Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » De standpunten van: VVD Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2018 23:45 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Eigenlijk zou het hele kabinet moeten aftreden..

BerichtGeplaatst: Ma Feb 12, 2018 23:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Het zou wel mooi zijn als Jeroen van der Veer nu gewoon zegt dat Poetin een dergelijke bewering nooit gedaan heeft.

Nou, een paar uur later zijn mijn woorden al werkelijkheid geworden. Jeroen van der Veer, de zogenaamde anonieme bron van Zijlstra, geeft aan dat dit totaal zijn woorden niet zijn:

Maar, zegt Van der Veer, die 'interpretatie in agressieve zin' is 'niet aan mij noch mijn woordgebruik'. Van der Veer herkent zich ook niet in het citaat over Kazachstan. 'Hoe ik de specifieke landen destijds aan Zijlstra heb verteld, herinner ik mij niet. Maar de term 'nice to have' is niet een zegswijze van mij.'

https://www.volkskrant.nl/binnenland/zijlstra-legde-woorden-poetin-verkeerd-uit~a4569237/

Als die Halbe Zijlstra een vent is, geeft hij morgen gewoon in de kamer toe dat het hele Poetin verhaal van A tot Z uit zijn dikke Friese duim gezogen is. Vervolgens stapt hij direct op als minister van buitenlandse zaken.

Overigens even for the record: dit is leugen nummer 2 over Rusland die in zeer korte tijd aan het licht komt. Eerste leugen waren de zogenaamde DDOS aanvallen op banken, tweede leugen is nu dus de zogenaamde Groot Rusland uitspraak van Poetin in het bijzijn van Halbe Zijlstra.

Die minister Ollongren gaat het nog heel druk krijgen met haar nepnieuws...

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
HenkV

Cliff schreef:
Als die Halbe Zijlstra een vent is, geeft hij morgen gewoon in de kamer toe dat het hele Poetin verhaal van A tot Z uit zijn dikke Friese duim gezogen is. Vervolgens stapt hij direct op als minister van buitenlandse zaken.

Naar mijn gevoel stapt Zijlstra voor het debat op. Bij een motie van wantrouwen zouden CDA en CU tegen moeten stemmen, en daar mee het negende gebod (Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste) aan hun laars lappen. Ik denk dat er vele uren coalitie overleg voor nodig zijn geweest, en Rutte zijn knopen geteld heeft.....

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Reacties op GeenStijl laten ook niet te wensen over:

"Het verhaal staat" zegt Rutte met de hem eigen arrogantie die als standvastigheid wordt gepresenteerd. "Gewoon bluffen" moet hij gedacht hebben, "dat heeft tot nu toe altijd nog gewerkt".

Moet Rutte ook niet aftreden als hij al 12 jaar weet dat dit een leugen is? Ook Pechtold was er als de kippen bij om dit nepnieuws als 'echt' te bestempelen... oprotten.

Echter, deze opmerking op GeenStijl is ook wel weer waar:

wat schieten we op met een vertrek van Swalbe Zijlstra? Die man gaat een jaar op vakantie, trekt wachtgeld en verschijnt ergens in 2019 weer op een of andere bestuurderspost. Meneer wordt voorzitter van een energiereus of komt als commissaris te werk bij de RABO.

Over 5 jaar is Halbe Zijlstra gewoon weer in het nieuws. Als bestuursvoorzitter van één of andere verzekeringsmaatschappij oreert hij dan over zijn aanwezigheid op medische top-conferenties, waar hij vooraanstaande artsen zelf heeft horen zeggen dat kanker binnen een jaar voor iedereen te genezen is.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hij is nog veel erger door de mand gevallen. Jeroen van der Veer, die er zelf wel bij was, deed uit de doeken dat hij andere zaken had vernomen dan de draai die Halbe Zijlstra eraan had gegeven. Goed bekeken is hij voor een totale afgang behoed, want wat als dit op bezoek in Rusland ter tafel was gekomen, dan zou de Nederlandse regeringsdelegatie een compleet pleefiguur geslagen hebben. En eigenlijk zou ik die Halve Zoolstra en dit leugenkabinet deze afgang best wel hebben gegund.

Ik denk dat er dan ook wel een feestelijk wodkaatje ter tafel zou zijn gekomen met het mogen aanschouwen van zulk een pleefiguur slaan.

Laatst aangepast door Loetje op Di Feb 13, 2018 10:19, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
HenkV

Hetgeen je bereikt met vertrek van Zijlstra is dat je geloofwaardigheid niet wordt aangetast. Wanneer Zijlstra een buitenland op iets aanspreekt heeft het gelijk iets weg van 'de pot verwijt de ketel'....... Tip voor Halbe: Hou de eer aan jezelf en ga weg!

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Eigenlijk zou het hele kabinet moeten aftreden..

Hear, hear!

Het ergste van dit alles blijft m.i. onderbelicht: Zijlstra (de VVD) heeft dit gedaan met de bedoeling om Rusland in een kwaad daglicht te stellen en het anti-Rusland sentiment te verstevigen. Dat is buitengewoon kwalijk.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Als al die partijleiders van andere regeringspartijen die gisteren nog zo overtuigd waren van dat het helemaal niet zo'n kwalijk leugentje was, dan zouden ze nu ook de ballen moeten hebben om de delegatie mèt Halbe Zijlstra als minister van Buza op Rusland af te laten sturen. Ho wacht, dat zullen ze niet durven, want de tafel wordt dan misschien wel opgeleukt met kranten uit allerlei hoeken en gaten uit de wereld met buitenlands nieuws over de strapatsen van Halbe Zijlstra. Dat gaat dan hard lachen worden met een wodkaatje erbij. Waarschijnlijk zal Halbe Zijlstra de eer aan zichzelf houden voordat hij wordt gebrandofferd of daartoe worden aangemaand. Dan hebben we er weer een wachtgelder bij.

Laatst aangepast door Loetje op Di Feb 13, 2018 12:00, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tedje schreef:
Het ergste van dit alles blijft m.i. onderbelicht: Zijlstra (de VVD) heeft dit gedaan met de bedoeling om Rusland in een kwaad daglicht te stellen en het anti-Rusland sentiment te verstevigen. Dat is buitengewoon kwalijk.

Ik vind het ook erg triest dat de coalitie met een stalen gezicht volhoudt dat er niet zoveel aan de hand is en dat Zijlstra geloofwaardig blijft.

Een minister die een hele bijeenkomst met een buitenlandse leider uit zijn duim zuigt...het moet niet gekker worden.

Hier trouwens wat beelden van die ontmoeting waarvan Halbe 12 jaar lang heeft lopen roepen dat hij erbij was:

https://twitter.com/Maarten_Kaskens/status/963195567127105537

En dan dat slappe excuus van een anonieme bron die zogenaamd beschermd moet worden, deze afgang kan eigenlijk nauwelijks groter zijn. Nou ja, eigenlijk ook wel: wanneer Zijlstra morgen ons land mag vertegenwoordigen in Moskou, dan wordt de afgang nog groter .

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Gôh, die Halbe Zijlstra toch. Had hij dan toen hij op 21 december 2006 erbij was vergeten dit als nevenactiviteit te melden nadat hij op 30 november 2006 tot de Tweede Kamer toetrad?

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het wordt steeds erger... maar die Halbe Zijlstra zal inmiddels wel Bisonkit op zijn reet smeren en in het pluche gaan zitten.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
HenkV

Benieuwd wie de nieuwe minister wordt..... Smile

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 17:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hij is weg Cliff.

Forum dringt aan op een debat, een aantal andere oppositiepartijen (GL en PVV) zien dat niet zo zitten geloof ik. Merkwaardig allemaal. Maar dat debat komt er dus wel, over een klein half uurtje.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nah, opgestapt inderdaad. Zou ook echt verschrikkelijk geweest zijn als hij bleef zitten. Hoeveelste VVD-minister is het trouwens al die is opgestapt? Dat rijtje wordt steeds langer.

Zijlstra liegt trouwens zelfs in zijn toespraak waarmee hij zijn baan opzegt. Hij deed het zogenaamd om 'zijn bron te beschermen'. Daar geloof ik geen fuck van. Hij deed het om zijn baan veilig te stellen, te doen alsof hij daar ooit geweest was. En hij loog uiteraard om de lastercampagne tegen Rusland nog wat kracht bij te zetten.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Alexander Pechthold: "Ik was er niet bij."

Nee die zat lekker in zijn penthouse.

Walgelijk overigens hoe dit debat weer wordt aangegrepen om meer stemming te kweken tegen 'de Russen'. Ik hoor Klaver zojuist letterlijk zeggen dat we al heel lang weten dat Putin een gevaarlijke man is omdat daar boeken over geschreven zijn.

Zucht. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ik hoor Klaver zojuist letterlijk zeggen dat we al heel lang weten dat Putin een gevaarlijke man is omdat daar boeken over geschreven zijn.

Er zijn ook boeken over Allah geschreven. Gelooft hij die ook?

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 20:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het debat spitst zich nu vooral toe op de vraag of Rutte de kamer eerder had moeten informeren. Er is namelijk zoiets als een informatieplicht.

De oppositie is zeer kritisch, maar Rutte wurmt zich er wel weer onderuit..

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 21:21 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

http://www.dumpert.nl/mediabase/7365587/f4387a26/wie_liegt_moet_opzouten.html

Rutte: 'Liegen mag niet. Dat is fout, een zonde. Maar geen doodszonde.'

Wilders dient nu een motie van wantrouwen tegen Rutte in.

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2018 22:10 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

43 voor en 100 tegen.
Mannetje Pechtold was de eerste om Rutte te feliciteren.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2018 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat Rutte liegen geen doodzonde vindt heeft hij inmiddels al vele malen zelf bewezen...

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2018 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

HenkV schreef:
Benieuwd wie de nieuwe minister wordt..... Smile

Honeurs worden tijdelijk waargenomen door Sigrid Kaag.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2018 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Dat Rutte liegen geen doodzonde vindt heeft hij inmiddels al vele malen zelf bewezen...

Hij is niet in zijn eerste leugen gestikt, zoveel is duidelijk.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2018 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ziet u zichzelf al gaan flyeren voor de gemeenteraadsverkiezingscampagne?

BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2018 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

'We' staan er weer lekker op internationaal dankzij die Halbe.

Merk ook op hoe snel dit akkefietje weer uit ons nieuws is verdwenen. Het liefst hadden ze (de coalitie) deze hele affaire afgedaan zonder debat, maar daar kwamen ze helaas voor hen niet onderuit. Uiteindelijk is het nog allemaal met een sisser afgelopen voor Rutte.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 16, 2018 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Was het niet de VVD die ons eens bang wilde maken voor een pleefiguur in Europa slaan? Wat voor figuur hebben wij met Halbe Zijlstra in het buitenland geslagen?

@ Frits Bolkestein,

Kom er eens in!

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici