Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Zorg deprivatiseren - Nationaal Zorgfonds Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Bij VVD geldt de vergelijking Welzijn=geld.

Daar gaat het al mis.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2017 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

+1

Voor de meeste politiek partijen geldt dat trouwens. De politiek meet alles af aan geld, een elementaire fout.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2018 20:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Op dit moment telt ons land 51.000 verschillende collectieve zorgverzekeringen die uitsluitend bedoeld zijn om de consument het bos in te sturen zodat verzekeraars veel te dure polissen kunnen slijten.

https://www.daskapital.nl/5151374/minister-wil-51-000-zorgverzekeringen-slopen/

51.000 zorgverzekeringen... dat is het resultaat na privatisering van de zorg. En dan nog beweren dat zorg 'efficiënter' is.

Nationaal zorgfonds nu!

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 6:07 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Indien men tegenwoordig een te dure zorgpolis afsluit is men dat toch zelf schuld? Er is toch genoeg informatie te vinden op internet over zorgpolissen en welke zorgpolis het goedkoopst is?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En wat nou als alle polissen 20% goedkoper kunnen, simpelweg omdat alle overhead kosten maar één keer gemaakt hoeven worden (en reclamekosten helemaal wegvallen).

Enig idee zorggeld er nu uitgegeven wordt aan kantoorgebouwen, directeuren en reclames ?

Kun je allemaal schrappen tot één gebouw en één directeur en geen reclame bij een nationaal zorgfonds.

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Het probleem is dus dat jij zelfs de goedkoopste zorgpolis te duur vindt? Er zijn wel meer dingen te duur waardoor de topinkomens een leven hebben met slechts de lusten en niet de lasten. Wordt daar iets aan gedaan? Neen, want er zijn hier teveel verstandelijk beperkten die niet snappen dat de topinkomens slechts de lusten en niet de lasten hebben. Het probleem is dus te groot.
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Problemen moet je nooit uit de weg gaan omdat ze te groot zijn. Aanpakken dus.

De huidige zorgpremies zijn:

1. Duurder dan ze moeten zijn en
2. Worden in stand gehouden zodat we segregatie in de zorg krijgen. Wie meer betaalt krijgt betere zorg.

Gezondheid is al teveel inkomens afhankelijk. Mensen met meer geld kopen beter eten. Prima, doen we niets aan en wil ik ook niets aan doen. Maar... als armoedzaaier Jan ziek wordt en rijke stinkerd Piet heeft exact hetzelfde... dan verwacht ik gelijke zorg voor beiden.

Ik heb een prima inkomen maar zou het tegelijkertijd belachelijk vinden als ik meer of betere zorg krijg dan iemand anders, simpelweg omdat ik meer betaal. Zo hoort een samenleving niet in elkaar te zitten.

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Dan probeer jij maar eens in je eentje de grote problemen-zoals de miljoenen grote verstandelijk beperkten- te tackelen. Zal je nooit lukken, durf ik te wedden.
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Gezondheid is al teveel inkomens afhankelijk. Mensen met meer geld kopen beter eten. Prima, doen we niets aan en wil ik ook niets aan doen. Maar... als armoedzaaier Jan ziek wordt en rijke stinkerd Piet heeft exact hetzelfde... dan verwacht ik gelijke zorg voor beiden.

Tot op zekere hoogte. Basis-zorg moet hetzelfde zijn, toegepaste medische technieken ook. Echter moet het mogelijk zijn om met geld duurder medicijnen of behandelingsmethoden toe te passen die bv nog niet algemeen erkend zijn of vergoed worden.
Ook moet het met geld mogelijk zijn om meer luxe te kopen.

Quote:
Gezondheid is al teveel inkomens afhankelijk. Mensen met meer geld kopen beter eten.

Gezondheid is niet inkomensafhankelijk. Gezondheid is opleidings- of intelligentie-afhankelijk. Iedereen heeft in Nederland financieel de mogelijkheid om gezond te eten. Lager opgeleiden maken echter vaker andere keuzes.

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2018 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@Royy,
Niet iedereen kan gezond voedsel krijgen, aangezien het land in bezit is van boeren. Waardoor het onmogelijk is om een lapje grond te krijgen om zelf gezond voedsel te verbouwen. Uiteraard is het krijgen van een lapje grond om zelf gezond voedsel te verbouwen geen probleem indien men een topinkomen heeft, zoals de directeuren van de reguliere bedrijven.
Gezondheid is dus wel inkomensafhankelijk geworden.
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2018 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

torentje schreef:
@Royy,
Niet iedereen kan gezond voedsel krijgen, aangezien het land in bezit is van boeren.

Nou eh torentje, kijk eens in de gemiddelde supermarkt zou ik zeggen. En voor de bijstandstrekkers die toch geen drol te doen hebben: ga lekker aan het einde van de marktdag naar de markt, voldoende gezond voedsel voor een prikkie.

Als de boer de zon in de sloot ziet zakken geeft dat de burger moed.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2018 19:04 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Royy,
Maar consumenten weten echter niet wat de boeren gedaan hebben met het voedsel dat de supermarkten aanbieden. Vertrouwen is goed, maar boeren zijn slechts vriendjes van zichzelf. Dat bewijs ook jij weer eens door af te geven op bijstandsgerechtigden.
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2018 21:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Wat zouden boeren er mee gedaan hebben dan, torentje?

Ik ben ook een vriendje van mezelf Smile

BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2018 23:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Echter moet het mogelijk zijn om met geld duurder medicijnen of behandelingsmethoden toe te passen die bv nog niet algemeen erkend zijn of vergoed worden.

Prima, buiten een verzekering om dan.

Quote:
Ook moet het met geld mogelijk zijn om meer luxe te kopen.

Waarom?

Quote:
Gezondheid is niet inkomensafhankelijk.

Jawel hoor, die relatie is al lang wetenschappelijk aangetoond.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Royy schreef:
Wat zouden boeren er mee gedaan hebben dan, torentje?

Ik ben ook een vriendje van mezelf Smile
De boeren geven het niet gratis aan knappe jongeren, maar wel aan iedereen die rijk oftewel sterk en oerlelijk is
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Prima, buiten een verzekering om dan.

Hoezo? Ik mag mij toch verzekeren tegen wat ik wil? Als ik een verzekering wil die ook niet-standaard behandelingsmethoden vergoed, wat heb jij daar mee te maken?

Quote:
Waarom?

Waarom niet?

Quote:

Jawel hoor, die relatie is al lang wetenschappelijk aangetoond.

Nope. Correlatie, geen causaliteit. De causaliteit ligt bij opleidingsniveau. Nogmaals: iedereen heeft in Nederland financieel de mogelijkheid om gezond te eten. Lager opgeleiden maken echter vaker andere keuzes.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

torentje schreef:
De boeren geven het niet gratis aan knappe jongeren, maar wel aan iedereen die rijk oftewel sterk en oerlelijk is

Oh ja, wie krijgt er gratis voedsel van de boeren dan? Name and numbers please.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hoezo? Ik mag mij toch verzekeren tegen wat ik wil? Als ik een verzekering wil die ook niet-standaard behandelingsmethoden vergoed, wat heb jij daar mee te maken?

Omdat de vraag naar medische zorg maar beperkt bediend kan worden... en jouw intentie ruikt naar segregatie: ik betaal meer dus ik heb er als eerste recht op. Of recht op beter.

Zo werkt het niet. Prima dat je met meer betalen een betere auto krijgt, een mooier huis, of wat dan ook... maar niet een betere gezondheidszorg. Gezondheid is geen onderhandelbare dienst waarbij de meer betalende recht heeft op meer.

Quote:
Waarom niet?

Ok, je weet het dus niet.

Quote:
Nope. Correlatie, geen causaliteit. De causaliteit ligt bij opleidingsniveau. Nogmaals: iedereen heeft in Nederland financieel de mogelijkheid om gezond te eten. Lager opgeleiden maken echter vaker andere keuzes.

Sorry, maar wetenschappelijke onderzoeken wijzen anders uit. Jij kijkt misschien alleen naar voeding, en alleen in Nederland. Prima, zie ik graag onderzoeken van. Echter, er speelt zoveel meer. Sporten bijvoorbeeld. Mensen met een kantoorbaantje hebben prima tijd om 's avonds goed en gezond te bewegen. Mensen met zwaar fysiek werk niet, waarbij ook nog eens aantoonbaar is dat de aanslag van de fysieke arbeid op het lichaam hoger is dan dat gezond sporten ooit nog goed kan maken.

Verder spelen op globaal niveau ook zaken als toegang tot voldoende drinkwater en goede sanitaire voorzieningen een rol... en de prijs van voeding (ongezond eten is nu eenmaal vaak goedkoper)

Er zijn tal van onderzoeken die aantonen dat een hoger inkomen leidt tot een hoger gezondheidsniveau.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 22:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Omdat de vraag naar medische zorg maar beperkt bediend kan worden... en jouw intentie ruikt naar segregatie: ik betaal meer dus ik heb er als eerste recht op. Of recht op beter.

En wie bepaalt dan wel welke behandeling ik wel en niet kan krijgen? De alwetende overheid zeker? Laughing

Quote:

Ok, je weet het dus niet.

Ik weet t wel: als ik luxe wil kopen, koop ik luxe. Geen Zeeuw die me daar een strobreed in de weg kan leggen.

Quote:

Er zijn tal van onderzoeken die aantonen dat een hoger inkomen leidt tot een hoger gezondheidsniveau.

Ik zeg dat het een schijn-causaliteit is.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2018 20:36 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Royy schreef:
torentje schreef:

Oh ja, wie krijgt er gratis voedsel van de boeren dan? Name and numbers please.
Alle langere krachtige oudere mannen krijgen van de boeren gratis gezond voedsel. Van de boeren hoeven de genoemden daar geen tegenprestatie voor te leveren.
BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2018 23:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
En wie bepaalt dan wel welke behandeling ik wel en niet kan krijgen? De alwetende overheid zeker? Laughing

Dat is nog altijd de arts Royy... en niet het geld.

Quote:
Ik weet t wel: als ik luxe wil kopen, koop ik luxe. Geen Zeeuw die me daar een strobreed in de weg kan leggen.

Buiten je verzekering om mag jij goud leggen om je gebroken pootje Royy... moet je lekker zelf weten.

Quote:
Ik zeg dat het een schijn-causaliteit is.

Ja, prima dat je het zegt... maar aantonen wordt moeilijk.

BerichtGeplaatst: Za Jul 28, 2018 8:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Dat is nog altijd de arts Royy... en niet het geld.

Huh? Nee hoor. Of een behandeling vergoed wordt of niet vergoed wordt bepaalt de arts niet. Dat bepaalt de alwetende overheid.

Quote:

Buiten je verzekering om mag jij goud leggen om je gebroken pootje Royy... moet je lekker zelf weten.

Haha dan moet je een extra verzekering gaan verbieden ofzo.

Quote:
Ja, prima dat je het zegt... maar aantonen wordt moeilijk.

Nee hoor, makkie.
http://www.oecd.org/education/innovation-education/37425753.pdf

BerichtGeplaatst: Za Jul 28, 2018 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Iedereen hier wil het "Ziekenfonds"blijkbaar terug. Een goede zaak.
Dit fonds werd afgeschaft omdat de ziekenkosten in dit land de pan uitrezen door een steeds explosiever dokters bezoek..
Het Ziekenfonds werd daarom vervangen door het huidige systeem dat in het begin prima functioneerde.
Om het dokters bezoek te laten dalen kreeg Iedereen die geen bezoek bracht aan de huisarts aan het eind van het jaar een bonus van 250 euro. Een mooi zakcentje bij het vakantiegeld dat ik persoonlijk de gezonde mensen, waaronder mijn nazaten, van harte gunde. Het koste mij geen cent en er was een kans dat in toekomstige jaren zelfs voor mij als gemiddelde gezondheidszorg gebruiker, de kosten nog meer konden worden verlaagd door het verminderde dokters bezoek..
Toen kwam de na-ijver in het land.
Marijnissen, een SP-man die ik verder wel mocht, opperde het idee dat er groeide door dit systeem. "Ongelijkheid" werd hierdoor gepromoot.
Een gezond mens, die toch al het voordeel van zijn uitstekende gezondheid smaakte, kreeg door dit systeem nog meer, ook geldelijke voordelen boven de aan een rolstoel gebonden sukkelaar.
Jaloers werd door de toen al ontluikende deugende mens en media de 250 bonus afgeschaft, de wachtkamers bij dokters liepen weer vol met personen met een scheet die hun dwarszat, de ziekenkosten stegen weer tot ongekende hoogten en werden onbetaalbaar. Zie de huidige resultaten. Marijnissen, dat was niet slim.
Naijver werkt op den duur niet.
Als de ene mens gezonder is dan de ander moet u bij OnzelieveHeer zijn.

BerichtGeplaatst: Za Jul 28, 2018 10:42 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

T, gekke is dat door het te verplichten de kosten harder de pan uit rijzen dan vroeger…
Zonder echte rivaliteit tussen ons (on)gezondheidskartel of keuzevrijheid wel/niet verzekeren, belegen private verzekeraars de torenhoge premies in ziekenhuizen waar zij zelf eigenaars en bestuurders van zijn .
Dezelfde idiote verspilling toestanden vond men vroeger bij het oude UWV terug in gouden pleegdeksels .
Alleen het duurste en gekste - in alles - wordt binnengesleept .
Vooral in de intensieve kunstmatige kinderindustrie worden miljarden verkwanselt b.v. IVF, eitjes uitzuigen, sperma- inschieten, commerciële draagmoeders zoeken etc….
Quote:
Als de ene mens gezonder is dan de ander moet u bij Onze lieve Heer zijn
Of ,n disco
Met minder preutsheid zonder geprogrammeerde hypocrisie kan het kindjes 'krijgen' miljoenen goedkoper .
Zo ken ik een vrouw van 50 die met ,n kinderwens een dure Italiaanse gynaecoloog bezocht waar alle kunstgrepen mislukte.
Na een laat discobezoek liet zij zich ladderzat door een puber naar huis brengen, met als resultaat een spontane natuurlijke zwangerschap, door nieuwsgierig jong zaad .
Ik bedoel, natuurlijk =goedkoper.
BerichtGeplaatst: Za Jul 28, 2018 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Royy schreef:
Huh? Nee hoor. Of een behandeling vergoed wordt of niet vergoed wordt bepaalt de arts niet. Dat bepaalt de alwetende overheid.

Je had het in je eerste quote niet over een vergoeding, maar over welke behandeling je kunt krijgen. Dat bepaalt een arts.

Wat vergoed wordt bepaalt de verzekering, maar wel op advies van de medische wetenschap. Een verzekering vergoedt geen behandelingen die niet werken.

Quote:
Haha dan moet je een extra verzekering gaan verbieden ofzo.

Prima idee! Ofwel: gewoon een staatsverzekering die voor iedereen gelijk is, overige verzekeringen niet toestaan.

Quote:

Je draait weer. We hebben het over een hoger inkomen, niet over een opleiding. Ik neem aan dat je het verschil wel kent.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg