Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Voor wat ze waard zijn: De peilingen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2018 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Lamp. Via het Oekraine referendum stemde het grootste deel van de stemmers die op kwamen dagen ondanks massale tegenwerking vanuit media en het deugende deel van onze bevolking, tegen de toetreding

Begrijpt u het punt nu echt niet of wilt u het niet begrijpen ? Dat gezemel over "massale tegenwerking" en "deugende deel" laat ik maar voor wat het is, dus even naar de zakelijke feiten:
Van alle stemmers stemde 61% tegen het verdrag. Omdat het overgrote deel niet kwam stemmen, is die 61% natuurlijk relatief. Het ging om 2,5 miljoen tegenstemmers. Op een stemgerechtigde bevolking van 15 miljoen is dat zo'n 17 %
Ofwel: van alle Nederlandse kiesgerechtigden stemde 17% tegen het associatieverdrag (nog los van het feit dat van die 17 procent waarschijnlijk amper de helft door had waar het nu precies om ging).
Dit gegeven zet ik nu even af tegen uw opmerking dat wanneer 20% van het electoraat op de VVD stemt, dat niet wil zeggen dat de meerderheid van het volk achter hun standpunten staat. 80% stede immers NIET op de VVD.
De vraag is derhalve waarom u dan wel eerder hebt staan roepen dat blijkens de uitslag van het referendum het "overgrote deel van de bevolking" tegen dat verdrag was. 83% stemde immers NIET tegen dat verdrag.
Het is dus volstrekt tegenstrijdig aan wat u nu beweert over de VVD.
Snapt u de vraag nu ? Ik hoef dus niet te weten waarom u op de PVV stemt en waarom misdadigers levenslang moeten krijgen, of waarom u vindt dat links niet deugt....Ik wil gewoon een antwoord op mijn toch niet al te ingewikkelde vraag.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2018 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

[quote="Cliff"]
Royy schreef:
Hoezo? Gebruiken de Zeeuwen zelf geen stroom ofzo?

Niet zoveel als de Randstad hè, dat sommetje kun je wel maken denk ik.

Quote:

Geloof maar dat de Zeeuwen meer lappen... we hebben één snelweg en één spoorweg. Wegenbelasting is echter nagenoeg gelijk als de kilometers asfalt in de Randstad.

Grapjas. Zeeland heeft 244km rijksweg, Zuid-Holland heeft 818km...

Quote:

Kleiner kan nooit een doel zijn. Effici√ęnter wel, maar dan moet je ook heel goed aangeven wat effici√ęnter kan. Jij roept voornamelijk dat het kleiner moet en ineffici√ęnt is... dat is te makkelijk.

Kleiner om mensen zelf te laten beslissen.

Quote:

Volgens mij heb ik nu toch vrij duidelijk uitgelegd waarom een referendum een beter instrument is dan een eens per vier jaar verkiezingen. Zelfs jij komt tot de conclusie dat minstens 25% nodig is voor een standpunt, terwijl dat in ons systeem met 8% kan.

Nee hoor, die 8% moet nog steeds 42% + 1 zetel overtuigen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2018 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Grapjas. Zeeland heeft 244km rijksweg, Zuid-Holland heeft 818km...

Ik zei snelweg, geen rijksweg. Een snelweg is veruit het duurst om aan te leggen. Een rijksweg kan ook een B-weggetje zijn wat niet meer is dan 2 meter teer.

Dus: Zeeland heeft één snelweg en één spoorbaan.

Quote:
Kleiner om mensen zelf te laten beslissen.

Yep, meer referenda dus!

Quote:
Nee hoor, die 8% moet nog steeds 42% + 1 zetel overtuigen.

Nee, helaas niet. Zie boven. Uitgebreid uitgelegd.

BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2018 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dus: Zeeland heeft één snelweg en één spoorbaan.

En da's dus meer dan ZH per inwoner heeft.

ZH heeft 12,2k inwoners per km snelweg, Zeeland maar 7,7k.
ZH heeft 454km spoor, Zeeland heeft 97km spoor. ZH heeft dus 4,5x zoveel km spoor, maar heeft 10x (!) zoveel inwoners als Zeeland.

Vertel eens Cliff, lappen de Zeeuwen dat verschil zelf bij? Misschien moesten we de wegenbelasting maar eens verdubbelen in Zeeland.

Quote:

Yep, meer referenda dus!

Niks referenda, de overheid moet stoppen ons leven te domineren.

Quote:

Nee, helaas niet. Zie boven. Uitgebreid uitgelegd.

Ja hoor, die 42% moet er mee instemmen. Hoe die 42% dat regelt met hun achterban moeten ze zelf uitzoeken.

BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2018 21:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Lamp. Links deugt niet omdat het bv wil samenwerken met een Nazi partij uit de Oekraine. Plaatselijk stemde in die regio 38% op Svoboda, Een partij die recentelijk nog het SS embleem, de Wolfsangel, in zijn vaandels zwaaide.
Ik ben niet tegen links, want ik had grote bewondering voor wijlen Drees of Domela Nieuwenhuis.
De tegenwoordige zich links noemende profiteurs die in tegenstelling met de vroegere vanuit de arbeiders voort gekomen voorvechters van het klootjesvolk. Zich links voelende figuren die met welkomsborden op vliegvelden proto-vluchtelingen staan op te wachten terwijl hun uitkering doorloopt, kommen me mijn neus uit.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2018 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
En da's dus meer dan ZH per inwoner heeft.

ZH heeft 12,2k inwoners per km snelweg, Zeeland maar 7,7k.
ZH heeft 454km spoor, Zeeland heeft 97km spoor. ZH heeft dus 4,5x zoveel km spoor, maar heeft 10x (!) zoveel inwoners als Zeeland.

Ja leuk allemaal dit, maar ik zie geen bronvermelding... en aangezien je hierboven de discussie al probeerde te vervalsen met verkeerde cijfers ben ik wel benieuwd waar je dit allemaal vandaan tovert.

Quote:
Ja hoor, die 42% moet er mee instemmen. Hoe die 42% dat regelt met hun achterban moeten ze zelf uitzoeken.

Precies het punt. Die achterban bestaat ook uit kiezers wiens mening gewoonweg niet wordt meegenomen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2018 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja leuk allemaal dit, maar ik zie geen bronvermelding... en aangezien je hierboven de discussie al probeerde te vervalsen met verkeerde cijfers ben ik wel benieuwd waar je dit allemaal vandaan tovert.

Haha, zwakjes.

https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?t=19444

http://statline.cbs.nl/Statweb/publication/?DM=SLNL&PA=71024ned&D1=0-2&D2=a&D3=0-4,13-14&D4=0,5,10,l&HDR=G2,G3&STB=T,G1&VW=T

Quote:

Precies het punt. Die achterban bestaat ook uit kiezers wiens mening gewoonweg niet wordt meegenomen.

Dan stemmen die kiezers de volgende keer op iemand die hun belangen wel serieus neemt...

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2018 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Beste Lamp. Links deugt niet omdat het bv wil samenwerken met een Nazi partij uit de Oekraine. Plaatselijk stemde in die regio 38% op Svoboda, Een partij die recentelijk nog het SS embleem, de Wolfsangel, in zijn vaandels zwaaide.
Ik ben niet tegen links, want ik had grote bewondering voor wijlen Drees of Domela Nieuwenhuis.
De tegenwoordige zich links noemende profiteurs die in tegenstelling met de vroegere vanuit de arbeiders voort gekomen voorvechters van het klootjesvolk. Zich links voelende figuren die met welkomsborden op vliegvelden proto-vluchtelingen staan op te wachten terwijl hun uitkering doorloopt, kommen me mijn neus uit.

Zal best allemaal. Maar dit is geen antwoord op mijn vraag. U heeft geen antwoord, dus laat verder maar.

BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2018 7:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Dat is inderdaad wat zwakjes... je verwijst naar een anonieme post op een ander forum? Gelukkig haal ik nog iets uit statline CBS over rijkswegen met gescheiden rijbanen (waarbij ik er dus maar vanuit ga dat dit snelwegen zijn)

https://tinyurl.com/y7empnxg

Dan zien we: 368km in Zuid-Holland tegenover 87km in Zeeland (wat wel overeenkomt met de enige snelweg de A58)

Nu kun je dat delen door het aantal inwoners... maar... misschien is het je nog niet opgevallen dat de snelweg in Zeeland 2 banen heeft en in Zuid-Holland op veel plaatsen gewoon 4 of meer banen heeft. Je kunt het aantal km dus rustig verdubbelen Smile

En daarbij... wegenbelasting wordt opgehoest door autobezitters, niet door iedere inwoner uit een provincie. Dan zien we dat in Zeeland 2/3 van de inwoners een auto heeft en in Zuid-Holland is dat nog niet eens de helft.

Al met al... denk ik dat Zuid-Holland absoluut niet te klagen heeft. En als we het terugtrekken naar de discussie over wegennet in beheer van provincies ziet het er nu naar uit dat Zeeland zich prima kan behelpen, dat er meer wegenbelasting de provincie uitvloeit naar wegen in andere provincies.

Quote:
Dan stemmen die kiezers de volgende keer op iemand die hun belangen wel serieus neemt...

En dat is het probleem h√®... want in die partijprogramma's staan heel veel punten niet opgenomen waar 'de politiek' wel een besluit over neemt, zonder dit eerst weer voor te leggen aan de kiezer. Met andere woorden: er zijn heel veel beleidsgebieden waar de politiek op eigen houtje de besluiten neemt. De vraag is een beetje door wie of wat die politiek gemotiveerd wordt. Zie ook bv. de dividendbelasting of het Oekra√Įneverdrag. Vond je nergens terug in een partijprogramma...

BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2018 17:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nu kun je dat delen door het aantal inwoners... maar... misschien is het je nog niet opgevallen dat de snelweg in Zeeland 2 banen heeft en in Zuid-Holland op veel plaatsen gewoon 4 of meer banen heeft. Je kunt het aantal km dus rustig verdubbelen Smile

Ja daag, de kosten van het onderhouden van 2x4 baans weg stijgen niet evenredig versus die van een 2x2 baans weg. T is t aantal kilometers dat telt.

Quote:
En daarbij... wegenbelasting wordt opgehoest door autobezitters, niet door iedere inwoner uit een provincie. Dan zien we dat in Zeeland 2/3 van de inwoners een auto heeft en in Zuid-Holland is dat nog niet eens de helft.

Haha en jij denkt dat onderhoud aan infrastructuur volledig uit wegenbelasting kan worden gefinancierd?

Quote:
Al met al... denk ik dat Zuid-Holland absoluut niet te klagen heeft. En als we het terugtrekken naar de discussie over wegennet in beheer van provincies ziet het er nu naar uit dat Zeeland zich prima kan behelpen, dat er meer wegenbelasting de provincie uitvloeit naar wegen in andere provincies.

Nee hoor, Zeeland heeft ook nog eens een zeer dicht provinciaal netwerk. Kost bakken met geld.

Quote:

En dat is het probleem h√®... want in die partijprogramma's staan heel veel punten niet opgenomen waar 'de politiek' wel een besluit over neemt, zonder dit eerst weer voor te leggen aan de kiezer. Met andere woorden: er zijn heel veel beleidsgebieden waar de politiek op eigen houtje de besluiten neemt. De vraag is een beetje door wie of wat die politiek gemotiveerd wordt. Zie ook bv. de dividendbelasting of het Oekra√Įneverdrag. Vond je nergens terug in een partijprogramma...

Als er dingen gebeuren die de kiezer niet wil, stemt de kiezer de volgende keer op een andere vertegenwoordiger.

BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2018 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:

Als er dingen gebeuren die de kiezer niet wil, stemt de kiezer de volgende keer op een andere vertegenwoordiger.

Tja, dat is weer zo'n VVD dooddoener.
Het systeem is verziekt.
Kiezers kiezen volksvertegenwoordigers. geen partijen als het er op aankomt.

Toch gaan een paar bestuurdertjes rond de tafel zitten, om vervolgens een regering te vormen, die het Nederlandse volk geenszins representeert.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2018 7:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
de kosten van het onderhouden van 2x4 baans weg stijgen niet evenredig versus die van een 2x2 baans weg.

Oh, vanwaar die wijsheid?

Quote:
T is t aantal kilometers dat telt.

En ook daar: heb je wel eens gezien hoeveel snelwegviaducten Rotterdam telt? Heb je wel eens gezien hoe hemel en aarde bewogen moet worden om een stuk snelweg in de randstad te vernieuwen? Dit ivm files...

In Zeeland gebeurt het vernieuwen van de enige snelweg nagenoeg zonder problemen.

Quote:
Haha en jij denkt dat onderhoud aan infrastructuur volledig uit wegenbelasting kan worden gefinancierd?

Nou, dan zit je in Rotterdam goed met al je bijstandsklanten. Krijgen we die discussie weer.

Quote:
Nee hoor, Zeeland heeft ook nog eens een zeer dicht provinciaal netwerk. Kost bakken met geld.

Ik wil de proef best op de som nemen hoor... en ik durf te wedden dat de wegenbelasting met één snelweg behoorlijk omlaag kan. We kunnen in Zeeland altijd nog een vignet voor toeristen invoeren, dan lopen we helemaal binnen.

Quote:

Ik heb je net uitgelegd dat dat niet kan, omdat die punten niet in het programma staan van welke partij dan ook. Je kon dus niet op een partij stemmen die voor het Oekra√Įne verdrag was of juist tegen, je kon ook niet op een partij stemmen die voor of tegen het afschaffen van de dividendbelasting was. Etc.

Die punten komen niet uit partijprogramma's, maar bepaalt de politiek zelf en voert deze ook direct uit.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2018 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

En ook daar: heb je wel eens gezien hoeveel snelwegviaducten Rotterdam telt? Heb je wel eens gezien hoe hemel en aarde bewogen moet worden om een stuk snelweg in de randstad te vernieuwen? Dit ivm files...

We kunnen ons ook wel wat veroorloven hier, Cliff, Zuid Holland heeft bijna 10x zoveel inwoners als Zeeland...

Quote:

Nou, dan zit je in Rotterdam goed met al je bijstandsklanten. Krijgen we die discussie weer.

Haha. Het BBP van Zuid-Holland is meer dan 12x dat van Zeeland...

Quote:

Ik wil de proef best op de som nemen hoor... en ik durf te wedden dat de wegenbelasting met één snelweg behoorlijk omlaag kan. We kunnen in Zeeland altijd nog een vignet voor toeristen invoeren, dan lopen we helemaal binnen.

Mooi, laten we dat dan doen: Zeeland onderhoudt zichzelf.

Quote:

Die punten komen niet uit partijprogramma's, maar bepaalt de politiek zelf en voert deze ook direct uit.

Sure, maar je kunt stemmen op een vertegenwoordiger die je wel of niet vertrouwt.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2018 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
We kunnen ons ook wel wat veroorloven hier, Cliff, Zuid Holland heeft bijna 10x zoveel inwoners als Zeeland...

Maar niet 10 keer zoveel autobezitters.

Quote:
Mooi, laten we dat dan doen: Zeeland onderhoudt zichzelf.

Graag. Ik hoef al die klaplopers uit de randstad niet te onderhouden.

Quote:
Sure, maar je kunt stemmen op een vertegenwoordiger die je wel of niet vertrouwt.

Hahaha en op basis van wat moet ik dat inschatten dan? Op basis van blauwe ogen?

Nagenoeg niemand kent de kamerleden waarop ze stemmen persoonlijk. Het zijn door mediatraining gebrainwashte figuren en hun 'trackrecord' op het gebied van vertrouwen is uitermate laag...

Kijk eens hoeveel schandalen de VVD de afgelopen 4 jaar ondergaan heeft... dat je het nu nog over 'vertrouwen' durft te hebben is eigenlijk heel vreemd.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2018 21:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar niet 10 keer zoveel autobezitters.

Wel meer dan 12x het BBP Laughing

Quote:

Graag. Ik hoef al die klaplopers uit de randstad niet te onderhouden.

Prima, stort die AOW dan maar snel terug.

Quote:
Kijk eens hoeveel schandalen de VVD de afgelopen 4 jaar ondergaan heeft... dat je het nu nog over 'vertrouwen' durft te hebben is eigenlijk heel vreemd.

En toch blijft de VVD de grootste... de afwegingen van de kiezer zijn ondoorgrondelijk...

BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2018 16:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Prima, stort die AOW dan maar snel terug.

Typische VVD mentaliteit. Waarom schrijf je gepensioneerden niet direct een Drionpil voor? Ze zijn niet meer rendabel toch?

Quote:
En toch blijft de VVD de grootste... de afwegingen van de kiezer zijn ondoorgrondelijk...

De VVD was de grootste bij de laatste verkiezingen, maar verloor fors. Wat de volgende verkiezingen brengt is nog onduidelijk, maar het staat zeker niet vast dat de VVD weer de grootste wordt.

BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2018 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Typische VVD mentaliteit. Waarom schrijf je gepensioneerden niet direct een Drionpil voor? Ze zijn niet meer rendabel toch?

?? Waar slaat dit nou weer op.

Jij zit hier te beweren dat Zeeland zn eigen broek op kan houden. Nou prima, stort dan al t geld wat vanuit de rest van NL naar Zeeland stroomt maar terug. Doen we omgekeerd ook hoor.

Quote:

De VVD was de grootste bij de laatste verkiezingen, maar verloor fors. Wat de volgende verkiezingen brengt is nog onduidelijk, maar het staat zeker niet vast dat de VVD weer de grootste wordt.

Klopt. T punt is dat jij zaken in probeert te vullen voor de kiezer. De kiezer kan echter zelf wel beslissen op wie ie stemt.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2018 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
?? Waar slaat dit nou weer op.

Jij zit hier te beweren dat Zeeland zn eigen broek op kan houden. Nou prima, stort dan al t geld wat vanuit de rest van NL naar Zeeland stroomt maar terug. Doen we omgekeerd ook hoor.

Het valt me gewoon op dat jij met regelmaat gepensioneerden wegzet als kostenpost, dus daar slaat het op. In Zeeland wonen inderdaad veel ouderen, maar dat is geen kostenpost. Dat zijn mensen die hun leven lang gewerkt hebben en nu van de soms korte periode daarna nog van het leven genieten.

Quote:
Klopt. T punt is dat jij zaken in probeert te vullen voor de kiezer. De kiezer kan echter zelf wel beslissen op wie ie stemt.

Uhmmm... als er één groep is die zaken probeert te vullen voor de kiezer, dan zijn het wel de politici. Kijk eens over hoeveel punten ze beslissen die niet in een partijprogramma staan... ze vullen dat allemaal zelf in voor de kiezer.

Of wat te denken over het 'addendum' bij het Oekra√Įneverdrag... werkelijk te schandalig voor woorden.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2018 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
In Zeeland wonen inderdaad veel ouderen, maar dat is geen kostenpost.

Aha, hoe wou dan de AOW gaan betalen?

Quote:
Dat zijn mensen die hun leven lang gewerkt hebben en nu van de soms korte periode daarna nog van het leven genieten.

Sure, maar da's een hele andere discussie. Financieel-technisch zijn t kosten en jij blaast nu juist zo hoog van de toren dat Zeeland haar eigen kosten wel kan dragen. Nou, succes ermee.

Quote:

Uhmmm... als er één groep is die zaken probeert te vullen voor de kiezer, dan zijn het wel de politici. Kijk eens over hoeveel punten ze beslissen die niet in een partijprogramma staan... ze vullen dat allemaal zelf in voor de kiezer.

Sure. Wat denk jij eigenlijk? Dat elke beleidskeuze in een simpel 1 of 0 is te vangen?

Quote:
Of wat te denken over het 'addendum' bij het Oekra√Įneverdrag... werkelijk te schandalig voor woorden.

Nobody gives a fuck.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2018 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Aha, hoe wou dan de AOW gaan betalen?

Wat ik je zei: geen kostenpost. Veel gepensioneerden hebben buiten Zeeland altijd belasting betaald en meebetaald aan de AOW van anderen.

Quote:
Sure, maar da's een hele andere discussie. Financieel-technisch zijn t kosten

Nee, het zijn geen kosten. Het zijn vaste lasten waar je geen grip op hebt en ook niet op wilt hebben. Zou je dat wel doen, dan zou je beleid gaan maken waarop ouderen zo snel mogelijk dood gaan, want 'kosten'.

Dit zal voor jou nagenoeg onbegrijpelijk zijn hoor, omdat alles, werkelijk alles in jouw leven teruggebracht lijkt te worden tot euro's.

Ik vind dat een heel droevig gebeuren, maar goed... ik begrijp wel dat mensen, zeker in deze tijd, zich binnen dat oppervlak begeven en er ook nooit buiten zullen komen.

Quote:
Sure. Wat denk jij eigenlijk? Dat elke beleidskeuze in een simpel 1 of 0 is te vangen?

Uiteindelijk wel, omdat een democratie zo werkt. Ook tegen het laatste poldervoorstel/compromis moet iemand ja of nee zeggen.

Quote:
Nobody gives a fuck.

Waarmee je mijn punt dus haarfijn bewijst Smile Waarvoor dank!

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2018 22:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Wat ik je zei: geen kostenpost. Veel gepensioneerden hebben buiten Zeeland altijd belasting betaald en meebetaald aan de AOW van anderen.

Ja daag. De AOW is een omslagstelsel, Cliff. Betaalde AOW-premie geeft geen enkel recht op een AOW-uitkering.

Ik zal maar niet beginnen aan de discussie dat de huidige en aankomende AOW'ers zichzelf een AOW-premie van iets van 11% permitteerden, terwijl wij nu aan het max van 17% zitten (en zelfs dat is niet genoeg).

Quote:

Nee, het zijn geen kosten. Het zijn vaste lasten waar je geen grip op hebt en ook niet op wilt hebben. Zou je dat wel doen, dan zou je beleid gaan maken waarop ouderen zo snel mogelijk dood gaan, want 'kosten'.

T is een van de financiele problemen waar een vergrijzende samenleving mee te maken krijgt, of je t nou wilt horen of niet. En dus de meest vergrijsde provincie binnen die samenleving krijgt dat nog een flink stuk meer.

Quote:

Uiteindelijk wel, omdat een democratie zo werkt. Ook tegen het laatste poldervoorstel/compromis moet iemand ja of nee zeggen.

Sure, de vraag is of je goed kunt polderen met 14 miljoen mensen...

BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2018 7:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ja daag. De AOW is een omslagstelsel, Cliff. Betaalde AOW-premie geeft geen enkel recht op een AOW-uitkering.

Dat is jouw mening.

Als jij gedurende je jonge en hardwerkende leven geld hebt afgestaan om ouderen te onderhouden, dan mag je verwachten dat de generatie na jou dat ook doet.

Ik noem het dan ook geen omslagbestel, maar een solidariteitsbestel. Daar kan jij niet mee omgaan omdat je het blijft zien in een financieel kader.

Quote:
Ik zal maar niet beginnen aan de discussie dat de huidige en aankomende AOW'ers zichzelf een AOW-premie van iets van 11% permitteerden, terwijl wij nu aan het max van 17% zitten (en zelfs dat is niet genoeg).

Sec de financi√ęle bril...

Quote:
T is een van de financiele problemen waar een vergrijzende samenleving mee te maken krijgt,

Niet mee eens, omdat het raakt aan het simpelweg bestaan van mensen. Hogere zorgkosten zie ik wel als een financieel probleem, omdat je daar invloed op kunt uitoefenen.

Het simpelweg bestaan van meer ouderen t.o.v. jongeren is geen financieel probleem. Het is een gegeven.

Quote:
Sure, de vraag is of je goed kunt polderen met 14 miljoen mensen...

17 miljoen inmiddels. En dat polderen hoeft helemaal geen probleem te zijn. Maar in een goed functionerende democratie heb je wel instrumenten als een referenda nodig.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2018 18:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Ik noem het dan ook geen omslagbestel, maar een solidariteitsbestel. Daar kan jij niet mee omgaan omdat je het blijft zien in een financieel kader.

Haha werkt die solidariteit ook de andere kant op dan?

Als jij hebt geprofiteerd van een ruime studiebeurs/arbeidstijdverkorting/1 miljoen WAO'ers/goedkope zorg, dan mag je verwachten dat de generatie dat na jou ook kan doen?

Nee he? Kan ook helemaal niet, hebben we geen geld voor.

https://www.businessinsider.nl/arme-dertigers-ze-verdienen-minder-dan-hun-ouders-toen-die-jong-waren/

Quote:

Niet mee eens, omdat het raakt aan het simpelweg bestaan van mensen. Hogere zorgkosten zie ik wel als een financieel probleem, omdat je daar invloed op kunt uitoefenen.

Het simpelweg bestaan van meer ouderen t.o.v. jongeren is geen financieel probleem. Het is een gegeven.

T is een gegeven, maar daarmee is t niet opeens geen financieel probleem. Te geld moet ergens vandaan komen Cliff. En de vraag is of t te halen is bij de generatie die t moet dragen...

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2018 21:50 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Het optreden van Geert Wilders tijdens de recente Kamerdebatten werpt zijn vruchten af.
PVV weer 2e in de peilingen .

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2018 22:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

En wie is er de grootste, boosoog? Zeg t maar gewoon, drie lellers, begint met een V... Laughing

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici