Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Wat te doen met dit soort gasten (Tubbergen)? Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wat te doen met dit soort gasten (Tubbergen)?
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Verbannen naar het kalifaat.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Deze gasten gingen dus over lijken en hebben zich verrijkt ten koste van andermans vrijheid, wiens leven ze hebben geruĆÆneerd. En a.u.b. geen taakstrafje, maar forse vrijheidsstraf ĆØn forse financiĆ«le consequenties. Beide! Een simpele rekensom kan al opleveren wat vier jaren lang zeven dagen per week dubbele diensten aan achterstallig loon plus opcenten is. En deze dienen aan het slachtoffer ten goede te komen, niet aan de staat.
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Bron

Wat citaten uit het bericht:

Quote:
"Ik hoorde het net in de winkel en ik vind het echt schokkend. Want de sociale controle is hier altijd erg goed."

Quote:
"Ik weet dat hij zijn eigen ruimte had, achter de woonwagen. Ik wist niet dat hij mishandeld zou worden. Als ik eerlijk ben, geloof ik daar ook eigenlijk weinig van."

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Deze gasten gingen dus over lijken en hebben zich verrijkt ten koste van andermans vrijheid, wiens leven ze hebben geruĆÆneerd. En a.u.b. geen taakstrafje, maar forse vrijheidsstraf ĆØn forse financiĆ«le consequenties. Beide! Een simpele rekensom kan al opleveren wat vier jaren lang zeven dagen per week dubbele diensten aan achterstallig loon plus opcenten is. En deze dienen aan het slachtoffer ten goede te komen, niet aan de staat.

Het waren 8 jaren, dus het dubbele.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Mensen die dit doen mogen van mij in een vochtige kerker worden gesmeten, waar ze kunnen blijven tot hun gebeente verbleekt is.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 7:54 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Ik zeg dat al jaren dat er tegen dit soort totalitair rechts beleid opgetreden moet worden. Het bovenstaande geval is niet het enige. Dit is slechts een topje van een ijsberg. Dat misbruik blijft echter meestal verborgen omdat rechts hoge posities heeft en zaken dus in de doofpot kunnen laten verdwijnen. Er kleeft bloed aan de handen van rechts.
BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
"Ik weet dat hij zijn eigen ruimte had, achter de woonwagen. Ik wist niet dat hij mishandeld zou worden. Als ik eerlijk ben, geloof ik daar ook eigenlijk weinig van."

Nou ben ik weer weinig bereid te geloven dat het slachtoffer een goed behandelde huisvriend was die daar toegewijd zijn vriendendiensten deed.
BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ik ook niet. Ik haalde dit even aan om te benadrukken hoe sociaal die leuke Nederlandse dorpjes kunnen zijn.
Ik mag hartstikke doodvallen als we hier ook geen verschillende opa fritzies huisvesten.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Toch vind ik het lastig. Wij hebben enige tijd gebruik gemaakt van mensen met een beperking die bv. dossiers gingen scannen. Die mensen vonden het prachtig om te doen, 8 uur per dag papiertje na papiertje in de scanner duwen.

Veel mensen zouden er 'gek' van worden. Zij niet. Ze vonden het soms jammer om naar huis te gaan, en er werden tranen gelaten toen het werk voorbij was en we afscheid moesten nemen.

Hoe het bij autistische mensen precies in hun hoofd zit is lastig. Eigenlijk bij ieder mens is het lastig. Maar vooral bij autisten kun je soms zien dat ze dolgelukkig worden van continu herhalende werkzaamheden. Het geeft ze zekerheid ofzo, het bekende is -nog meer dan voor 'gewone mensen'- veilig en zeker.

Ik ken het verhaal achter deze man in zijn woonwagen natuurlijk totaal niet.... en mishandeling dient sowieso zwaar bestraft te worden.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff, die mensen kregen gewoon een salaris uitbetaald, neem ik aan?
En als deze mensen een foutje maken, ga ik er vanuit dat ze niet werden geslagen of opgesloten?
Je moet er toch niet aan denken dat Stephen Hawking ook zo behandeld zou worden?

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, ze werden niet geslagen. Wat er met hun salaris gebeurt is overigens maar zeer de vraag. Misschien wordt het direct door een zorginstelling opgeƫist?

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ongetwijfeld. Want deze zwakzinnigen kunnen dus wel werken, maar het geld moet dus beheerd worden door mensen die ze wel alle vijf op een rijtje hebben.

Mensen zoals jij dus. Mensen die kunnen aantonen dat een auto goedkoper is dan een fiets, want de vrije tijd die hiermee gewonnen wordt is onbetaalbaar.
Waarom wordt er nu geen gebruikt gemaakt van mensen die het leuk vinden om dossiers te scannen?
Werden ze te duur of werden jullie misselijk om in de kantine tegenover zulke figuren te moeten zitten?
En werd om deze reden besloten om voortaan maar weer zelf te scannen?

BerichtGeplaatst: Ma Jul 18, 2016 6:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De digitalisering van oude dossiers is een eenmalig gebeuren Jip. Daarna wordt het inderdaad gedaan door administratie, voor zover nodig.

Het rare is dat heel veel papieren dossiers al uitgeprint computerwerk is. Als je dat dus gaat digitaliseren moet je het Ć©Ć©nmaal scannen en in het vervolg gewoon nooit meer uitprinten Smile

BerichtGeplaatst: Ma Jul 18, 2016 7:53 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Okay, ik was dus te voorbarig.

Embarassed

BerichtGeplaatst: Zo Jul 24, 2016 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Jip schreef:
Ongetwijfeld. Want deze zwakzinnigen kunnen dus wel werken, maar het geld moet dus beheerd worden door mensen die ze wel alle vijf op een rijtje hebben.

Mensen zoals jij dus. Mensen die kunnen aantonen dat een auto goedkoper is dan een fiets, want de vrije tijd die hiermee gewonnen wordt is onbetaalbaar.
Waarom wordt er nu geen gebruikt gemaakt van mensen die het leuk vinden om dossiers te scannen?
Werden ze te duur of werden jullie misselijk om in de kantine tegenover zulke figuren te moeten zitten?
En werd om deze reden besloten om voortaan maar weer zelf te scannen?

Ik denk dat het probleem complexer is dan een eventuele confrontatie in de kantine. Hoofdreden is dat tegenwoordig alles zo snel en efficiƫnt mogelijk moet. En tegen de laagst mogelijke kosten. En daarin is geen plaats meer voor mensen die dat tempo niet meer kunnen volgen.
En dan ontstaat er het duivelsdilemma dat je of meegaat in de automatisering van alles wat maar te automatiseren valt, of dat je minder automatiseert en het eenvoudige werk door mensen met een beperking laat doen. En accepteert dat je producten dan duurder zijn...

En dan gaat de vraag weer naar de consument - jij en ik - of die bereid is die hogere prijs voor dat product te betalen...

BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2016 5:35 Plaats reactie Reageer met quote
Wolfram

Wat we weer moeten invoeren als straffen zijn : doodsstraf, dwangarbeid voor criminelen , aan de ketting, zweep erover en levenslange opsluiting tot de dood.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2016 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Begrijpelijke reactie, maar je bereikt er dus geen flikker mee.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2016 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wolfram schreef:
Wat we weer moeten invoeren als straffen zijn : doodsstraf, dwangarbeid voor criminelen , aan de ketting, zweep erover en levenslange opsluiting tot de dood.

Laat Tedje van Es het maar niet horen!

BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2016 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Wolfram

Misschien niet de meest humane wel het meest doeltreffende. Criminelen horen te beseffen dat gevangenissen geen luxe pensions zijn. Je straf moet dus ook een nut dienen, en dat gebeurt nu dus te weinig.
BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Za Apr 28, 2018 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
Daarnaast moeten zij 40.000 euro schadevergoeding betalen aan het slachtoffer en ruim 400.000 euro aan de Staat aan het geld dat zij illegaal hebben verdiend met deze uitbuiting. Het slachtoffer werd uitgebuit, van zijn vrijheid beroofd en mishandeld.

40.000 Euro lijkt mij aan de krappe kant voor acht jaar achterstallige loonbetaling.

En waarom pikt de staat het achterstallige loon in?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2018 22:21 Plaats reactie Reageer met quote
Dave Schuttevaar

Dit soort mensen moeten voor altijd uit de buurt gehouden worden bij mensen. Opsluiten met geen contact meer naar de buitenwereld, hoe kun je een minderbegaafd iemand zo erg mishandelen! ziekelijk..
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2018 22:24 Plaats reactie Reageer met quote
Dave Schuttevaar

Wolfram schreef:

Dit gaat iets te ver, als een onschuldig persoon word vermoord door de doodstraf, dit is niet terug te draaien.
Een gevangenis straf, tbs, taakstraf, geldboete is nog te overzien.
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Leviticus 19:13

Quote:
Beroof niemand en pers een ander niet af. Betaal een dagloner zijn loon nog op dezelfde dag uit

http://www.nbv.nl/vertaalaantekeningen/?cid=text.Lev.sec_12