Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wij worden door de USA in de Derde Wereldoorlog gedreven Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 02, 2018 21:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En Royy? Al een beetje bekomen van de schrik?

Zo te zien is Rotterdam ook de pineut. Limburg komt er wellicht net goed vanaf. Cool

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2018 9:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Bovenstaande plaatje is FakeNews. Ik heb al lang met Poetin afgesproken dat hij Zeeland met rust laat. Kostte behoorlijk wat moeite, enige voorwaarde is dat Shaakashvilli zich niet in Terneuzen gaat vestigen. Dan zijn wij Zeeuwen alsnog de lul.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2018 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Real

De Russen en Chinezen zijn nu dus een stap verder met hun stealth raketten. De VS zal ongetwijfeld gaan volgen. Al vreemd dat ze hier zelf niet op zijn gekomen.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2018 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De kille mededeling van Putin verdient eigenlijk wel serieuze beschouwing en discussie, maar vooralsnog zijn de reacties nogal gelaten om het zacht uit te drukken. Naar buiten toe laat Amerika niet echt veel blijken in ieder geval. Putin lijkt me er trouwens niet de man naar om op te scheppen over niet bestaande wapenprogramma's.

Trump heeft met Macron en Merkel gebeld hierover. De NATO vind het 'onacceptabel' dat de Russen hen andermaal de loef afsteken (lol).

Amerika heeft tot nog toe twee dingen gedaan:

1) bekend gemaakt dat er anti-tank raketten zullen worden geleverd aan Oekraïne
2) de reeds bestaande sancties tegen Rusland omwille van de Krim met nog eens een jaar verlengd

Waarschijnlijk hadden ze beiden toch wel gedaan, al doet het moment waarop vermoeden dat het een reactie is op de speech van Putin.

Je moet het eigenlijk een beetje zien als een schaakspel denk ik: Amerika heeft de stukken iets aanvallender en beter op het bord staan dan de Russen, maar de Russen maken ineens bekend dat ze een nieuw stuk in het spel brengen dat elk veld op het bord kan bestrijken, waardoor het positionele overwicht van de Amerikanen ineens niets meer waard is. Het hele Amerikaanse doctrine staat nu eigenlijk op losse schroeven.

Het raketschild dat Amerika optuigt aan de grens met Rusland is nu zo goed als nutteloos geworden. Je kunt net zo goed paraplu's uitdelen aan iedere burger ter bescherming tegen Russische raketten, dat zet net zo veel zoden aan de dijk (geen dus).

Een andere vraag is wat de Russen zoal nog achter de hand houden wat niet bekend is gemaakt in de speech van Putin. Ik kan me namelijk niet inbeelden dat hij alle kaarten op tafel heeft gelegd.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2018 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Een andere vraag is wat de Russen zoal nog achter de hand houden wat niet bekend is gemaakt in de speech van Putin. Ik kan me namelijk niet inbeelden dat hij alle kaarten op tafel heeft gelegd

Ach Putin wacht op de jaarlijkse Amerikaanse bekendmakinglijsten wat er allemaal vernieuwd/ afgeschreven en bijgekomen is Laughing .

Politieke analfabete kiezers snappen toch niet dat leiders die dit doen nooit thuishoren in paleizen maar levenslang in gekken gestichten Idea
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2018 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
1) bekend gemaakt dat er anti-tank raketten zullen worden geleverd aan Oekraïne

En ook hier weer: hypocrisie tot het bot. Iedere jurist weet inmiddels dat er in Kiev de jure een staatsgreep heeft plaatsgevonden die vervolgens het land in een burgeroorlog gestort heeft.

Hoe hypocriet ben je dan als je één van die partijen gaat lopen bewapenen? Met deze actie neemt de VS direct alle legitimiteit weg om nog maar iets te vinden van de Russische wapens in Oost-Oekraïne.

Om nog maar niet te beginnen over het bewapenen van een vijandig buurland... Rusland mag dus Cuba weer bewapenen begrijp ik.

Westerse beschaving: flinterdun laagje chroom.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2018 18:37 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Blik Op NOSjournaal

donderdag 1 maart 2018
NOS "vergeet" weer wat informatie inzake raketten Rusland
We beginnen maar eens met een compliment voor de verandering: het NOS-artikel over de raket-ontwikkelingen in Rusland geeft een redelijke
weergave van het door Putin gesprokene tijdens zijn rede die waarschijnlijk het meest in de buurt komt van onze Troonrede.

http://blikopnosjournaal.blogspot.nl/2018/03/nos-vergeet-weer-wat-informatie-inzake.html

.
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 04, 2018 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
HenkM

Haaaaa fantastisch zeg, De Grote Russische Leider Poetin heeft eindelijk dat vervloekte smerige Westen op de knie gekregen.
’t Sjonge jonge zeg, dat werd tijd.
Die smerige rotzakken zullen eindelijk weer naar Rusland moeten luisteren.

Dat is haast te mooi om waar te zijn.
Laten we er nog een sloot bier tegenaan gooien.
De definitieve onoverwinnelijke wapens zijn door het land van de De Grote Leider uitgevonden.

Helaas, mensen, de realiteit is een beetje anders.
De Grote Leider Poetin heeft niks concreets gedemonstreerd.
Slechts lege woorden zijn gevallen, geen hypersone raketten.

Grote Leider, schiet eens een hypersone raket af.
Grote Leider, laat eens een machine van een paar ton zien die op kernenergie voort beweegt.
Grote Leider, laat eens een op redelijk grote afstand ontploffende onbemande mini onderzeeër zien.

Nee hoor, niets van dat al, geen enkel bewijs.
Het blijft bij wat animaties. En het lachwekkende is dat sommige animaties al 10 jaar oud zijn. Smile
De onoverwinnelijke wapens moeten helaas voor deze fantast nog wel gemaakt (en natuurlijk ook nog uitgevonden) worden.

Het gekke is dat een aantal personen op dit forum De Grote Leider zonder meer schijnen te geloven.
Wat een heerlijke naïviteit. Smile
Vooral niet de standaardvraag om bewijs stellen hè. Smile

Als het onderwerp niet zo triest was had ik me slap gelachen om de potsierlijke vertoning die Poetin gaf.
De Grote Leider stelde dat geen enkel land vergelijkbare wapens heeft.
Dat klopt, net als Rusland heeft geen enkel ander land deze super de hyper wonderwapens.
En Rusland zal ze voorlopig ook zeker niet krijgen.

Wel is hiermee misschien de nieuwe wapenwedloop gestart.
De wapenwedloop tussen de drie Zeer Grote Leiders.
Het hangt er vanaf hoe hard het volk juicht.

Word je daar nou niet kotsmisselijk van??????
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 04, 2018 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zo, gaat alles goed Henk?

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 04, 2018 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ha die Henk! Very Happy

HenkM schreef:

Eerder beëindigd zou ik zeggen.

Maar ik begrijp dat de frustratie erg diep zit bij diegenen die jarenlang (tegen beter weten in) bleven volhouden dat de Russen enkel schroot uit de Sovjettijd tot hun beschikking hadden.

Je kunt er om lachen, als een boer met kiespijn, maar je kunt niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 04, 2018 22:56 Plaats reactie Reageer met quote
Real

HenkM schreef:
Haaaaa fantastisch zeg, De Grote Russische Leider Poetin heeft eindelijk dat vervloekte smerige Westen op de knie gekregen.
’t Sjonge jonge zeg, dat werd tijd.
Die smerige rotzakken zullen eindelijk weer naar Rusland moeten luisteren.

Dat is haast te mooi om waar te zijn.
Laten we er nog een sloot bier tegenaan gooien.
De definitieve onoverwinnelijke wapens zijn door het land van de De Grote Leider uitgevonden.

Helaas, mensen, de realiteit is een beetje anders.
De Grote Leider Poetin heeft niks concreets gedemonstreerd.
Slechts lege woorden zijn gevallen, geen hypersone raketten.

Grote Leider, schiet eens een hypersone raket af.
Grote Leider, laat eens een machine van een paar ton zien die op kernenergie voort beweegt.
Grote Leider, laat eens een op redelijk grote afstand ontploffende onbemande mini onderzeeër zien.

Nee hoor, niets van dat al, geen enkel bewijs.
Het blijft bij wat animaties. En het lachwekkende is dat sommige animaties al 10 jaar oud zijn. Smile
De onoverwinnelijke wapens moeten helaas voor deze fantast nog wel gemaakt (en natuurlijk ook nog uitgevonden) worden.

Het gekke is dat een aantal personen op dit forum De Grote Leider zonder meer schijnen te geloven.
Wat een heerlijke naïviteit. Smile
Vooral niet de standaardvraag om bewijs stellen hè. Smile

Als het onderwerp niet zo triest was had ik me slap gelachen om de potsierlijke vertoning die Poetin gaf.
De Grote Leider stelde dat geen enkel land vergelijkbare wapens heeft.
Dat klopt, net als Rusland heeft geen enkel ander land deze super de hyper wonderwapens.
En Rusland zal ze voorlopig ook zeker niet krijgen.

Word je daar nou niet kotsmisselijk van??????

Heb je gesnoven ofzo?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2018 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
En Royy? Al een beetje bekomen van de schrik?

Van die filmpjes van 10 jaar oud? Neu.

Maar t bevestigt wel weer duidelijk de mindset van de Russen. En overigens ook van de zelfhatende westerlingen die graag dwepen met een niet bondgenootschappelijk regime...

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2018 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
En overigens ook van de zelfhatende westerlingen die graag dwepen met een niet bondgenootschappelijk regime...

Grappig, zo denk ik exact over de VS.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 4:59 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Het militair evenwicht is in ieder geval weer hersteld.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

HenkM schreef:
Quote:
Ik denk dat dat juichen meevalt en van korte duur is. Het tonen van grote machtige wapens is iets voor de Bühne, voor politici, "leiders", het zijn de economie en de militaire strategen die het ware beleid bepalen op dit gebied.

Koninklijk schreef:
Quote:
Het militair evenwicht is in ieder geval weer hersteld.
Het bewaken van het "militaire evenwicht" is de rechtvaardiging van de wapenwedloop. Heeft de wereld niet meer geleden onder machtsstrijd en wapenwedloop dan onder het overwicht van de VS?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik weet niet of je kunt spreken van een nieuwe wapenwedloop. Rusland richt zich vooral op technologische innovatie, en lijkt de VS op een aantal terreinen al ver voorbij te zijn gestreefd. De echte wapenwedloop, in zoverre je daar al van kunt spreken, vindt plaats tussen de VS en China.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2018 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De wapenindustrie zit diep geworteld in de economie van de VS.. ik denk dat dat het grootste probleem is.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2018 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
De wapenindustrie zit diep geworteld in de economie van de VS.. ik denk dat dat het grootste probleem is.

Zou het zelfs niet zo zijn dat de Amerikaanse wapenindustrie bewust innovatief wat terughoudender is geworden om de hoeveelheid verkochte wapens (dus inkomsten) omhoog te krikken?

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2018 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zou best kunnen...

De wapenindustrie zit natuurlijk ook met een uniek dilemma in de sector. Ieder bedrijf wat een vooruitstrevend en innovatief product heeft, wil dit op zo groot mogelijke schaal verkopen.

Echter, stel dat er zaken als mini-nukes, ontraceerbare raketten en plastic explosieven (metaaldetector op vliegvelden!) ontwikkeld worden... aan wie verkoop je dat dan als wapenindustrie?

De (amerikaanse) wapenindustrie heeft nu een aantal 'wapenklanten' zoals VS, Israël en Saoedie Arabië waar ze zo'n beetje alles aan kwijt kunnen. Daar hangen nog wat landen omheen waar ze 'overstock' en minder innovatief wapentuig aan kunnen verkopen.

Eén ding staat wel als een paal boven water: vrede is funest voor het businessplan. En daarmee staat het belang van de wapenindustrie regelmatig haaks op het belang van de mensheid: hoe meer conflict, hoe angstiger de mensen, hoe beter de zaken.

De wapenindustrie (toch al snel goed voor 5% van het BNP in veel landen) heeft werkelijk alle belang bij een angstig vijandsbeeld. Alleen dan zal er voldoende politieke motivatie zijn (lees belastinggeld) wat in hun kas vloeit.

Een land zonder vijanden is een totaal oninteressante klant.

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Vanaf vandaag vinden er "ongeëvenaarde" militaire oefeningen plaats in de Middellandse Zee door de Russische krijgsmacht, op een schaal die Europa nog niet eerder heeft gezien. En zoals eerder gezegd, vanaf 11 september grootscheepse oefeningen samen met China op land. Over het hoe en waarom hiervan bestaan veel vraagtekens.

Voor de Duitstaligen onder ons:

Planmäßig und erstmalig – Details zum russischen Großmanöver im Mittelmeer

https://www.youtube.com/watch?v=wYpdb0qSXwI

Er wordt door sommige reaguurders al gesuggereerd dat Rusland een verdedigingsmuur opwerpt voor de kust van Syrië, dat lijkt mij ook een voor de hand liggende conclusie. Maar het zou ook kunnen dat er veel meer aan de hand is en dat Syrië wordt gebruikt als cover om een krijgsmacht op te tuigen her en der. Ook Amerika heeft stappen gezet in die richting.

Ik begin me onderhand wel een beetje zorgen te maken hierover..

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Maak je borst dan maar nat carlos, van 11 tot 15 september houden de Russen samen met China een oefening waar 300.000 man aan deelnemen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180828_03687918

Quote:
Tussen 11 en 15 september zullen in het centrum en het oosten van Rusland bijna 300.000 soldaten, meer dan 1.000 militaire vliegtuigen, twee vloten van de marine en alle luchteenheden van het Russische leger deelnemen aan ‘Vostok-2018’ (Oosten-2018). Ook militaire eenheden uit China en Mongolië nemen deel aan de militaire oefening.

Twee grote oefeningen aanstaande Cool

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ja ik vind het allemaal reuze spannend, totdat het echt een keer mis gaat. Confused

Israël loopt ook weer een beetje te stoken nu, zag ik. Het lijkt wel alsof Trump tegen zijn zin in gedwongen wordt om Syrië en/of Iran aan te vallen, en daarmee een mondiaal conflict te ontketenen. En de Russen, die zijn het allemaal een beetje zat geloof ik. Tot nu toe hebben de Russen zich zeer geduldig en terughoudend getoond, waarschijnlijk ook om tijd te winnen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2018 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:
Tot nu toe hebben de Russen zich zeer geduldig en terughoudend getoond, waarschijnlijk ook om tijd te winnen.

Ze wachten domweg tot de temperaturen in Syrie wat zakken. De vraag is niet of maar wanneer de bevrijding van Idlib gaat plaatsvinden. Ik mag echt hopen dat IS en Al Nusra tot de laatste strijder vernietigd wordt en er weer vrede in Syrie kan gaan komen.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2018 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
sharon

je moet zelf weten als je een land steunt of niet. als de vs het niet heeft met Oekraïne is dat hun keuze.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2018 15:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De VS wordt steeds wanhopiger betreffende Nord Stream 2.

Oktober 2018:

Rusland is een onbetrouwbare partner, ook als het aankomt op het leveren van gas. Dat is de boodschap van de Amerikaanse ambassadeur in Nederland, Pete Hoekstra in een reactie op vragen van Nieuwsuur over het Russische gasproject Nord Stream 2. Daarbij refereert Hoekstra aan de cyberaanval in Den Haag die deze week werd blootgelegd door de Nederlandse geheime dienst.

Maand later, november 2018:

De Amerikaanse ambassadeur in Nederland Pete Hoekstra sluit niet uit dat Nederlandse bedrijven als Shell, Boskalis en Van Oord sancties opgelegd krijgen als ze verbonden blijven aan het project 'Nord Stream 2'.

Dit is nou je 'bondgenoot'. Nederland heeft gas nodig uit Rusland, dat is al decennia lang zo. Zeker met de problematiek in Groningen zal dit alleen maar belangrijker worden.

De VS gaat dus eerst lopen waarschuwen (met naar mijn mening valse argumenten). Daarna gaan ze lopen dreigen. En vervolgens? Gaan ze ook straffen?

Mag Nederland misschien zelf nog iets beslissen? Of moet de grote wereldwijde 'Bully' werkelijk aan iedereen opleggen met wie ze wel of geen handel mogen drijven?

Bedenk ook dat Nederland inmiddels een groente- en fruitmarkt kwijtgeraakt is van een half miljard euro per jaar om onzinnige redenen (wat was het... de Krim die uit eigen democratische beweging staatsgreep-land Oekraïne verliet om zich te herenigen met democratie Rusland... wat een kutreden)

Weerwoord forum index » Buitenland