Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wij worden door de USA in de Derde Wereldoorlog gedreven Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2016 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Racer schreef:
Poendert schreef:
De wapenindustrie van de VS beheerst 42% van de complete wereldwapenhandel a 698 miljard dollar
De Russen komen met hun armzalige 3,6% en 58,7 miljard dollar pas op de 5de plaats. (zie Wikipedia)

Vijfde plaats? Ik zie hier heel iets anders.

Quote:
Omdat steeds meer Amerikaanse productiebedrijven uit de economische wereldtop verdwijnen is in de VS eigenlijk alleen de wapenhandel voor de elite nog rendabel.

Vrijwel alle grote innovaties komen nog steeds uit Amerika, vooral als t gaat om ICT.

Zie Wikipedia.

BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2016 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Vijfde plaats? Ik zie hier heel iets anders.

Omdat je het afzet tegen export... maar waarom?

Het zou overigens geen 'defense budget' moeten heten. Het wordt voornamelijk agressief en offensief ingezet.

BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2016 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Racer schreef:
Nu denk jij natuurlijk dat de bekende video's van Bin Laden en ISIS ook door het Pentagon gemaakt zijn?

Dat die HD ISIS producties ergens in een studio worden opgenomen ligt nogal voor de hand ja. De White Helmets in Aleppo worden ook vanuit de VS gefinancierd en aangestuurd, om valse berichtgeving te verspreiden.

http://www.activistpost.com/2016/05/white-helmets-ngo-a-rescue-and-assist-operation-under-guise-of-human-rights.html

The fakery is just mindboggling! Razz

Racer schreef:
Schokkend.

Voor normale mensen wel ja, voor jou waarschijnlijk niet.

Laatste nieuws: Russische ambassade in Damascus wordt aangevallen door 'rebellen.' Heb je weer iets te 'vieren', Racer. Wink

BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2016 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Schokkend.

carlos schreef:
Voor normale mensen wel ja, voor jou waarschijnlijk niet.

Typisch ook dat Racer eerder volhield dat de VS totaal niets tegen Assange heeft... en dat hij veilig uit zijn schuilplaats kan komen. Als er dan bewijzen op duiken van iets heel anders, dan is het antwoord cynisch 'schokkend'.

Ook een manier om je ongelijk toe te geven natuurlijk...

BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2016 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Precies, daar moest ik ook nog aan denken gisteren. Niemand kan nog beweren dat Assange geen gevaar loopt zodra hij de ambassade verlaat en zich vrijwillig meldt bij de Zweedse autoriteiten.

BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2016 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Omdat je het afzet tegen export... maar waarom?

Omdat de discussie ging over het aandeel in de wereldwapenhandel...
Bovendien werd gesteld dat Rusland op de 5e plaats komt qua aandeel in deze handel... maar Rusland staat direct na de VS op de 2e plaats.

Cliff schreef:
Typisch ook dat Racer eerder volhield dat de VS totaal niets tegen Assange heeft... en dat hij veilig uit zijn schuilplaats kan komen.

Dat beweer ik nog steeds hoor... er is geen aanklacht en een drone om hem uit de weg te ruimen zie ik ook niet zo snel verschijnen.

Het verhaal over Clinton die een drone-aanval op Assange wilde komt van RT die het weer heeft van blogger met de naam "True Pundit", die het heeft over "bronnen binnen het ministerie van Buitenlandse Zaken".

Volgens de fact-checkers van Snopes is dit "onbewezen".
http://www.snopes.com/julian-assange-drone-strike/

We hebben het dus (helaas) gewoon over een gerucht.

BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2016 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Amerika en wapens; het lijkt wel een Siamese tweeling. De een kan niet zonder de ander.
En als je de debatten bekijkt tussen de twee kandidaten, begrijp je meteen dat dit land het niet van de hersens moet hebben maar van de spierballen.
Een dialoog aangaan is notdone, nee je moet met modder gooien. Hoe ranziger hoe beter.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2016 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

De Russische Kalasjnikov ofwel de AK 47 is nog steeds het meest verspreidde wapen wereldwijd.
Vooral in Afrika waar de USSR de terroristen in de jaren 60, 70 en 80 hielpen aan wapens, landmijnen en SAM raketten.
Ik ken geen een Amerikaans wapens in Afrika. De FAL ofwel FN wapen is Belgisch die ook gebruikt werd door legers in Afrika.

BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2016 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
De Russische Kalasjnikov ofwel de AK 47 is nog steeds het meest verspreidde wapen wereldwijd.
Vooral in Afrika waar de USSR de terroristen in de jaren 60, 70 en 80 hielpen aan wapens, landmijnen en SAM raketten.
Ik ken geen een Amerikaans wapens in Afrika. De FAL ofwel FN wapen is Belgisch die ook gebruikt werd door legers in Afrika.

Dat komt omdat de AK 47 het beste wapen is voor de gewone niet rijke mens. Hij doet het bijna altijd en vraagt weinig onderhoud. En een kind kan de was doen zonder cursus.
Een tijd geleden was dat de Israelische UZI en over een tijdje krijgen we vast weer wat anders.

BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2016 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:

De AK47 wordt niet alleen in Rusland gemaakt... (dit is je al eerder verteld)

BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2016 21:26 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Die Duitse Dirk Müller uit dit onderwerp weet waarschijnlijk meer dan wij... de ontwikkelingen
volgen zich op deze week..

Hillary in het Witte Huis ergste wat wereld kan gebeuren
Wat de oefening in Rusland betreft kunnen we alleen maar hopen dat het hierbij blijft, en nooit
realiteit wordt. Maar als Hillary Clinton inderdaad via allerlei vormen van stembusfraude het Witte Huis in
wordt gerommeld, dan vrezen we het ergste voor de wereld.

Dat Europa dan opnieuw in de vuurlinie komt te liggen en volledig in puin zal worden geschoten,
behoeft geen uitleg.

Vorige week waarschuwde de Amerikaanse stafchef van de strijdkrachten generaal Joseph Dunford
het het Senaatscomité voor Gewapende Diensten dat de door minister van BuZa John Kerry
voorgestelde no-flyzone boven Syrië de Derde Wereldoorlog zal ontketenen.

Dat gebeurde nadat de VS het staakt-het-vuren in Syrië op grove wijze schond door een
bombardement op het Syrische leger uit te voeren

http://xandernieuws.punt.nl/content/2016/10/40-miljoen-Russen-oefenen-deze-week-op-kernoorlog-met-het-Westen

http://www.rtlnieuws.nl/buitenland/duitsers-slaan-meer-jodiumpillen-uit-angst-voor-kernramp-belgie

Terwijl de Europese elite de mainstream media opdracht geeft er vooral niet over te schrijven..!!

https://www.youtube.com/watch?v=VxrfSLdhsyY
https://www.youtube.com/watch?v=guY7eB8AsME

40 Miljoen Russen oefenen vandaag voor een aanstaande nucleaire aanval van de VS.

De Russen zouden zich die inspanningen niet getroosten als de geen recente info daaromtrent
ter beschikking hadden... over proxy-oorlog in Syrie.

Deze link geeft aan waarom KOENDERS ZO ENORM VERDACHT GEOBSEDEERD IS MET ALEPPO
(en niet met Yemen of zo).

In Aleppo zijn in een geheime bunker mogelijk 30 CIA agenten, Mossad en Qatari soldaten gedood door
een bunkerraket...

Dit zijn de mensen die de Islamisten aansturen en organiseren.

Poetin zei al eerder dat de VS met hun voortdurende grensverleggende agressie uit zijn
op een nucleair conflict...

De VS speculeerde eergisteren over een no-fly zone boven Syrie (waar zij niks te zoeken hebben!)
wat een aanval op Russische vliegtuigen kan inluiden.

De Russen brengen op hun beurt momenteel hun modernste vliegtuigen en raketten naar Syrie
om er op voorbereid te zijn.

Poetin zal echter niet buigen, want dat betekend het einde van Rusland.

De knoeiers in de VS brengen momenteel de wereldvrede in gevaar...

en de domme volgers zullen evenals ik met paniek in hun ogen naar boven kijken als het zover is...

Aan hun psychose aandoende anti-Russische riedels zullen ze dan weinig meer hebben, als hun
huizen en families door helse vuren en straling uit elkaar gereten worden.

Het is echt ongelooflijk dom en kortzichtig dat men aan deze escalaties steun verleent.

BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2016 22:23 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik las vandaag ergens dat er nog eens 200 Amerikanen vastzitten in Oost-Aleppo; militaire adviseurs en mogelijk ook special forces. Geen idee of het waar is, maar het zou wel verklaren waarom de Amerikanen zo boos zijn op Rusland.

Vandaag heeft Rusland bekend gemaakt dat het nieuwe luchtdoelraketten heeft geplaatst in Syrië;

https://www.rt.com/news/361586-russia-s300-supplied-syria/

BerichtGeplaatst: Wo Okt 05, 2016 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Rusland en VS ruziënd over straat: een nieuwe Koude Oorlog?

"Het gaat op z'n zachtst gezegd erg slecht tussen Rusland en het Westen: een mislukte wapenstilstand in Syrië, sancties over en weer, een slepende vete over Oost-Oekraïne en de Krim, NAVO-militairen en Russische straaljagers aan de Oostgrens van Europa en niet te vergeten een knallende ruzie over de MH17-ramp. Kortom, het is met Moskou wel eens gezelliger geweest.

Is die Koude Oorlog nu terug?

"Nee", zegt Henk Kern. Hij is universitair docent geschiedenis en Russische studies in Leiden en ziet belangrijke verschillen met de Koude Oorlog. "Toen waren er twee supermachten en die hadden elk hun eigen bondgenoten, hun eigen systeem en hun eigen boodschap aan de wereld. Dat is er nu allemaal niet. Rusland heeft geen echte bondgenoten, alleen maar partners."

Hij heeft natuurlijk gelijk, Rusland is de familie Tokkie van de buurt die aarde heet, te autistisch en te agressief om vrienden te maken.

"Ook al is er misschien geen nieuwe Koude Oorlog, toch is Rusland een land om rekening mee te houden. Hoe moet het Westen dat doen? Volgens Kern laat Rusland zich nu slecht sturen, maar zal het land vooral zelf in de problemen komen. "Oorlogen zijn duur en Rusland moet nu al flink bezuinigen op bijvoorbeeld zorg en onderwijs." Daardoor kan het Russische regime de steun van het volk verliezen."

BerichtGeplaatst: Wo Okt 05, 2016 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Ruzie Rusland en VS over Syrië doet denken aan Koude Oorlog

"Het lijkt wel het begin van een nieuwe Koude Oorlog-sfeer", zegt Moskou-correspondent Geert Groot Koerkamp over de verslechterde relatie tussen Rusland en de Verenigde Staten. "Op alle fronten manoeuvreert Rusland zich in een steeds groter isolement en dat is behoorlijk ernstig."

Het verbroken verdrag over de opruiming van plutonium kan worden hersteld, zegt Rusland. Maar in ruil daarvoor moet de VS zich terugtrekken uit Oost-Europa en compensatie bieden voor de sancties.

"De Russen begrijpen heel goed dat Washington deze voorwaarden nooit ofte nimmer zal inwilligen", zegt Groot Koerkamp. "Het is een weloverwogen politiek besluit dat de verhoudingen naar een nieuw dieptepunt brengt."

BerichtGeplaatst: Wo Okt 05, 2016 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Het niveau van een stripverhaal.

Ik mis alleen nog je Nazi-Oekrainse ''Juden'' karikatuurprenten...

BerichtGeplaatst: Wo Okt 05, 2016 14:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het is niet Rusland wat zich in een isolement manoeuvreert, grappig dat men dat denkt...

Het meest gehate land ter wereld is namelijk niet Rusland, maar de VS.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 05, 2016 14:21 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Bron? Buiten China denkt er vrijwel niemand positief over Rusland.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 05, 2016 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Dan lijkt de VS propaganda door de gelijkgeschakelde media nog doeltreffender dan ik al dacht.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 05, 2016 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ja die grafiekjes van races, we weten wel uit welke doos die komen...

Het blijft het niveau van een stripverhaal.

Ik mis alleen nog zijn Nazi-Oekrainse ''Juden'' karikatuurprenten...

BerichtGeplaatst: Wo Okt 05, 2016 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:

Ik ben benieuwd naar jouw bron eigenlijk, waar komen die plaatjes vandaan, onder welke doelgroep is dat onderzoek uitgezet... en als ik het goed lees geeft onderstaande plaatje het antwoord op de vraag of de VS zijn rol als wereldleider goed uitvoert?

Maar goed, omdat je aandringt:
http://www.thetoptens.com/most-hated-countries/ -> VS meer gehaat dan Rusland (VS op plaats 4)
http://www.abcnewspoint.com/top-10-list-of-most-hated-countries-in-the-world-2015/ -> VS meer gehaat dan Rusland (VS op nummer één most hated country)
http://www.themeshnews.com/top-10-most-hated-countries-in-the-world-2016/ -> VS weer op plaats nummer één
http://www.insidermonkey.com/blog/16-most-hated-countries-in-the-world-in-2015-409925/ -> En ja hoor, weer de VS meer gehaat dan Rusland
https://www.quora.com/What-is-the-most-hated-nationality-in-the-world -> Je raadt het al... het wordt ééntonig...

Nu graag de link naar jouw bron Smile

BerichtGeplaatst: Wo Okt 05, 2016 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Racer schreef:

Propaganda leugens. De meerderheidvan de duitse burgers bijvoorbeeld om maar gewoon een van de vele
landen te noemen, die in jouw leugenplaatje ontbreken. Frankrijk valt mij ook gelijk in. FN weet je wel.
En Wilders is ook op koers Le Pen en die is Ruslandvriendelijk. Landen als Servie, Tsjechie etc.
Wat een domme belachelijke propanda. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Okt 05, 2016 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Mij viel dan weer de nog steeds positieve waardering in O-Europa richting Rusland op. Zeker gezien de constante negatieve media anti-reclame die ik eigenlijk al vanaf WOII over mij heen kreeg.
In bv Slowakije zag ik een enorm natuurstenen gedenkteken voor de gesneuvelde Russen die het land van de NAZIES bevrijden, omgeven door recent keurig onderhouden bloembedden. In Bulgarije bezocht ik de Strelski-Kathedraal, die werd gebouwd als dank voor de Russische generaal die het land bevrijde, na de honderden jaren bloedige overheersing door de islamistische (Turkse) horden. Enz.

BerichtGeplaatst: Do Okt 06, 2016 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Ik ben benieuwd naar jouw bron eigenlijk, waar komen die plaatjes vandaan, onder welke doelgroep is dat onderzoek uitgezet...

Hieronder mijn bronnen met alle cijfers, kun je naar hartelust uitvlooien.
Het verschil tussen mijn bronnen en de linkjes die jij geeft is dat de resultaten uit mijn bronnen wetenschappelijk en controleerbaar zijn.
Ik weet niet of je wel 's gehoord hebt van clickbait, maar dat is het niveau van de lijstjes waar jij naar verwijst. Het zijn gewoon niet-onderbouwde random lijstjes opgesteld door bloggers die op zoek zijn naar traffic uit zoekmachines. Waarschijnlijk hebben ze net als jij het vooroordeel dat de VS het meest gehaat is, en daarom zetten ze de VS op de eerste plaats.

Onderzoek Pew research: Wereldwijde imago Rusland (peiling 48.600 mensen)
Uitslag: 43% van de mensen positief over Rusland, 34% negatief.

Onderzoek Pew research: Wereldwijde imago VS
Uitslag: 69% van de mensen positief over de VS, 24% negatief.

Onderzoeksbureau Gallup: US Leadership Approval (jaarlijkse peiling in 140 landen

Onderzoek BBC (peiling onder 26.000 mensen)
Uitslag: 34% vind de invloed van de VS in de wereld negatief, 40% vind de invloed van Rusland negatief.

BerichtGeplaatst: Do Okt 06, 2016 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Van dezefde (Pew) bron: Very Happy
72%

A strong majority (72%) in Hungary say most people were better off under communism.

http://www.pewresearch.org/daily-number/hungary-better-off-under-communism/
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 06, 2016 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Haha...

Amerikaanse bron van Racer..

Pew Research Center
1615 L Street, NW, Suite 800
Washington, DC 20036

Wat te verwachten was.
Amerikaanse propaganda.

Weerwoord forum index » Buitenland