Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Hervatting inquisitie tegen gekozen parlementariër om minde Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Willen we meer of minder Partij van de Arbeid? Willen we meer of minder Europese Unie? Willen we meer of minder Marokkanen? Hiervoor kom je voor het hekje. Maar wat willen wij zelf? Willen wij meer of willen wij minder Marokkanen?
meer
35%
 35%  [ 5 ]
minder
50%
 50%  [ 7 ]
geen
14%
 14%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 14

BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 7:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je snapt het niet. Tegen die tijd is de boerka, dankzij mensen zoals jij, verplicht.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Very Happy je blijft ongenuanceerde en onnozele interpretaties geven.....

BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jouw grammofoonplaat blijft hangen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 08, 2019 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Geen info te vinden die kan wijzen op politieke beïnvloeding voor deze inquisitie. Nu blijkt er toch beter gezocht moeten worden.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2135451416/minister-moet-beter-zoeken-naar-wilders-info

Quote:
Het gaat om informatie die mogelijk aantoont dat toenmalig minister Ivo Opstelten zich destijds actief bemoeide met de vervolging van de PVV-leider door het OM. Wilders heeft altijd gezegd dat daar sprake van was en dat het departement en het OM daarmee buiten hun boekje zijn gegaan. Het hoger beroep in het Wilders-proces is opgeschort omdat het gerechtshof wilde wachten op mogelijk aanvullende stukken. Het OM heeft altijd ontkend dat er enige bemoeienis was.

BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2019 13:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Opstelten greep persoonlijk in bij communicatie over Wilders-proces

Laatst aangepast door Loetje op Za Dec 07, 2019 13:42, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Dec 07, 2019 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De interne e-mails over persberichten van het OM:

'Dit mag niet uitlekken!'

Nu blijkt dat die ingreep afkomstig was van Ivo Opstelten zelf. Letterlijk staat in de e-mails van 8 oktober 2014: "Minister is nog niet akkoord." En: "Oh ja en minister wil nu twee persberichten." Het OM wilde aanvankelijk niet zwichten, sprak in mails van 'problemen bovenover'. Opvallend is dat de bemoeienis ook direct op het bordje kwam van de zaaksofficier van justitie, Wouter Bos, terwijl het OM altijd heeft ontkend dat pogingen tot beïnvloeding bij hen terecht kwamen. Die zaaksofficier schrijft: "Klein houden is het devies. Dit mag niet uitlekken!"

"Zijn opmerkingen gaan niet over de inhoud van de zaak, maar alleen over het persbericht", reageert het Openbaar Ministerie. "De zaaksofficier wilde voorkomen dat dat nieuws van tevoren op straat zou komen te liggen. Hij vond dat het persbericht alleen in kleine kring moest worden verspreid en schreef daarom: 'klein houden is het devies. Dit mag niet uitlekken'." Het OM benadrukt nogmaals dat Bos 'door niemand is beïnvloed bij zijn beslissing om Wilders te vervolgen'.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 08, 2019 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Het leidt allemaal wel goed af van de werkelijke casus natuurlijk.
Het gaat nog altijd om het oproepen tot haat of onverdraagzaamheid jegens een individu of groepering.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Niet van vandaag of gisteren en niet alleen in Gorinchem. En het dan gek vinden dat niemand staat te wachten op meer. Dit artikel dateert al uit 2009. En omdat er niets is veranderd in poltiek correct laf wegkijkbeleid is het in tien jaar tijd alleen maar overal in heel het land van kwaad tot erger verworden.

Gorcum is overlast Marokkanen spuugzat

Door KEES TANIS

GORINCHEM - Het wordt nu echt tijd dat Marokkaanse ouders en grootouders hun zonen, kleinzonen en neven aanspreken op gedrag dat echt niet door de beugel kan.

Dat was de boodschap van de Gorcumse burgemeester IJssels toen hij gisteren na het vrijdaggebed in de moskee een kleine honderd Marokkanen toesprak. ,,Ik heb aangegeven dat de Marokkaanse gemeenschap niet meer bij mij moet aankomen met verwijten dat de gemeente te weinig voor de Marokkaanse jeugd doet of de politie ze op de verkeerde manier benadert.De ouders moeten nu zelf de handdoek oppakken. Als ze dat doen, wil ik best met ze in gesprek. Gebeurt dat niet, dan houdt het voor mij echt op.''

IJssels is het gedrag van een groep Marokkaanse jongens spuugzat. ,,De brandstichting bij de Lidl in de nieuwjaarsnacht bleek het werk van Marokkaanse jongens van nota bene 9, 10 en 11 jaar. Die gooiden een met benzine doordrenkte tennisbal naar binnen. Wat doen die jongetjes op straat? Die horen thuis te zijn. Elke maandag blijkt uit de rapportages van de politie dat Marokaanse jongens verantwoordelijk zijn voor tweederde van de vernielingen of mishandelingen,'' zo meldde IJssels.

Abdeslam El Abbas van de Unie van Marokkanen sprak na de toespraak van IJssels van 'bitter nieuws'. ,,Het is goed dat IJssels het zo heeft verwoord. Wij gaan hem, de politie en de Stichting Arkelstad uitnodigen voor een gesprek.''

Burgemeester IJssels van Gorinchem vindt dat politie en justitie te weinig middelen hebben om de structurele problemen met Marokkaanse jongens aan te pakken. Als Marokkaanse ouders er zelf niet in slagen hun jongens op het goede spoor te houden, zou hij het liefst de politie de opdracht geven die jongens van de straat te halen, thuis te brengen en de ouders er op aan te spreken.

,,Dat ligt nu nog moeilijk, want dat moet je dan ook bij niet-Marokkaanse jongeren doen.'' IJssels hoopt dat na zijn toespraak in de moskee de Marokkaanse gemeenschap zich realiseert dat deze jongens hun maatschappelijke ontwikkelingskansen door hun gedrag verkleinen en daarmee ook de kansen van de jongens die zich wel gedragen. ,,Ik weet niet zo goed wat die ouders moeten doen.

Maar wat is er mis mee om jongens tot een bepaalde leeftijd 's avonds binnen te houden en niet op straat te laten lopen. En dan moeten ze niet roepen dat dat nu eenmaal in hun cultuur zit. Dan moeten ze dat maar leren. Een jongetje van 9 of 10 hoort 's avonds niet zonder ouderlijk toezicht op straat. Klaar. En waarom kunnen leden uit de Marokkaanse gemeenschap niet zelf aangifte doen bij de politie als zij zien hoe die jongens zich misdragen. Ik zie nog te vaak vluchtgedrag, de schuld naar de gemeente schuiven. Maar ook al zou er voor de Marokkaanse jeugd niets worden georganiseerd, dan nog horen ze zich niet zo te gedragen. Je ziet dat toch ook niet bij de Turkse jeugd. Het zit structureel fout in de Marokkaanse gezinnen.''

Overigens vindt IJssels dat de situatie ook niet dramatischer gemaakt moet worden dan dat die is. ,,In vergelijking met andere steden is het nog altijd een overzichtelijk probleem. Maar het moet wel worden aangepakt.''

Abdeslam El Abbas wil best met IJssels in gesprek over de problematiek. ,,Natuurlijk willen wij mensen wel aanspreken op hun gedrag. Maar als wij de politie om namen vragen van gezinnen waar het fout gaat, krijgen we die niet van de politie uit oogpunt van privacybescherming.'' El Abbas verwacht, begin februari met IJssels rond de tafel te kunnen voor een vervolggesprek.

http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland/2923145/Gorcum_is_overlast_Marokkanen_spuugzat.html

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Graag minder, minder, minder corruptie in de politiek!

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hof houdt zaak-Wilders aan

De Minder Marokkanenzaak tegen Geert Wilders is door het hof aangehouden tot 5 februari.

Het hof geeft daarmee gehoor aan de oproep van de PVV-leider en zijn verdediging om te wachten tot minister Grapperhaus klaar is met zijn zoektocht naar eventuele bewijzen van politieke beïnvloeding op de vervolging van Wilders.

Het Openbaar Ministerie was tegen aanhouding. De advocaten-generaal Birgit van Roessel en Gerard Sta vinden dat er inmiddels meer dan genoeg onderzoek is gedaan om de vraag naar die vermeende invloed van ex-minister Opstelten op de beslissing om Wilders te vervolgen te beantwoorden. Zij vinden dat het belang van een voortvarende rechtsgang nu zwaarder moet wegen.

Lees verder

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 18:38 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik hoop van harte dat Wilders niet weg komt met die eventuele politieke bemoeienis van de minister destijds.
Het gaat om de kern van de zaak, nl het haatzaaien.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 21:47 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ronduit schandalig om miljoenen belastinggeld te verspillen aan zelf vingerende juridische hobby’s.
Al jaren klaagt OM over te weinig personeel capaciteit / overbezet te zijn.
Maar voor de tonnen kosten – willen we meer/minder afrikanen show - konden enkel honderden urgentere zaken van de lange wachtlijsten zijn afgevoerd .
Het is niet Wilders, maar de belastinggeld slurpende onzinnige gerechtelijke procedures - en Opstelten zelf, die haat en verderf zaaien !

Had goedkoper gekund 'met " zover ik me kan herinneren, is nooit over Kut Marokkanen gesproken" .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2019 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Ik hoop van harte dat Wilders niet weg komt met die eventuele politieke bemoeienis van de minister destijds.

Dus hiermee geef jij blijk je hand niet om te draaien voor schenden van de trias politica als dat het de mond snoeren van jou niet welgevallige meningen dient. En dat riekt naar engnekkerij. Waarvan akte.

En ondertussen ben ik in al die zes jaar na deze volksraadpleging (Willen we meer of willen we minder PvdA? Willen we meer of willen we minder EU? Willen we in deze stad en in ons land meer of minder Marokkanen?) in mijn wijde omgeving nog niemand tegengekomen die méér Marokkanen wil. Logisch, want daar geven ze als gevolg van hun eigen insteek en hun eigen geëtaleerde gedragingen ook alle aanleiding toe.

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2019 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Willen we meer of willen we minder Marokkaanse asielzoekers?

Marokkanen vragen steeds vaker (kansloos) asiel aan
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1832147110/marokkanen-vragen-steeds-vaker-kansloos-asiel-aan

AMSTERDAM - Steeds vaker vragen Marokkanen asiel aan in Nederland, terwijl de kans op een verblijfsvergunning bijna nul is. Volgens cijfers van de immigratie- en naturalisatiedienst (IND) ging het in de eerste negen maanden van dit jaar al om 1032 verzoeken.

Quote:
Veel overlast door asielzoekers uit veilige landen

De Nederlandse overheid probeert al langer de stroom asielzoekers uit het land in te dammen, zo werd in 2016 het land als veilig bestempeld. Eenmaal in Nederland zorgen de asielzoekers uit veilige landen zoals, Marokko, Algerije en Albanië voor overlast. Het gaat dan voornamelijk om winkeldiefstallen en intimidatie.

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2019 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Vreemd dat Marokkanen asiel aanvragen in Nederland!
Waarom?
Kunnen Nederlanders asiel aanvragen in Marokko?

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2019 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Waarom?

Gratis verblijf?

Estudiant schreef:

Ik vind dat je je hier in de kaarten laat kijken.

Los van wat je van de zaak tegen Wilders vindt, dit kán simpelweg niet. Een minister dient zich op geen enkele manier te bemoeien met rechtsgang tegen een politicus. De politiek maakt de wetten, de rechtbank spreekt recht.

Wanneer je dit geheel los van de inhoud van de zaak ziet kun je niet anders dan concluderen dat het verloop van deze zaak écht niet kan.

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2019 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Over het algemeen ben ik het vaak eens met de heer Estudiant, maar nu niet. Ik ben het eens met de heer Cliff.
De politiek moet zich er niet mee bemoeien, maar ook het proces zelf vind ik werkelijk absurd.
Het draait allemaal om die minder marokkanen uitspraak. Nou, zo erg was dat niet, en als dat wel zo is waarom staan types als Samsom en die PvdA hoerenloper uit Amsterdam (naam even kwijt, die dokter die heroinehoeren bezocht), danniet terecht, want die hebben zich in soortgelijke termen uitgelaten, zo niet nog erger.
Het is een politiek proces met als enig doel om Wilders te grazen te nemen.
Hoezeer ik het ook met die man oneens ben: dit kan echt niet.
Ik vind het ook nog eens tactisch onhandig, want hiermee versterk je hem alleen maar. Maar dat terzijde.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Goh meneer Lampje, ik ben het helemaal met u eens!

(Die hoerenloper was overigens Rob Oudkerk die het over kutmarokkanen had.)

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Lampje schreef:
Over het algemeen ben ik het vaak eens met de heer Estudiant, maar nu niet. Ik ben het eens met de heer Cliff.
De politiek moet zich er niet mee bemoeien, maar ook het proces zelf vind ik werkelijk absurd.
Het draait allemaal om die minder marokkanen uitspraak. Nou, zo erg was dat niet, en als dat wel zo is waarom staan types als Samsom en die PvdA hoerenloper uit Amsterdam (naam even kwijt, die dokter die heroinehoeren bezocht), danniet terecht, want die hebben zich in soortgelijke termen uitgelaten, zo niet nog erger.
Het is een politiek proces met als enig doel om Wilders te grazen te nemen.
Hoezeer ik het ook met die man oneens ben: dit kan echt niet.
Ik vind het ook nog eens tactisch onhandig, want hiermee versterk je hem alleen maar. Maar dat terzijde.

Met het laatste ben ik het eens, door dat politiek gedoe versterk je Wilders en vooral in de slachtoffersrol.

Over het overige denk ik anders, de haatzaaiende oproep moet juridisch getoetst worden. Ik zie de oproep als haatzaaien, maar ik ben niet de rechter.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dus de rechtstatelijke beginselen moeten maar even overboord gegooid worden als het gaat om een inquisitie om democratisch gekozen volksvertegenwoordigers de mond te snoeren omdat hun mening jou niet welgevallig is? Want dat is wat je stelt. Je gaat hierbij volledig voorbij aan de kwalijke zaak dat hier vanuit de politiek is aangestuurd op een inquisitie tegen een democratisch gekozen opposant en de ernst daarvan. Bij het willen wegnemen van de helaas noodzakelijke persoonsbeveiliging voor Geert Wilders en het min of meer goedpraten van de moord op Theo van Gogh ben je trouwens ook al eerder behoorlijk door de mand gevallen.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 13:33 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ach gut.... Loetje boos?

Mijn standpunt is duidelijk: de uitspraak/oproep moet getoetst worden door de rechter.
Welk “rechtstaatsbeginsel” is daarmee in strijd?

Dan de politieke bemoeienis. Ook dat moet nog bewezen worden en getoetst worden door de rechter.
Welk “rechtstaatsbeginsel” is daarmee in strijd?

Kennelijk acht jij de minister schuldig? Hadden we daar nu juist overeenkomstig ons “rechtstaatsbeginsel” niet rechters voor opgesteld omdat te bepalen?

En de beveiliging van Wilders? Met terugwerkende kracht afschalen naar het beveiligingsniveau van laten we zeggen Jette, Klaver en andere politieke leiders. Met name linkse politici worden regelmatig bedreigd door extreem rechts tuig, maar hebben desondanks niet zo’n imagoversterkend beveiligingsleger als jouw inmiddels wat zielige Wilders.

Ik lees graag het antwoord op mijn drie vragen...... als je wilt natuurlijk Wink

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 13:45 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
Dus de rechtstatelijke beginselen moeten maar even overboord gegooid worden als het gaat om een inquisitie om democratisch gekozen volksvertegenwoordigers de mond te snoeren omdat hun mening jou niet welgevallig.

Op zich wel grappig Loetje Laughing

Remember:
https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=562295#562295

Met name jouw rechtstatelijk beginsel:
Loetje in volle overtuiging:
De apolegeten van de omvolking zijn deel van het probleem. Wellicht moet er eerst worden afgerekend met de verraders in eigen gelederen. Want Wie de Islamisering wil stoppen moet eerst links uit de macht ontzetten. We zullen gewoon af moeten van verdragen welke onze soevereiniteit aantasten of deze eenzijdig aan de laars lappen indien daardoor wordt verhinderd de daad bij het woord te voegen

Lijkt mij niet te gaan om afrekening op basis van rechtstatelijke beginselen.
Het doet mij sterk denken aan een Putch. Zo kennen we jouw führer Mannheimer ook.... Cool

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 22:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Goh meneer Lampje, ik ben het helemaal met u eens!

(Die hoerenloper was overigens Rob Oudkerk die het over kutmarokkanen had.)

Inderdaad, Oudkerk. Bizarre vent, viel op uitgemergelde heroinehoeren.
Enfin, we zijn het best vaak eens hoor.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Een voorbeeld van een politicus die toch abnormaal vaak genoemd wordt in zaken die niet door de beugel kunnen, is Demmink, die in pedo-zaken maar ook in het Wildersgate-verhaal genoemd wordt. Een kleine terugblik vindt u hieronder…

https://demminkdoofpot.nl/home.html

BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De zaak Geert W.

Pieter Klein, 28 januari 2020 06:01

Het is bijna zes jaar na de 'minder-Marokkanen'-uitspraken van PVV-leider Geert Wilders, in de verkiezingscampagne voor de gemeenteraad in 2014. Het is ruim drie jaar na de veroordeling wegens groepsbelediging en aanzetten tot discriminatie. Het is ruim anderhalf jaar nadat RTL Nieuws voor het eerst vragen stelde over ambtelijke en politieke beïnvloeding van dit strafproces – en daarna in procedures op basis van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) structureel het bos in werd gestuurd.

De zaak-Wilders nadert een ontknoping; in februari wordt de behandeling van het hoger beroep voor het Gerechtshof hervat. Dan moeten de resultaten bekend zijn van het onderzoek dat minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) heeft laten instellen door forensisch accountants van Deloitte. Naar álle stukken binnen zijn ministerie en naar álle contacten van ambtenaren met het Openbaar Ministerie (OM). Begin februari moet Grapperhaus – in opdracht van de rechtbank Midden-Nederland – ook alsnog een fatsoenlijk besluit nemen op basis van de Wob-procedure van RTL Nieuws. Over álle documenten dus die te maken hebben met de zaak Geert W.

Lees verder

Weerwoord forum index » Actualiteiten