden, dan dat hier via het goedmensch eigen welbevinden nog meer onrendabele mensen binnenstromen, en gretig de pot bestemd voor de thuisblijvers tot de bodem leegveten.
Daarnaast is er het gegeven, dat van al het geld dat hier door die goedmensch wordt uitgedeeld aan instromende architecten, daarna niets kan worden besteed aan de werkelijk schrijnende gevallen in hun thuislanden, waar de dapperen egoïstisch hun vrouwen, zieken en kinderen onbeschermd achterlieten.
Het lijkt me sterk dat u dat zelf niet weet.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2016 7:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Goedmensen zijn vooral goedmensen omdat ze zich, vanwege hun gedane goede daden, graag zelf op de borst willen kloppen.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2016 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En vergeet niet dat het ook nog eens veel subsidie schuift. Marcel van Dam bijvoorbeeld is er steenrijk mee geworden.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2016 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Loetje schreef:
Babbeltruc (= oplichting en oplichting is strafbaar!) van de dag: Mensen in nood.

Sinds wanneer zijn asieleisers die hier komen om te koloniseren, Islamiseren en parasiteren en al tig veilige landen hebben doorkruist mensen in nood? Wat voor nood?

Geld en uitkeringsnood?
Ik las hierboven dat van de asielzoekers sinds 5 jaar in Zeeland er nog niet 1 aan het werk was. Dat terwijl die provincie lijdt aan een overvloed van werkende en werkwillende instromende Polen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Laat het verbinden maar aan de dokter over, zou ik willen zeggen...

Maar hoe dan ook, dat 'verbinden' - wat kennelijk een modewoordje bij bepaalde politici geworden is - kan allen maar gebeuren van onderaf, door de mensen zelf en kan nooit van bovenaf opgelegd of opgedrongen kan worden. Dat werkt vaak enkel maar averechts...

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Met mensen die niet verbindbaar zijn gaat verbinden ook niet gebeuren. Niet inpasbaren zullen hier ook nooit integreren, want die zijn gewoon niet integreerbaar. En daarom moeten wij niet inpasbaren weren aan de poort.
BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2016 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hoe de Gutmensch na zijn ontmaskering kronkelt als een paling in een emmer snot is wel goed te zien aan Giel Beelen.
Dit domme plaatjes draaiende Radio 3 homoaapje verslikte zich behoorlijk toen hij een grapje maakte over de frigide anti-Zwarte Piet kenau Sylvana Simons.

https://www.youtube.com/watch?v=xZl9hf8Pxy8

Nou, de wereld (draait doorrrr) was te klein! Giel kan toch geen racist zijn? Hij heeft gvd talloze keren voor het goede doel ten behoeve van arme overzeese aapjes in het Glazen Huis gezeten (waar ze hem helaas ook weer uit losgelaten hebben, maar dit geheel terzijde).

Nog steeds snapt men niet dat aapjes als Giel in het Glazen Huis zitten om er zelf beter van te worden en om zichzelf op de borst te kunnen kloppen hoe goed zij als blanke wel niet zijn.

Maar straf is straf, hij is uit de anti-discriminatiereclame geschrapt.

http://www.nu.nl/media/4345107/giel-beelen-hoopt-racistische-opmerking-aanzet-dialoog.html

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2016 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Tedje van Es schreef:
Hoe de Gutmensch na zijn ontmaskering kronkelt als een paling in een emmer snot is wel goed te zien aan Giel Beelen.
Dit domme plaatjes draaiende Radio 3 homoaapje verslikte zich behoorlijk toen hij een grapje maakte over de frigide anti-Zwarte Piet kenau Sylvana Simons.

Anders is hij z'n baan kwijt. Zo gaat dat in het "vrije" westen.
BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2016 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Klopt.

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2016 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het is toch wel typisch dat je in Nederland overal grappen over mag maken, behalve over iemands huidskleur.

De politiek correctheid is weer helemaal terug in Nederland. Grappen maken over minderheden is absoluut niet acceptabel.

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2016 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Mijn mening is dat mensen niet op de man mogen spelen, door te grappen over iemands huidkleur.
BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2016 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er werd op de vrouw gespeeld.

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2016 21:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik vind dat er veel te krampachtig gedaan wordt. Vroeger maakten we altijd grappen over iemands huidskleur. Er zat geen greintje racisme bij, dat is er later bij verzonnen door een paar verzuurde types. Op die manier komt Zwarte Piet ook aan zijn eind.
Ik zal het nog sterker vertellen: ik ging vroeger geregeld naar wedstrijden van FC Utrecht. Zwarte spelers van de tegenpartij werden nog wel eens getrakteerd op oerwoudgeluiden, maar ik kan jullie vertellen dat in ieder geval in het vak waar ik zat dit gedaan werd door Surinamers met een grote neiging tot zelfspot. En een lol dat die gasten hadden.
Het wordt allemaal veel te zwaar gemaakt, met als gevolg dat het na verloop van tijd ook zwaar s. En dat is onnodig. Mensen moeten gewoon niet zo belachelijk snel beledigd zijn.

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2016 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Mensen moeten gewoon niet zo belachelijk snel beledigd zijn.

Hear hear!

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2016 6:56 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Lampje,
Door iemand te beledigen geef je te kennen dat jij hem minderwaardig vindt.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2016 8:17 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Lampje schreef:
Ik vind dat er veel te krampachtig gedaan wordt. Vroeger maakten we altijd grappen over iemands huidskleur. Er zat geen greintje racisme bij, dat is er later bij verzonnen door een paar verzuurde types. Op die manier komt Zwarte Piet ook aan zijn eind.
Ik zal het nog sterker vertellen: ik ging vroeger geregeld naar wedstrijden van FC Utrecht. Zwarte spelers van de tegenpartij werden nog wel eens getrakteerd op oerwoudgeluiden, maar ik kan jullie vertellen dat in ieder geval in het vak waar ik zat dit gedaan werd door Surinamers met een grote neiging tot zelfspot. En een lol dat die gasten hadden.
Het wordt allemaal veel te zwaar gemaakt, met als gevolg dat het na verloop van tijd ook zwaar s. En dat is onnodig. Mensen moeten gewoon niet zo belachelijk snel beledigd zijn.

Ik denk dat precies dáár de kern van het probleem zit. Die krampachtige "politieke correctheid" Die ontzettende verzuring die je overal tegenkomt in de huidige samenleving. Overal wordt er gehaarkloofd of er niet mogelijkerwijs ergens wel eens een spoor van racisme zou kunnen zitten. Zelfs een snoepje, de negerzoen, werd al als "racistisch" bestempeld. Hoe verzin je het....

Zwarte piet is ook zoiets. Jarenlang zwarte piet en sinterklaas meegemaakt. Ook jarenlang sinterklaasfeestjes georganiseerd bij het bedrijf waar ik werkte. Zwarte kindertjes waren net zo welkom als blanke kindertjes en kregen dezelfde cadeautjes en waren net zo blij en zongen net zo hard mee...
Een bijna pikzwarte collega heeft nog eens meegedaan als zwarte piet. Hij kon het als geen ander en de kinderen hadden een topdag. Hoezo, discriminatie......

Enkel omdat een stelletje gefrustreerde "medelanders" die hier de weg niet kunnen vinden en uit pure verveling dan maar hun teleurstelling botvieren op een onschuldig kinderfeestje, is de hele sfeer rond dat feestje verziekt.

De allochtone heren en dames worden bedankt...

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2016 8:19 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Er is een verschil tussen beledigen en het maken van grappen- al dan niet misplaatste- die niet als belediging zijn bedoeld.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2016 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Bedenk wel dat het van alle tijden is en dat het altijd over en weer gebeurt..

Nederlanders hebben Belgenmoppen. Belgen hebben Hollandermoppen...

Nederland versus Duitsland, enz ..

Blank en zwart net zo goed. Of dacht je nu heus dat negers geen moppen over blanken hebben..

Als mij donkergetinte collega terugkwam van vakantie was het steevast: "Zo, jij bent lekker bruin geworden.."
Waar op ik de vraag kreeg of ik mijn vakantie in een kelder had doorgebracht....

Daarna hadden we het even over de vakantie en gingen aan het werk.

Tegenwoordig zou je een heel leger van antidiscriminatieschreeuwers achter je aan krijgen...

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2016 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Het is toch wel typisch dat je in Nederland overal grappen over mag maken, behalve over iemands huidskleur.

Kaaskop mag wel, terwijl dit toch ook over de kleur van iemand gaat. En snotaap mag ook als het tegen een blank kind gezegd wordt.

Ik noemde Giel een dom platen draaiend homoaapje. Niemand zal dat discriminatie noemen, men vindt het hooguit ongepast gescheld.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2016 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Blensk is een verbastering van Blanks en dat kan natuurlijk ook niet... Very Happy

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Nov 04, 2016 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Witte! Laughing

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie