Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Zorg deprivatiseren - Nationaal Zorgfonds Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 19, 2018 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Je legt t uit, maar je toont niets aan.

Ja, maar jij reageert er helemaal niet op.

Wat wil je nu? Cijfermatige onderbouwing van wat aandacht met een mens doet? Zoiets als dat ik tegen een collega zeg 'wat zie je er goed uit vandaag' dat het dan meetbaar 5% meer productiviteit oplevert?

Je snapt zelf toch ook wel dat dat niet kan.

Quote:
Zucht, de wegenbelasting gaat de schatkist in Cliff en vanuit die schatkist wordt infrastructuur betaald. De hoogte van wegenbelasting staat volledig los van hoeveel geld er aan wegen wordt uitgegeven.

De Belgen betalen meer belasting dan wij en krijgen daar op de meeste punten slechtere overheidsdiensten/producten voor terug.

Je legt t uit, maar je toont niets aan. Daarbij is het maar door welke bril je kijkt. Een gezin met twee kinderen waarvan slechts één van de ouders werkt heeft een hogere belastingdruk in Nederland dan in België:
https://www.ad.nl/economie/van-elke-100-euro-loon-gaat-30-euro-naar-de-belasting-en-in-belgieneuml-40~ada88060/

En daarbij... de zorgkosten worden in België betaald vanuit de belastingpot. De zorgverzekering in België is 10 euro per maand:
https://www.grensinfo.nl/gip/nl/nlonbe/zorg/zorgverzekerd_in_belgie/index.jsp?situatie=nlonbe

Quote:
Ik zeg dan ook: gecorrigeerd voor de omgeving.

Dat heeft niet alleen met de omgeving te maken. Het kunnen ook bepaalde opleidingsrichtingen zijn die meer zorgleerlingen aantrekken.

Quote:
Nee dat is t niet. Ziekenhuizen bedienen 10.000-en patienten. Kun je prima statistiek op loslaten.

Maar zorgkosten worden per individu afgerekend.

Quote:
Hier zie je de opbouw van de 100 mrd die we jaarlijks aan zorg uitgeven:
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-2019/zorgkosten-nederland-bijna-100-miljard

Een kwart dus naar de ziekenhuizen, inclusief standaard-behandelingen als staar etc.
Een kankerbehandeling kost per persoon uiteraard veel, maar als totaal valt het wel mee.

Er valt totaal niet uit die grafiek te halen wat wel of geen acute zorg is. Daarbij denk ik wél uit de grafiek te kunnen halen dat jouw bewering dat slechts 15% acute zorg is onzin is.

Quote:
Als dat uit de schatkist komt: eens.

Als we een nationaal zorgfonds hebben komt dat altijd uit de schatkist.

Quote:
Zeker wel. Het is mijn geld. Ik ben een soeverein individu, Cliff.

Je hebt er geen zeggenschap over Royy. Je bruto salaris wordt afgeroomd en dat deel wat afgeroomd wordt, daar verlies jij je zeggenschap over. En dat is maar goed ook, want we weten beiden dat diep in je hartje jij eigenlijk al dat geld zelf wil hebben en dat anderen hun eigen problemen maar op moeten lossen.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 19, 2018 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wat wil je nu? Cijfermatige onderbouwing van wat aandacht met een mens doet? Zoiets als dat ik tegen een collega zeg 'wat zie je er goed uit vandaag' dat het dan meetbaar 5% meer productiviteit oplevert?

Ik wil inderdaad cijfermatige onderbouwing zien dat aandacht meer oplevert dan geen aandacht. Wat dacht je, dat je een blanco cheque krijgt om een beetje aandacht te geven?

Quote:

Je legt t uit, maar je toont niets aan. Daarbij is het maar door welke bril je kijkt.

Ik kijk door de totale bril. De Belgen betalen zelfs het meest van alle OESO landen.
https://trends.knack.be/economie/finance/oeso-rapport-belastingdruk-nergens-zo-hoog-als-in-belgie/article-normal-1140439.html

Quote:

Dat heeft niet alleen met de omgeving te maken. Het kunnen ook bepaalde opleidingsrichtingen zijn die meer zorgleerlingen aantrekken.

Mag je van mij allemaal voor corrigeren.

Quote:
Maar zorgkosten worden per individu afgerekend.

Sure, maar je gaat ziekenhuizen natuurlijk niet afrekenen op een individuele prijs of behandeling. Maar op het geheel er van.

Quote:

Er valt totaal niet uit die grafiek te halen wat wel of geen acute zorg is. Daarbij denk ik wél uit de grafiek te kunnen halen dat jouw bewering dat slechts 15% acute zorg is onzin is.

T is dus een kwart voor ziekenhuizen, inclusief de standaardbehandelingen die ze doen. De overige 75% heeft dus een veel mer regulier karakter en binnen de ziekenhuizen is ook een groot deel regulier.

Quote:

Als we een nationaal zorgfonds hebben komt dat altijd uit de schatkist.

Ik wil geen nationaal zorgfonds.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 19, 2018 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik wil inderdaad cijfermatige onderbouwing zien dat aandacht meer oplevert dan geen aandacht. Wat dacht je, dat je een blanco cheque krijgt om een beetje aandacht te geven?

Dit is de kern van het probleem Royy.

Dit antwoord vat eigenlijk precies samen waarom markt/winst denkers nooit iets gaan begrijpen van zorg/onderwijs.

Handel je in je privéleven trouwens ook zo? Ik wil mijn vrienden best aandacht geven, maar ik wil wel precies weten wat het mij in euro's oplevert...

Quote:
Ik kijk door de totale bril.

Je negeert mijn argumentatie.

Quote:
Mag je van mij allemaal voor corrigeren.

Jouw Excel is foutief, en ik mag het corrigeren Smile

Quote:
Sure, maar je gaat ziekenhuizen natuurlijk niet afrekenen op een individuele prijs of behandeling. Maar op het geheel er van.

Zorg is maatwerk.

Quote:
T is dus een kwart voor ziekenhuizen, inclusief de standaardbehandelingen die ze doen. De overige 75% heeft dus een veel mer regulier karakter en binnen de ziekenhuizen is ook een groot deel regulier.

Je maakt er maar wat van. Toon nou eens aan dat, zoals jij eerder beweerde, slechts 15% van de zorg acute zorg is.

Quote:
Ik wil geen nationaal zorgfonds.

Nee, dat begrijp ik heel goed.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 19, 2018 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Quote:
Dit antwoord vat eigenlijk precies samen waarom markt/winst denkers nooit iets gaan begrijpen van zorg/onderwijs.

Je blijft dat maar herhalen, maar je toont niets aan.

Quote:
Handel je in je privéleven trouwens ook zo? Ik wil mijn vrienden best aandacht geven, maar ik wil wel precies weten wat het mij in euro's oplevert...

Impliciet handelt iedereen zo ja, al druk je dat prive niet in euro's uit. Maar een vriend die jij wel aandacht geeft, maar vice versa niet... voila.

Quote:
Je negeert mijn argumentatie.

Ik zeg dat de Belg meer belasting betaald dan de Nederlander. Wat klopt daar niet aan?

Quote:
Jouw Excel is foutief, en ik mag het corrigeren

Die correcties gaan natuurlijk allemaal in de excel. Je moet wel fair vergelijken natuurlijk.

Quote:
Zorg is maatwerk.

Wat een bullshit.

Quote:
Je maakt er maar wat van. Toon nou eens aan dat, zoals jij eerder beweerde, slechts 15% van de zorg acute zorg is.

Kan ik niet, was een schatting o.b.v. een deel van die 25% ziekenhuiszorg.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 18:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Marktwerking in de zorg:

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Zorg is maatwerk.

Royy schreef:
Wat een bullshit.

Dit leggen we even vast.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Voor wie?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2018 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Kijktip (vanaf 10 min): interessant gesprek tussen Sandra Vogelaar en Jordy Zwarts (NBONederland) over de verplichting van de zorgpremie:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=715&v=DTLyJnMmy2I
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2018 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Sterk! De overheid kan je niet dwingen om met een private organisatie zaken te doen.

Trouwens, ik moet wel zeggen dan ik de setting van Weltschmerz niet erg goed vind. Alles zwart met een paar spots (waarvan eentje in beeld) is erg minimalistisch en ziet er amateuristisch uit. Beter aankleden en het komt veel beter over.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2266712-hoe-nederlands-kankeronderzoek-novartis-aan-miljarden-gaat-helpen.html

Bestaat er geen injectie waarmee dergelijk verwerpelijk tuig kanker kan worden ingespoten? Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2019 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Weer zo'n mooi voorbeeld van de privatisering van de zorg:
https://nos.nl/artikel/2267384-weer-meer-medicijnen-niet-leverbaar.html

Oh, Royy komt zo wel langs om toch iets te vinden waardoor de schuld bij de overheid ligt.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2019 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En nog eentje.

https://nos.nl/artikel/2267666-minister-bruins-opent-nieuw-lab-apotheker-om-dure-medicijnen-te-maken.html

Wat ik dan weer slap van de regering vind is dat Bruins het laboratorium komt openen maar meteen zegt dat de juridische strijd voor rekening van de apotheker is.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2019 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Oh, Royy komt zo wel langs om toch iets te vinden waardoor de schuld bij de overheid ligt.

Zeker. O.a. veel te uitgebreide patent-wetgeving.

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2019 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Haha ja weer zo makkelijk.

Geen patentwetgeving: bedrijven ontwikkelen niets.
Wel patentwetgeving: bedrijven ontwikkelen iets en verkopen het daarna voor absurde prijzen.

Wat is uitgebreid Royy?

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2019 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wat is uitgebreid Royy?

Uitgebreid is het faciliteren van patenten op medicijnen die al lang zijn uitgevonden.

Beetje alsof Volkswagen nu een patent kan plaatsen op een benzinemotor.

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2019 20:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tja, ik hoor weer veel maar onderbouwing mis ik.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg