Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Kunst en Literair » De tolerantie van de linkse Theo Maasen en zijn publiek... Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
De tolerantie van de linkse Theo Maasen en zijn publiek...
BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2016 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

http://www.telegraaf.nl/prive/26603922/__Theo_Maassen_verwijdert_vrouw__.html

Het nep-linkse ''ons is beter'' grinnikende DWDD milieu is totaal niet tolerant zo blijkt...

Grenzen wijd open, Burka's toejuichen, Terreur-financiers toelaten met hun 500 Moskees,
getinte racisme wegkijken...

Maar dan wordt buiten hun veilige blanke wijken en het Hilversumse matras dan toch een
minimale test uitgevoerd op het werkelijk tolerantie-niveau... van VARA Theo en zijn lullige
publiek..

VARA-Theo wordt wel de meest laffe, onder de bank kruipende, (naast Paul de Leeuw)
nep-cabaretier van Nederland genoemd,
inzake de Islamisten-kwestie.

Het resultaat:
Theo Maassen heeft dinsdag tijdens zijn voorstelling in Eindhoven een vrouw uit de zaal verwijderd,
die volgens de cabaretier 'irritant lachte'....

DAAR kan Theo niet tegen binnen zijn beschermde linkse cocon...

SVP ''Rausch'' riep deze meelijwekkende held op sokken wiens vermeende populariteit evenals Paul en Freek,
ondanks de doorlopend VARA-zendtijd nu toch wel op zijn einde aan loopt.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2016 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Het publiek had ook geklaagd over die irritante vrouw en de tweets die daarna verschenen zijn geven Theo Maassen allemaal gelijk. Je zult iets beters moeten verzinnen, Joost.

BerichtGeplaatst: Do Sep 15, 2016 7:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Yep. Deze persoon was aanwezig om de voorstelling te verstoren door keihard te lachen op momenten dat iedereen stil was.

Exit dus.

BerichtGeplaatst: Do Sep 15, 2016 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Toch knap dat hij nog iemand aan het lachen wist te krijgen. Ik zou me sowiezo de gang naar een optreden van Theo Maassen besparen. Ik heb dan wel een hoog incasseringsvermogen, maar er zijn grenzen aan wat ik mezelf aan zou willen doen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Sep 16, 2016 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Moppersmurf schreef:
Het publiek had ook geklaagd over die irritante vrouw en de tweets die daarna verschenen zijn geven Theo Maassen allemaal gelijk. Je zult iets beters moeten verzinnen, Joost.

Uiteraard, dat beschermde arrogante VARA kak-publiek heeft diezelfde schijn-tolerantie als die
meelijwekkende platvloerse PvdA-propagandist op het podium...

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2016 0:50 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Nee hoor, Theo Maassen is een Brabander, en ook nog eens een rebel.
Daar kunnen Hollanders niet zo mee uit de weg.
Alhoewel het juist de Hollanders zijn die tegen elkaar uiterst grof in de mond zijn.
Maar ze kunnen er niet zo erg tegen als ze op hun nummer gezet worden. Very Happy

Tja, dat heb je ervan, als je voor het oog van het kerkvolk de politiek correcte pias uit hangt.
En dat is niet Theo Maassen!

@ Joost
En platvloers? Rutte is platvloers.

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2016 3:46 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Theo Maassen kende ik helemaal niet, dus even youtuben. Grof, inderdaad, niet altijd grappig, inderdaad, politiek correct, waarschijnlijk, irriterend, nee.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2016 7:29 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hoeveel subsidie schuift dat, dat politiek correcte geschreeuw?
BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2016 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Loetje schreef:
Hoeveel subsidie schuift dat, dat politiek correcte geschreeuw?

Theo kan zich prima zelf bedruipen.
En Loetje, nu komt het politiek correcte geschreeuw wel van jouw!

Ik kan je wel op je hart drukken, dat de meeste Brabanders schijt hebben aan politieke correctheid.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 18, 2016 21:15 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Theo is zo'n typisch laf VARA mannetje... die via de VARA gratis reclame zendtijd krijgt in ruil
voor politiek correcte PvdA-praatjes, net als die ongelooflijke verrotte klootzak en vetzak Paul de Leeuw.

Beiden pissend tot over hun enkels bij het idee een mopje over een Islamist te moeten maken...
Beide dus slechte elite-cabaretiers,..

De moffen hadden ook van die ''eigen'' moppentappers...
Theo en Paul zouden in die tijd moffen-artiesten zijn...

Who cares uit welke provincie hij komt? Provincia-lisme?
Mij boeit het niet in ieder geval.

BerichtGeplaatst: Do Okt 13, 2016 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Joost Bakker schreef:

Who cares uit welke provincie hij komt? Provincia lisme?

Mij wel. Het verklaart waarom ik het zo grappig vind als Theo de grachtengordeldieren een spiegel voor kan houden. Hollanders zijn juist de de ergste provincialen.
Wij Brabanders keken in onze jeugd al TV uit België en Duitsland. Je leert dan wel relativeren.
Iets wat een Hollander niet kan.

BerichtGeplaatst: Do Okt 13, 2016 22:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wartaal. Niet serieus te nemen.
BerichtGeplaatst: Di Okt 18, 2016 22:14 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ryan schreef:
Joost Bakker schreef:

Who cares uit welke provincie hij komt? Provincia lisme?

Mij wel. Het verklaart waarom ik het zo grappig vind als Theo de grachtengordeldieren een spiegel voor kan houden. Hollanders zijn juist de de ergste provincialen.
Wij Brabanders keken in onze jeugd al TV uit België en Duitsland. Je leert dan wel relativeren.

Relativeren is niet mode. Eigenlijk op het hele web niet zo.
Dus kan het geen kwaad dat te blijven doen. Wink

BerichtGeplaatst: Di Okt 18, 2016 23:26 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het nut van wegkijken en goedpraten ontgaat me volledig, zelfs al wordt dat met een duur woord relativeren genoemd. Dat lekker bekkende woord geeft bij mij dan de nare bijsmaak welke gelijk staat aan wegkijken en goedpraten. En laten we eerlijk zijn: Daar is alles fout aan. Want wegkijken en goedpraten staat gelijk aan moedwillig fout zijn.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 19, 2016 7:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:

Klopt, naar Pipo, Swiebertje en de rest van die Hollandse flauwekul keken wij niet.

BerichtGeplaatst: Do Mei 03, 2018 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Ryan schreef:

Klopt, naar Pipo, Swiebertje en de rest van die Hollandse flauwekul keken wij niet.

Tja, de Nederlandse TV progamma's hebben nog nooit ook maar één reet voorgesteld.
De knulligheid ten top.
De enige uitzondering vormt de VPRO.
BerichtGeplaatst: Do Mei 03, 2018 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Een jaar of wat geleden zijn we tijdens een uitstapje eens gaan kijken in het museum/instituut Beeld en Geluid in Hilversum. Ik dacht daar wat techniek en historie te zien maar na een half uur waren we het moe en zijn we snel vertrokken. Een museum dat alleen maar gewijd aan over het paard getilde arrogante Randstedelijke BNers is niks voor ons.

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2018 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ach ja, hoe kan het ook anders. Hilversum gaat als sinds jaar en dag gebukt onder inteelt en bloedarmoede.
BN'ers zitten bij elkaar op schoot, en vinden zich erg interessant, maar stellen in wezen geen reet voor.

Ik kijk daar al jaren niet meer naar, en voel me daar wel prettig bij. Tja, soms staat er weer eens wat over iemand in de krant.. Een onbekende BN'er.. Is ook wel geinig. Cool

Kijk, Hollanders kennen geen humor.
Althans, daar lachen ze eigenlijk alleen met leedvermaak en ziektes.

Daarom komen Hollandse films ook niet veel verder dan een hoop geweld, en wat platvloerse seks.
En als de al eens iets maken dat lollig bedoeld schijnt te zijn, is dat meer op het niveau onderbroekenlol.

Ach, laat ze maar kankeren op de Brabanders.
Het boeit ons nie.
BerichtGeplaatst: Zo Mei 13, 2018 8:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het meest storende is vaak het NOS journaal wat dan nieuws brengt over zichzelf... bv. omtrent een nieuwe directeur of regelgeving betreffende het omroepbestel.

Voor de NOS zelf allemaal heel belangrijk, maar voor de kijker totaal niet.

Het is zoals Ryan zegt: navelstaren.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2018 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Hoe tolerant is rechts dan?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2018 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De Universiteit van Virginia heeft ooit een mooi onderzoek naar hoe linkse en rechtse mensen denken.

Waarheidsvinding en rationaliteit staan in het centrum van het rechtse denken, terwijl het linkse denken is geconcentreerd op emotie en morele verontwaardiging.

[url]http://www bcf.usc.edu/~jessegra/papers/GrahamHaidtNosek.2009.Moral%20foundations%20of%20liberals%20and%20conservatives.JPSP.pdf[/url]

BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2018 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Het nut van wegkijken en goedpraten ontgaat me volledig, zelfs al wordt dat met een duur woord relativeren genoemd. Dat lekker bekkende woord geeft bij mij dan de nare bijsmaak welke gelijk staat aan wegkijken en goedpraten. En laten we eerlijk zijn: Daar is alles fout aan. Want wegkijken en goedpraten staat gelijk aan moedwillig fout zijn.

Nou dan. Verbeter de wereld en begin bij jezelf! Cool

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 5:13 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Wel een aardig onderzoek naar links en rechts. Maar wel weer noordamerikaans. Het verschil tussen progressieven en conservatieven is onderzocht in onder meer Spanje, waaruit bleek dat:
1. Dat politieke keuzes vooral beïnvloed zijn door opvoeding, vriendenkring, ervaringen en vooral vorm krijgen in de late halfwassenheid en jongvolwassenheid.
2. Electrocefalogramas (een soort kaart van de neurologische stromen in de hersenen) toonde een groot verschil tussen conservatieven en progressieven: terwijl progressieven tegen hun emoties in stelling namen, lagen bij conservatieven emoties en stellingnames in dezelfde lijn, voor overtuigde progressieven zelfs in bedreigende situaties. De "biologische alarmbellen" hadden minder invloed op de rede/mening bij progressieven (daar deze meer vertrouwen hadden in rationele benaderingen, of meer getrained waren op het negeren van emotie) dan bij conservatieven.
3. De hoeveelheid oxitocine (hormoon dat in de hersenen afgescheiden wordt) bepaalt hoe sterk de genegenheidsgevoelens zijn jegens de "naasten", waardoor mensen bij hoge oxitocine concentraties empathisch zijn en goed samenwerken met de mensen in hun onmiddellijke omgeving, doch snel een afwachtende, afwerende of zelfs vijandige houding aannemen jegens buitenstaanders.
4. De hoeveelheid cortisol ("stress" hormoon) bepaalt de mate waarin we voor zekerheden kiezen, en dus voor leiderschappen. Het bepaalt ook de daadkracht in gevaar of bedreigende toestanden.
De afscheiding van zowel cortisol als oxitocine en andere hormonen wordt bepaald door zowel de omstandigheden tijdens de jeugd (van geboorte tot halfwassenheid) als door genen.

Het vraagstuk Kip of Ei duikt op.

Desalniettemin: personen met hoge afscheiding van Oxitocine én Cortisol neigen tot extreem links of extreem rechts stemgedrag of ze voor het ene of het andere extreme gedrag gaan is dan weer een kwestie van punt 1.

Mensen met lage afscheiding van oxitocine en hoge cortisol zijn zwevende kiezers, die vooral afgaan op de zekerheid welke een leider biedt.

Mensen met hoge afscheiding van oxitocine en lage cortisol zijn kiezers die trouw blijven aan de eigen partij of geloofsgemeenschap.

De meest rationele kiezers zou men vinden onder degenen die lage cortisol en oxitocineafscheiding hebben.

Bepaalde drugs kunnen de hormoonafscheiding beïnvloeden: Marihuana of Hasj verlaagt de cortisol afscheiding.

Laatst aangepast door Willem op Di Aug 27, 2019 5:29, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 5:28 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

De vraag van Jip: ¿wie is er toleranter?

Volgens punt twee dus de progressievelingen. En voor de rest moet je even je oxitocine en corisolgehaltes in je bloed even laten meten. Veel oxitocina maakt je heel tolerant voor vrienden, familie en kennissen, maar dat kan zomaar veranderen als je een vreemde voor je hebt; veel cortisol maakt je alert op alles wat bedreigend kan zijn, echter een voorkomende, nette of zelfs beschroomde vreemdeling (Met de hoed in de hand....) in politieke of aardrijkskundige zin is niet bedreigend, maar juist innemend.
  Weerwoord forum index » Kunst en Literair