Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » PvdA introduceert de ''gebedsoproep'' als volgende stap Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Alweer geen inhoudelijk antwoord. Kun je niet beter?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik zeg wat feitelijk zo is: dat de psychologie stelt dat ze een afwijking hebben.

Om nog maar eens een oude Duitse wijsheid te herhalen: Man braucht zwar nicht unbedingt bescheuert zu sein aber er erleichtert die Sache ungemein.

Quote:
Ik heb geen hekel aan gelovigen. Een lichte afkeer wel ja, omdat ze een lange geschiedenis hebben van onbewezen waarheid met geweld door te drukken.

Kom d'r maar in, Blensk! Very Happy

Quote:
En daar blijft het bij. Zelfkritiek is minimaal in de islam, daarom zal er weinig reformatie zijn en heel veel geweld binnen de Islam... iets wat we nu ook overal ter wereld zien.

+1

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 0:44 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Voor Tedje en Cliff:

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 5:18 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Soms zeggen woorden meer dan plaatjes... Very Happy

"Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it."

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 7:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Blensk schreef:
"Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it."

Inderdaad, dat doet de bijbel al 2.000 jaar.

@ Elisabeth,

een week of 2 geleden heb ik in het Vaticaan met dit T-shirt rondgelopen.

Het grappige is dat tussen al die talloze pelgrims er niet eentje was die het goed gelezen heeft want ik kreeg alleen maar goedkeurende blikken en knikjes. Vijf jaar geleden droeg ik op die plek precies hetzelfde shirt en toen gebeurde precies hetzelfde, waarmee bewezen mag zijn dat religieuzen niet goed lezen.

Vroeger had ik dit beroemde T-shirt (van Guns n' Roses).

Ik werd toen regelmatig door mensen (gelovige kerkgangers) aangesproken dat de tekst beslist geen pas had (tja, ik woon in het diepe katholieke Zuiden).
Ook dit is een typisch geval van niet begrijpend kunnen lezen.

En nou vraag ik me af dat als men de bovenstaande teksten al niet begrijpt, hoe moet dat dan met een hele bijbel?

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ha ha Tedje mooie T-shirts en dan in het Vaticaan mee rondlopen.
Inderdaad ze lezen niet goed of hebben geen gevoel voor humor of beiden.
Een geluk, christenen zullen je niet onthoofden maar als je een T-shirt met Mo aanhad dan is het een ander verhaal.

@Blensk, er wordt niets herhaalt, ieder plaatje heeft een andere tekst. Vooral over godsdiensten en families is heel sterk.
Het is erfelijk, kijk naar Dawkins's documentaire over religie.
Op een punt staat hij in Jeruzalem en ziet Joodse kinderen en Moslim kinderen spelen.
Maar niet samen want hun ouders hebben ze geïndoctrineerd.
Ik speelde als kind met protestante buurkinderen maar op eens werd ik uitgescholden als Paap!
En ik wist niet eens wat dat betekende en zij hebben dit van hun ouders gehoord.

Wetenschap is vloeiend en religie is star.

En religie blokkeert wetenschap. Dus kinderen worden opgevoed met oogkleppen op en worden blind en doof voor realiteit.

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Mooie bijdragen, meisjes en jongens. Behalve die van Blensk dan. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Weet je van wie die quote was Mopper?

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Tedje van Es schreef:

Hoe weet jij dat? je gelooft toch niet?

En de evolutieleugen? Van grappigheid raak ik daar in feite niet over uitgelachen... Iets kan niet, vervolgens wachten we 5 miljard jaar en dan kan het ineens wel? Tja... een mooier voorbeeld van liegen ken ik niet. Ik zou het daarom het liefst een schoolvoorbeeld noemen. O wacht... De evolutieleugen wordt ook op scholen onderwezen.

De mens is gehouden aan tijd, ruimte en materie.

Tijd kent drie dimensies :

- verleden
- heden
- toekomst

Materie kent drie dimensies:

- vast
- vloeibaar
- gas

Ruimte kent drie dimensies:

- hoogte
- breedte
- diepte

Elk van deze dimensies is constant en is verankerd in alles waaraan de mens onderhevig is,
om tijd, ruimte en materie kan men niet heen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Van Goebels?
If you repeat a lie long enough, it becomes the truth!

Dat slaat op alle religies inderdaad.

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Hitler en het slaat op evolutie want dat bestaat niet. Iets dat niet bestaat bestaat ook niet wanneer je dat maar vaak genoeg herhaald. Maar... neem me niet kwalijk, we dwalen af bij het verkeerde onderwerp.

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 13:33 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Fout het was Goebbels, Ik heb nog nooit iets gehoord over Hitler en de Evolutie!
Quote van Hitler: As a Christian I have no duty to allow myself to be cheated, but I have the duty to be a fighter for truth and justice. Adolf Hitler
http://www.brainyquote.com/quotes/authors/a/adolf_hitler.html
Joseph Goebbels was de minister van propaganda en niet Hitler.

En Evolutie bestaat wel, jij bent een resultaat van Evolutie.

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Blensk schreef:
En de evolutieleugen? Van grappigheid raak ik daar in feite niet over uitgelachen... Iets kan niet, vervolgens wachten we 5 miljard jaar en dan kan het ineens wel? Tja... een mooier voorbeeld van liegen ken ik niet. Ik zou het daarom het liefst een schoolvoorbeeld noemen. O wacht... De evolutieleugen wordt ook op scholen onderwezen.

Je schrijft weer onzin Blensk, neem een pilletje en kalmeer.
Jij probeert altijd "wetenschap" aan te vallen maar zodra ik wetenschappelijk in religie duik en voorbeelden geef dat het grote onzin is, dan reageer je er NOOIT op. Terwijl jij er meer vanaf weet dan ik dus verwachte ik een verdediging met bewijs.....Maar jij gaat mij aanvallen over Evolutie met de meest vreemde voorbeelden terwijl ik meer van Evolutie weet dan jij. Heel vreemd.
Zo als je zin hierboven!!!! "Iets kan niet en na 5 miljard jaar kan het ineens wel"
Beste Blensk, de aarde bestaat 4.5 miljard jaar en niet 5 miljard jaar...... Rolling Eyes

Je kent "zwaarte kracht" en heb het ook ondervonden als je viel.
Je weet ook dat alleen met een grote snelheid een vliegtuig op kan stijgen....
Leg jij mij eens uit hoe Jezus, Maria en Mohammed opstegen zonder vliegtuig of vliegende schotel?

Als je hier in gelooft dan geloof je in sprookjes, elfen kunnen ook vliegen.
En weet je hoe zwaarte kracht heet, zwaarte kracht theorie.
Omdat men nog niet precies weet hoe het werkt.

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 15:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Blensk schreef:
Tedje van Es schreef:

Hoe weet jij dat? je gelooft toch niet?

Alweer zit je er helemaal naast. Het is geen kwestie van geloven. Ik weet dat omdat het wel en wee van de heilige boeken met de bijbehorende religies gewoon geschiedenis is. Daar valt niks aan te geloven, dat zijn gewoon feiten.

En die evolutieleugen van jou is niets meer dan jouw eigen onvermogen om buiten het vastgeroeste religieuze kader zelf na te denken.
Afgezien van technische kant van het de vraagstuk hoe de aarde en het heelal zijn ontstaan is de bewering van gelovigen, dat God hemel en aarde voor hen heeft geschapen, te gek voor woorden. Het getuigt van een onmetelijke arrogantie om zoiets te geloven.

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Jij (jullie) gelooft in evolutie en ik niet. Vroeger wel maar toen was ik nog in de maling te nemen. Dat gaat nu niet meer lukken. Voor mij is de schepping en de Schepper de enige waarheid en daar blijf ik bij. Dat geeft mij al meer dan 30 jaar een heerlijke innerlijke rust en overtuiging. Een aanrader voor de gehele mensheid! En dat is logisch want ik geloof dat de mens is geschapen door God. Al het andere is niets anders dan flauwekul en de wetenschap weet het.

Zo... en nu ben ik er weer even klaar mee. Dit is het verkeerde onderwerp bij het verkeerde artikel. Toedeledokie want ik lach vrolijk verder. Cool

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Zalig zijn de simpele van geest.....staat in de Bijbel.

Verder zijn er miljarden sterren met miljoenen planeten in onze Melkweg.
En er zijn miljoenen sterren stelsels met miljarden sterren en miljoenen planeten.
Er is meer leven dan alleen op deze kleine blauwe planeet.
En als daar intelligent leven is dan zullen die ook wel goden hebben.
We zijn niet alleen. Dat is arrogant om dat te denken.

En weer smeer je hem als het te dicht op je Geloof komt?
Waarom durf je de bijbel niet wetenschappelijk te onderzoeken!

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 18:36 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Neen, ik "smeer" 'm omdat we bij het verkeerde onderwerp zitten, ik geen interesse heb ik discussies over de evolutieleugen en ik allang overtuigd ben van mijn gelijk. Makkelijker kan ik het niet maken, wel eenvoudiger. Wink

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 23:06 Plaats reactie Reageer met quote
Wallpaper

Dat vind ik nu zo mooi aan het geloof van sommige gelovigen: als ze klem komen te zitten gaan ze wartaal uitslaan, ze claimen de waarheid 'omdat het geschreven staat' f ze worden onvriendelijk.
Blensk past ze alle drie toe.

Ik vind dat we deze vorm van argumenteren voortaan van een woord moeten voorzien.
Ik stel blensken voor.

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2016 23:29 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Blensk schreef:
evolutieleugen

Dit slaat echt alles. Praat eens met een psychiater.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 21, 2016 5:16 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Wallpaper schreef:
Dat vind ik nu zo mooi aan het geloof van sommige gelovigen: als ze klem komen te zitten gaan ze wartaal uitslaan, ze claimen de waarheid 'omdat het geschreven staat' f ze worden onvriendelijk.
Blensk past ze alle drie toe.

Ik vind dat we deze vorm van argumenteren voortaan van een woord moeten voorzien.
Ik stel blensken voor.

Lieverd... nogmaals welkom op Weerwoord. Als jij de tijd neemt om de schrijfsels te tellen die ik schreef over schepping versus evolutieleugen dan spreek ik je morgen weer want het zijn er nogal wat. En wat je natuurlijk niet moet doen is op het persoontje reageren, dat is niet slim maar wel dom. Wink

Wat we natuurlijk wel moeten doen is bij het onderwerp blijven, en wat is het onderwerp van dit artikel?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 21, 2016 5:18 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Moppersmurf schreef:
Blensk schreef:
evolutieleugen

Dit slaat echt alles. Praat eens met een psychiater.

Wat we natuurlijk wel moeten doen is bij het onderwerp blijven, en wat is het onderwerp van dit artikel?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 21, 2016 7:31 Plaats reactie Reageer met quote
Wallpaper

Ik discussieer graag. Dat doe ik om mijn eigen ideeën over zaken te toetsen aan die van anderen. Ik dacht op dit forum die mogelijkheid gevonden te hebben.

Helaas moet ik constateren dat enkelen een goede, inhoudelijke discussie telkens moedwillig verstoren met allerlei onzin. Misschien dat er daarom ook maar zo weinig leden actief zijn.

Jammer, maar dan zoek ik even verder naar een ander forum. Veel plezier verder!

BerichtGeplaatst: Vr Okt 21, 2016 8:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Blensk schreef:
Jij (jullie) gelooft in evolutie en ik niet. Vroeger wel maar toen was ik nog in de maling te nemen. Dat gaat nu niet meer lukken. Voor mij is de schepping en de Schepper de enige waarheid en daar blijf ik bij...

Alweer een foute insteek. Ik geloof niet in een god (waarom ik niet geloof heb ik al vele malen uitgelegd). Wat ik van de evolutietheorie vind staat daar echter helemaal los van. Het ontstaan en het hoe en waarom zijn voor mij maar bijzaken, daar hang ik, in tegenstelling tot jullie godsgelovigen, mijn leven niet aan op.
En ik weet niet of de evolutietheorie helemaal klopt. Maar dat is het mooie aan wetenschap, die past zich aan zodra er nieuwe feiten en ontdekkingen zijn.
In ieder geval heeft de wetenschap jullie al dusdanig in de hoek gezet dat jullie roepen om een wetenschappelijk bewijs dat God niet bestaat en dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.

Maar goed, terug naar het onderwerp. Weg met de gebedsoproepen vanaf de moskee. Die horen hier, cultureel en historisch, helemaal niet thuis om over de inhoud van de boodschap maar helemaal te zwijgen.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 21, 2016 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben protestant en geloof wel in een God. Maar ik geloof via mijn door God gegeven verstand, ook in bv de evolutie theorie.
De pest is dat christenen die recht zijn in de leer, hun God allerlei beperkingen opleggen, en hun denken zich woordelijk beperkt tot de bijbel. Ze hun heilige boek woordelijk lezen zoals ook de moslims hun koran.
In het Bijbelse scheppingsverhaal wordt de aarde bv in 6 dagen geschapen. Maar wat is een dag voor een entiteit wiens naam ook in die bijbel luid, "Die is, en die was en die komen zal". Ergens anders staat dan weer. "Een dag is voor God als duizend jaren, en duizend jaren als een dag".
En voor de muggezifters, op Mars duurt 1 jaar twee aardse jaren. Wat moet je daar dan weer mee. Hoe lang duurt een dag op Pluto? Of op een planeet bij Alfa Centaurie?
Als ik door Spanje rijd en ik zie daar een gekantelde berg, die zichtbaar is opgebouwd uit 10.000 laagjes sediment waarin per laag de seizoenen zijn te tellen, wat moet ik dan met het Bijbelse opgetelde 6000 aantal jaren?
Ik ga er vanuit dat God ons verstand heeft gegeven om zelfstandig en logisch na te denken, anders waren voor geprogrammeerde robots leuker en makkelijker geweest.
Mede vanuit de oorspronkelijke christelijke overtuiging van een zelfstandig denkende mens, is de huidige Westerse wetenschap ontstaan. Een verbluffend aantal vooruitstrevende wetenschappers waren dominee, monnik, priester of kinderen van hen of van rabbi,s
Ook staat in mijn bijbel. "Onderzoek alle dingen en behoud het goede".

BerichtGeplaatst: Vr Okt 21, 2016 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Leuk onderwerp voor een ander artikel?

PvdA introduceert de ''gebedsoproep'' als volgende stap
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie