Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » De Goedmens. Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
De Goedmens.
BerichtGeplaatst: Vr Okt 21, 2016 18:31 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.

Niet eerder heb ik een meer gedetailleerde beschrijving gezien van het begrip Goedmens.
Gelukkig lopen er bij dit forum hooguit twee personen rond die zeer herkenbaar aan de criteria voldoen. Exclamation

citaat

"Want dat is het karakter van de Goedmens. Deze klopt zichzelf op de borst vanwege deze overvloed aan liefde. Wie dat bekritiseert wordt geframed als nazi, of tot een van de varianten daarop. Zo weet de Goedmens afstand te houden van nadenken, en vooral van zelfinzicht.

Interessant: wie zich over dit uitsluitinggedrag beklaagt, wordt door de Goedmensen verweten aan Ĺhuilie huilieĺ te doen, waarmee de Goedmens dus kritiek van zijn tegenstanders wel gehoord blijkt te hebben, maar alleen omdraait in een dom Ĺwat je zegt ben jezelf.ĺ Wat ook weer niet zo vreemd is, wanneer je beseft dat hypocrisie de essentie is van het Goedmens gedrag, en om die hypocrisie vol te moeten houden is extreme denkluiheid en onwil tot zelfinzicht nodig."

http://joostniemoller.nl/2016/10/zo-slecht-is-goedmens/
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Okt 21, 2016 20:54 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Wat ook boeit is dat er een aardige volksstam van lieden is, die alles, dat
vroeger 'goed' was nu als 'verkeerd' beoordeelt.

'Hufterij' is b.v. 'Geuzenwerk' geworden.

Je bent niet goed bezig als je anderen niet bij voortduring het leven onmogelijk
probeert te maken. Mensen die het moeilijk hebben dien je te laten voor wat
ze zijn. Waag het niet er iets ondersteuends van te zeggen.
Alleen jˇuw genoegen telt. Niet dat van hun.

Als je niet radicaal, extremistisch en liederlijk uit de hoek komt moet je oppassen.
En kom dan ook vooral niet op het webje... Dan is 'de lieverd' voor die het weet
een 'verrader'. Laughing

'Huilie huilie' is plots een kreet van 'goedmensen' geworden..

Alleen 'goedmensen' kloppen zich op de borst en zijn superieur aan die
anderen met hun rare geloof en cultuur.

De 'goedmens' alleen leeft in een dogma.

Het is een interessante tijd, wah..? Laughing

BerichtGeplaatst: Za Okt 22, 2016 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Gerard R. schreef:
Wat ook boeit is dat er een aardige volksstam van lieden is, die alles, dat
vroeger 'goed' was nu als 'verkeerd' beoordeelt.

'Hufterij' is b.v. 'Geuzenwerk' geworden.

Welke hufterij?

Gerard R. schreef:
Je bent niet goed bezig als je anderen

Wie is dan je en wie zijn dan die anderen?

Gerard R. schreef:
niet bij voortduring het leven onmogelijk
probeert te maken.

Hoe dan?

Gerard R. schreef:
Mensen die het moeilijk hebben

Wie zijn dan die mensen die het moeilijk hebben?

Gerard R. schreef:
dien je te laten voor wat
ze zijn.

Wie is dan je en wie is dan ze?

Gerard R. schreef:
Waag het niet er iets ondersteuends van te zeggen.

Wat voor ondersteunends?

Gerard R. schreef:
Alleen jˇuw genoegen telt. Niet dat van hun.

Dus tellen wij niet mee? Tellen alleen hen mee? Only their lives matter? Want dat is zo'n beetje staand beleid. Want wij worden achtergesteld en zij worden voorgetrokken. En mogen we daar niks van zeggen op straffe van met allerlei valse verdachtmakingen te worden gebrandmerkt??

Gerard R. schreef:
Als je niet radicaal, extremistisch en liederlijk uit de hoek komt moet je oppassen.

Wie is dan radicaal, extremistisch en liederlijk? En wie zijn er dan radicaal, extremistisch en liederlijk? En wel erg makkelijke etiketjes om een ander op het voorhoofd te plakken, vind je ook niet? Ik noem zoiets etiketteren i,p.v. argumenteren. Net zoals die nietszeggende woorden als Nazi, racist e.d.

Gerard R. schreef:
En kom dan ook vooral niet op het webje...

Welk webje?

Gerard R. schreef:
Dan is 'de lieverd' voor die het weet
een 'verrader'. Laughing

Wie is dan die lieverd en wie is dan degene die het weet?

Gewoon even wat vragen. Neem er de tijd voor, maar verklaar je nader!

Laatst aangepast door Loetje op Za Okt 22, 2016 15:31, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Okt 22, 2016 15:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Nee, dat weet ik niet. Dus andermaal: Verklaar je nader! Je mag er gerust de tijd voor nemen.
BerichtGeplaatst: Za Okt 22, 2016 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Nietszeggende reactie verwijderd door Weerwoord Beheer

BerichtGeplaatst: Za Okt 22, 2016 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Gerard R. schreef:
Nietszeggende reactie verwijderd door Weerwoord Beheer

Beste Gerard. De vraag hierboven is dus gewoon, "Bent u bv een goedmens,"

BerichtGeplaatst: Za Okt 22, 2016 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Jazeker beste Poendert. Tot op zekere hoogte overigens.
Ik ben niet zo op 'slechtmenschen'..
Er is goed en er is kwaad moet je maar denken.
Maar zo heeft b.v. eenieder zijn/haar principes.

BerichtGeplaatst: Za Okt 22, 2016 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Zo dachten de Yezidi,s er ook over, en nu liggen velen (mannen)van hen onder de grond, en de meisjes staan naakt en tweedehands op de markt in de uitverkoop.
Daarnaast is het natuurlijk de vraag of de goedmens zich verantwoordelijk voelt voor zijn nazaten, familie streekgenoten, enz. Of werkt zijn verantwoording andersom en komen nazaten enz op de laatste plaats.
Want zoals het nu loopt komt het niet goed, dat moet zelfs u toegeven. De zweer wordt alsmaar groter

BerichtGeplaatst: Za Okt 22, 2016 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Poendert
Quote:
Zo dachten de Yezidi,s er ook over, en nu liggen velen (mannen)van hen onder de grond, en de meisjes staan naakt en tweedehands op de markt in de uitverkoop.

Nee hoor Poendert, ze hadden geen kracht en macht om er ook maar iets
aan te doen. Ze wisten heel goed wat voor shit ze met Daesh voor zich hadden.

Quote:
Daarnaast is het natuurlijk de vraag of de goedmens zich verantwoordelijk voelt voor zijn nazaten, familie streekgenoten, enz. Of werkt zijn verantwoording andersom en komen nazaten enz op de laatste plaats.

Ik denk, dat voornamelijk goedmensen de verantwoordelijkheid voor de
nazaten, familiie, streekgenoten voelen. Dat en de aarde, dus het milieu
enz. komen op de eerste plaats voor de goedmens. Wat de niet-goedmens
dan per definitie komt neermaaien. Lees maar overal.

Quote:
Want zoals het nu loopt komt het niet goed, dat moet zelfs u toegeven. De zweer wordt alsmaar groter

Tsja... anarchie is niet best, maar ik kan Trump van hieruit niet veranderen.

BerichtGeplaatst: Za Okt 22, 2016 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben van mening dat de goedmensch zijn buren, streekgenoten en medelanders een straatlengte achter zijn eigen onveranderlijke overtuigingen opstelt. Eerst moet hun eigen goedgevoel nippel ruimschoots worden gekieteld via aanbidding door de in hun ogen zielige buitenlandse ondermensch.
Vroeger waren de arbeiders die zielige ondermenschen, maar die hebben allemaal doorgeleerd.
Het zij zo.

BerichtGeplaatst: Za Okt 22, 2016 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Quote:
Ik ben van mening dat de goedmensch zijn buren, streekgenoten en medelanders een straatlengte achter zijn eigen onveranderlijke overtuigingen opstelt.

Dat doet de slechtmensch ook, beste Poendert.
Goedmenschen proberen wat empathischer te zijn dan slechtmenschen.
Dat is ook een zwakte natuurlijk.
Het zijn echter allemaal mensen.....
Velen bedoelen het goed. De praktijk valt vaak tegen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2016 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ieder normaal mens is empathish. Dat is namelijk een voornamelijk menselijke eigenschap, hoewel die eigenschap ook zeer zelden bij sommige diersoorten de kop opsteekt. (Wij hadden een mannelijke hond die aan kwam sjouwen met een piepklein katje dat later in de buurt een ramp voor alle vogeltjes bleek te zijn)
In principe is empathie het zonder verplichte tegenprestatie vooruithelpen van medeschepselen. In elk huis hing in het verleden een prent van een lief huilend zigeunerkind om ons empathie-gen te prikkelen. Je ziet ze nog wel op rommelmarkten.
En daar gaat het bij de goedmensch fout. Deze variatie in de altijd egoïstische menselijke genen vraagt wel degelijk een tegenprestatie, en wel in de vorm van volledige aanbidding en onderwerping richting voornoemde goedmensch door de zielige, bij voorkeur zwarte, vrouwelijke, invalide, ondermens, die zijn helpende goedmenschhand heeft aangepakt.
Nu de arbeiders hebben doorgeleerd en op de PVV gaan stemmen, worden hun nieuwe vervangers, de asielpuppy,s, liefdevol aan hun via gemeenschapsgeld gevulde volle tiet gedrukt, tot meerdere eer en glorie van de zich in vele richtingen vertakkende profiterende goedmenschclubs.

Dat is allemaal nog niet zo erg, ware het niet dat het de gespaarde geldpot uitgetrokken voor hulp aan echte vluchtelingen, nu door de goedmensch hier ten lande al voor een flink stuk wordt leeggegeten om hun eigen pseudo-empatische-parasitaire behoeften te bevredigen, zodat de echte vluchteling door geldgebrek in zijn thuisland nu is gedoemd om ten onder te gaan aan honger, analfabetisme, blijvende achterlijkheid en ellende.
Kortom. Van de centen die de goedmensch hier van de koek afbijt en per persoon in zijn lieveling investeert, kan in bv Syrie of Mali een half dorp worden onderhouden. Dat moeten de deugende goedpraters zich eindelijk eens realiseren
Maarja, dan zijn de centen op.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2016 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Poendert
Quote:
Ieder normaal mens is empathish. Dat is namelijk een voornamelijk menselijke eigenschap

De een wat meer dan de ander, beste Poendert.
Het gaat bij slechtmenschen frekwent fout. Die willen vaak niet helpen.
En ja, het kost meestal geld, wat de slechtmensch de goedmensch meestal fors aanrekent.
En als 'wij' zouden willen is het geld nooit op. Kijk maar eens wat gebeurt als 'wij' oorlog willen voeren.
Wink Sad

BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2016 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een der meest achterbakse streken die de Gutmensch het Westerse mensdom heeft geleverd, is het kapen van in dit geval naast andere woorden en uitdrukkingen het woord "Empathie" Door deze verdraaiing van feiten zal ook dit woord ten onder gaan in de linkse poel van nu betekenisloze woorden als "Respect, racist, nazi of feminisme, enz".
Niemand wordt nog warm of koud van deze door de linkskant in het verleden negatief gebezigde termen, aanduidingen of woorden, richting de belasting betalende medemens.
Beste gutmenschclub, Als u mij als minder empathisch dan andere personen neerzet, en verwijt dat ik als boze blanke PVV aanhangende man, geen respect voor de anti Zwarte Piet club enz heb, omdat ik volgens uw medestanders een racistische koloniale nazi ben, wordt ik daar niet warm of koud meer van.
U doet uw super empathische gutmensch-best maar.
Maar ik vind het wel jammer dat via de door u en de uwen veelvuldig georkestreerde gymnastische woordcapriolen, nu weer een woord alle betekenissen waar het voor stond heeft verloren. Verarming van onze mooie taal.
U toont hiermee alleen uw eigen soort nu respectloze "respect".

BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2016 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Verarming van taal (volgens de slechtmensch) maakt niet uit.
Wat ik schets is de realiteit.
En dat het zo is verwijt de slechtmensch de goedmensch heel vaak.
Daar hoef je niet van te steigeren. Very Happy Andersom gebeurt ook frekwent.

Verder is het nog maar de vraag waar ik mijzelf toe zou willen rekenen.
Zie je vraag hierover aan mij in aanvang.
Ik ben niet zo van de hokjesgeest.
Maar... ik neig naar juistmensch. Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2016 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Ieder normaal mens is empathish. Dat is namelijk een voornamelijk menselijke eigenschap, hoewel die eigenschap ook zeer zelden bij sommige diersoorten de kop opsteekt.

Het is een eigenschap die bij veel diersoorten bestaat, voornamelijk bij zoogdieren maar ook vogels zoals kraaien hebben deze eigenschap. Er zijn beelden hoe een nijlpaard een impala redt van een krokodil.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2016 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Gerard.
Bent u er als juistmens al van doorgedrongen dat, als gevolg van de hier ten lande en in andere binnen Europa opgerichte zeer dure reizigerskampen en reddingen, al een flink deel van de gelden en goedwil buiten die gebieden waar die hulp wordt verwacht en nodig is, nu hier al en veel duurder wordt opgesoupeerd door de goedmensch en economische migranten?
Zodat in de rampgebieden die 100% hulp niet meer kan worden geboden, met zeker(dat zult zelfs u met me eens zijn) nog meer onnodige doden en verminkten als rechtstreeks gevolg.
Of dringt dit gegeven niet tot de empathische apenlievende medemens door.
Ik zou zeggen slaap lekker verder.
Maar ik houd er mee op. Het is nu verzand tegen een muur van ingebakken vooroordelen en juichende eigenliefde.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2016 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Poendert
Quote:
Beste Gerard.
Bent u er als juistmens al van doorgedrongen dat, als gevolg van de hier ten lande en in andere binnen Europa opgerichte zeer dure reizigerskampen en reddingen, al een flink deel van de gelden en goedwil buiten die gebieden waar die hulp wordt verwacht en nodig is, nu hier al en veel duurder wordt opgesoupeerd door de goedmensch en economische migranten?

Ja.
Dat is altijd met opvang van mensen in nood.

Quote:
Zodat in de rampgebieden die 100% hulp niet meer kan worden geboden, met zeker(dat zult zelfs u met me eens zijn) nog meer onnodige doden en verminkten als rechtstreeks gevolg.

Dat is sowieso niet de bedoeling van mensen als u. Geen geld naar andere
landen. Ook niet voor hulp en ondersteuning.

Quote:
Of dringt dit gegeven niet tot de empathische apenlievende medemens door.

1 miljoen Belgen tijdens WO1 kon ook hoor. Zonder morren als wij de
overlevering mogen geloven. Nix te slapen, Poendert.

Quote:
Maar ik houd er mee op. Het is nu verzand tegen een muur van ingebakken vooroordelen en juichende eigenliefde.

Nee, we doen weerwoord, discussie. We tonen onze overtuiging. Wink

BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2016 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Babbeltruc (= oplichting en oplichting is strafbaar!) van de dag: Mensen in nood.

Sinds wanneer zijn asieleisers die hier komen om te koloniseren, Islamiseren en parasiteren en al tig veilige landen hebben doorkruist mensen in nood? Wat voor nood?
BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2016 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Als je Aleppo als vredesoord hebt gekend is het leven daarna in Turkije natuurlijk een hel van waaruit
je zo snel mogelijk verder moet vluchten.. Very Happy Very Happy

Laatst aangepast door Boosoog op Zo Okt 23, 2016 14:48, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2016 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Poendert schreef:
Ieder normaal mens is empathish. Dat is namelijk een voornamelijk menselijke eigenschap, hoewel die eigenschap ook zeer zelden bij sommige diersoorten de kop opsteekt.

Het is een eigenschap die bij veel diersoorten bestaat, voornamelijk bij zoogdieren maar ook vogels zoals kraaien hebben deze eigenschap. Er zijn beelden hoe een nijlpaard een impala redt van een krokodil.

Beste Elisabeth. Ook bij sommige andere dieren komt soms iets dat lijkt op empathie voor, zoals ik al schreef.
Zelfs bij kraaien/kauwtjes. ( zeer slim, ik had een paar keer tamme) komt empathie onder elkaar voor, (zie prof Lorenz) nog vaker voorkomend lijkt het, dan bv bij de menselijke ISIS helden.
Maar diezelfde kraai heeft er geen enkele moeite mee om een gewond schaap de ogen uit te pikken. Zoals de edele wilde Pygmee, lief voor vrouw en kinderen, dan weer smakelijk de slurf van een olifant consumeert terwijl de rest van het dier met doorgesneden pezen, ernaast krijsend ligt te kreperen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2016 1:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Beste Poendert, er worden steeds meer waarnemingen en onderzoeken gedaan en wij weten nog niet 20% hoe dieren denken/voelen. Dieren redden mensen en ze redden ook andere dieren. Zowel honden, katten en wilde dieren zoals nijlpaarden en apen. Hun eigen soort of een ander soort. Waarom? Of is empathie niet speciaal menselijk maar dierlijk! Een beer die een kraai redt uit het water, een oerang oetang die een vogeltje redt uit het water, een nijlpaard die een impala redt van een krokodil. Ga maar zoeken op internet.
Dolfijnen die mensen redden van haaien, walvis die een duiker in problemen naar boven duwt.

PS ik heb het boek gelezen van Korad Lorenz, hij was een van de eerste pioniers op het gebied van dieren gedrag. En vooral ganzen. Maar zijn boek stamt uit de jaren zestig. Er zijn nu zoveel meer boeken en onderzoekers. Jane Goodall, Sharon Picott, Karen Paolilo, Frans van Waal, Daphne Sheldrick, Ian Douglas Hamilton, koop eens een nieuw boek. Verder hebben mensen geen enkele moeite mee om iemand dood te schoppen omdat die een verkeerd woord zegt dus kraaien pikken ogen uit van een gewond schaap....ik denk dat die al dood is....waarom zou een schaap gewond zijn! "Are we smart enough to understand how smart animals are"? Het nieuwste boek van Frans van Waal. Net uitgegeven dus niet blijven steken bij Lorenz die trouwens lid was van de Nazi partij in 1939 en gevochten heeft aan het oostfront.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2016 6:02 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Elisabeth schreef:
"Are we smart enough to understand how smart animals are"?

Niet helemaal passend bij het onderwerp van de draad, maar wel bij de het idee dat dieren slim zijn.

Ik heb de laatste tijd wat filmpjes bekeken over het redden van zwerfhonden, soms zijn de dieren angstig als ze gevangen worden, maar het is verbazend te zien hoe snel ze door hebben dat de redders het goed met hen voor hebben. Instinct??

Dit is een hilarisch filmpje, het leuke komt aan het einde.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2016 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dat prof Lorenz volgens u aan het oostfront heeft gevochten en lid was van de nazipartij, zegt verder niks over het waarheidsgehalte van zijn onderzoekingen. Wagner, inclusief nazi sympathie├źn? schreef indrukwekkende muziek. Ik denk zelfs dat onderzoekingen verricht door de psychopathische sadist Mengele de geneeskunst vooruit heeft geholpen.
Maar het ging mij meer om het gegeven dat de Goedmensch slim woorden kaapt voor zijn ideologie, waarna die woorden de betekenis waar ze voor stonden verliezen en vervlakken tot loze kreten.
Hierboven kwam het woord empathie voorbijdrijven, naast de suggestie dat iemand die bv niet genegen is om hier massaal asiel immigranten binnen te halen, niet over de empathische gaven beschikt die bij de Goedmensch uiteraard wel in grote mate aanwezig zou zijn.
Terwijl ik ervan uit ga, dat personen die de beschikbare reddingsgelden in de ontploffende regio zelf investeren, het empathische deel van hun karakter naast hun verstand gebruiken met uiteindelijk een veel beter resultaat voor het vluchtende, hongerende en armere deel van de getroffen bevolking.
Maar koekjes uitdelen in een AZC centrum hier ten lande, geeft de uitdeler persoonlijk natuurlijk wel een fijner goedgevoel en eigenliefde. Het is net zoiets als bidden op een drukke straathoek door de farizee├źrs uit de oudheid.
Enkele woorden die via de Goedmenschclub ernstig aan betekenis hebben ingeboet via politiek correct pseudo-links, zijn oa Nazi, Fascist, Respect, Genocide, Racist, nu ook Empathie, Medemenselijkheid, Humaan, Populist, enz, enz.
Een droevige zaak.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2016 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het woord verbinden kunnen we zo langzamerhand ook toevoegen aan de vocabulaire van woorden die hun betekenis hebben verloren.
De Goedmens.
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie