Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » PvdA introduceert de ''gebedsoproep'' als volgende stap Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Okt 18, 2016 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Elisabeth schreef:
Dat de wereld pas 6000 jaar oud is.

Faissal schreef:
Hoe kom je daar bij? daar wordt in de islam niks over gezegd voor zover ik weet..

Adem is de eerste mens staat in de Thora, Oud Testament en de Koran.
Daar staat ook in, tenminste in de eerst twee genoemde boeken dat de wereld 6000 jaar geleden geschapen werd. Dus niet in de Koran. Hoe oud is de wereld in de Koran?

Elisabeth schreef:
Jezus steeg gewoon op en Mohammed steeg op in een wagen getrokken door een Eenhoorn.

Faissal schreef:
In een wagen getrokken dor een eenhoorn?? Oke?? dat is nieuw voor mij, ben benieuwd uit welke bron je dat hebt. Mijn, islamitische bronnen zeggen iig dat het om een dier gaat genaamd Buraq, en het is niet helemaal duidelijk wat Buraq is. Sommige maken een vergelijking met Pegasus het gevleugelde paard maar of het ook een paard is dat is niet zeker laat staan dat het duidelijk is of het een eenhoorn is.

Unicorn

The ascenson is the greatest miracle of his life (peace and blessings of God be upon him). I'll attempt to give you an outline of the whole event, He (peace and blessings of God be upon him) was sleeping and was woken up by the angel Gabriel, he (peace and blessings of God be upon him) then went to the Kaaba, he prayed then fell asleep and then Gabriel came back. His (peace and blessings of God be upon him) chest was open, his heart was cleaned and then put back into his chest then he taken to the the unicorn like Burraq who took him around the special places of the earth, in which certian things that happened to Prophets there. He was taken to Jersualam to bayt al madis and he (peace and blessings of God be upon him) saw all the Prophets there some in spirit, some in bodies. They were going to pray and Angel Gabrial told him to lead the prayer. He is a the leader of all the Prophets.

From he was taken to heaven, from level to level seeing different things, different Prophets and then finally he reached the lote tree and was told to proceed. This is where the angel Gabrial told him to go the remainder alone because he could not go further and then he met God and was given the five prayers, eventually after there were reduced from 50.

He returned and it was that his bed was still warm, some people rejected this story, he then informed them about caravans that were on there way to the city, who duly arrived a few days later.

Gabriel was ook de Engel die aan Maria vertelde dat ze zwanger was van de zoon van God. Hij wordt ook genoemd in het OT en Thora.
Zie je hoe deze religies door elkaar heen lopen! Vol met mythen en verhalen zonder enig wetenschappelijk bewijs noch gebaseerd op enige waarheid. Gevleugelde paarden, unicons, maagdelijke geboortes, opstaan uit de dood. Engelen...ik had een Bewaar Engel, volgens het katholieke geloof...
Gebed: voor het slapen gaan als kind.
Twee engeltjes aan mijn hoofdeinde,
Twee engeltjes aan mijn linkerzijde
Twee engeltjes aan mijn rechterzijde,
Twee engeltjes aan mijn voeteinde,
Twee engeltjes die mij wijze naar het hemels paradijs.

BerichtGeplaatst: Di Okt 18, 2016 21:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Faissal schreef:
Lul toch niet zo slap met je slachtoffer rol, wie begint er nou te janken over slachtoffers door vermeende moslims ??

Ik niet. Ik wijs alleen op de mooie PR campagnes van de Islam.

Quote:
je loopt te hele tijd te janken en zeiken dat moslims jullie haten,

Waar dan? Ik beweer dat nergens.

Quote:
Feit blijft dat westerse troepen meer doden op hun geweten hebben dan IS troepen,

Ontken ik ook niet. Slechte PR voor het westen, maar nogmaals: ik zie mensen niet massaal bekeren tot het westen.

Quote:
(ja wij, ik, andere moslims en ook het westen) proeven daar nu de wrange vruchten van.

Jij bent even westers als ik.

Quote:
je vindt dat alle moslims een afwijking hebben

Nee, ik vind dat alle gelovigen een afwijking hebben. En sterker nog: dat vind ik niet, dat vindt de psychologie. En daar is veel voor te zeggen. Hoe kijk jij naar iemand die zegt dat hij contact heeft met kaboutertjes, zijn leven inricht naar wat de kaboutertjes willen en zelfs de lichamelijke integriteit van zijn kinderen niet respecteert omdat de kaboutertjes dat willen?

Die verklaar jij ook voor gek. Dus dan ben ik (en is de psychologie) nog mild.

Quote:
veinzen dat je iets anders bent en je ware gedachtes verbergen..

Ook dat doe ik niet.

Quote:
En ook nog even het vermelden waard, de zogenaamde moslims van IS hebben meer moslim slachtofffers gemaakt dan niet moslim slachtoffers...

Ja, slechte PR hè.

Quote:
maar die zijn niet noemenswaardig voor je toch?? ik daar nooit over gehoord.

Beter lezen.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 6:53 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Elisabeth schreef:
Elisabeth schreef:
Dat de wereld pas 6000 jaar oud is.

Faissal schreef:
Hoe kom je daar bij? daar wordt in de islam niks over gezegd voor zover ik weet..

Adem is de eerste mens staat in de Thora, Oud Testament en de Koran.
Daar staat ook in, tenminste in de eerst twee genoemde boeken dat de wereld 6000 jaar geleden geschapen werd. Dus niet in de Koran. Hoe oud is de wereld in de Koran?

Ik had geen idee en was het zelf ook nooit tegen gekomen in de quran, heb het ff nagezocht bij wat websites en kom tegen dat er geen uitsluitsel wordt gegeven over de ouderdom van de aarde in de Qur'aan of de Hadits

Elisabeth schreef:
Jezus steeg gewoon op en Mohammed steeg op in een wagen getrokken door een Eenhoorn.

Quote:

Faissal schreef:
In een wagen getrokken dor een eenhoorn?? Oke?? dat is nieuw voor mij, ben benieuwd uit welke bron je dat hebt. Mijn, islamitische bronnen zeggen iig dat het om een dier gaat genaamd Buraq, en het is niet helemaal duidelijk wat Buraq is. Sommige maken een vergelijking met Pegasus het gevleugelde paard maar of het ook een paard is dat is niet zeker laat staan dat het duidelijk is of het een eenhoorn is.

]then he taken to the the unicorn like Burraq[/b] who took him around the special places of the earth, in which certian things that happened to Prophets there.

Ik kom na wat gegoogle inderdaad af en toe tegen dat Buraq als eenhoorn wordt vertaald maar denk dat dit dus een vertalingsprobleem is, oud arabisch laat zich niet zo heel makkelijk vertalen, Het is algemeen bekend dat het dier Buraq of wordt genoemd maar het is niet helemaal duidelijk wat voor dier het is. In de Hadith wordt het ongeschreven als een wit dier met Hoeven, kleiner dan een muilezel, groter dan een ezel en kon stappen nemen zover als dat het dier kon zien

Quote:

Gabriel was ook de Engel die aan Maria vertelde dat ze zwanger was van de zoon van God. Hij wordt ook genoemd in het OT en Thora.
Zie je hoe deze religies door elkaar heen lopen! ]

zoals ik al eerder zijn, de religies lopen niet door elkaar heen maar zijn opvolgingen van elkaars geschriften, ze hebben dezelfde basis geopenbaard door verschillende profeten maar omdat mensen zo hoogmoedig waren om steeds aanpassingen en veranderingen te maken waren nieuwe openbaringen nodig.
en over je mythes en legendes, dat zijn discussie waar gelovigen en niet gelovigen niet uitkomen, echter kan je wel respect op brengen voor elkaars ideeen. Je kan ze afwijzen maar gelovigen simpelweg wegzetten als domme achterlijken slaat nergens op. Daarmee zet je namelijk miljarden mensen opzij door de eeuwen heen.
Aan het einde der tijden of na de dood zien we wie gelijk had. Als de gelovigen gelijk hebben dan zitten ze goed en hebben de niet gelovigen een probleem, als de niet gelovigen gelijk hebben dat zitten de gelovigen ook goed want als er niets is dan hoeven ze zich ook niet druk te maken om straffen of de hel. Win/win situatie dus Rolling Eyes Very Happy Very Happy

Faissal
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 7:05 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliff schreef:
Faissal schreef:
Lul toch niet zo slap met je slachtoffer rol, wie begint er nou te janken over slachtoffers door vermeende moslims ??

Ik niet. Ik wijs alleen op de mooie PR campagnes van de Islam.

Waarmee je de islam in zijn geheel wegzet als terroristen terwijl de daders verder van de islam staan dan jij, maar dat zal nooit door jullie zo gezien worden

Quote:
je loopt te hele tijd te janken en zeiken dat moslims jullie haten,

Quote:

Waar dan? Ik beweer dat nergens.

iemand hoef niet altijd iets letterlijk te zeggen om het te laten blijken

Quote:
Feit blijft dat westerse troepen meer doden op hun geweten hebben dan IS troepen,

Quote:

Ontken ik ook niet. Slechte PR voor het westen, maar nogmaals: ik zie mensen niet massaal bekeren tot het westen.

dat zei je al eerder en ik begrijp niet helemaal wat je hier mee wilt zeggen. In ieder geval bekeren mensen zich niet tot de islam als een IS-er weer eens aan aanslag pleegt, ze hebben andere meer persoonlijke redenen denk ik. ze zien de waarheid en schoonheid van het geloof in en kijken verder dan de selectief ge-quote passages uit de Qur'aan.

Quote:
(ja wij, ik, andere moslims en ook het westen) proeven daar nu de wrange vruchten van.

Quote:

Jij bent even westers als ik.

waar zeg ik dan dat ik dat niet ben? ik zeg ik ben moslim en ik zeg dat iedereen nu het slachtoffer is

Quote:
je vindt dat alle moslims een afwijking hebben

Quote:

Nee, ik vind dat alle gelovigen een afwijking hebben. En sterker nog: dat vind ik niet, dat vindt de psychologie. En daar is veel voor te zeggen. Hoe kijk jij naar iemand die zegt dat hij contact heeft met kaboutertjes, zijn leven inricht naar wat de kaboutertjes willen en zelfs de lichamelijke integriteit van zijn kinderen niet respecteert omdat de kaboutertjes dat willen?

Die verklaar jij ook voor gek. Dus dan ben ik (en is de psychologie) nog mild.

en de psychologie heeft altijd gelijk? gebasseerd op wat, jouw gelijk is niet mij gelijk en andersom.
Wat je voorbeeld wat kaboutertjes betreft, ik geloof daar niet in omdat er nergens in een monotheistische religie kabouters worden genoemd maar wellicht is het voor sommige mensen wel een waarheid dat ze bestaan. echter staat het los van religie en een schepper en zal niemand ze aanbidden of volgen

Quote:
veinzen dat je iets anders bent en je ware gedachtes verbergen..

Quote:

Ook dat doe ik niet.

Dat doe je wel, of zeg je eerlijk tegen eventuele gelovige leerlingen van je dat je vind dat ze een afwijking hebben of dat ze achterlijk zijn omdat ze geloven

Quote:
En ook nog even het vermelden waard, de zogenaamde moslims van IS hebben meer moslim slachtofffers gemaakt dan niet moslim slachtoffers...

Quote:

Ja, slechte PR hè.

heb je hem weer, slechte PR voor IS ja, niet voor de Islam aangezien IS geen woordvoerders voor de Islam zijn.

Quote:
maar die zijn niet noemenswaardig voor je toch?? ik daar nooit over gehoord.

Quote:

Beter lezen.

Misschien wel, ik heb t niet gezien maar zie hier wel je afkeer en hekel aan gelovigen, en dat had je vroeger nooit, en kom nu niet weer aan met " komt door aanslagen en IS" heb je ook een hekel aan nederland die medeplichtig is aan bombardementen met vele burgerslachtoffers als gevolg??
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 7:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Blensk schreef:
Als jij je daar niet mee bezig houdt moet je er misschien ook niets over zeggen. Cool
En ik heb zelf niet zo'n behoefte om over christenen te praten op het punt waar oorlogvoeren veel vaker een kwestie is van het overhalen van een trekker. Oorlog voeren is helaas voor jou geen religieuze uitvinding. Jammer heh? Very Happy
Faisal schreef:
+1
(2e keer dat ik het eens met je ben, moet niet gekker worden nu Very Happy )

Kijk aan, de religieuze vijanden spannen samen tegen de ratio van de niet-gelovige.

Voor jullie beiden: ik kijk naar de werkelijkheid en niet naar heilige boek die verzonnen zin, geen enkele ratio bevatten en inmiddels hopeloos achterhaald zijn.
De werkelijkheid laat namelijk zien dat christenen en moslims elkaar al 1.00 jaar de koppen inslaan.

Ik geef wel toe dat de boodschap van Christus superieur is aan die van Mohamed. Christus predikte liefde en Mohamed predikte dood en verderf. Echter, de christenen luisterden niet naar de boodschap van Christus en zaaiden, net als de moslims, dood en verderf.

Faissal schreef:
Klopt, en alle niet gelovigen staan alleen bloemetjes uit delen en de hele dag met elkaar te knuffelen. Rolling Eyes

Dat beweer ik helemaal niet. Kun je me aanwijzen waar ik dat doe?
En nergens zeg ik dat oorlog door religie is uitgevonden, zoals Blensk beweert. Religies hebben het instrument oorlog gebruikt om hun macht uit te breiden, terwijl in hun boeken liefde en vrede beschreven staat.
Dus wie l*lt hier uit zn nek? Ik niet! Razz

Faissal schreef:
zoals ik al eerder zijn, de religies lopen niet door elkaar heen maar zijn opvolgingen van elkaars geschriften, ze hebben dezelfde basis geopenbaard door verschillende profeten maar omdat mensen zo hoogmoedig waren om steeds aanpassingen en veranderingen te maken waren nieuwe openbaringen nodig en over je mythes en legendes, dat zijn discussie waar gelovigen en niet gelovigen niet uitkomen, echter kan je wel respect op brengen voor elkaars ideeen.

Je kan ze afwijzen maar gelovigen simpelweg wegzetten als domme achterlijken slaat nergens op. Daarmee zet je namelijk miljarden mensen opzij door de eeuwen heen.

Religies zijn uitgevonden door mensen. De mens creëerde God naar zijn eigen evenbeeld. God is een metafoor. Zolang je dat niet snapt is de term "achterlijk" wel op z'n plaats. En de islam is de meest achtergebleven religie van allemaal. Dat is gewoon een feit.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ook jij bent religieus Tedje. De mens is een religieus wezen want het vraagt een keuze om te stellen dat je niet gelooft. Jouw anti-religieuze paradepaardje heeft geen zadel want ook jij gelooft. Bovendien is jouw definitie van het begrip religie niet helemaal juist. De grootste religieuzen zijn namelijk degene die te paard (zonder zadel) en te zwaard beweren dat religie het grote kwaad is. Je hebt namelijk de mens en zijn eigen keuze en dat geldt ook voor jou. Je denkt jezelf buiten te sluiten maar je zit er middenin. Jij hebt namelijk jezelf en je eigen denkwereld tot norm verheven en dat is hetzelfde als religie.

Dat is mijn uitspraak en daar zul je het mee moeten doen. Cool

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Blenks,
Het grote kwaad zijn ook de individuen die geloven. Want die regeren met een grote overmacht de weinige atheïsten.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Faissal schreef:
Dat doe je wel, of zeg je eerlijk tegen eventuele gelovige leerlingen van je dat je vind dat ze een afwijking hebben of dat ze achterlijk zijn omdat ze geloven

Ik zeg wat feitelijk zo is: dat de psychologie stelt dat ze een afwijking hebben.

Quote:
heb je hem weer, slechte PR voor IS ja, niet voor de Islam aangezien IS geen woordvoerders voor de Islam zijn.

Nee, maar ze zeggen te handelen in de naam van Islam. En dus slechte PR.

Quote:
Misschien wel, ik heb t niet gezien maar zie hier wel je afkeer en hekel aan gelovigen,

Ik heb geen hekel aan gelovigen. Een lichte afkeer wel ja, omdat ze een lange geschiedenis hebben van onbewezen waarheid met geweld door te drukken.

Quote:
en dat had je vroeger nooit,

Er is wel wat veranderd tussen nu en vroeger.

Quote:
en kom nu niet weer aan met " komt door aanslagen en IS" heb je ook een hekel aan nederland die medeplichtig is aan bombardementen met vele burgerslachtoffers als gevolg??

Dat bedoel ik met beter lezen: ik richt mij veel meer op de rotte appels in de eigen mand. De meeste van mijn bijdragen op Weerwoord gaan over misstanden in het westen, niet in de Islam. Dar heb ik jou voor toch? Alleen zul je die zelfkritiek niet bezitten, maar voornamelijk af doen als 'maar dat is niet de ware islam'.

En daar blijft het bij. Zelfkritiek is minimaal in de islam, daarom zal er weinig reformatie zijn en heel veel geweld binnen de Islam... iets wat we nu ook overal ter wereld zien.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Faissal schreef:
Aan het einde der tijden of na de dood zien we wie gelijk had. Als de gelovigen gelijk hebben dan zitten ze goed en hebben de niet gelovigen een probleem,

Welk probleem hebben de niet-gelovigen dan? Dat dezelfde karma of zeg maar kerfstok voor niet-gelovigen anders wordt gewogen dan voor gelovigen?

Faissal schreef:
als de niet gelovigen gelijk hebben dat zitten de gelovigen ook goed want als er niets is dan hoeven ze zich ook niet druk te maken om straffen of de hel. Win/win situatie dus Rolling Eyes Very Happy Very Happy

En waarvoor hebben de gelovigen dan hel en verdoemenis te vrezen? Bij geloof in hel en verdoemenis lijkt het mij dat de gelovigen er bij levende lijve verstandiger aan zouden hebben gedaan er een andere karma of kerfstok op nagehouden te hebben. Ik vind deze redenatie nogal tegenstrijdig.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Blensk schreef:
Ook jij bent religieus Tedje. De mens is een religieus wezen want het vraagt een keuze om te stellen dat je niet gelooft.
Quote:
Jouw anti-religieuze paradepaardje heeft geen zadel want ook jij gelooft. Bovendien is jouw definitie van het begrip religie niet helemaal juist.

Kul. religieus bijv.naamw. Uitspraak: [reliˈxjs] horend bij een godsdienst

Ik hoor niet bij een godsdienst. Ik geloof niet in een god. Ik ben dus niet religieus.
Religieuzen proberen steeds van niet-religieuzen gelovigen (religieuzen) te maken, maar een kale kop is geen haardracht.
Jouw (letterlijke) geloof in een God, hemel, hel enzovoorts is geheel iets anders dan mijn geloof (vertrouwen) in mezelf waarmee ik met twee benen stevig in het leven sta.

Quote:
Jij hebt namelijk jezelf en je eigen denkwereld tot norm verheven en dat is hetzelfde als religie.

Alweer kul; mijn eigen denkwereld staat los van een god ook al past die perfect bij de humanitaire denkwijze en instelling van de christen.
De mens vond namelijk eerst de normen en waarden uit en verzon daarbij toen God, de Bijbel en de religie (dit is niet mijn geloof maar gewoon geschiedenis).

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Tedje van Es,
Niet de mensen hebben de bijbel en God verzonnen, maar de gelovigen. Dat onderscheid moet men maken, omdat men gelovigen nooit gelijk kan stellen met mensen. Is een wereld van verschil.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Tedje van Es schreef:

Jouw (letterlijke) geloof in een God, hemel, hel enzovoorts is geheel iets anders dan mijn geloof (vertrouwen) in mezelf waarmee ik met twee benen stevig in het leven sta.

Er is God en er is de mens. Ieder mens wordt geboren met een 'religieus' besef. Iedereen vraagt zichzelf eens af of God bestaat. Bestaat God niet dan is de mens z'n eigen god want hij volgt zichzelf en gelooft in zichzelf. Jij bent dus net als ieder ander mens een religieus wezen al noem jij dat, om begrijpelijke anti-religieuze redenen liever anders. Jouw neiging om bij allerlei spanningen en problemen de schuld in de schoenen van "religie" te schuiven betekent net zoveel als "kijk even naar jezelf want jij bent een mens die zelf verantwoordlijk is voor zijn daden" Dat jij je keuzes in het leven denkt te meten aan de hand van jouw gebrek aan "religie" zegt mij helemaal niets over het feit of jij wel/niet religieus denkt te zijn. Jij bent namelijk religieus omdat ieder mens dat is.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Blenks,
Fout er is god er is de mens en er zijn gelovigen. En gelovigen hebben nog nooit aan mensen iets gevraagd en dat zal wel nauwelijks veranderen met inmiddels zoveel gelovigen.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Je reageert wel, maar niet met inhoud.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/-opnieuw-stokslagen-voor-saoedische-blogger~a4398352/

''De Saoedische blogger Raif Badawi staat een nieuwe ronde lijfstraffen te wachten.
Dat heeft de Raif Badawi Foundation, een Canadese organisatie die pleit voor de vrijlating
van de blogger, dinsdag gemeld. ....etc etc ''.

Niemand behoeft de Islam ook maar enige ''respect'' te betuigen...
daar het zelf jegens andersdenkenden vijandigheden debiteert en praktiseert.

Wie de slachtoffers van deze maniakale sekte gedenkt, kan niet anders dan louter
''walging'' opbrengen voor dit primitieve bijgeloof.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Oproep Allahu akbar is wel degelijk iets anders dan klokgelui kerk. Afshin Ellian legt uit waarom:

https://goo.gl/7J659R
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Blensk schreef:
Er is God en er is de mens.

Nee hoor, er is alleen de mens. God bestaat niet.

Quote:
Ieder mens wordt geboren met een 'religieus' besef.

Nee hoor, dat willen jullie graag zo noemen om zo zelf een bestaansrecht te hebben.
Een mens wordt geboren en vervolgens in de samenleving (cultuur) opgevoed. God heeft de waarden en normen niet gemaakt, die komen van de mens.

Quote:
Iedereen vraagt zichzelf eens af of God bestaat.

Nee hoor, jij gelooft dat hij bestaat. Ik vraag het mij niet af, voor mij staat het vast dat hij niet bestaat.

Quote:
Bestaat God niet dan is de mens z'n eigen god want hij volgt zichzelf en gelooft in zichzelf. Jij bent dus net als ieder ander mens een religieus wezen al noem jij dat, om begrijpelijke anti-religieuze redenen liever anders.

Alweer probeer je (jouw) God bij mij onder te brengen. Ik ben Ted en heb geen God.
Ik ben geboren vanwege een samenloop van toevalligheden (ik was die toevallige ene van de 400 miljoen), ik leef nu en als ik dood ben is het definitief afgelopen.
Schijnbaar kunnen jullie religieuzen deze simpele wetmatigheid niet verkroppen omdat jullie je daar te goed voor voelen; speciaal voor jullie moet God hemel en aarde geschapen hebben en in mijn ogen getuigt dat van een tomeloze arrogantie.

Quote:
Jouw neiging om bij allerlei spanningen en problemen de schuld in de schoenen van "religie" te schuiven betekent net zoveel als "kijk even naar jezelf want jij bent een mens die zelf verantwoordelijk is voor zijn daden"

Kul! Ik heb het over religies die elkaar al 1.000 jaar de kop inslaan. Dat is niet het in de schoenen schuiven dat is gewoon geschiedenis. *)

Quote:
Dat jij je keuzes in het leven denkt te meten aan de hand van jouw gebrek aan "religie" zegt mij helemaal niets over het feit of jij wel/niet religieus denkt te zijn. Jij bent namelijk religieus omdat ieder mens dat is.

Alweer kul. Omdat jij niet in staat bent om buiten religie te denken meet je mij religieus denken aan.
En dit is een trucje dat ontstaan is nadat de mens steeds rationeler werd en de wetenschap aan de poten ven religie begin te zagen. Voor die tijd werd religie als de absolute waarheid verkondigd en wie niet wilde geloven kreeg kokend lood te drinken of werd in vijf delen uit elkaar getrokken.
Nadat de (wetenschappelijke) ratio vroeg om het bestaan van God aan te tonen, omdat de wetenschap aangetoond had dat veel religieuze zaken niet klopten, toeterden de religies dat de wetenschap eerst maar eens moest bewijzen dat God niet bestaat, waarbij benadrukt werd dat het bij God om een geloof gaat.

Toen ik als kleine knul in de kerk kwam werd het bestaan van God niet betwijfeld en was het verkondigde geloof de absolute waarheid.
Echter, als je nu in de kerk komt dan krijgen de kinderen het volgende te horen: "Geloven jullie in God onze Vader die hemel en aarde heeft geschapen? Geloof je in zijn Zoon Jezus Christus?" Waarop de kinderen antwoorden met: "Ja in geloof!"
Leuk trucje om zo onder de kritiek van de ratio uit te komen maar hier trappen wij natuurlijk niet in.

*)
Quote:
Jouw neiging om bij allerlei spanningen en problemen de schuld in de schoenen van "religie" te schuiven betekent net zoveel als "kijk even naar jezelf want jij bent een mens die zelf verantwoordelijk is voor zijn daden"

Laat ik eens even iets in de schoenen van religie schuiven.
Vraag: Is de islam uitgegroeid tot een maatschappelijk probleem?
Antwoord: Ja.
Vraag: Wat is de islam?
Antwoord: Een religie. Idea

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

De islam is geen religie, de islam een totalitair systeem dat bestaat uit meerdere componenten*. Religie is daaruit niet los verkrijgbaar.

Vraag= Is islam een religie?
Antwoord= Nee!

*
Maatschappelijk
Juridisch
Militair
Economisch
Religieus

En ja, jij bent religieus, misschien zelfs fanatieker dan ik.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het christendom was ook een totalitair systeem. Karel de Grote sloeg je de kop eraf als je je niet bekeerde en de kardinalen hebben eeuwenlang de dienst in de politiek uitgemaakt, om over de Inquisitie maar helemaal te zwijgen, ons land is zelfs gebouwd op een religieuze oorlog en de paus stichtte het katholieke land Polen om meer macht te hebben (jaja, de Polen die de Turken bij Wenen weg hebben gejaagd). Schijnbaar ben je dat allemaal al vergeten.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Waaruit blijkt dat het christendom een totalitair systeem is? Je zegt het goed: Karel sloeg... En dat hij sloeg staat voor mij los van het feit of Jezus oorlog leert.

En beste Tedje, ik zal er maar niet omheen draaien, jij als zelfbenoemd ongelovigen moet natuurlijk niet denken dat moord en doodslag alleen een voorrecht is van degene die zeggen of denken dat ze religieus zijn. Ik heb jouw paradepaardje zonder zadel wat dat betreft allang op stal gezet. Het vermoorden van mensen is vooreerst een mensenzaak en daarna mag je kijken naar de motieven en drijfveren. Ik heb het daar vaker met jou over gehad. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen daden en zo hebben wij dat ook in ons rechtssysteem verankerd.

Jij bent een fanatiek religieus figuur die het zich tot doel heeft gesteld religie aan de kaak te stellen terwijl je er zelf van overloopt. Jij bent namelijk niet zonder zonden, weesjewel? Of ga jij nu als eerste de eerste steen gooien?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 16:49 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Karel de Grote Karel de Grote was de belangrijkste vorst van de vroege middeleeuwen
en heeft als geen ander de basis voor een ontwikkeld en welvarend Europa gelegd.

Zijn gehele regeringsperiode door trok Karel ten strijde: tegen de islamitische heersers van het
Iberische schiereiland, tegen de Langobarden in het zuiden, en tegen de Denen en de
Saksen in Noordwest-Europa.

En met succes, want Karel wist het Frankische rijk uit te breiden tot een rijk dat grote delen van het huidige Europa omvatte.

Karel hechtte groot belang aan onderwijs, cultuur en wetenschap.

Hij richtte scholen op waar jonge edellieden werden opgeleid voor de staatsdienst.

ha ha .....
En dan lees je inderdaad een armoedig stukje....
van een totaal geobsedeerde Christen hatende,zichzelf voor schut zettende jankie jankie kanibaal.

Zonder de stappen van Karel de Grote had deze gek ongetwijfeld in een achterlijk cultuur gewoond
en 500 zweepslagen plus onthoofding gekregen... maar een bedankje kan er niet af.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat Karel de Grote de grootste vorst van zijn tijd was betekent niet dat hij er geen totalitair systeem op nahield waarin iedereen een kopje kleiner gemaakt werd. Bij IS doen ze dat nu nog steeds.
En dat hij de Moren bestreed betekent dat ik gelijk heb in mijn bewering dat christenen en moslims elkaar al 1.00 jaar de koppen inslaan.

Onder de streep was het christendom een totalitair systeem. We hebben het niet voor niets gekortwiekt en kerk van staat gescheiden.

Blensl schreef:
En beste Tedje, ik zal er maar niet omheen draaien, jij als zelfbenoemd ongelovigen moet natuurlijk niet denken dat moord en doodslag alleen een voorrecht is van degene die zeggen of denken dat ze religieus zijn.

Lees eens wat ik schrijf in plaats van in dat heilige boek te neuzen.
Ik heb gezegd dat christenen en moslims elkaar al 1.00 jaar de koppen inslaan en ik heb gezegd dat religieuzen het instrument oorlog ook gebruikt hebben. NERGENS zeg ik dat oorlog een voorrecht van religieuzen is. Waar haal je die nonsens toch vandaan?

Quote:
Jij bent een fanatiek religieus figuur die het zich tot doel heeft gesteld religie aan de kaak te stellen terwijl je er zelf van overloopt. Jij bent namelijk niet zonder zonden, weesjewel? Of ga jij nu als eerste de eerste steen gooien?

Alweer probeer je me in een religieus lijf te persen. Nog maar eens dus: een kale kop is geen haardracht.
En waar loop ik van over? Ik gooi niet met stenen, dat doen achterlijke islamieten. Ik doe helemaal niks, ik steek geen kerken in brand en mep geen gelovigen in elkaar, ik zeg alleen wat er aan allemaal aan die religies niet deugt. En dat is een hele hoop.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Je bent zelf ook religieus Tedje, al past dat om begrijpelijke reden niet binnen jouw referentiekader. Je kunt kaal en dat zegt iets over haardracht. Religie zit van binnen en dat zit ook in jou.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik vrees dat jouw mening over mij geheel gevormd is door het religieuze kader waarin jij gevangen zit en waaruit jij niet kunt ontsnappen.

Verder moet je me toch eens aanwijzen waar ik beweerd heb dat religieuzen het alleenrecht op oorlogen hebben.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Gelovigen zijn monsters, die willen geen mensen op de wereld, maar slechts grote monsters om mee te heersen over de weinige mensen die nog over zijn.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Tedje van Es schreef:

Verder moet je me toch eens aanwijzen waar ik beweerd heb dat religieuzen het alleenrecht op oorlogen hebben.

Religie maakt niet meer kapot dan je lief is, de mens doet dat. Voor we verder gaan... Islam is geen religie!

PvdA introduceert de ''gebedsoproep'' als volgende stap
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie