Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » De leugens van Mark Rutte Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 8:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het journaille in Nederland is links. Van neutraliteit is geen sprake. En dat is natuurlijk niet gek: iedereen leest de krant die bij zijn/haar eigen visie past, een lezer van de Volkskrant is iemand anders dan de lezer van De Telegraaf.
Maar veel erger is dat het journaille vooral slinks is.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 9:10 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
Ach, ik heb het hier ook wel eens verteld. Ik ken een Nederlands iemand die journalistiek én de Russische taal gestudeerd heeft. In eerste instantie kon ze haar voorliefde als journalist voor de Russische mensen en cultuur niet onder stoelen of banken steken. Ze schreef prachtige artikelen over Rusland, maar kreeg niemand enthousiast.

Toen dacht ze: als ik nou eens heel kritisch over Poetin ga schrijven.... zou ik dan wel door de MSM opgepikt worden? En ja hoor, ze schreef een heel kritisch stuk en toen stonden ineens de AD, Trouw en Volkskrant in contact. Daarna ook de NOS.

Ze heeft al lang opgemerkt dat het een verdienmodel geworden is als journalist. Schrijf heel kritisch over Poetin, en je hebt werk. Schrijf mooie artikelen over de Russische cultuur of Russische mensen, en de MSM is totaal niet geïnteresseerd.

Ze heeft zich hier al bij neergelegd. En nee, ze is een Poetin fan, maar ziet wel de mooie kanten van het land. Maar kan dat nooit belichten.

Mag allemaal waar zijn, maar is nog altijd niet een bedreiging.
Overigens zit er tussen de pers veel tuig. Rutger Castricum is daar een aansprekend voorbeeld van.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En dat is goedkeuring voor bedreigingen?

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Omdat er tuig tussen de pers zit? Dat impliceert geen enkele toestemming voor wat dan ook. Goh, dat ik jou dat nu uit moet leggen....... Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat heeft met je eigen suggestie te maken Estudiant.

Ik praat over het bedreigen van journalisten, vervolgens kom jij met 'er zit tuig tussen'. Als daartussen geen correlatie zit, opper het dan niet in die context.

Wat vind je er trouwens van dat journalisten zich er van bewust zijn dat ze in een bepaalde politieke visie moeten schrijven omdat ze anders geen betaald werk vinden? Lijkt me dat daar dan weer een relatie in zit met de persvrijheid in Nederland.

Ga maar eens iets schrijven over de voordelen van klimaatverandering of meer CO2 in de lucht. Die zijn er namelijk ook. Dan zie je vanzelf hoe de persvrijheid in Nederland geregeld is.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik protesteerde eens via een krant tegen de mening, van ik meen Staatsbosbeheer daar beweerde men dat de Veluwe een typisch Hollands Polderlandschap was, en dat daarom alle opslag plaatselijk van duindoorn en andere boomvormende struiken en bomen moesten worden verwijderd.
Dat stukje kwam zwaar gehavend in de krant.
Tegen de huidige media protesteren heet nu vechten tegen de bierkaai.
Ook hoorde ik vorige week in een door Staats bosbeheer gestuurd praat programma, dat Douglas Sparren niet ouder dan 90 100 jaar werden. Dat terwijl ik achter "Drie" 40 jaar geleden Douglas ommaakte van minstens 150 jaar oud.
De fouten bij huidige wild en Flora onderhouders is het gegeven dat dit soort figuren hoogopgeleide Randstad bewoners zijn, terwijl het in mijn tijd stropers in ruste waren, of gewezen houthakkers.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
Dat heeft met je eigen suggestie te maken Estudiant.

Ik praat over het bedreigen van journalisten, vervolgens kom jij met 'er zit tuig tussen'. Als daartussen geen correlatie zit, opper het dan niet in die context.

Wat vind je er trouwens van dat journalisten zich er van bewust zijn dat ze in een bepaalde politieke visie moeten schrijven omdat ze anders geen betaald werk vinden? Lijkt me dat daar dan weer een relatie in zit met de persvrijheid in Nederland.

Ga maar eens iets schrijven over de voordelen van klimaatverandering of meer CO2 in de lucht. Die zijn er namelijk ook. Dan zie je vanzelf hoe de persvrijheid in Nederland geregeld is.

Kwestie van lezen. Je hebt het nu weer over persvrijheid. Terwijl ik reageerde op jouw eerdere opmerking van 5 april, tw
Quote:
Het wordt wel steeds minder. Zo zagen we dat Ivo Opstelten zich bemoeide met de rechtszaak tegen Wilders. Verder zien we steeds meer bedreigde journalisten.

Bedreigen is wat anders dan bv boycotten of doodzwijgen.

Bedreigd, geboycot of doodgezwegen..... maar hoe dan ook er zit ook veel tuig tussen de journalisten. Verdraaien van woorden, context weglaten of doelbewust verdraaien, suggestieve berichtgeving en regelrechte onwaarheden; je wordt er dagelijks mee geconfronteerd.

Geen woord Arabisch bij en het zijn ook geen suggestieve beweringen.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Bedreigd, geboycot of doodgezwegen..... maar hoe dan ook er zit ook veel tuig tussen de journalisten. Verdraaien van woorden, context weglaten of doelbewust verdraaien, suggestieve berichtgeving en regelrechte onwaarheden; je wordt er dagelijks mee geconfronteerd.

Ik zie dat je ook naar de NOS kijkt Laughing

BerichtGeplaatst: Za Apr 24, 2021 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Jazeker, ik kijk en luister ook naar de NOS. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Apr 24, 2021 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Daar ben ik een jaar of tien geleden mee gestopt, scheelt een hoop staatspropaganda.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Apr 24, 2021 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Blens schreef:
Daar ben ik een jaar of tien geleden mee gestopt, scheelt een hoop staatspropaganda.

Pas op voor kokervisie!

BerichtGeplaatst: Za Apr 24, 2021 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Cliff schreef:
Ach, ik heb het hier ook wel eens verteld. Ik ken een Nederlands iemand die journalistiek én de Russische taal gestudeerd heeft. In eerste instantie kon ze haar voorliefde als journalist voor de Russische mensen en cultuur niet onder stoelen of banken steken. Ze schreef prachtige artikelen over Rusland, maar kreeg niemand enthousiast.

Toen dacht ze: als ik nou eens heel kritisch over Poetin ga schrijven.... zou ik dan wel door de MSM opgepikt worden? En ja hoor, ze schreef een heel kritisch stuk en toen stonden ineens de AD, Trouw en Volkskrant in contact. Daarna ook de NOS.

Ze heeft al lang opgemerkt dat het een verdienmodel geworden is als journalist. Schrijf heel kritisch over Poetin, en je hebt werk. Schrijf mooie artikelen over de Russische cultuur of Russische mensen, en de MSM is totaal niet geïnteresseerd.

Ze heeft zich hier al bij neergelegd. En nee, ze is een Poetin fan, maar ziet wel de mooie kanten van het land. Maar kan dat nooit belichten.

Mag allemaal waar zijn, maar is nog altijd niet een bedreiging.
Overigens zit er tussen de pers veel tuig. Rutger Castricum is daar een aansprekend voorbeeld van.

Want?

BerichtGeplaatst: Za Apr 24, 2021 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Blens schreef:

Btw als je al 10 jaar niet naar de NOS hebt gekeken of geluisterd hebt, hoe weet je dan of er staatspropaganda wordt bedreven?

BerichtGeplaatst: Zo Apr 25, 2021 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Pas op voor kokervisie!

De NOS stuurt aan op kokervisie!

BerichtGeplaatst: Zo Apr 25, 2021 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Het is maar net hoe je in het leven staat. Bovendien heb je "gekleurde" media nodig om überhaupt ook maar een zekere objectiviteit te kunnen benaderen.
Het is overigens utopisch om te veronderstellen dat je als particulier een objectief oordeel kunt hebben. We worden allemaal ingekleurd vanaf onze geboorte. Cultuur, geloof, armoede, rijkdom, beroerde of mooie jeugd, klimaat etc vormen je kijk op de wereld. En dat is allesbehalve objectief.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 25, 2021 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik durf ook niet te beweren dat wij objectief zijn. De NOS beweert dat wel.

't Is een beetje als iemand die zegt 'ik lieg nooit'. Die betrap je ter plekke op zijn eerste leugen.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 26, 2021 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De NOS dient een nieuwsvoorlezer te zijn en geen opiniebrenger.

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2021 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
de journalisten,
hebben nog nooit gebeten,
naar vriendjes van de baas,
wiens hondenbrood ze vreten.
de journalisten,
wanneer de baas zegt af,
kruipen ze naar hun mand,
en staken hun geblaf.

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2021 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Spot on! Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Apr 30, 2021 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Volgens mij zei Rutte gisteren dat het allemaal niet zo netjes was wat er achter gesloten deuren over bepaalde politici gezegd is, maar dat het allemaal niet zo bedoeld was, dus dat hij gerust door kan gaan met het spelen van premier van Nederland.
Heb ik het debat van gisteren zo goed samengevat?

BerichtGeplaatst: Vr Apr 30, 2021 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

BerichtGeplaatst: Vr Apr 30, 2021 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Leuk dat je daar nu mee komt Elisabeth, want uitgerekend nu worden de omroepen "Zwart" en "Ongehoord Nederland" toegelaten tot de publieke omroep.
Zwart is wel duidelijk, het is een omroep door en voor zwarte mensen.
Ongehoord Nederland is van Arnold Karskens, een voormalig journalist die zijn strepen heeft verdiend aan de frontlinies bij de moslimextremisten en weet waarover hij praat. Karskens noemde de gevestigde journalistiek slippedragers van de overheid, wat hem niet in dank is afgenomen..
Zwart wordt nu door de media de hemel in geprezen. Dat hun voorman openlijk opriep tot het in elkaar trappen van Zwarte Pieten, speelt kennelijk geen rol. En synchroon daaraan hoor ik op de publieke radio al de hele dag hoe men probeert om Karskens af te zeiken.

Het kan verkeren in journalistiek Nederland...
.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2021 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

estudiant schreef:

Btw als je al 10 jaar niet naar de NOS hebt gekeken of geluisterd hebt, hoe weet je dan of er staatspropaganda wordt bedreven?

Vanwege hetgeen ik daarover lees, bovendien heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat de NOS ineens geen staatspropaganda meer zou zweten.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2021 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

estudiant schreef:

Pas op voor kokervisie!

Terechte opmerking.

Ik baseer mij op, en informeer mijzelf met, zoveel mogelijk bronnen en ik zorg ervoor dat de bronnen met het andere geluid daar niet aan ontbreken. Ik ben soms verrast door wat ik daar zie en waardoor ik weet dat je zulks nooit bij de NOS zult zien, al was het alleen al omdat het niet in lijn ligt met de heilige verordeningen van de WHO of de WEF.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2021 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Tedje van Es schreef:
De NOS dient een nieuwsvoorlezer te zijn en geen opiniebrenger.

100%

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici